Μαθήματα για τη Διαφορετικότητα

Από 29/3/2021  ξεκινούν τα μαθήματα με την κοινωνική λειτουργό του σχολείου κ. Γαλάνη Π. (ΠΕ 30) που αφορούν την αποδοχή και το σεβασμό της διαφορετικότητας. Τα μαθήματα θα γίνονται μέσω webex στα πλαίσια τηλ/σης

Η κ. Γαλάνη Π προτείνει για τους μαθητές του σχολείου τις ιστορίες του Πέτρου και της Ιωάννας που παρατίθενται, όπως και τη λίστα παραμυθιών στο https://sites.google.com/site/bematagiatezoe/diacheirise-diaphoretikotetas/lista-paramythion

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ

Η «Ιστορία του Πέτρου» είναι μια ιστορία για παιδιά σχολικής ηλικία με τραυλισμό. Ο

Πέτρος, ο νεαρός ήρωας της ιστορίας, μετά από μια επίσκεψη στον ορθοδοντικό, καλείται

να βάλει ορθοδοντικό μηχάνημα, μασελάκι. Η ιδέα με το μασελάκι δεν του αρέσει καθόλου

και αντιδρά, φοβούμενος ότι οι άλλοι θα τον κοροϊδεύουν. Η μητέρα, βλέποντας τον Πέτρο

να αντιδρά, κάνει τις δικές της αρνητικές σκέψεις και αναζητά κατάλληλο τρόπο

προσέγγισης. Τελικά ο Πέτρος, με την υποστήριξη της μητέρας, διαχειρίζεται τις σκέψεις

και τους φόβους του, αναζητά και ανακαλύπτει λύσεις στο πρόβλημα που τον απασχολεί.

Τα παιδιά στο σχολείο χειροκροτούν τον Πέτρο που αποφασίζει να κάνει μια παρουσίαση

στην τάξη για το ορθοδοντικό μηχάνημα. Η «Ιστορία του Πέτρου», ως μέρος του

θεραπευτικού προγράμματος. Ως θεραπευτική ιστορία, «Η Ιστορία του Πέτρου»,

απευθύνεται σε όλα τα παιδιά και τις οικογένειες, μιας και το μασελάκι ή ο τραυλισμός δεν

είναι οι μόνες προκλήσεις που μπορεί να κληθούν να διαχειριστούν.

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε την ιστορία του Πέτρου σε βίντεο.

https://www.youtube.com/watch?v=D7fxWmJZ-C8

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΩΑΝΝΑΣ

Με λένε Ιωάννα, είμαι 9 χρονών και διαγνώστηκα πέρυσι ως Δυσλεκτική. Θα ήθελα να σας πω λίγα πράγματα για την προσωπικότητά μου και τη ζωή

Δυσκολεύομαι σε ότι έχει να κάνει με τον γραπτό

λόγο

(την

ανάγνωση,     την

ορθογραφία

και

τη

γραπτή έκφραση) αν και καμιά φορά δυσκολεύομαι

και στον προφορικό λόγο, όπως να διηγηθώ σωστά

μία ιστορία ή να βρω την κατάλληλη λέξη και να την χρησιμοποιήσω όπως πρέπει.

Υποστήριξη παίρνω πολύ από τους γονείς μου, οι οποίοι μου λένε ότι έχω πλούσιο συναισθηματικό

κόσμο,     καλή κριτική ικανότητα και έντονους

κοινωνικούς προβληματισμούς. Μου λένε επίσης, ότι

είμαι ένα παιδί δημιουργικό,     που σκέφτεται

ελεύθερα. Αυτό που μου αρέσει όμως να κάνω πιο

πολύ, είναι να ζωγραφίζω και να φτιάχνω πράγματα

με τα χέρια μου.

                           
                           
 

 

σωστά και είμαι πολύ αδέξια στις κινήσεις μου.

Λέω σε όλους ότι το μυαλουδάκι μου δουλεύει διαφορετικά από το μυαλό των περισσότερων ανθρώπων, μπας και καταλάβουν ότι δεν είμαι χαζή αλλά δυσλεκτική!

Ενθουσιάζομαι όταν μαθαίνω κάτι καινούριο, χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις μου δηλαδή την όραση, την ακοή και την αφή μου.

Ξ εχνάω ημερομηνίες, ονόματα, νούμερα τηλεφώνων, ξεχνάω γιατί η μνήμη μου είναι αδύναμη, με άλλα

λόγια, ότι μαθαίνω σήμερα το ξεχνάω αύριο, αλλά δε φταίω εγώ γι’ αυτό!

Ιδιαίτερη ικανότητα με την χρήση των αριθμών δεν παρουσιάζω. Ειδικά αυτές τις προπαίδειες δεν μπορώ να τις μάθω με τίποτα. Ευτυχώς που υπάρχουν και τα

κομπιουτεράκια που,   ούτε κρατούμενα ξεχνάνε, ούτε τις πράξεις μπερδεύουν, ούτε τίποτα.

 
   

αυτοεκτίμησή μου πλήττονται καθημερινά. Έτσι καμιά φορά αρνούμαι να ολοκληρώσω τις ασκήσεις του σχολείου. Προτιμώ να κάνω αστεία μέσα στην τάξη ή να κάνω αταξίες ή και ν’ απομονώνομαι ορισμένες φορές για να βρω την ηρεμία μου.

Το θέμα είναι ότι γεννήθηκα με δυσλεξία και θα συνεχίσω να ζω μ’ αυτήν. Ξέρετε κάτι; ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ «ΔΥΣΚΟΛΙΑ» ΜΟΥ!

  ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

 Αν ήσουν συμμαθητής/τρια της Ιωάννας πως θα μπορούσες να της δείξεις έμπρακτα ότι αποδέχεσαι την διαφορετικότητα της ;

  • Σου έχει συμβεί ποτέ νιώσεις διαφορετικός ; Και αν ναι, ποιά ήταν η συμπεριφορά των γύρω σου ;
  • Μπορείς να σκεφτείς τρόπους με τους οποίους θα αποδεχόμαστε όποιον άνθρωπο είναι διαφορετικός ;

Υ.γ. Καταγράψτε τις απαντήσεις σας ή απλά σκεφτείτε τες και θα τις συζητήσουμε και απο κοντά.