Θεατρική Αγωγή

Η δασκάλα θεατρικής Αγωγής του σχολείου κ. Σάββα Μ. προτείνει:

Η θεατρική αγωγή μπορεί να γίνει εύκολα μια οικογενειακή υπόθεση ή ακόμη και ευφάνταστα βίντεο που μπορούμε να μοιραστούμε με τους συμμαθητές μας - γιατί παιχνίδι υπάρχει όπου υπάρχει διάθεση και φαντασία- !

 

Παιδιά! Αν έχετε τους συμμαθητές σας στο viber ή αν έχετε τα mail τους εύκολα μπορείτε να γίνεται μικροί “κινηματογραφικοί” σκηνοθέτες και να μοιραστείτε τις θεατρικές σας δράσεις στο σπίτι και έτσι ο κύκλος της θεατρικής αγωγής να βρει έναν άλλον δρόμο!

Όπως είμαι σίγουρη ότι μπορείτε να φανταστείτε και μόνοι σας το θέατρο μπορεί εύκολα να μεταφερθεί παντού! Το μόνο που χρειάζεται είναι ένας ηθοποιός και ένας άνθρωπος στο κοινό λένε και είναι μεγάλη αλήθεια! Αν είσαστε και παραπάνω μέσα στην οικογένεια πόσο μάλλον..! Ευκαιρία για θεατρική δράση, αλλά και ευκαιρία να γνωρίσετε ο ένας τον άλλον ακόμη καλύτερα, να αναδείξετε τα ταλέντα σας (που εγώ προσωπικά έχω ήδη θαυμάσει σε όλους σας) και πάνω απ΄όλα να περάστε καλά! Εκτός απ τα διάφορα παιχνίδια που έχουμε παίξει μαζί στη τάξη που μπορείτε να ανακαλέσετε στο μυαλό σας, να καταγράψετε και να ξεκινήσετε να τα δοκιμάζετε με ευφάνταστους τρόπους στο σπίτι, εδώ θα βρείτε μια σειρά από παιχνίδια προτάσεις που μπορεί να έχουμε δοκιμάσει ήδη στο σχολείο ή να είναι για κάποιους καινούργια! Μπορείτε να φτιάξετε και τα δικά σας video και να τα μοιραστείτε με τους φίλους σας (!) ή να είναι αφορμή για μια όμορφη σύνδεση με την οικογένεια σας!

Δεν θα χωρίσω τα παιχνίδια σε ηλικιακές κατηγορίες καθώς πιστεύω ότι λίγο πολύ μπορείτε να τα δοκιμάσετε όλα μικροί και μεγάλοι! Μια πρώτη ανάγνωση νομίζω θα σας κατατοπίσει..

 

Enjoy!

Η εκπομπή!

Ένας απ την οικογένεια αναλαμβάνει τον ρόλο του παρουσιαστή μιας εκπομπής (Πώς θα τη λένε; Σε ποιο κανάλι; Τί θα φοράει ο παρουσιαστής και οι καλεσμένοι; ) Ο παρουσιαστής θέλει να παρουσιάσει το κάθε μέλος της οικογένειας σαν να είναι ένας σούπερ καλεσμένος! Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εστιάσει μόνο στα προτερήματά του και σε όλα τα ταλέντα του προκείμενου να δείξει στο κοινό πόσο ξεχωριστός είναι.

Στη συνέχεια τον φέρνει live στην εκπομπή και του κάνει μια σειρά από ερωτήσεις για να τον γνωρίσει το κοινό καλύτερα. Ερωτήσεις για το παρελθόν του για όσα αγαπάει να κάνει..κ.τ.λ. Βάλτε τη φαντασία σας!

tips για τους γονείς : Kαταγράψτε εναλλάξ στο κινητό σας τις παρουσιάσεις και στείλτε το βίντεο σε κάποιον που θέλετε να πάρετε ανταπόκριση για το τί καινούργιο έμαθε για εσάς ή τί του άρεσε!

