Νέα και ανακοινώσεις

Χριστουγεννιάτικες Γιορτές την εποχή του κορονοϊού

H σχολική ψυχολόγος συμβουλεύει όλους μας για τις γιορτές που πλησιάζουν

 "Η κατάσταση που βιώνουμε τους τελευταίους μήνες είναι πρωτόγνωρη και θα μπορούσε να αποτελεί ταινία επιστημονικής φαντασίας. Η διαρκής παραμονή εντός του σπιτιού, η απουσία διαπροσωπικής επαφής με αγαπημένα μας πρόσωπα και η απώλεια της καθημερινότητας, αποτελούν παράγοντες που μπορούν να επιβαρύνουν την ψυχολογία πολλών ανθρώπων.

Ίσως ορισμένοι ήλπιζαν ότι τις ημέρες των εορτών θα μπορέσουν να συναντήσουν από κοντά τα αγαπημένα τους πρόσωπα ή να αλλάξουν περιβάλλον με μία εξόρμηση, κάτι που δε θα υλοποιηθεί.

Θεωρώ λοιπόν ωφέλιμο να αναφερθώ στο πως μπορούμε να περάσουμε τις ημέρες των διακοπών, ελαχιστοποιώντας τις επιπτώσεις της καραντίνας και ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών, ώστε να προφυλάξουμε τους εαυτούς μας, τα αγαπημένα μας πρόσωπα αλλά και τους συμπολίτες μας.

Ακολουθούν συμβουλές προς τους γονείς, για να διαχειριστείτε αποτελεσματικά την περίοδο της απομόνωσης και να μην καταπιεστείτε ψυχολογικά:

