Νέα και ανακοινώσεις

Διαχείριση άγχους

Η ψυχολόγος του σχολείου κ. Καλατή Β. προτείνει:

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΧΟΥΣ

Το άγχος είναι ένα συναίσθημα το οποίο βιώνουμε σε διάφορες καταστάσεις. Το άγχος διακρίνεται σε λειτουργικό άγχος, το οποίο μας κινητοποιεί και μας βοηθάει να είμαστε σε εγρήγορση. Για παράδειγμα αύριο γράφουμε τεστ και αγχώνομαι γιατί θέλω να γράψω καλά, οπότε διαβάζω για να είμαι προετοιμασμένη. Αντίθετα, το μη λειτουργικό άγχος, μας εμποδίζει να διεκπεραιώσουμε τα καθήκοντα και τις καθημερινές μας δραστηριότητες και επηρεάζει την σωματική και την ψυχική μας υγεία .Στο παραπάνω παράδειγμα το μη λειτουργικό άγχος θα μας εμπόδιζε να διαβάσουμε σωστά και θα μας προκαλούσε έντονη ανησυχία.

Πολλές φορές μας είναι δύσκολο να αναγνωρίσουμε το άγχος μας και να το διαχειριστούμε.

Κάποιες φορές παρόμοιες εμπειρίες και καταστάσεις άλλων ανθρώπων μας βοηθούν να αναγνωρίσουμε το δικό μας συναίσθημα.

Η παρακάτω δραστηριότητα στόχο έχει να βρούμε τρόπους αντιμετώπισης του άγχους σε δύο υποθετικά σενάρια.

ΣΕΝΑΡΙΟ 1

Την επόμενη εβδομάδα είναι η πρώτη ημέρα της Μαρίας στο καινούριο της σχολείο. Η Μαρία δεν κοιμήθηκε όλη την νύχτα και το πρωί ξύπνησε με ανησυχία και αγωνία. Σκεφτόταν πώς θα είναι το νέο της σχολείο, η νέα της τάξη, ανησυχούσε για το πόσο εύκολα θα κάνει νέους φίλους και φίλες κα αυτό το συναίσθημα συνεχίστηκε τις επόμενες ημέρες.

Εσύ τι θα έκανες στην θέση της Μαρίας για να αντιμετωπίσεις το άγχος σου;

Σκέψου μία παρόμοια δική σου εμπειρία και περιέγραψε πώς αντέδρασες;

ΣΕΝΑΡΙΟ 2

Ο Γιώργος είναι αθλητής μπάσκετ. Αγαπάει πολύ το μπάσκετ και τρία χρόνια παίζε σε ερασιτεχνική ομάδα. Το όνειρο του είναι να ασχοληθεί επαγγελματικά με το άθλημα. Ο προπονητής του πιστεύει πολύ στις δεξιότητές του και τον ενθαρρύνει. Την προηγούμενη εβδομάδα όμως ο Γιώργος τραυματίστηκε στο πόδι και ο γιατρός δεν του επιτρέπει να συμμετέχει στις προπονήσεις για τρεις εβδομάδες. Όσο περνούν οι μέρες ο Γιώργος αγχώνεται γιατί σκέφτεται ότι θα μείνει πίσω στις προπονήσεις, στεναχωριέται γιατί θα χάσει τους αγώνες και ανησυχεί ότι δεν θα μπορέσει να επιστρέψει με τον ίδιο ρυθμό στην δραστηριότητα που τόσο αγαπάει.

Εσύ τι θα έκανες στην θέση του Γιώργου για να αντιμετωπίσεις το άγχος σου;

Σκέψου μία παρόμοια δική σου εμπειρία και περιέγραψε πώς αντέδρασες;

Το άγχος όπως και όλα τα συναισθήματά μας συνδέεται με τις σκέψεις που κάνουμε. Αυτό σημαίνει ότι όταν αγχωνόμαστε κάνουμε ταυτόχρονα και περισσότερες αρνητικές σκέψεις. Στην προσπάθεια μας να μειώσουμε λοιπόν το άγχος μας μπορούμε να προσπαθήσουμε να περιορίσουμε τις αρνητικές μας σκέψεις αντικαθιστώντας τες με θετικές. Για παράδειγμα αντί να σκέφτομαι αρνητικά σχετικά με το αυριανό διαγώνισμα, μπορώ να σκεφτώ κάτι θετικό, όπως το να προγραμματίσω κάτι ευχάριστο για το Σαββατοκύριακο, την ενασχόληση με την αγαπημένη μου δραστηριότητα, την επικοινωνία με τους φίλους/ φίλες μου κλπ.

