Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα από 30/3/2020-3/4/2020

         1η μέρα: 30-3-2020

Το λαίμαργο ποντίκι

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα ποντίκι πολύ λαίμαργο. Έτρωγε, έτρωγε, ώσπου φούσκωνε τόσο πολύ η κοιλιά του, που δεν μπορούσε να κάνει ρούπι* από τη θέση του!

- Γιατί τρως τόσο πολύ; του έλεγαν τ' άλλα ποντίκια.

- Γιατί να μην τρώγω; απαντούσε ο λαίμαργος ο ποντικός. Μου αρέσει το φαγητό.

- Καμιά μέρα θα πάθεις ζημιά από το πολύ φαγητό, τον συμβούλευαν.

- Γιατί να πάθω ζημιά; Έχω πολύ γερό στομάχι και χωνεύω εύκολα ό,τι κι αν φάω.

Μια μέρα ο λαίμαργος ο ποντικός μας άφησε τη φωλιά του, που ήταν στο υπόγειο ενός σπιτιού. Ανέβηκε με προφύλαξη στο ισόγειο, για να μην τον δει καμιά γάτα και τον γραπώσει. Βρήκε μια τρυπούλα σ' έναν τοίχο, μπήκε μέσα με δυσκολία γιατί ήταν στενή. Προχώρησε και, ξαφνικά, τι να δουν τα μάτια του!

Βρέθηκε σ' ένα κελάρι! Ένα κελάρι γεμάτο τρόφιμα! Τυριά, σαλάμια, καπνιστά κρέατα, καρύδια κι ένα σωρό άλλα πράγματα.

Ο ποντικός δεν θα μπορούσε ποτέ του να φανταστεί τέτοια τύχη!

- Πω... πω! έκανε. Είμαι πολύ τυχερός! Θα φάω με την ψυχή μου! Και δε θα πω σε κανέναν ποντικό τίποτε γι' αυτό το κελάρι για να 'ρχομαι και να τρώγω μόνος μου!

Και ρίχτηκε με τα μούτρα στο φαγητό.

Έφαγε τυρί, σαλάμι, λίγο κρέας, γύρισε πάλι στο τυρί, ξανά στο σαλάμι... Από το πολύ φαγητό η κοιλιά του είχε γίνει στρογγυλή σαν τόπι.

- Μπράβο μου! είπε στον εαυτό του. Είμαι πολύ τυχερός. Όλο το χειμώνα θα έρχομαι εδώ να τρώγω... Και τι φαγητά! Τα πιο εκλεκτά που υπάρχουν για έναν ποντικό!

Χάιδεψε λίγο τη φουσκωμένη κοιλιά του και καθώς κοίταζε το τυρί, το λιγουρεύτηκε ακόμα μια φορά.

- Ας φάω μια μπουκιά πριν φύγω, αποφάσισε. Είναι τόσο νόστιμο που δεν το χορταίνω!

Ξαφνικά, ακούστηκαν βήματα... Κάποιος ερχόταν στο κελάρι.

«Πρέπει να φεύγω», αποφάσισε ο λαίμαργος ποντικός. «Αν με πιάσουν εδώ μέσα, αλίμονό μου! Θα φύγω και θα γυρίσω πάλι το βράδυ... Κρίμα, ήθελα να φάω κι άλλο, αλλά δεν πειράζει».

Ο άνθρωπος που ερχόταν, άρχισε να ξεκλειδώνει την πόρτα του κελαριού. Ο ποντικός έτρεξε προς την τρύπα, έχωσε το κεφάλι του μέσα, μα... δεν προχώρησε! Η τρύπα ήταν στενή και η φουσκωμένη κοιλιά του δεν μπορούσε να περάσει μέσα.

Είχε σφηνώσει! Προσπάθησε, προσπάθησε ο ποντικός μα δε γινόταν τίποτε. Και ο άνθρωπος που μπήκε στο κελάρι τον είδε και, φυσικά, τον έπιασε και τον έβαλε φυλακή σ’ ενα ξύλινο κλουβί.....

