Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα από 30/3/2020-3/4/2020

Οι εκπαιδευτικοί της Δ΄ τάξης ετοίμασαν για την εβδομάδα 30 Μαρτίου - 3 Απριλίου 2020 δραστηριότητες για τα μαθήματα Γλώσσας, Μαθηματικών, Ιστορίας, Θρησκευτικών, Μελέτης. Οι δραστηριότητες είναι χωρισμένες ανά ημέρα και ανά μάθημα. 

Ευχόμαστε να είστε καλά και σύντομα θα είμαστε όλοι μαζί πάλι!

ΔΕΥΤΕΡΑ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

Την Πέμπτη 2 Απριλίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου Μεταβαίνουμε στη wikipedia https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CE%B1%CE%BD%CF%82_%CE%9A%CF%81%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BD_%CE%86%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%83%CE%B5%CE%BD για πληροφορίες σχετικά με τον Άντερσεν και τα έργα του. Να ψάξετε στη βιβλιοθήκη σας μήπως έχετε κάποια από αυτά. Αν όχι μπορείτε να διαλέξετε κάποιο από τη σελίδα https://www.paidika-paramythia.gr/fairy-tale-author/hans-kristian-antersen

  1. Να διαβάσετε το παραμύθι που διαλέξατε και να γράψετε μια μικρή περίληψη στο τετράδιο της Γλώσσας.
  2. Να φτιάξετε μια όμορφη ζωγραφιά εμπνευσμένη από το παραμύθι σας.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Από το κεφάλαιο 18 του βιβλίου σελ. 47 θυμόμαστε: Μεικτό Βάρος (περιεχόμενο και συσκευασία), Καθαρό βάρος (περιεχόμενο), Απόβαρο (συσκευασία).                       1. Να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα:                                                              

Καθαρό Βάρος

 

Απόβαρο

Μεικτό Βάρος

12,3 κ.

35,8 κ.

 

2 κ. 510 γρ.

 

3 κ.

 

7,9 τόν.

10,4 τόν.

2 Η Ελένη ζυγίζει 13 κιλά και 350 γραμμάρια και η Μαρία ζυγίζει 6,4 κιλά περισσότερο. Ποιο είναι το βάρος της Μαρίας;                                                            α) Υπολογίζω με συμμιγείς αριθμούς β) Υπολογίζω με δεκαδικούς αριθμούς. 

Κάντε στο τέλος αυτοδιόρθωση. Λύσεις: 1: (48,1κ., 0,490κ., 2,5τ.) 2: (19κ. και750γρ., 19,750).                                                                                                                                                    

ΤΡΙΤΗ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

Το παραμύθι που διαλέξατε χθες μπορείτε να το μετατρέψετε σε θεατρικό κείμενο με πρότυπο το κείμενο ¨Ο Κεραμιδοτρέχαλος¨ από το βιβλίο της Γλώσσας σελ. 74-75 τεύχος β΄ (πρόσωπα – σκηνές).

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ                                                                                      

Θυμόμαστε: Όταν πολλαπλασιάζουμε έναν αριθμό με το 10, 100, 1000, η υποδιαστολή μετακινείται δεξιά, τόσες θέσεις όσα μηδενικά έχει ο πολλαπλασιαστής. Όταν διαιρούμε έναν αριθμό με το 10, 100, 1000, η υποδιαστολή του διαιρετέου μετακινείται αριστερά, τόσες θέσεις όσα μηδενικά έχει ο διαιρέτης.

  1. 8,73 Χ 10 =         28,476 Χ 100 =             82,359 Χ 1000 = 

           5,28 : 100 =            75 : 10 =                    64 : 1000 = 

Πότε τα μηδενικά στους δεκαδικούς αριθμούς δεν επηρεάζουν την αξία του αριθμού; (σελ. 41 κεφ. 15)

  1. Διάγραψε τα μηδενικά που δεν επηρεάζουν την αξία του αριθμού:

0,07                          20,30                           3,002

13,000                      9,09                             0,004

Κάντε στο τέλος αυτοδιόρθωση. Λύσεις: 1: (87,3 2.847,6 82.359) 2:(20,3     13)

ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

  1. Τα παιδιά της Δ΄ τάξης αποφάσισαν να ανεβάσουν την Πέμπτη 2 Απριλίου, τη θεατρική παράσταση με τίτλο το παραμύθι που δουλέψατε. Με βάση τις οδηγίες του τετραδίου εργασιών β΄ τεύχος, σελ. 17, να γράψετε πρόσκληση για να καλέσετε τους μαθητές των άλλων τάξεων.
  2. Αφού επιλέξετε τον σύνδεσμο https://www.classtools.net/vortex/5-Tfwhj πατήσετε start και αντιστοιχίστε τα ρήματα με το σωστό χρόνο (Αόριστος, Παρατατικός , Συνοπτ. Μέλλοντας, Εξ. Μέλλοντας), σύροντας τα ρήματα στον σωστό κάδο.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Στο βιβλίο μαθητή ή στα διαδραστικά βιβλία επιλέγουμε “Ιστορία - βιβλίο μαθητή” http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D103/743/4857. στο κεφάλαιο 2 ¨Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες¨ Πατώντας πάνω στη λέξη αποικίες ctrl + κλικ συνδεόμαστε στο youtube και παρακολουθούμε προσεκτικά το σύντομο video. Στη συνέχεια απαντούμε στο τετράδιό μας τις ερωτήσεις:

  1. Ποια ήταν τα αίτια του Α΄ αποικισμού;
  2. Ποια ελληνικά φύλα μετανάστευσαν;
  3. Παρατηρώντας το χάρτη να περιγράψετε την πορεία του κάθε φύλου από την Ελλάδα στη Μ. Ασία και να εντοπίσετε στο χάρτη την αφετηρία και τον προορισμό τους.

ΠΕΜΠΤΗ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ                                                                                                      

Σήμερα 2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και τα παιδιά της Δ΄ Δημοτικού αποφάσισαν να κάνουν έκθεση σχολικού βιβλίου και για να το κάνουν γνωστό στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου θέλησαν να φτιάξουν μια αφίσα.  

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

  1. Η μια ομάδα μαθητών πρότεινε να κατασκευαστεί η αφίσα σε σχήμα τετραγώνου με περίμετρο 240 εκατοστά. Πόσα εκατοστά θα έχει κάθε πλευρά της αφίσας;
  2. Η άλλη ομάδα μαθητών πρότεινε να κατασκευαστεί η αφίσα σε σχήμα ορθογωνίου με μήκος 60 εκατοστά και πλάτος 40 εκατοστά. Πόσα εκατοστά είναι η περίμετρος της αφίσας;
  3. Να συγκρίνεις τις περιμέτρους των δύο αφισών, τι παρατηρείς;

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Στο κεφάλαιο της Ιστορίας ¨Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες¨ μάθαμε πως το Αιγαίο έγινε ελληνική θάλασσα, αφού στις δυο πλευρές του κατοικούσαν Έλληνες. α) Από ποιο γεωγραφικό διαμέρισμα της ηπειρωτικής Ελλάδας έφυγαν οι Αιολείς, οι Ίωνες και οι Δωριείς;                                                                                                               

 β) Τα ελληνικά φύλα σε ποια νησιά έφτασαν; Σε ποιο γεωγραφικό διαμέρισμα της νησιωτικής Ελλάδας ανήκουν; Ποιοι είναι οι νομοί και οι πρωτεύουσες αυτού του διαμερίσματος; Αναζητούμε στο διαδίκτυο αξιοθέατα αυτών των νησιών.

ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Επιστολή της κ. Τσετουλίδου Α, δασκάλας τεχνικών του σχολείου

Αγαπητά μου παιδιά,

Χαίρομαι πολύ που επικοινωνούμε μετά από τόσο καιρό. Τώρα που εγώ είμαι καλά και εσείς έχετε χρόνο μπορούμε να δημιουργήσουμε πάλι !!!

Σας στέλνω τις οδηγίες για κάθε τάξη. Όλα τα παιδιά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ξυλομπογιές, μαρκαδόρους και μολύβια.

Η Δ΄Δημοτικού να δουν εικόνες από το μικρόκοσμο ( βιβλίο Εικαστικών στην ενότητα Β4, σελ.46) και να κάνουν την άσκηση στο Τετράδιο Εργασιών στη σελ.25 .

Επίσης να κάνουν μια δική τους ζωγραφιά με θέμα : «Το τέλος του κορονοιού»

Το βιβλίο Εικαστικών Γ΄και Δ΄Δημοτικού το βρίσκουμε στο

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-A103/722/4780,21658/

Το Τετράδιο Εργασιών Γ΄και Δ΄Δημοτικού το βρίσκουμε στοhttp://ebooks.edu.gr/courses/DSDIM-D105/document/4cf4e60eonla/523aea3b4f9w/523aef1f52cl.pdf

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Επανάληψη στους δεκαδικούς:

1 .Βάλε το κατάλληλο σύμβολο ισότητας ή ανισότητας ( <, >, = )

8,04   ….   8,4                3,89 ….. 3,88                             56,35 ….. 56,350

0,9 ….. 0,09                      306,5 …. 30,65                           3,55 ….. 3,550

  1. Να κάνεις κάθετα τις πράξεις:

239,89 + 45,6                234,8 – 32,45

  1. Ο Μιχάλης πήγε στο βιβλιοπωλείο και αγόρασε δύο βιβλία. Το ένα κόστιζε 13,2 € και το άλλο 24,5 € . Αν έδωσε 50 € πόσα ρέστα πήρε;                                             Αφού κάνεις πρώτα μια εκτίμηση στη συνέχεια να υπολογίσεις με ακρίβεια.     Κάντε στο τέλος αυτοδιόρθωση. Λύσεις:1: (<,> >,> =,=) 2:(285,49 202,35)3:(12,3)

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

  1. Στο βιβλίο ή πηγαίνοντας στην ηλεκτρονική διεύθυνση:http://www.iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Grafeia/Graf_Ereynas_A/Nea_progr_spoyd_Thriskeytika/NEOI_FAKELOI/350949975-FAKELOS-MATHITI-THRISKEFTIKA-D-DHMOTIKOU.pdf στη σελίδα 39 υπάρχει το κείμενο ο Ακάθιστος Ύμνος. Είναι ένας υπέροχος ύμνος αφιερωμένος στην Παναγία για να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους οι βυζαντινοί, μετά από ένα μεγάλο θαύμα που έγινε στην Κωνσταντινούπολη. Αφού διαβάσουμε το κείμενο απαντούμε: Μετά από ποιο σημαντικό γεγονός έψαλλαν όρθιοι τον ύμνο στην Παναγία που ονομάστηκε Ακάθιστος Ύμνος;
  2. Ο Ακάθιστος Ύμνος (Χαιρετισμοί) είναι ένα κοντάκιο δηλ. ύμνος με αρκετά τροπάρια (οίκους) αφιερωμένο σε ένα σημαντικό γεγονός. Αποτελείται από 24 οίκους. Αναζητείστε και βρείτε στη σελίδα 40 του κειμένου πότε ψάλλεται στην εκκλησία;                                                                                                        Οι υπερασπιστές της Πόλης απέδωσαν τη σωτηρία τους στη Θεοτόκο που σύμφωνα με διηγήσεις στρατιωτών την έβλεπαν πάνω στα τείχη. Μετά τη νίκη γράφτηκε ο συγκινητικός ύμνος «τη υπερμάχω» που πολλές φορές λέμε στη σχολική γιορτή της 25ης Μαρτίου.       Αναζητούμε στο youtube το κοντάκιο «τη υπερμάχω» και το ακούμε. https://www.youtube.com/watch?v=c7mMAcQgzg4   Προσπαθούμε να κατανοήσουμε φράσεις του ύμνου, αφιερωμένες στην Υπέρμαχο στρατηγό, τη Θεοτόκο.