Η παρακάτω δραστηριότητα στόχο έχει να απεικονίσουμε τις θετικές μας σκέψεις και τα θετικά μας συναισθήματα.

Ζωγράφισε μία αγαπημένη σου εικόνα/ εμπειρία/ ανάμνηση που σε βοηθάει να ηρεμείς όταν αγχώνεσαι;

Προσπάθησε να ανακαλείς αυτή την εικόνα κάθε φορά που αγχώνεσαι.

ΦΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ ΣΥΝΑΙΘΗΜΑΤΩΝ

Οι φίλοι μας είναι από τα σημαντικότερα πρόσωπα της ζωής μας και μας επηρεάζουν στις αποφάσεις και τις επιλογές μας. Συνήθως μας συνδέουν με τους φίλους και τις φίλες μας κοινές απόψεις, και κοινά ενδιαφέροντα. Η φιλία βασίζεται στην αμοιβαιότητα και την αφοσίωση μεταξύ ατόμων που τοποθετούνται στα πλαίσια αυτής της σχέσης ως ισότιμα. Κάποια από τα βασικά στοιχεία της φιλίας είναι η συντροφικότητα και το ότι έχουμε ένα άτομο εμπιστοσύνης με το οποίο θα συμμετέχουμε στο παιχνίδι και σε κοινές δραστηριότητες. Επιπλέον, η φιλία παρέχει ενθουσιασμό, χρήσιμες γνώσεις και πληροφορίες, δημιουργική λεκτική αλληλεπίδραση καθώς και υποστήριξη και βοήθεια.

Στο πλαίσιο μίας φιλικής σχέσης, υπάρχουν ευχάριστες στιγμές αλλά και συγκρούσεις και διαφωνίες. Σημαντικό είναι να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας στους φίλους και τις φίλες, να επιλύουμε τις συγκρούσεις μας με ουσιαστικούς τρόπους (συζήτηση, κατανόηση και ανάληψη ευθυνών) και να αναγνωρίζουμε και τα δικά μας λάθη και πώς μπορούμε να τα διορθώσουμε.

Οι παρακάτω δραστηριότητες έχουν στόχο την αναγνώριση των στοιχείων που μας φέρνουν κοντά με τους φίλους και τις φίλες μας και την έκφραση των συναισθημάτων μας προς τα φιλικά μας πρόσωπα.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1

Έχοντας στον νου έναν ή και περισσότερους φίλους μας, συμπληρώνουμε τα παρακάτω

Ο φίλος/ η φίλη μου είναι καλός/ καλή σε……………………….......................

Είμαστε φίλοι με τον/ την γιατί……………………………………………………………..

Η πιο χαρούμενη στιγμή με τον φίλο/ την φίλη μου ήταν όταν………………………………………………………………………………………………..

Η πιο αστεία στιγμή με τον φίλο/ την φίλη μου ήταν όταν………………………………………………………………………………………………..

Η πιο στενάχωρη στιγμή με τον φίλο/ την φίλη μου ήταν όταν………………………………………………………………………………………………..

Πώς επιλύουμε τις διαφορές μας με τον φίλο/ την φίλη μου, όταν μαλώνουμε;……………………………………………………………………………………………

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2

Ζωγράφισε κάτι που θα ήθελες να αφιερώσεις στον φίλο σου/ την φίλη σου

Πρόγραμμα Σύγχρονης Εκπ/σης από 11/5/2020-15/5/2020

Αγαπητοί μαθητές/τριες και γονείς

Σας γνωρίζουμε το πρόγραμμα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπ/σης για την εβδομάδα από 11/5/2020-15/5/2020 που θα εφαρμοστεί στο σχολείο