  • • Αποφύγετε την ενασχόληση με αναξιόπιστες πηγές ενημέρωσης και την πολύωρη έκθεση σε ειδήσεις, καθώς το μόνο που θα πετύχετε είναι η ενίσχυση του αισθήματος ανησυχίας ή φόβου που διακατέχει πολλούς συνανθρώπους μας.
  • • Προσπαθήστε να διατηρήσετε ένα καθημερινό πρόγραμμα. Φροντίστε, ώστε ο χρόνος που ασχολείστε με την εργασία σας να είναι σταθερός και συγκεκριμένος. Η ενασχόληση με την εργασία από το σπίτι, βοηθά στη συγκέντρωση του μυαλού, μειώνει τις αρνητικές σκέψεις και παράλληλα, προσφέρει μία αίσθηση κανονικότητας και συνέχειας .Το ίδιο ισχύει και με κάποιο χόμπι που πιθανώς έχετε εντός του σπιτιού ή υποχρεώσεις, όπως οι οικιακές δουλειές. Η κατάργηση του προγράμματος ενισχύει την αποδιοργάνωση και την ανασφάλεια και προσδίδει ένα χαοτικό χαρακτήρα στην καθημερινότητα. Αντίθετα, η ύπαρξη προγράμματος και η διατήρηση των ασχολιών που είχαμε πριν την καραντίνα, δημιουργεί το αίσθημα διατήρησης του ελέγχου στην καθημερινότητά μας, της τάξης και της ασφάλειας.
  • • Υιοθετήστε υγιεινό τρόπο ζωής. Αυτό περιλαμβάνει τη διατροφή, την άσκηση και τον ύπνο. Η διατροφή είναι σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική μας υγεία. Αποφύγετε την κατανάλωση τροφών με υψηλή θερμιδική και χαμηλή θρεπτική αξία, των έτοιμων, συσκευασμένων τροφών και της μεγάλης ποσότητας καφεΐνης και ζάχαρης. Έπειτα, η άσκηση συμβάλλει στη μείωση του στρες και προσφέρει ευεξία. Μπορείτε να αναζητήστε υλικό στο διαδίκτυο με ασκήσεις στο χώρο του σπιτιού. Τέλος , ο ύπνος και το σταθερό ωράριο, συμβάλλουν σημαντικά στην καλή ψυχική και σωματική λειτουργία.
  • • Διατηρήστε τις κοινωνικές επαφές. Η τεχνολογία μπορεί να μηδενίσει την απόσταση. Μπορούμε να έχουμε επαφή με τα αγαπημένα μας πρόσωπα είτε μέσω τηλεφώνου ή βιντεοκλήσεων όπου μπορούμε να τους δούμε και να πούμε τα νέα μας.
  • • Θρησκευτικές δραστηριότητες. Τα γεγονός ότι τις Άγιες Μέρες, δεν μπορούν οι πιστοί να προσέλθουν στους Ναούς, δεν εμποδίζει τα θρησκευόμενα άτομα να προσευχηθούν, να ακούσουν τους θρησκευτικούς ύμνους και να εκφράσει ο καθένας στο χώρο του σπιτιού του, με τον τρόπο του, την πίστη του. Εξάλλου, από μικρή ηλικία μας έλεγαν ότι ο Θεός είναι παντού.
  • • Ασχοληθείτε με ευχάριστες δραστηριότητες. Δώστε καθημερινά χρόνο στον εαυτό σας, κάντε δραστηριότητες που σας κάνουν να αισθάνεστε όμορφα, π.χ. διαβάστε ένα βιβλίο, δείτε μια ταινία, παίξτε ένα επιτραπέζιο με τα μέλη της οικογένειάς σας. Επωφεληθείτε την αναγκαστική παραμονή στο σπίτι για να περάσετε δημιουργικό και ποιοτικό χρόνο με τις οικογένειές σας και να ενδυναμώσετε τους τους συναισθηματικούς δεσμούς. Μπορείτε να πάρετε ιδέες από ένα κείμενο που έχει αναρτηθεί στην ηλεκτρονική τάξη ή/ και στην ιστοσελίδα του σχολείου , ή σας έχει κοινοποιηθεί μέσω e-mail.
  • • Παροχή ψυχολογικής βοήθειας. Σε περίπτωση που παρατηρήσετε δυσκολία στη διαχείριση έντονων συναισθημάτων, όπως έντονο άγχος, απευθυνθείτε σε ειδικό ψυχικής υγείας ώστε να έχετε συνεργασία εξ αποστάσεως. Αναζητήστε τηλεφωνικές γραμμές ψυχοκοινωνικής υποστήριξης που έχουν δημιουργηθεί για τη στήριξη ατόμων κατά την περίοδο της καραντίνας.
  • • Ας μην ξεχνάμε ότι σε όλους μας λείπει μια αγκαλιά με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, μια βόλτα, ένας περίπατος. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή καλούμαστε να μεριμνήσουμε ώστε η μέρα που θα μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε όλα αυτά που μας λείπουν, να φτάσει νωρίτερα. Ο εχθρός είναι μεν αόρατος αλλά η τήρηση των κανόνων υγιεινής και των μέτρων προφύλαξης αποτελεί μια καλή ασπίδα προστασίας. Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος πανικού. Η ψύχραιμη στάση στην αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης, η ενημέρωση, η εγρήγορση και όχι ο εφησυχασμός αποτελούν μια καλή θωράκιση. Θυμηθείτε: πρόκειται για μία κατάσταση που δεν θα κρατήσει για πάντα. Κάθε πανδημία τελειώνει κάποια στιγμή . Ζούμε μια μη φυσιολογική κατάσταση και είναι λογικό να βιώνουμε αρνητικά , δυσάρεστα συναισθήματα .Με τη συμβολή της ατομικής ευθύνης του καθενός και της τήρησης των οδηγιών, θα βοηθήσουμε στον τερματισμό της κατάστασης και θα έρθει η μέρα που θα μπορούμε να σφίξουμε ξανά στην αγκαλιά μας όσους αγαπάμε.

Συμβουλές για τα παιδιά:

  • • Οι παραπάνω συμβουλές ισχύουν και για τα παιδιά. Ποιες είναι όμως οι ανάγκες τους σε περιόδους κρίσης; Έχουν ανάγκη για ασφάλεια και στήριξη , ανάγκη να κατανοήσουν τι έχει συμβεί, ανάγκη να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις απορίες τους, ανάγκη να συμμετέχουν ενεργά στην ανασυγκρότηση της οικογενειακής ζωής , ανάγκη εδραίωσης μια νέας ρουτίνας και διατήρηση νέων συνηθειών.
  • • Ενημερώστε τα παιδιά, πάντα με ειλικρίνεια, για τον κορονοϊό και τα μέτρα υγιεινής που πρέπει να τηρήσουν, χρησιμοποιώντας οδηγίες ανάλογες της ηλικίας τους. Στην ηλεκτρονική τάξη υπάρχουν ψηφιακά βιβλία και παραμύθια με το συγκεκριμένο περιεχόμενο.
  • • Συναισθηματική έκφραση. Μη περιμένετε να σας κάνουν ερωτήσεις , ρωτήστε εσείς για να διαπιστώσετε τι ξέρουν (ίσως χρειαστεί να διορθώσετε κάποιες παρανοήσεις), ενθαρρύνετέ τα να εκφράσουν τις ανησυχίες τους και προσπαθήστε να καθησυχάσετε τους φόβους τους. Μη φοβάστε να μιλήσετε για τον κορονοϊό , δεν είναι απαγορευμένο θέμα. Το να μη το συζητάτε , αντίθετα , μπορεί να αυξήσει το άγχος τους. Η διαχείριση της νέας πραγματικότητας και των συναισθημάτων δεν είναι φυσικά εύκολη. Οι γονείς, ωστόσο, μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ανακούφιση και στήριξη των παιδιών τους.
  • • Ενημερώστε τα παιδιά ότι η επαφή με ηλικιωμένα άτομα γίνεται μέσω τηλεφώνου ή/και ίντερνετ, ώστε να προστατεύονται αυτές οι ομάδες. Έτσι, μπορούν να στείλουν φιλιά και μια αγκαλιά στον παππού και στη γιαγιά. Στην παρούσα στιγμή, αυτό είναι το καλύτερο δώρο που μπορούν να τους κάνουν για να νιώσουν χαρούμενοι.
  • • Αφιερώστε τους ποιοτικό χρόνο. Παίξτε ένα επιτραπέζιο, δείτε μια ταινία, διαβάστε ένα παραμύθι. Εκμεταλλευτείτε το χρόνο που περνάει η οικογένεια μαζί . Μπορείτε να αξιοποιήσετε τις δημιουργικές δραστηριότητες που σας έχω προτείνει.
  • • Ενθαρρύνετέ τα να αφιερώνουν χρόνο στις εκπαιδευτικές τους δραστηριότητες. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά διατηρούν ένα πρόγραμμα στην καθημερινότητά τους και την επαφή με το σχολικό περιβάλλον και όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν , η προσαρμογή τους στο σχολείου θα γίνει πιο εύκολη.
  • • Θυμηθείτε ότι η συμπεριφορά των ενηλίκων αποτελεί πρότυπο για τα παιδιά. Αν μπορούμε εμείς να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας, τότε θα μπορούν και τα παιδιά μας.
  • • Αν εντοπίσετε αντιδράσεις ή σκέψεις των παιδιών που δυσκολεύεστε να τις διαχειριστείτε, απευθυνθείτε στο σχολείο ώστε να μεσολαβήσει για την επικοινωνία σας με ψυχολόγο.
  • •Τέλος, δημιουργήστε μια θετική και αισιόδοξη προοπτική για το μέλλον. Μπορείτε να συζητήσετε για όσα ωραία μπορείτε να προγραμματίσετε όταν θα ξεπεραστεί η κρίση. Ονειρευτείτε , κάντε σχέδια και με αυτό τον τρόπο μειώνονται τα επίπεδα άγχους . Ασχοληθείτε με τα παιδιά, δημιουργήστε όμορφες αναμνήσεις και προσπαθήστε να μετατρέψετε αυτό τον «εγκλεισμό» σε μια πιο ευχάριστη διαδικασία και θα ωφεληθείτε όλοι σας !

Καλές Γιορτές και Καλή Δύναμη σε όλους!

Πεχλεβάνη Εύη , Ψυχολόγος

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

- Μαυρομαρά, Λ., Γεωργούλης, Α., & Γονιδάκης, Φ. (2020). Σύντομος οδηγός για άτομα που βρίσκονται σε απομόνωση λόγω του κορονοϊού (COVID-19). Α΄ Ψυχιατρική Κλινική, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ, Αιγινήτειο Νοσοκομείο.