Ο ήρωας μου/ το πρότυπο μου.

Διαλέγει στο μυαλό του κρυφά κάθε ένα μέλος της οικογένειας τον ήρωα που θαυμάζει ή θαύμαζε μικρός, ή έναν άνθρωπο γνωστό ή μη που το είχε/έχει πρότυπο και ξεκινάμε να περπατάμε στο σαλόνι μας όπως αυτός, προσπαθούμε να μιμηθούμε τη φωνή του, τον τρόπο που μιλάει και κινείται..μόλις μπούμε στον ρόλο καθόμαστε σε κύκλο και κάνουμε ερωτήσεις ο ένας στον άλλον προκείμενου να καταλάβουμε ποιός είναι .. π.χ. Με τί ασχολείσαι ; έχεις κάποιο εργαλείο ή όπλο; Φοράς στολή; έχεις φίλους; Έχεις κάποια δύναμη; έχεις κάποια αποστολή; Για ποιόν λόγο πιστεύεις ότι σε διάλεξε η κόρη/γιος/μαμά/μπάμπας μου ως “ήρωα”;

tips : μείνετε στον ρόλο όσο μπορείτε, διατηρώντας τον διαφορετικό τρόπο ομιλίας, ηχοχρώματος, ύφους και κίνησης. Ένα ταιριαστό αξεσουάρ στον ρόλο πολύ συχνά είναι ιδιαίτερα βοηθητικό για να βγούμε για λίγο απ τον εαυτό μας και να γίνουμε κάποιοι άλλοι!

Κινέζικα Πορτραίτα !

Ένα πολύ όμορφο παιχνίδι για μια παρέα και φυσικά και την οικογένεια που μας φανερώνει πόσο διαφορετικά μπορεί να μας βλέπει και να μας αντιλαμβάνεται ο καθένας είναι τα κινέζικα πορτραίτα ! Ένας βάζει κρυφά στο μυαλό του ένα μέλος της οικογένειας ή της παρέας και δηλώνει έτοιμος να απαντήσει γι αυτόν που έβαλε στο μυαλό του μια σειρά από “κουφές” , αλλοπρόσαλλες δηλαδή ερωτήσεις!

Ο Σολίστας!

Κάντε έναν κύκλο όρθιοι κάπου που να έχετε λιγάκι χώρο για να κουνηθείτε!

Μπορείτε να πάρετε ένα μπαλάκι που θα πετάτε ο ένας στον άλλον ή να στείλετε με τα χέρια σας έναν κεραυνό τραγουδιού! Αυτό σημαίνει σε όποιον πάει το μπαλάκι ή σε όποιον στείλω έναν κεραυνό τραγουδιού πρέπει να πει ένα τραγούδι (λίγο όσο θέλει) οι άλλοι αν το ξέρουν το τραγουδάνε μαζί του (κινηθείτε ελεύθερα στον κύκλο με χορευτικές κινήσεις ώστε να ξεμουδιάσετε ) αμέσως μετά ο σολίστας στέλνει σε άλλον το μπαλάκι ή κεραυνό και το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να ξεμείνουμε από τραγούδια! Αν δεν σας έρχεται αμέσως κάποιο τραγούδι δεν μας πειράζει καθόλου ευκαιρία ν΄ αυτοσχεδιάσουμε μια μελωδία!

 

Ο Μονόλογος!

 

Πείτε σε κάποιον να σας δώσει τις συνθήκες (δηλ. ο χώρος στον οποίο βρίσκεστε, ποιος είστε, τί κάνετε εκεί; τί συνέβη και μιλάτε μόνοι σας;! )

Στείλτε τον μονόλογο σας στους συμμαθητές σας και ζητήστε τους να καταγράψουν τον δικό τους!Επίσης αυτό το παιχνίδι είναι ότι πρέπει για να εκφράσετε όσα συμβαίνουν μέσα σας αυτές τις ημέρες του εγκλεισμού! Το μόνο που χρειάζεται είναι να επιλέξετε το θεατρικό σας ύφος, π.χ. Δραματικά! Χιουμοριστικά! Με αγωνία! κ.α. ...!

