Γλώσσα Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα από 23/3/2020-27/3/2020

Οι δασκάλες της τάξης προτείνουν το εξής εβδομαδιαίο πρόγραμμα στο μάθημα της Γλώσσας

Ημέρα 1η   23/3/2020

Τι κρύβει το μπαούλο;

Χθες ο θείος Παύλος άνοιξε το συρτάρι της κουζίνας. Και τι να δει! Το κλειδί που είχε βρει ο Μολύβιος. Άρχισε τότε να φωνάζει:

- Το κλειδί μου! Ποιος το 'βαλε εδώ; Το 'ψαχνα παντού! Πίστευα πως το 'χα χάσει. Ιωάννα, εσύ το βρήκες;

- Όχι εγώ. Ο Μολύβιος, απάντησε η Ιωάννα.

- Μπράβο Μολύβιε! Σ' ευχαριστώ, είπε ο θείος Παύλος.

- Θείε, τι ανοίγεις μ' αυτό το κλειδί; ρώτησε η Ιωάννα.

- Το μπαούλο με τους θησαυρούς μου, απάντησε ο θείος Παύλος.

- Τι θησαυρούς, αληθινούς; ρώτησε η Ιωάννα.

      - Και βέβαια αληθινούς. Είναι πράγματα που 'χω μαζέψει απ' τα ταξίδια μου, είπε ο θείος Παύλος

- Τι 'ναι; Θα 'θελα να δω! Να φωνάξω και τους φίλους μου; ρώτησε η Ιωάννα.

        - Εντάξει. Αύριο, μετά το σχολείο, ελάτε όλοι σπίτι μου

1)Διαβάζω πολύ καλά το μάθημα.

2)Απαντώ στις παρακάτω ερωτήσεις προφορικά:

  • Ποιος είναι μαζί με την Ιωάννα στην εικόνα;
  • Τι πιστεύεις ότι κρύβεται στο μπαούλο;
  • Πού βρήκε το κλειδί ο θείος Παύλος;
  • Πές αντέδρασε μόλις το είδε;
  • Τι ερωτήσεις έκανε στην Ιωάννα;
  • Τι έκρυβε το μπαούλο;
  • Ποιοι ήταν οι θησαυροί του θείου Παύλου;
  • Με ποιους θα δει η Ιωάννα τους θησαυρούς του μπαούλου;
  • Πότε και πού θα τους δουν;

3) Παρακολουθώ τα παρακάτω video για την απόστροφο

(Πατώ ctrl δεξί κλικ και open hyper link και ανοίγει το link). https://www.youtube.com/watch?v=10gYfG4VyM4  Απόστροφος

https://www.youtube.com/watch?v=NqsNTdK7qvY  Απόστροφος

https://www.youtube.com/watch?v=xsAHwz84xDA Απόστροφος

4)Κυκλώνω στο κείμενο τις λέξεις με απόστροφο

5)) Παρακολουθώ τα παρακάτω video για την αλφαβητική σειρά

https://blogs.sch.gr/gmavropo/2015/11/18/B1-%CE%B1%CE%BB%CF%86%CE%B1%CE%B2%CE%B7%CF%84%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AC/ Αλφαβητική σειρά

6)Λύνω τις ασκήσεις στο τετράδιο εργασιών στη σελίδα 35

7)Αφου τελειώσετε μπορείτε να παρακολουθήσετε το μάθημα και στο παρακάτω video:

https://www.slideshare.net/IoannaChats/ss-46286820

Ημέρα 2η 24/3/2020

1)Γράφω τις παρακάτω λέξεις σε αλφαβητική σειρά:

α β γ δ ε ζ η θ ι κ λ μ ν ξ ο π ρ σ τ υ φ χ ψ ω

καράβι, ελάφι,   φακός, άλογο, ναύτης, ώρα,   ζάρι

1)______________, 2)______________, 3)_____________,

4)______________, 5)______________, 6)_____________

  2) Μπορώ να κάνω εξάσκηση στο παρακάτω Link

http://e-didaskalia.blogspot.com/2020/01/alfavitiki-seira.html on line Αλφαβητική σειρά

  1. Γράψε δίπλα πώς γίνεται η φράση με απόστροφο (’)

θα ήθελα ___________________

να ήμουν      ___________________

σου έφερα    ___________________

μου είπες __________________-__

από το σπίτι ___________________

από έξω ___________________

σε όλα ___________________

το άλογο ____________________

3. Κάνε τώρα εσύ τις αλλαγές. Πες δυνατά και γρήγορα κάθε φράση. Θα καταλάβεις ποιο γράμμα φεύγει

σε αυτό       ___________________

­­­­τα έφερα       _________________

να ήταν          ________________

το αυτί            ________________

από το σχολείο      ____________

με αυτούς          ______________

θα ήμουν        ________________

σου έδειξα       _______________

4). Γράψε ξανά τις προτάσεις χρησιμοποιώντας απόστροφο στις υπογραμμισμένες λέξεις

Το αυτοκίνητο είναι κόκκινο.

__________________________________________________________

Μου έδωσαν ένα δώρο.

__________________________________________________________

Τα παιδιά έφυγαν από το σπίτι.

5)Μπορώ να κάνω εξάσκηση στο παρακάτω Link

https://e-didaskalia.blogspot.com/2016/11/online_7.html

5 ) Ο γονέας ή κηδεμόνας υπαγορεύει στο παιδί την παρακάτω γνωστή και άγνωστη ορθογραφία. Τη γράφουν στο κίτρινο τετράδιό τους και κάνουν αυτοδιόρθωση.

Να πάω σ’ ένα μακρινό νησί με τ’ άσπρο μου καράβι.

Θα ‘θελα να ταξιδέψω σ’ όλο τον κόσμο.

Θα ΄θελα να χαζεύω τ’ αστερια τη νύχτα στον ουρανό.

Hμέρα 3η 26/3/2020

Διαβάζουμε στα παιδιά τον παρακάτω μύθο του Αισώπου και ζητούμε να μας τον αναδιηγηθούν. Αν θέλουν μπορούν και να τον εικονογραφήσουν

Mια φορά κι έναν καιρό ζούσε στην αυλή ενός χωριάτικου σπιτιού μια χελώνα, που είχε έναν μεγάλο καημό. Ήθελε να πετάξει στον ουρανό όπως τα πουλιά.

- Τι κατάρα είναι αυτή! έλεγε κάθε τόσο αναστενάζοντας. Σέρνω μέρα και νύχτα αυτό το βαρύ καβούκι και είμαι καρφωμένη πάνω στη γη. Αχ, να 'μουνα κι εγώ ένα πουλάκι, να είχα φτερά και να πετούσα! Πώς ζηλεύω τις πάπιες της αυλής που όταν θέλουν πετούν και βλέπουν τον κόσμο από ψηλά.

Μια μέρα δυο πάπιες άκουσαν το παράπονο της και τη λυπήθηκαν.

- Θέλεις στ' αλήθεια να πετάξεις, κυρα - χελώνα; τη ρώτησαν.

 Αν θέλω; απάντησε η χελώνα. Αυτό είναι το πιο μεγάλο μου όνειρο. Να πετάξω μια φορά κι ας πεθάνω! που λέει ο λόγος. Αλλά, πώς;

- Υπάρχει ένας τρόπος, της είπε η μια πάπια. Να δαγκώσεις σφιχτά αυτό το ξύλο, εγώ και η αδελφή μου θα πιάσουμε με τα ράμφη μας τις δυο άκρες και... θα σε πάρουμε μαζί μας.

- Ναι, ναι! φώναξε ενθουσιασμένη η χελώνα. Ωραία ιδέα! Εμπρός, ας μην αργούμε!

Και βιάστηκε να δαγκώσει το ξύλο. Το έπιασαν και οι πάπιες με τα ράμφη τους, τίναξαν τα φτερά τους και πέταξαν ψηλά, κουβαλώντας τη χελώνα μαζί τους.

Το πόσο χαιρόταν η χελώνα, δε λέγεται! Τι όμορφα ήταν εδώ ψηλά! Επιτέλους είχε πραγματοποιήσει το μεγάλο όνειρο της! Πετούσε!

Όμως, μέθυσε τόσο πολύ από τη χαρά της και για μια στιγμή πίστεψε ότι θα μπορούσε να πετάξει και μόνη της! Έτσι, η κουτή, άφησε το ξύλο που κρατούσε με τα δόντια της και, φυσικά, με το μεγάλο βάρος που είχε, έπεσε στη γη και σκοτώθηκε...

Αυτό το παραμύθι μας διδάσκει ότι το κάθε πλάσμα πρέπει να είναι ευχαριστημένο με τη μορφή που του έδωσε η Φύση και να μη ζηλεύει τα άλλα πλάσματα...

  • Αν είχαν ένα δικό τους μπαούλο τι θησαυρούς θα κρύβανε μέσα;

(μπορούν να αναφερθούν σε αγαπημένα τους παιχνίδια ή αντικείμενα, σε όμορφες στιγμές της ζωής τους, σε όνειρά τους ή ότι άλλο μπορούν να σκεφτούν. Το γράφουν στο μισό-μισό)

Φιλάκια πολλά από τις δασκάλες σας !!!!