Πρόγραμμα μαθημάτων για εβδομάδα από 23/3/2020-27/3/202Ο

Οι εκπαιδευτικοί της Δ΄ τάξης ετοίμασαν για την εβδομάδα 23-27 Μαρτίου 2020 δραστηριότητες για τα μαθήματα Γλώσσας, Μαθηματικών, Ιστορίας, Θρησκευτικών, Μελέτης. Οι δραστηριότητες είναι χωρισμένες ανά ημέρα και ανά μάθημα. 

Ευχόμαστε στους αγαπημένους μας γονείς και μαθητές να είναι υγιείς και να έχουν μια όμορφη και δημιουργική εβδομάδα.

ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

β΄ τεύχος, ενότητα 9 “ Η παράσταση αρχίζει…” σελ. 57-80

  1. Από το εκπαιδευτικό σενάριο “Στα ίχνη του αρχαίου θεάτρου” κατεβάζουμε (download) σε μορφή doc http://proteas.greek-language.gr/scenario.html?sid=1324
  2. Μεταβαίνουμε στη σελίδα 11 (Διδακτική πορεία/στάδια/φάσεις 1η και 2η διδακτική ώρα).
  3. Πατάμε πάνω στο 1ο φύλλο εργασίας και κάνουμε την πρώτη εργασία απαντώντας τις ερωτήσεις στο τετράδιο ασκήσεων γλώσσας.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  1. Στα διαδραστικά σχολικά βιβλία, επιλέγουμε το βιβλίο Μαθηματικών του μαθητή http://ebooks.edu.gr/new/class-main.php?classcode=DSDIM-D. Από τα περιεχόμενα επιλέγουμε το κεφ.21 “Γνωρίζω καλύτερα τους δεκαδικούς”.χρησιμοποιώντας το επάνω δεξί βελάκι
  2. Μεταβαίνουμε στο τέλος του κεφαλαίου όπου έχει δύο μικροπειράματα. Ασχολούμαστε με τα δύο μικροπειράματα.

ΤΡΙΤΗ 24 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

Παραμονή 25ης Μαρτίου. Η μνήμη μας γυρίζει πίσω, στην περσινή χρονιά που με τόση επιτυχία παρουσιάσατε τη γιορτή του σχολείου μας για την ημέρα του Ευαγγελισμού και την επέτειο του αγώνα των Ελλήνων για την απελευθέρωσή τους από τον τουρκικό ζυγό. 

  1. Στα διαδραστικά σχολικά βιβλία, επιλέγουμε “Γλώσσα - βιβλίο μαθητη΄” http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D109/706/4664,21171/ και από τα περιεχόμενα μεταβαίνουμε στην 12η ενότητα “Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!” άλι με το βελάκι
  2. Μελετούμε τα κείμενα της ενότητας “Έτσι σώθηκε το έθνος”, “Εμείς δεν προσκυνούμε”, “Ο τρελός μπουρλοτιέρης” και “Του Διάκου”.
  3. Στο τετράδιο ασκήσεων Γλώσσας απαντάμε στην ερώτηση που ακολουθεί το κείμενο “Του Διάκου”: Σε ποια σημεία του δημοτικού τραγουδιού φαίνεται ο ηρωισμός του Αθανάσιου Διάκου; Ποια φράση του σας εντυπωσίασε;

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

  1. Θυμόμαστε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου πηγαίνοντας στην ηλεκτρονική διεύθυνση:http://www.iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Grafeia/Graf_Ereynas_A/Nea_progr_spoyd_Thriskeytika/NEOI_FAKELOI/350949975-FAKELOS-MATHITI-THRISKEFTIKA-D-DHMOTIKOU.pdf και διαβάζοντας το κείμενο της σελίδας 32
  2. Αναζητούμε στο youtube το απολυτίκιο του Ευαγγελισμού και το ακούμε. (https://www.youtube.com/watch?v=riFBNaf4Ecs). 
  3. Παρόλο που η γλώσσα του απολυτικίου μας δυσκολεύει μπορούμε να ξεχωρίσουμε σημεία του κειμένου που διαβάσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου;

ΜΕΛΕΤΗ

Ο Αθανάσιος Διάκος, ήρωας της ελληνικής επανάστασης, έδρασε στη Στερεά Ελλάδα.

Απαντούμε τις παρακάτω ερωτήσεις και ελέγχουμε από τον χάρτη μας.

  1. Ποιοι είναι οι νομοί και οι πρωτεύουσες του γεωγραφικού διαμερίσματος της Στερεάς Ελλάδας. 
  2. Το γεωγραφικό διαμέρισμα της Στερεάς Ελλάδας με ποια άλλα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας μας συνορεύει;

ΠΕΜΠΤΗ 26 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  1. Θυμόμαστε:

Όταν διαιρούμε έναν αριθμό με το 10, 100, 1000, η υποδιαστολή του διαιρετέου μετακινείται αριστερά, τόσες θέσεις όσα μηδενικά έχει ο διαιρέτης.

256,65 : 10 = 25,665  ( η υποδιαστολή μετακινήθηκε 1 θέση αριστερά όσα και τα μηδενικά του 10).

Εξασκούμαστε με τις παρακάτω διαιρέσεις:

2567,3 : 100 =         28,4 : 1000 =             87,35 : 10 = 

45,2 : 1000 =            478 : 10 =            4 : 1000 = 

278,04 : 10 =             47 : 100 =            91,1 : 100 = 

  1. Κάνουμε επανάληψη το κεφάλαιο 23 από το βιβλίο σελ. 60 - 61 και λύνουμε το ακόλουθο πρόβλημα στο τετράδιο των μαθηματικών μας:

Η κυρία Ευγενία κρατάει το νεογέννητο μωράκι της στην αγκαλιά της που ζυγίζει 3 κιλά και 650 γραμμάρια. Η ίδια ζυγίζει 69,5 κιλά. Πόσο ζυγίζουν μαζί;

α) Υπολογίζω με συμμιγείς αριθμούς

β) Υπολογίζω με δεκαδικούς αριθμούς. 

Λύσεις

1: (25,673 , 0,0284, 8,735 , 0,0452 , 47,8 , 0,004 , 27,804 , 0,47 , 0,911)

2: (α. 73 κ. και 150 γραμ.    β. 73,150 κ.)

ΙΣΤΟΡΙΑ

  1. Στα διαδραστικά βιβλία επιλέγουμε “Ιστορία - βιβλίο μαθητή” http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D103/743/4857.22223/  και μεταβαίνουμε από τα περιεχόμενα στο κεφάλαιο 25 “Αιτίες και αφορμές του πολέμου” χρησιμοποιώντας το δεξί βελάκι.
  2. Στην πρώτη σελίδα στα δεξιά του χάρτη πατάμε το μικρό πράσινο τετραγωνάκι.
  3. Πατώντας πάνω στις ετικέτες που βρίσκονται δεξιά του χάρτη που εμφανίζεται παρατηρούμε τις περιοχές που ήταν μέλη της αθηναϊκης συμμαχίας, τις πόλεις - μέλη της πελοποννησιακής συμμαχίας, τις ουδέτερες ελληνικές πόλεις κ.α. 
  4. Στη συνέχεια πατάμε το κουμπάκι μελέτη και διαβάζουμε το κείμενο που εμφανίζεται.

ΓΛΩΣΣΑ

  1. Ακολουθώντας τα βήματα του μαθήματος της Δευτέρας συνεχίζουμε με τη δεύτερη εργασία του 1ου φύλλου εργασίας.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

  1. Στα διαδραστικά βιβλία επιλέγουμε το ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D110/334/2280,8654/ και μεταβαίνουμε από τα περιεχόμενα στα ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, “Το τραγούδι του κλόουν” (Γιώργος-Μενέλαος Μαρίνος με το δεξί βελάκι).
  2. Διαβάζουμε το ποίημα και κάνουμε τις δραστηριότητες 1,2 και 4. Τις απαντήσεις μας για τις 1,4 τις γράφουμε στο τετράδιο ασκήσεων της γλώσσας. Για τη 2 περιμένουμε πολλές όμορφες ζωγραφιές για την τάξη μας. 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  1. Από τη σελίδα 32 του βιβλίου θυμόμαστε την κάθετη διαίρεση και την επαλήθευσή της. 
  2. Εξασκούμαστε κάνοντας τις ακόλουθες διαιρέσεις κάθετα στο τετράδιο των μαθηματικών μας και τις επαληθεύσεις τους.

357 : 2 =         975 : 5 =         844 : 8 =         791 : 7 =

Λύσεις: (π:178 υ: 1, 195, π: 105 υ: 4, 113)

ΜΕΛΕΤΗ

Η Δ΄ τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου αποφάσισε να επισκεφθεί το ιστορικό Μεσολόγγι με τουριστικό λεωφορείο. Με τη βοήθεια του χάρτη σχεδιάζουμε μια διαδρομή από την πόλη μας ως εκεί. 

α) Από ποιους νομούς περνάμε στη διαδρομή που σχεδιάσαμε;

β) Αναζητούμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τα αξιοθέατα αυτών των νομών και προτείνουμε στην τάξη μας ένα αξιοθέατο από κάθε νομό που θέλουμε να επισκεφθούμε.

 

Καλά να είστε Σύντομα θα είμαστε όλοι μαζί πάλι!!