Π Α Ν Τ Ο Μ Ι Μ Α !  

 

Παντομίμα με τίτλους από ταινίες, σειρές, βιβλία, παραστάσεις!

Παντομίμα με θέμα : επαγγέλματα, χρήση αντικειμένων, μουσικά όργανα, αθλήματα, συναισθήματα κ.τ.λ.

Αντίθετα επιχειρήματα

 

Είστε δύο στο σπίτι; Κάντε ένα ωραίο “Ντιμπέιτ” επιχειρημάτων υποστηρίζοντας ο καθένας δύο τελείως αντίθετα θέματα. π.χ. να μαγειρέψουμε μακαρόνια! Να μαγειρέψουμε ρεθύθια! Καλοκαίρι-Χειμώνας, Χριστούγεννα -Πάσχα, θέατρο - σινεμά, τρένο - αεροπλάνο, αλήθεια- ψέμα, τηλεόραση-βιβλίο..κ.α. Αν είναι και άλλοι στο σπίτι μπορούν να συμμετέχουν πηγαίνοντας κάθε φορά στην ομάδα αυτού που τους πείθει περισσότερο!

 

Διαβάζω σαν...

 

Το μόνο που χρειάζεστε είναι έναν που να θέλει να μπει στον ρόλο του “ηθοποιού” και έναν άλλον που να μπει στο ρόλο του σκηνοθέτη . Ο σκηνοθέτης δίνει έναν κείμενο στον ηθοποιό να το διαβάσει πρώτα 2-3 φορές και αμέσως μετά ξεκινάει το παιχνίδι. Ο σκηνοθέτης δίνει οδηγίες στον ηθοποιό για το πως θα διαβάσει το κείμενο. Δοκιμάστε τον σε μια σειρά από διαφορετικές οδηγίες. π.χ. δημοσιογράφος, τηλεπαρουσιαστής, με λόξιγκα, ρομπότ, στεναχωρημένα, χαρούμενα, με νεύρα, στρατιωτικά, σαν να λες παραμύθι, θυμωμένα, με το ζόρι, δραματικά, κολλώντας, με προφορά ξένου, σαν χαζός...κ.α.

Ομαδικό μασάζ. .

Κάντε έναν στενό κύκλο με γυρισμένες τις πλάτες ο ένας στον άλλον. Κάθε φορά υπάρχει ένας οδηγός μασέρ. Ξεκινάει ο μεγαλύτερος σε ηλικία που κάνει τον μασέρ , κάνοντας χαλαρωτικές κινήσεις στον μπροστινό του και αυτός τις μεταφέρει στον επόμενο ακριβώς όπως το νιώθει. Συνεχίζεται με τον επόμενο ηλικιακά να γίνεται ο οδηγός μασέρ μέχρι και τον μικρότερο. Βάλτε αν θέλετε χαλαρωτική μουσική και διασκεδάστε το!

tips : Μια συνέχεια θα ήταν ο οδηγός να σχεδιάζει τώρα κάτι στην πλάτη του άλλου, το σχέδιο να μεταφέρεται σε όλους στον κύκλο και όλοι μαζί προσπαθούν να καταλάβουν τι ήταν!

Αυτοσχεδιασμός με ένα αντικείμενο

Έχουμε μαζί μας κάποια αντικείμενα (ένα μαντήλι, ένα μεγάλο ύφασμα, ένα περίεργο ρολόι, ένα κουτί...βασικά ότι σαν κάνει “κλικ” απ όσα διαθέτει ένα σπίτι!) Διαλέγει ο καθένας το αντικείμενο του χρησιμοποιώντας το μπαίνουμε σʼ ένα ρόλο βάζοντας απλά ότι λόγια μας έρθουν στο μυαλό εκείνη τη στιγμή. Μπορείς να κάνεις έναν μονόλογο ή μπορείς να απευθύνεσαι σε κάποιον!

