Πασχαλινές Δραστηριότητες

Αγαπημένα μας παιδιά, ευχόμαστε να είστε υγιείς εσείς κι οι οικογένειές σας.. Φέτος, λόγω των καταστάσεων, δε θα σας αποχαιρετήσουμε για τις διακοπές του Πάσχα με ένα γλυκό φιλάκι στο μάγουλο ή μια ζεστή αγκαλιά. Ας ευχηθούμε ότι μαζί με την Ανάσταση του Κυρίου θα γιορτάσουμε και την επάνοδό μας στα σχολεία, που τόσο όλοι μας έχουμε πεθυμήσει. Παρακάτω θα βρείτε μια σειρά από δραστηριότητες που θα σας βοηθήσουν να περάσετε δημιουργικά όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Οι σκέψεις μας θα σας συντροφεύουν πάντα!

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ! ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΕΣ ΤΗΣ Γ΄ΤΑΞΗΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Α. Μπορείτε να μεταβείτε στην 14η ενότητα « Γιορτή και ξενοιασιά» (Γλώσσα-Β.Μ.)

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-C105/658/4212,19652/

και να διαβάσετε το ποίημα της Γαλάτειας Γρηγοριάδου-Σουρέλη: Πάσχα, Κυρίου Πάσχα! Το κείμενο αυτό αναφέρεται στη νύχτα της Ανάστασης και πώς συνηθίζουμε να τη γιορτάζουμε: τσουγκρίζουμε κόκκινα αυγά,ανάβουμε ο ένας το κερί του άλλου,στρώνουμε το τραπέζι με γιορτινό τραπεζομάντιλο και τρώμε μαγειρίτσα,αγκαλιαζόμαστε μεταξύ μας και ευχόμαστε: « Χριστός Ανέστη».

 Β. Μπορείτε επίσης να διαβάσετε από το Ανθολόγιο,

http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM-C106/%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%A0%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF/%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF%20%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AE/10-0068-02_Anthologio_

το κείμενο της Βούλας Μάστορη « Τότε που πήγαμε βόλτα τον Επιτάφιο» (σελ.79),καθώς και το ποίημα του Κώστα Βάρναλη « Η μάνα του Χριστού» (σελ.82). 

Γ. Να διαβάσετε το βιβλίο του Αλ. Παπαδιαμάντη:¨ Παιδική Πασχαλιά ¨.

https://www.ebooks4greeks.gr/tag/%CF%80%CE%B1%CF%83%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B7%CE%B3%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86

Δ. Μπορείτε επίσης να φτιάξετε πασχαλινά λαγουδάκια

https://www.youtube.com/watch?v=QG4lFDrfKkA

και άλλες πασχαλινές κατασκευές,

https://www.youtube.com/watch?v=xN4he0-DyEo

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ

Με ένα κόκκινο πανί, που συμβολίζει το αίμα του Χριστού, απλωμένο στο μπαλκόνι ή το παράθυρο, ξεκινούν στην επαρχία τη Μεγάλη Πέμπτη οι προετοιμασίες για τη βραδιά της Ανάστασης, ενώ την ίδια ημέρα οι νοικοκυρές σε όλη τη χώρα βάφουν τα κόκκινα αυγά. Τη Μεγάλη Πέμπτη ζυμώνονται και τα τσουρέκια. Αυτήν την ημέρα οι νοικοκυρές δεν πλένουν, δεν απλώνουν ούτε κάνουν άλλες δουλειές στο σπίτι.

Την Μεγάλη Πέμπτη στην εκκλησία ψέλνεται η μακρά ακολουθία των Παθών με τα 12 Ευαγγέλια και αναπαριστάνεται ξανά η Σταύρωση. Αφού τελειώσουν τα 12 Ευαγγέλια, κοπέλες αναλαμβάνουν να στολίσουν τον Επιτάφιο με γιρλάντες από λευκά λουλούδια, έτσι ώστε το πρωί της επόμενης μέρας να είναι έτοιμος να δεχθεί το σώμα του Χριστού κατά την Αποκαθήλωση.

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Ακόμη και σήμερα σε κάποια χωριά οι κάτοικοι δε στρώνουν καν τραπέζι τη Μεγάλη Παρασκευή. Δεν τρώνε γλυκά για την αγάπη του Χριστού, που τον πότισαν ξίδι. Ταχινόσουπα, μαρούλι ή φακές με ξύδι είναι τα συνήθη φαγητά. Κανείς δεν πρέπει να πιάσει στα χέρια του σφυρί ή βελόνι, γιατί θεωρείται μεγάλη αμαρτία. Το βράδυ γίνεται ο Εσπερινός και η περιφορά του Επιταφίου, ο στολισμός και η περιφορά του οποίου είναι το κυριότερο έθιμο της Μεγάλης Παρασκευής.