Υπενθυμίζουμε ότι στις 14/5/2020 και ώρα 13.00 διαδικτυακά θα προβληθεί η εργασία του σχολείου "Εθισμος στο Διαδίκτυο" στο 12ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής της Περ/κής Δ/νσης ΠΕ και Δε Κεντρικής Μακεδονίας που τελεί υπό την αιγίδα των ΥΠΑΙΘ και ΜΑ-ΘΡΑ

    Με εκτίμηση

Ο Δ/ντής του σχολείου

Εγγραφές Α τάξης Σχ. Έτους 2020-2021

ANAKOINΩΣΗ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες

 Σας γνωρίζουμε ότι οι αιτήσεις για εγγραφές στην Α τάξη του σχολείου για το σχ. έτος 2020-2021 θα πραγματοποιηθούν, σύμφωνα με την ΠΝΠ (ΦΕΚ 90/1-5-2020) από 15/5/2020 - 31/5/2020 και ώρα 9.00-10.00 αποκλειστικά. Τα απαιτούμενα έγγραφα θα τυπώνονται από την ιστοσελίδα (αφού πρώτα αποθηκευτούν στην επιφάνεια εργασίας ηλεκτρονικού μέσου) θα συμπληρώνονται σύμφωνα με τις οδηγίες θα υπογράφονται και όλα θα προσκομίζονται προς έλεγχο στη Δ/νση του σχολείου είτε θα τοποθετούνται στο γραμματοκιβώτιο του σχολείου εντός φακέλου είτε θα διαβιβάζονται στο σχολείο με ηλεκτρονικά μέσα

Απαραίτητα δικαιολογητικά:

  1. Αίτηση & Δήλωση Εγγραφής στο Σχολείο, (εικ. 1 και εικ. 2) Δεν θα υπάρχουν σημειώσεις εκεί που συμπληρώνει η Υπηρεσία και στην εικ. 2 εκεί που αναφέρει συνυποβάλλω τα παρακάτω δικαιολογητικά, που θα ελεγχθούν από την υπηρεσία. Η αίτηση θα είναι συμπληρωμένη με ευανάγνωστα γράμματα
  2. Αίτηση εγγραφής στο ολοήμερο σχολείο (εικ. 3). Δικαιολγητικά εγγραφής στο ολοήμερο μπορούν να προσκομισθούν ως 2/9/2020 και οι αιτούντες δε συμπληρώνουν τα αντίστοιχα τετράγωνα
  3. Πιστοποιητικό γέννησης παιδιού από το δήμο εγγραφής, εφόσον υπάρχει
  4. Φωτοτυπία του βιβλιαρίου υγείας του υποψήφιου μαθητή (ΒΥΠ) για έλεγχο προβλεπόμενων εμβολίων. Μπορεί να φωτογραφηθεί με κινητό και να εκτυπωθεί από τον ενδιαφερόμενο κηδεμόνα για να επισυναφθεί στα δικαιολογητικά εγγραφής του τέκνου του
  5. Ατομικό δελτίο υγείας -ΑΔΥΜ (εικ. 4) που μπορεί να την προσκομισθεί στο σχολείο συμπληρωμένη από παιδίατρο, το αργότερο ως 2/9/2020
  6. Αντίγραφο φορολογικής δήλωσης Ε1 του οικονομικού έτους 2019 ή 2018 όπου θα αναγράφεται η διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του κηδεμόνα του παιδιού (πίνακας. 1 και πίνακας 5). Αν η οικία είναι ενοικιαζόμενη αντίγραφο φορολογικής δήλωσης Ε2 των ίδιων ετών ή αν ενοικιάστηκε πρόσφατα και δεν έχει υποβληθεί φορολογική δήλωση αντίγραφο ιδιωτικού συμφωνητικού μίσθωσης
  7. Βεβαίωση φοίτησης σε Νηπ/γειο

Το σχολείο δυστυχώς δεν μπορεί να ικανοποιήσει όλες τις αιτήσεις για εγγραφές στην Α τάξη. Θα ικανοποιηθούν υποχρεωτικά όσοι/ες έχουν αδέρφια στο σχολείο και συνολικά 44 παιδιά, σύμφωνα με  το ΠΔ 79/2017 που υπάρχει στην ιστοσελίδα για ενημέρωση

Με εκτίμηση

  Ο Δ/ντής

Ημερολόγιο

April 2024
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30