Εξωραϊσμός της αυλής του σχολείου

 Σε κοινή δράση με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων , εκπ/κοί και μαθητές/τριες φυτέψαμε αρωματικά φυτά (δενδρολίβανο, δυόσμο, φασκόμηλα κ.α) στην αυλή του σχολείου, τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα (λιγότερα από 9 άτομα).
Συνδιαμορφώνουμε όλοι μαζί το σχολείο μας για να βρούμε ένα όμορφο περιβάλλον, όταν επιστρέψουμμε σε αυτό μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων
Τα πενήντα φυτά είναι μια ευγενική χορηγία του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ μετά από μεσολάβηση του Προέδρου του ΣΓΚ., κ. Η. Γιάννενα

Προτάσεις από Σχολική Ψυχολόγο

 H  Ψυχολόγος του σχολείου μας για το διάστημα που παραμένουμε έγκλειστοι στις οικίες μας προτείνει:

«Μαμά , μπαμπά βαριέμαι!»

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

οι μέρες της καραντίνας είναι γεγονός. Έχουμε ήδη διανύσει αρκετές μέρες παραμονής στο σπίτι και ενδεχομένως αυτό να συνεχιστεί . Όλοι μαζί , γονείς και παιδιά στον ίδιο χώρο καθημερινά, δεν είναι ομολογουμένως το πιο εύκολο πράγμα! Οι καθημερινές μοιάζουν περισσότερο με Σαββατοκύριακα, μέρες που συνήθως η οικογένεια συνυπάρχει για πολλές ώρες.

Έτσι είναι πιθανό και λογικό να αντιμετωπίζουμε προβλήματα με εντάσεις και «γκρίνιες» , γεγονός που σίγουρα δεν βοηθάει την κατάσταση.Το ζητούμενο και η απορία πολλών γονέων, των οποίων τα παιδιά συνήθως είναι υπερδραστήρια , καθώς δεν μπορούν να διοχετεύσουν κάπου την ενέργειά τους, αφορά το πώς θα διαχειριστούν το πολυήμερο κλείσιμο των μικρών μέσα στο σπίτι και πώς θα τα απασχολήσουν δημιουργικά.

Η δομή της ημέρας μέσα στην καραντίνα

Είναι σημαντικό να διατηρήσουμε μια στοιχειώδη δομή μέσα στην εβδομάδα. Η προσαρμογή στα νέα δεδομένα έχει οδηγήσει στην απώλεια της κανονικότητας και συχνά δεν ξέρουμε πια τι ημέρα της εβδομάδας είναι. Η καθημερινή ρουτίνα μπορεί να δώσει τόσο σε εμάς όσο και τα παιδιά μια αίσθηση ασφάλειας και υποστήριξης. ΠΟΤΕ μην υποτιμάτε την αξία που έχει ένα σταθερό πρόγραμμα για τη διαχείριση του στρες. Οφείλουμε λοιπόν, να οργανώσουμε εμείς την «νέα» κανονικότητα, βασισμένη σε ένα μοτίβο καθηκόντων – διασκέδασης.

Τώρα που δεν πηγαίνουμε στο σχολείο , έχουμε τη δυνατότητα να σηκωθούμε μισή ώρα αργότερα και να πάρουμε το πρωινό μας με τις πιτζάμες. Αφήστε τα παιδιά να παίξουν μεταξύ τους για λίγο, στη συνέχεια όμως, είναι απαραίτητο να φορέσουμε ρούχα, γιατί το να περιφερόμαστε όλη την ημέρα με τις πιτζάμες μας κάνει να νιώθουμε νωθροί ,όπως όταν είμαστε άρρωστοι. Έπειτα , ξεκινά το σχολικό πρόγραμμα. Μερικά παιδιά έχουν σχολικές δραστηριότητες , άλλα παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα . Τα διαλείμματα είναι απαραίτητα και πρέπει να προγραμματίζονται τακτικά. Τέλος, αφιερώστε το απόγευμα σε δραστηριότητες και παιχνίδια.