Χαρακτηριστικό των παλαιότερων ετών ήταν η ευγενής άμιλλα ανάμεσα στις ενορίες για τον ομορφότερα στολισμένο Επιτάφιο. Πρώτα πήγαιναν τα λουλούδια για το στολισμό του Επιταφίου οι ελεύθερες και ύστερα οι παντρεμένες. Από κάτω περνούσαν όλοι από μία φορά, ενώ πίστευαν πως, αν τα ζωηρά παιδιά περάσουν τρεις φορές, θα γίνουν φρόνιμα... Τρεις φορές έπρεπε να περάσουν και οι άρρωστοι για ν' αναρρώσουν.
Τα λουλούδια που παίρνουν οι πιστοί από τον Επιτάφιο θεωρούνται ευλογημένα και τοποθετούνται στο εικονοστάσι του σπιτιού. Παλιότερα, οι γυναίκες έφτιαχναν με αυτά φυλαχτά για τους ναυτικούς, ενώ ορισμένοι τα χρησιμοποιούσαν και σαν γιατρικό για τον πονοκέφαλο.
Στην περιφορά του Επιταφίου προπορεύεται η μπάντα ή η χορωδία και παίζει πένθιμα εμβατήρια, ακολουθούν οι ιεροψάλτες, ο κλήρος, οι μυροφόρες, τα εξαπτέρυγα, πρόσκοποι και οι πιστοί που ψέλνουν καθ’ όλη τη διάρκεια της λιτανείας. Σε όλη τη διαδρομή οι πιστοί ραίνουν τον επιτάφιο με λουλούδια και αρώματα, κρατώντας αναμμένα κεριά.

 

ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ

Το Μεγάλο Σάββατο οι πιστοί προετοιμάζονται για το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης. Το βράδυ της ίδιας ημέρας ο ιερέας φωνάζει το «Χριστός Ανέστη!». Ένα από τα βασικότερα τελετουργικά στοιχεία της Ανάστασης είναι το αναστάσιμο Φως, με κορυφαία στιγμή την πρόσκληση του ιερέα «Δεύτε λάβετε Φως». Το Φως αυτό οι πιστοί το μεταφέρουν στα σπίτια τους. Σε κάποιες περιοχές μάλιστα θεωρούνταν καλοτυχία να μη σβήσει η λαμπάδα με το Άγιο Φως μέχρι να φτάσουν οι πιστοί στο σπίτι. Μπαίνοντας «σταυρώνουν» πρώτα το ανώφλι της εξώπορτας, ενώ παλαιότερα ανανέωναν και το φως του καντηλιού και μάλιστα προσπαθούσαν να το κρατήσουν αναμμένο όσο περισσότερες μέρες μπορούσαν χωρίς να σβήσει.

ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΘΙΜΑ

Το Σάββατο του Λαζάρου οι γυναίκες, σε μνήμη του Λάζαρου, ζυμώνουν για τα παιδιά ειδικά κουλουράκια, στα οποία δίνουν το σχήμα ανθρώπου σπαργανωμένου, όπως παριστάνεται στις εικόνες ο Λάζαρος. Λέγονται και αυτά Λάζαροι και τα παιδιά τους αποδίδουν εξαιρετικές ιδιότητες. Τα παιδιά συγκροτούν ομάδες, επισκέπτονται τα σπίτια του χωριού ή της πόλης και τραγουδούν ειδικά τραγούδια, τα λεγόμενα λαζαρικά. Συνήθως κρατούν στα χέρια εικονική παράσταση του Λαζάρου και λέγονται και αυτά Λάζαροι. Στην Κύπρο συναντάμε ζωντανή αναπαράσταση του θανάτου και της ανάστασης του Λαζάρου η οποία αποτελεί την αρχαιότερη μορφή του εθίμου ενώ στην βόρεια  ήπειρο τα παιδιά ντύνονται παράδοξα και απειλούν με την άγρια εμφάνισή τους για να διώξουν κάποιο κακό πνεύμα. Μετά το τραγούδι ο κάθε νοικοκύρης τα φιλεύει.

Μπορεί σήμερα να γυρνάνε όλοι στις δουλειές τους την Τρίτη του Πάσχα, αλλά κάποτε το γλέντι επεκτεινόταν σ’ όλη την υπόλοιπη εβδομάδα ως την Κυριακή του Θωμά και ονομάζονταν διακαινήσιμος ή ασπροβδομάδα. Η αργία του Πάσχα ήταν η πιο μεγάλη και όλη η Διακαινήσιμος θεωρούνταν μια Κυριακή. Στην παλαιά Αθήνα, κάθε νοικοκύρης μετά την Λαμπρή δεν έμπαινε για μια εβδομάδα στο κτήμα του. Ακόμη και σήμερα σε πολλές περιοχές το λαμπριάτικο γλέντι συνεχίζεται.

ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Στο Καστελλόριζο ο χορός των κοριτσιών που στήνεται στον αυλόγυρο του Μητροπολιτικού ναού το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα, είναι από τα γραφικότερα λαμπριάτικα έθιμα. Για τις περιορισμένες κοπέλες του νησιού είναι ένα από τα κυριότερα γεγονότα της ζωής τους. Είναι η μόνη περίπτωση να δουν και να τις δουν τα παλικάρια του νησιού

Στην Κορώνη, τη Μεγάλη Παρασκευή το πρωί, τα παιδιά, κρατώντας ένα σταυρό στο χέρι, γυρνούν από σπίτι σε σπίτι και λένε τα πάθη του Χριστού. Τα φιλεύουν με κουλούρια, κόκκινα αυγά ή λεφτά. 

Στο Καστανόφυτο Καστοριάς, τα παιδιά του χωριού, παίρνουν από την εκκλησία το χελιδόνι, (ξύλινο ομοίωμα περιστεριού) το κρατούν με ένα ξύλο ψηλά, το στολίζουν με λουλούδια και το περιφέρουν στα σπίτια. Κατά την περιφορά μαζεύουν δώρα και αυγά κόκκινα.

Στην Πάρο, τα κεριά του Επιταφίου, τα φυλούν και όταν έχει φουρτούνα, βρέχει ή αστράφτει, τα ανάβουν να περάσει η κακοκαιρία. Ακόμα, στο εικονοστάσι, τοποθετείται και κλαδί ελιάς, που παραμένει εκεί ως αγιώτικο . 

Στην Σπάρτη, όταν γυρίσουν τον Επιτάφιο, τον ξεστολίζει ο καντηλανάφτης, ο οποίος παίρνει τα κεριά και τα φυλάει. Την άλλη μέρα, τα βάζει ο παπάς σε ένα δίσκο με τα σταυρολούλουδα και τα μοιράζει στις γυναίκες. Τα λουλούδια αυτά, οι γυναίκες τα κρατούν ως φυλαχτό και όταν αρρωστήσει ένα παιδάκι βάζουν στα κάρβουνα λίγο νερό και μερικά σταυρολούλουδα και το λιβανίζουν.

Στις Σέρρες ξεχωριστή σημασία έχει και η συνήθεια των γυναικών, να τοποθετούν στη διάρκεια της περιφοράς του Επιταφίου, πάνω σε τραπέζι μπροστά από το κατώφλι της Εξώπορτας, την εικόνα του Εσταυρωμένου ανάμεσα σε άνθη, αναμμένα κεριά και θυμιάματα. Δίπλα τοποθετούν ένα πιάτο με χλόη φακής, ή κριθαριού, την οποία έχουν φυτέψει για αυτό το σκοπό, κάποια ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής.

Στο Λεωνίδιο Αρκαδίας ένα από τα έθιμα που ξεχωρίζει είναι με τα αυτοσχέδια μικρά αερόστατα, που φέγγουν στον ουρανό της Αρκαδίας και εξαφανίζονται. Είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά.

 ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΗΣ ΛΑΜΠΡΗΣ

ΚΟΚΚΙΝΑ ΑΒΓΑ : Συμβολίζουν με το κόκκινο χρώμα τους το αίμα του Χριστού.

ΑΡΝΙ : Συμβολίζει τους πιστούς από την παραβολή του Χριστού με τον βοσκό.

Ο ΣΤΑΥΡΟΣ: Συμβολίζει το Σταυρό πάνω στον οποίο μαρτύρησε ο Χριστός.

 

Η ΛΑΜΠΑΔΑ: Συμβολίζει το φως που έφερε ο Χριστός νικώντας το θάνατο και κατ’ επέκταση το σκοτάδι με την Ανάστασή του.

ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ: Με τον θόρυβο και το φως που κάνουν λέγεται ότι διώχνουν τα κακά πνεύματα.

     ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ! ! !

 

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

  1. Χριστός Ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας
    και τοις εν τοις μνήμασι ζωήν χαρισάμενος.
  1. Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι,
    Προσκυνήσωμεν Άγιον, Κύριον, Ιησούν
    τον μόνο αναμάρτητον.