Έτσι, ο ποντικός τιμωρήθηκε για τη λαιμαργία του. Γιατί η λαιμαργία, όχι μόνο για τους ποντικούς αλλά και για τους ανθρώπους, είναι κακό πράγμα. Κι όποιος είναι λαίμαργος θα μετανοιώσει οπωσδήποτε πικρά...Τι είναι το ρούπι;

* Το ρούπι προέρχεται από τα τουρκικά και ήταν μια μικρή υποδιαίρεση του εμπορικού πήχη ίση με οκτώ εκατοστά. Έτσι, έχει μείνει στη γλώσσα μας η έκφραση “δεν το κουνάω ρούπι” ή “δεν κάνω ρούπι”. Όταν το λέμε αυτό, εννοούμε ότι δεν μετακινούμαστε καθόλου από εκεί που είμαστε.

1.Απαντώ προφορικά στις ερωτήσεις

  1. Γιατί το ποντικάκι το λέγανε λαίμαργό:
  2. Γιατί έτρωγε τόσο πολύ;
  3. Πού ήταν η φωλιά του ποντικού;
  4. Πώς κατάφερε να μπει στο κελάρι;
  5. Τι βρήκε μέσα στο κελάρι;
  6. Τι έφαγε ο ποντικός;
  7. Τι έπαθε από το πολύ φαί;
  8. Γιατί δεν μπόρεσε να φύγει από το κελάρι:
  1. Διαβάζω μόνος/η μου τις 10 πρώτες γραμμές της ιστορίας.
  2. Υπογραμμίζω στο κείμενο τις απαντήσεις στις 4 πρώτες ερωτήσεις:

Με κόκκινο την 1η

Με πράσινο την 2η

Με μπλε την 3η

Με κίτρινο την 4η

Αισθητική Αγωγή

Στη διεύθυνση http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10900?locale=el πατώντας δίπλα στο ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ το πλήκτρο του ματιού παίζουμε το πάζλ με τις εικόνες

Kείμενο από τη δασκάλα των τεχνικών σας κ. Τσετουλίδου Α

Αγαπητά μου παιδιά,

Χαίρομαι πολύ που επικοινωνούμε μετά από τόσο καιρό. Τώρα που εγώ είμαι καλά και εσείς έχετε χρόνο μπορούμε να δημιουργήσουμε πάλι !!!

Σας στέλνω τις οδηγίες για κάθε τάξη. Όλα τα παιδιά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ξυλομπογιές, μαρκαδόρους και μολύβια.

Η Α΄Δημοτικού μπορεί να δει όμορφα ζωγραφισμένα γράμματα (βιβλίο των Εικαστικών στην ενότητα A5 : χρωματογράμματα , σελ.25) και να κάνει την άσκηση στη σελ.18 στο Τετράδιο Εργασιών.

Επίσης μπορεί να γνωρίσει τα έργα ενός πολύ αξιόλογου ζωγράφου του Paul Klee (βιβλίο Εικαστικών ενότητα Δ5,σελ.86) και να κάνει την άσκηση στο Τετράδιο Εργασιών σελ.49.

Το βιβλίο των Εικαστικών Α΄και Β΄Δημοτικού το βρίσκουμε στο http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-B102/565/3689,16074/

Το Τετράδιο Εργασιών Α΄και Β΄Δημοτικού το βρίσκουμε στο http://ebooks.edu.gr/new/books-pdf.php?course=DSGL107

Μαθηματικά

Στη δ/νση http://www.edaskalos.gr/mygames/afairesijunior/default.html κάνουμε αφαιρέσεις με τους δεινοσαύρους παρέα

Στη δ/νση http://kostaspapastergiou.com/kpapastgames/spacepr/space.html κάνουμε προσθέσεις και παίζουμε με τα διαστημόπλοια

Ημέρα 2η

Χωρίζω τις παρακάτω λεξούλες στις φωνούλες τους:

Καλάθι

           
           

 

Καμπάνα

       
       

 

μπάλα

           
           
 

 

ανοίγω

           
   
         
 
 

 

αστέρι

2.Τονίζω τις παρακάτω λεξούλες:

μπαλονι, παντελονι, καστρο, κατσικι, τζιτζικας, αγγελος, παγκακι, μαγειρευω, παιδια, οικογενεια, πυραυλος, Παυλος

3.Γράφω τις υπογραμμισμένες λάξεις του κειμένου ανάλογα με το ο, η το:

 ο η    το
     
   
 

 

 
   

 

Στη δ/νση http://www.edaskalos.gr/mygames/wordlevel3/index.html βρίσκω τη λέξη

Μαθηματικά

Στις δ/νσεις http://kostaspapastergiou.com/kpapastgames/spaceprjr/spacejr.html http://kostaspapastergiou.com/kpapastgames/prostheikosi/prindex.html και κάνω προσθέσεις