Παραμένει όμως το ερώτημα: πώς μπορούμε να περάσουμε τις μέρες μας στην καραντίνα χωρίς να είναι καταθλιπτικές, βαρετές ή γεμάτες ένταση; Πώς θα κάνουμε την καραντίνα «παιχνιδάκι» ;

Οι δομημένες δραστηριότητες βοηθούν το παιδί να συνεργαστεί καλύτερα και να συμμετέχει στο πρόγραμμα που έχετε οργανώσει με προθυμία και ευχαρίστηση. Και για τους γονείς δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να βλέπουν τα παιδιά τους να χαίρονται και να διασκεδάζουν !

Παρακάτω, ακολουθούν ενδεικτικές δραστηριότητες για όσο μένουμε σπίτι, που θα σας χαρίσουν ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά σας. Μερικές από αυτές ίσως είναι και δικές σας αγαπημένες , των δικών σας παιδικών χρόνων.

  • Ζωγραφική & χειροτεχνίες. Μπορείτε να φτιάξετε ζωγραφιές και χριστουγεννιάτικες κάρτες για τους παππούδες και τις γιαγιάδες. Η σκέψη και η αγάπη για τους δικούς μας ανθρώπους μπορεί να ταξιδεύσει χωρίς περιορισμούς, δώστε τους λοιπόν συμβολικά την παρουσία σας για όσο καιρό κρατάμε αποστάσεις. Αν δεν έχετε προλάβει να προμηθευτείτε υλικά, εξαντλήστε τη φαντασία και τη δημιουργικότητα σας, π.χ. κολλάζ με τρόφιμα , φτιάξτε σπιτάκια με όσπρια και μακαρόνια. Στο pinterest υπάρχουν πολλές ιδέες για να εμπνευστείτε και να πρωτοτυπήσετε!
  • Μυστικό κουτί : πάρτε ένα κουτί παπουτσιών και τοποθετήστε μέσα ένα αντικείμενο. Το παιδί θα πρέπει να μαντέψει δια της αφής τι βρίσκεται μέσα.
  • Διαβάστε παραμύθια και βιβλία.
  • Φτιάξτε ένα αυτοσχέδιο φρούριο , χρησιμοποιήστε καρέκλες, σεντόνια , μαξιλάρια, βάλτε ένα φωτιστικό και στρώστε κουβέρτες. Αυτό το κρησφύγετο ,θα χαρίσει στα παιδιά την αίσθηση αλλαγής χώρου.
  • Παίξτε βόλεϊ με μπαλόνια , κρυφτό , κυνηγητό.
  • Προσποιηθείτε ότι είστε ζώα : χοροπηδήστε σαν βατραχάκια, περπατήστε σαν πιγκουίνοι , συρθείτε σαν φίδια (+ γλυτώστε το σφουγγάρισμα)
  • Τραγουδήστε , βάλτε δυνατά μουσική και χορέψτε.
  • Δημιουργήστε ένα καλά οργανωμένο κυνήγι θησαυρού. Φτιάξτε τη διαδρομή κρυφά και αναλάβετε το ρόλο του ηθοποιού που θα βοηθάει , θα μπερδεύει ή θα τρομάζει τους υπόλοιπους παίκτες. Θα μπορούσατε να σκεφτείτε και να γράψετε σε χαρτάκια γρίφους με μαθηματικές πράξεις, γλωσσικές/ γεωγραφικές ασκήσεις. Προσαρμόστε και τροποποιήστε τους γρίφους ανάλογα με τις γνώσεις και την ηλικία των παιδιών.
  • Μεταμφιεστείτε ή παίξτε «οικογένεια» .Το παιχνίδι ρόλων βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τους άλλους, ενισχύει την αυτοπεποίθηση τους και τους δίνει τη δυνατότητα να πειραματιστούν με τα συναισθήματα τους και να τα εκφράσουν με ειλικρίνεια. Μπορείτε ακόμη να παίξετε «πειρατές» . Χωριστείτε σε δύο ομάδες, διαλέξτε από έναν καναπέ-καράβι και στόχος σας είναι να μην καταλάβει η άλλη ομάδα το πλοίο σας.
  • Οργανώστε βραδιές επιτραπέζιων παιχνιδιών ή παζλ. Σκοπός είναι να μαζευτεί όλη η οικογένεια γύρω από το τραπέζι.
  • Βραδιές ταινίας . Φτιάξτε ποπ κορν, χαμηλώστε τα φώτα , καθίστε αναπαυτικά και απολαύστε παιδικές ταινίες, όπως το ψηλά στον ουρανό , τα μυαλά που κουβαλάς κλπ.
  • Δείξτε στα παιδιά φωτογραφίες από τότε που ήταν μωρά , αλλά και δικές σας από παλαιότερα χρόνια. Διηγηθείτε ιστορίες από τότε. Τα παιδιά θεωρούν εξαιρετικά αστείο και συναρπαστικό να δουν τους γονείς τους μικρούς και να μάθουν τις περιπέτειες τους .
  • Παίξτε «κυνήγι ΑΒΓ…»: Δώσε στο κάθε παιδί από ένα καλάθι και βάλε τα να ψάξουν το σπίτι και να μαζέψουν ένα αντικείμενο που αρχίζει από άλφα, ένα από βήτα, ένα από γάμα κλπ.
  • Παίξτε «μάντεψε ποιος» . Βάλτε στο μυαλό σας ένα άτομο από το συγγενικό/ φιλικό σας περιβάλλον και οι υπόλοιποι ψάχνουν να το βρουν κάνοντας ερωτήσεις.

Μπορείτε να καταγράψετε μερικές από αυτές τις ιδέες σε χαρτάκια και κάθε απόγευμα, αφού έχουν ολοκληρωθεί οι υποχρεώσεις και τα καθήκοντα, να διαλέγετε ένα διαφορετικό.

Πέρα από τη δημιουργική απασχόληση όμως, οι δραστηριότητες αυτές , παράλληλα, αποσκοπούν στο να μην κολλήσουν τα παιδιά μόνο σε τηλεόραση, tablet και ηλεκτρονικά. Αλλά ας μη γελιόμαστε , αυτό είναι αναπόφευκτο. Η τεχνολογία είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας και τα παιδιά δεν γίνεται να ζουν αποκομμένα από αυτή , διότι δε θα συμβαδίζουν με την εποχή και τους συνομηλίκους τους. Επιπλέον, μέσα από την αλληλεπίδραση στο διαδίκτυο διασκεδάζουν, πειραματίζονται, δοκιμάζουν, ανακαλύπτουν, βάζουν στόχους. Σαφώς, δεν γίνεται να τα αφήνουμε με τις ώρες ανεξέλεγκτα μπροστά σε μία οθόνη , όμως δεν είναι κακό να τα αφήσουμε να «χαζέψουν» με διάφορα παιδικά για συγκεκριμένη ώρα . Σύμμαχος σας είναι το youtube kids ώστε να είστε ήσυχοι , ότι δεν παρακολουθούν ακατάλληλο υλικό. Παρ΄ όλα αυτά , πρέπει πάντα να επιβλέπετε και να θεσπίζετε όρια.

Συνοψίζοντας , η καραντίνα μπορεί να συνεχιστεί για πολύ ακόμα και η παραμονή στο σπίτι ενδέχεται να σταθεί εξαιρετικά αποδιοργανωτική για ένα παιδί . Γι’ αυτό το λόγο , είναι σημαντικό να τηρούμε ένα πρόγραμμα στην καθημερινότητά μας. Καλό θα ήταν να ορίσετε τις ώρες κατά τη διάρκεια της μέρας , όπου το παιδί θα κάνει ολοκληρώνει το διάβασμά του και θα κάνει επαναλήψεις στα μαθήματά του . Επίσης , η βοήθεια στις δουλειές του σπιτιού είναι μια πολύ καλή επιλογή και θα αναλυθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Εφαρμόστε τις παραπάνω ιδέες για να περάσετε δημιουργικά , ευχάριστα και με πολλά γέλια τον χρόνο στο σπίτι . Για να μην βαρεθείτε την καραντίνα , ούτε εσείς, ούτε τα παιδιά σας μέχρι να ξεπεράσουμε την κρίση της πανδημίας. Έτσι , φτιάχνουμε όμορφες αναμνήσεις για την περίοδο μετά την κρίση και όλοι θα έχουμε μάθει κάτι.

Σας ευχαριστώ πολύ !

Πεχλεβάνη Παρασκευή Ραφαηλία, Σχολική Ψυχολόγος

Ημερολόγιο

April 2024
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30