Τον Σταυρόν Σου, Χριστέ, προσκυνούμεν
και την Αγίαν σου Ανάστασιν
υμνούμεν και δοξάζομεν.

Συ γαρ ει ο Θεός ημών,
εκτός Σου, άλλον ούκ οίδαμεν,
το όνομά Σου ονoμάζομεν.

Δεύτε, πάντες οι πιστοί, προσκυνήσωμεν
την του Χριστού Αγίαν Ανάστασιν.

Ιδού γαρ ήλθεν δια του Σταυρού
χαρά εν όλω τω κόσμω.

Δια παντός ευλογούντες τον Κύριον,
υμνούμεν την Ανάστασιν Αυτού.

Σταυρόν γαρ υπομείνας δι’ ημάς,
θανάτω, θάνατον ώλεσεν.

  1. Αναστάς ο Ιησούς από του τάφου,
    καθώς προείπεν,
    έδωκεν ημίν
    την αιώνιον ζωήν
    και το μέγα έλεος.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ:

ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

https://youtu.be/hEq3FrS56wk

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3667

http://photodentro.edu.gr/lor/handle/8521/7674

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D109/706/46

79,21186/extras/texts/pasxalina_ethima.html

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

https://youtu.be/cS_BX_ypAHc

https://youtu.be/WhaMYroe8_o

https://youtu.be/R9tA452WN4o

        https://www.youtube.com/watch?v=7E9ZKrX3O3A

https://www.youtube.com/watch?v=CAF5wyKvvFk

https://www.youtube.com/watch?v=N7CLJ5vqyCYhttps://www.youtube.com/watch?v=5iEwJCWvXKk

https://www.youtube.com/watch?v=yLr_b10W0uw

https://www.youtube.com/watch?v=aQ9y5OYKQ_8

ΥΜΝΟΙ

https://youtu.be/oY3OzPW4mQM

https://youtu.be/CcVxxsKB2QA

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ:Δραστηριότητα φαντασίας (Μαρία Σάββα)
         
https://sway.office.com/ZNbhBoCSC1AvVHEq

!!! Δεν ξεχνάμε την ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ,που υλοποιείται απ’τη Δευτέρα, 30/3/2020 καθημερινά στις 10 π.μ. απ’τη συχνότητα της ΕΡΤ2, όπου οι μαθητές /μαθήτριες έχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων τηκεκπαίδευσης.

Επισημαίνεται ότι το πρόγραμμα της εκπομπής «Μαθαίνουμε στο σπίτι» αναρτάται καθημερινά στις διευθύνσεις: 

Οι εκπομπές, μετά την προβολή τους, διατίθενται ανά τάξη «κατ’απαίτηση» (on demand) στη διεύθυνση: 

https://webtv.ert.gr/shows/mathainoume-sto-spiti/

!!! Για να προχωρήσει η διαδικασία εγγραφής των παιδιών στην ηλεκτρονική τάξη που ετοιμάζουμε (οι δασκάλες του Γ1,Γ2 και Γ3) στην ψηφιακή πλατφόρμα e-me, χρειάζεται να γίνουν οι παρακάτω ενέργειες:

  1. Να έχει αποκτήσει το παιδί μαθητικό λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Η ηλεκτρονική διεύθυνση είναι η εξής: https://register.sch.gr/students/

2.Να μας αποστείλετε το όνομα χρήστη (username) του παιδιού.

Στη συνέχεια θα επικοινωνήσουμε μαζί σας όπου θα σας δώσουμε πρόσθετες οδηγίες.

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

1.Βάζω ν , όπου χρειάζεται :

τη__ ψυχή                      τη__ προίκα                         ένα__ βάτραχο                   τη__ τσίχλα

το__ δάσκαλο               ένα__ φίλο                           τη__ φόρμα                          το__ προπονητή

τη__ σκεπή                    ένα__ βασιλιά                     τη__ αλεπού                        τη__ φασαρία

τη__ βροντή                   ένα__ ψάλτη                       τη__ μητέρα                                    το__ χιονάνθρωπο

  1. Χωρίζω σε συλλαβές τις παρακάτω λέξεις :  

ντολμάδες    : ______________________                   έκπληξη        : ______________________

όργανο          : ______________________                   επιστήμη       : ______________________

σημείωμα      : ______________________                   αδερφή          : ______________________

ονομαστική : ______________________                   καυτός           : ______________________

ιππόκαμπος : ______________________                   αρκούδα        : ______________________

παντελόνια  : ______________________                   αγχώνομαι   : ______________________

  1. Κυκλώνω στις παρακάτω λέξεις :

S τη λήγουσα : κ α ρ φ ί,      κ α λ η μ έ ρ α,      λ ε ω φ ο ρ ε ί ο,     κ α ρ δ ι ά,     θ ά λ α σ σ α,    γ ε ω ρ γ ό ς

S την παραλήγουσα : ά ν ο ι ξ η,     ε π ε ι δ ή,      χ τ ι σ μ έ ν η,       ό μ ο ρ φ ο ς,     π λ ε υ ρ ά,     κ ύ ρ ι ο ς

S την προπαραλήγουσα : β α ρ κ ο ύ λ α,       π α ν τ ό φ λ α,       ύ φ α σ μ α,      ε ρ γ α σ ί α,     σ ύ ν θ ε ση

  1. Υπογραμμίζω με διαφορετικό χρώμα τις προσωπικές αντωνυμίες και τα οριστικά άρθρα στις παρακάτω προτάσεις :
  • Του αγόρασα την εφημερίδα που μου ζήτησε.
  • Δε με νοιάζει πόσο κοστίζει το τετράδιο.
  • Διάβασε το πρόβλημα, σκέψου το και μετά λύσε το.
  • Τόσο σε εμάς όσο και σε εσάς αρέσουν το τραγούδι και ο χορός.
  • Διάβασε το παραμύθι που σου έγραψα.
  1. Υπογραμμίζω με διαφορετικό χρώμα τις προσωπικές και τις κτητικές αντωνυμίες στις

παρακάτω προτάσεις :

  • Του δάνεισα το βιβλίο μου.
  • Έλα να δεις το δωμάτιό μου, που το συμμάζεψα μόνη.
  • Η Ειρήνη μού χάρισε την πιο όμορφη κούκλα της.
  • Ζωγραφίσαμε τα πρόσωπά μας και τα κολλήσαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι.
  • Ελάτε να γράψουμε το δικό μας παραμύθι και να το παρουσιάσουμε στην άλλη τάξη.
  1. 6. Ξαναγράφω την παραπάνω συνταγή γράφοντας τα ρήματα των παρενθέσεων στην

προστακτική Αορίστου στον πληθυντικό αριθμό :

_____________________ (ανακατεύω) τα δύο τυριά σ’ ένα μπολ. _____________________ (αλείφω) ένα ορθογώνιο ταψί με λίγο λάδι. _____________________ (χωρίζω) τα φύλλα σε δύο ίσα μέρη. _____________________ (στρώνω) δύο φύλλα μαζί και _____________________ (αλείφω) τα από πάνω με λίγο λάδι. _____________________ (ρίχνω) το μείγμα των δύο τυριών και ____________________ (σκεπάζω) με τα φύλλα που προεξέχουν._____________________ (στρώνω) και τα υπόλοιπα φύλλα με τον ίδιο τρόπο. ____________________ (χαράζω) βαθιά την επιφάνεια της τυρόπιτας σε φαρδιές λωρίδες. _____________________ (χτυπώ) τ’ αυγά με το γάλα και _____________________ (περιχύνω) την τυρόπιτα. _____________________ (ψήνω) στο φούρνο στους 200ο C για 45 λεπτά.

  1. Κλίνω σε όλους τους χρόνους το ρήμα : πληρώνω

 

 

Ενεστώτας

Παρατατικός

Αόριστος

Εξακολουθητικός Μέλλοντας

εγώ

       

εσύ

       
         
         
         
         

 

 

 

 

Συνοπτικός Μέλλοντας

Παρακείμενος

Υπερσυντέλικος

Συντελεσμένος Μέλλοντας

εγώ

       

εσύ

       
         
         
         
         

 

     ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

1)Να γίνουν οι προσθέσεις:

      36                    483                       2.947                   47.925

   + 24               +   295                   + 4.274                 + 31.434

    ---------             ----------                  ------------                   --------------

μ

2) Να γίνουν οι αφαιρέσεις:

   88                 616                 3.004                     60.202

-  34               - 239               - 1.906                   - 15.652

-------               --------               ---------                    ------------

 

3) Να γίνουν οι πολλαπλασιασμοί:

     27                           43                     36                      34            

 Χ 19                         Χ 14                   Χ 44                   Χ 26

--------                     ----------               -----------               ----------

 

4) Οι 20 μαθητές της Γ΄τάξης έπαιξαν διάφορα παιχνίδια στην εκδρομή.

   Οι 9 έπαιξαν ποδόσφαιρο

   Οι 6 έπαιξαν μπάσκετ

   Οι 5 έπαιξαν βόλεϊ

Γράφω με κλάσμα τι μέρος των παιδιών έπαιξαν :

Ποδόσφαιρο                        ---------

Μπάσκετ                             ---------

Βόλεϊ                                   ---------