Αφήστε ελεύθερη τη φαντασία και δείτε τί θ΄ αποκαλυφθεί!

Ένα παιχνίδι ενίσχυσης της αυτοεκτίμησής για τα μικρούλια σας..

«Κάποτε σε μια χώρα μακρινή, ζούσανε πολλά αστεράκια μαζί.

Σε εκείνη την χώρα τα πάντα λάμπανε από το φως των μικρών εκείνων αστεριών.

Για αυτή την χώρα άκουσε και ένα μακρινό αστέρι, που ήταν, όμως, μουντό, χωρίς φως και χωρίς χρώμα.

Αποφάσισε, λοιπόν, να πάει στην χώρα των αστεριών για να δει τι κάνανε τα άλλα αστέρια και είχανε φως.

Περπάτησε μέρες πολλές και νύχτες ατελείωτες, ώσπου τελικά τα κατάφερε και έφτασε κατάκοπο στην χώρα των αστεριών.

Παντού υπήρχε φως από τα αστέρια. Άλλα έφεγγαν περισσότερο και άλλα λιγότερο, όλα όμως ήταν λαμπερά και χαρούμενα.

Άρχισε να ψάχνει για το μυστικό που είχαν και λάμπανε, ρωτώντας το κάθε ένα πως τα κατάφερνε.

-Εγώ, του είπε ένα, λάμπω επειδή ζωγραφίζω όμορφες θάλασσες.

-Εγώ, του είπε ένα άλλο, επειδή τραγουδάω όμορφα.

-Εμένα η λάμψη μου έρχεται από τις καλές πράξεις που κάνω.

Κάθε αστεράκι είχε και κάτι καλό να του πει.

Τότε το μακρινό αστέρι αναρωτήθηκε τι μπορούσε να κάνει το ίδιο για να λάμψει.

Όμως και αν το έβρισκε, ποιος θα του μάθαινε να το κάνει;

 

Στο σημείο αυτό, ζητήστε από το παιδί να σας πει «ως αστέρι που λάμπει», τι μπορεί να διδάξει στο μακρινό αστέρι.

Αν το παιδί δυσκολεύεται να βρει κάτι καλό, βοηθήστε το λέγοντας τα προτερήματά του.

Εδώ θα βρείτε μια σειρά από προτάσεις στο διαδίκτυο που αφορούν παραμύθια, δραστηριότητες και βίντεο σχετικά με το θέατρο που μπορείτε να περιηγηθείτε και να δείτε τί σας αρέσει!

  1. Του κουτιού τα παραμύθια. Η αγαπημένη τηλεσειρά που πιθανά ξέρουν και οι γονείς σας. Θέατρο, κουκλοθέατρο και παραμύθια όλα σε μια υπέροχη σύλληψη, την εποχή που δεν υπήρχε και από ένα λάπτοπ και ή τάμπετ στα πόδια των παιδιών η οικογένεια Σοφιανού είχε οραμαστιστεί κάτι άλλο..! Για μικρούς και μεγάλους.

https://www.youtube.com/watch?v=GP8rUnlQr2M&list=PLlSnL-UwnjEfiYA3kdLrAnGO9CeIQjZfg

  1. Η Ανθή Θάνου αφηγείται το παραμύθι: Ο κότσυφας και η αλεπού . Για όλους.

https://www.youtube.com/watch?v=chTVDL70yTM&feature=share&fbclid=IwAR1HcPtynygcosbSD-sg2otRZebTcSCgHrNiJPeYc_cuO_xYyMJj7GG9b1s

  1. 3. Η Ξένια Καλογεροπούλου διαβάζει το παραμύθι "Το Σπίτι με τις Γάτες" . Για όλους.

https://www.youtube.com/watch?v=UGOlD4ePfRE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3SmEiB3OLR8ydZebwrMcLsRz1o7UaqN1i1g_krMrYchowN_n_hsE6WRHM

  1. 4. Πήτερ Παν, παράσταση από παδιά για παιδιά.

https://www.youtube.com/watch?v=_txdTPc6T3s

  1. 5. Η Θεατρική Ομάδα Μεγαλόπολης παρουσίασε την παιδική παράσταση "Στου Αισώπου τον καιρό". Για όλους!

https://www.youtube.com/watch?v=0zNMtH7PBnM

  1. 6. "Ο Εγωιστής Γίγαντας" με την τεχνική του Μαύρου Θεάτρου, από την θεατρική ομάδα Σουφλίου

https://www.youtube.com/watch?v=F8UTja6H_MQ

7. ΠΙΝΟΚΙΟ. Παράσταση κουκλοθέατρου από την ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

s://www.youtube.com/watch?v=1sDulHctzWc

8. Mamma mia! Θεατρική Μουσικοχορευτική Παράσταση ! (για τα τμήματα της Στ΄)

https://www.youtube.com/watch?v=x_Yhi196BOM

  1. 9. Εδώ Λιλιπούλη... (για μικρούς και μεγάλους)

https://www.youtube.com/watch?v=t1OPBz3nXd8&fbclid=IwAR2K4YwjvHPf0gfdaqfmMbP0O35BsiBWY8IUPGcTw8pv93S0_M5_RVOmJCw

  1. 10. Παραμυθοδρομίες «Φτιάξε ένα παραμύθι» Για Β΄δημοτικού και άνω με τη βοήθεια των γονιών.

https://enakeimenomiaeikona.blogspot.com/2018/02/blog-post.html?m=1&fbclid=IwAR30FMLEGUS0pVkTAlXo7SPCc4w6w08WIZmtwvK65ANl6JYAiuzwxNS88A4

  1. 11. Εκπαιδευτική Τηλεόραση στο Διαδίκτυο με επιλεγμένες ταινίες και βραβευμένες μαθητικές δημιουργίες. Για τις μικρές τάξεις Α΄και Β΄. Κάθε βδομάδα με νέες προτάσεις.

https://drive.google.com/file/d/1jAHXW9V-WflhL22X2DKPjFObKEuUV2Mr/view?fbclid=IwAR3kr3Y0pML8r_5bvbJK1eR8N0-cN0pCJ9_n1ByRTjqNnRpRnK_11e2bDNM

  1. 12. μια μέρα στο αρχαίο θέατρο. Για Γ΄δημοτικού και πάνω.

https://www.youtube.com/watch?v=_T6uBCP7UKY&list=PLoWqd3e-8kKqZNsdJEU0mTHaNdTIjmOqo&feature=emb_title&fbclid=IwAR1X4awLHTdkerHa2Z4cLNLzeH2aLzSOqs1lb8e3CIhAzh49r0SlW2oaVds&app=desktop

  1. 13. Εξαιρετικά και δημιουργικά παιχνίδια εμπνευσμένα από την αρχαία Ελλάδα

Για Γ΄δημοτικού και πάνω

https://cycladic.gr/page/paizontas-sto-spiti?fbclid=IwAR1pC5CPF6IOJDfQyyDnfYbf7w5WiMo-rVtSylmrxzeCUxiiSp5L-2socak

  1. 14. Commedia dell' Arte (μία διδακτική προσέγγιση). Από Γ΄δημοτικού και πάνω.

https://www.youtube.com/watch?v=71CCBXO1Y5w&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1rDnVPmLwVqjqq0hvtTh5SN3XZcbqc4-KM4S69ayBV9wC3ELe2MGtQaDQ

  1. 15. Περιήγηση στα θέατρα του κόσμου.(Χρειάζεται flash player για να παίξει)

Για όλες τις ηλικίες.

https://artsandculture.google.com/theme/11-dramatic-virtual-tours-of-stages-around-the-world/1gJiszMqltReJA?hl=en&fbclid=IwAR1pMzZOXyIET92top6ddcVWCm2WKqZUSiDx3Jtua6vCPL5T8S0yKy12CVQ