Μελέτη Περιβάλλοντος

Στη δ/νση http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10862?locale=el μαθαίνω να σέβομαι το περιβάλλον πατώντας το πλήκτρο του ματιού δίπλα στο ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ

Ημέρα 3η

1.Γράφετε ένα γράμμα στο λαίμαργο ποντικάκι για να του πείτε:

1ο πόσο πολύ λυπάστε γι’ αυτό που έπαθε

2ο να του δώσετε συμβουλές για τη διατροφή του

3ο να του πείτε ένα τρόπο να το σκάσει από τη φυλακή του

Αφού το γράψετε το βγάζετε μια φωτογραφία και το στέλνετε στο mail της κυρίας σας

Μαθηματικά

Βρίσκω τη λάθος πρόσθεση στη δ/νση http://www.edaskalos.gr/mygames/choise2/choise.html

Κάνω αφαιρέσεις στη δ/νση http://www.edaskalos.gr/mygames/airmath/airmath.html

Ευέλικτη ζώνη

Ασκούμαι στην παρατηρητικότητα στις δ/νσεις http://www.edaskalos.gr/mygames/findbox/default.html και http://www.edaskalos.gr/mygames/memory2/index3.html

Ημέρα 4η Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Διαβάζουμε όλοι μαζί, γονείς και παιδιά, παιδική λογοτεχνία στη δ/νση https://www.openbook.gr/ όπως Παραμύθι χωρίς όνομα, Αιμίλιος ο δράκος που έγινε ζαχαροπλάστης κ.α

Ημέρα 5η

Γλώσσα

1.Παρακολουθώ «Το λαίμαργο ποντικάκι» στο παρακάτω video:

https://www.youtube.com/watch?v=rx4VTa4_d1A

2.Βρίσκω πόσες είναι οι φωνούλες (συλλαβές) on line άσκηση:

https://e-didaskalia.blogspot.com/2019/09/online_23.html

3.Συμπλήρωσε τη συλλαβή που λείπει on line άσκηση:

https://e-didaskalia.blogspot.com/2019/12/symplirwse-ti-syllavi-pou-leipei.html

4.Φτάιξε σωστά την πρόταση. on line άσκηση στη δ/νση:

https://e-didaskalia.blogspot.com/2019/11/ftiaxe-swsta-tin-protasi.html

Αισθητική Αγωγή

Ζωγραφίζω το ποντικάκι στη φωλία του, στο κελάρι και στη φυλακή του

 

                                                   

 

 

Μαθηματικά

Επαναληπτικό Μάθημα

  1. Συμπληρώνω τον αριθμό που λείπει πριν και μετά.

___       31 ___                   ___       49 ___                        ___       34 ___                        ___       20 ___

  1. Υπολογίζω τα αθροίσματα:

10+5=__

10+10+10+4=__

10+10+10+10+3=__

10+10+10=__

10+10+5=__

10+10+5+5+5=__

   3.Βρίσκω και γράφω τον αριθμό:

Ποιος αριθμός έχει 4

δεκάδες και 6

μονάδες; …………

 

Ποιος αριθμός έχει 3

μονάδες και 2

δεκάδες; …………

 

Ποιος αριθμός έχει 3

δεκάδες και 0

μονάδες; …………

 

Ποιος αριθμός έχει 8

μονάδες και 3

δεκάδες; …………

 

4. Βρίσκω τις Μ (μονάδες) και τις

(δεκάδες) και συμπληρώνω.

Το

13

έχει

__Δ

και

__ Μ

                        13 = 10+3

Το

31

έχει

__Δ

και

__ Μ

31= _____________

Το 42

έχει __Δ

και

__ Μ

42= _____________

Το 24

έχει __Δ

και

__ Μ

24= _____________

                   

 

  1. Υπολογίζω τα αθροίσματα:

2+2+2=……   4+2+3=……

   

3

      5

     4

     6

 

3+3+2=……   2+4+3=……

   

2

     2

     2

     2

 
 

+

2

+   2

+   4

+   1

 
     

4+4+1=……   3+5+2=….

                   
   

......

 

………

 

………

 

………

 
                     
                     

  1. Κυκλώνω τις Μ (μονάδες) με πράσινο και τις (δεκάδες) με κόκκινο.

36                     47                   12                   20                15                40

7.Απαντώ στις παρακάτω ερωτήσεις παρατηρώντας την εικόνα: