Αγγλικά Εβδομαδιαίο πρόγραμμα από 30/3/2020-3/4/2020

ΑΓΓΛΙΚΑ (3 ;ωρες την εβδομάδα)

1η διδακτική ώρα:

Μπες στον ακόλουθο σύνδεσμο και μετά κλικ στο Preparation.

Κάνε την άσκηση στο Preparation και μετά το Game και το Discussion πιο κάτω.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/reading-practice/seasons

(Αν θέλεις μπορείς και να τα εκτυπώσεις για να τα κάνεις σε χαρτί, υπάρχει επιλογή πιο κάτω στο Documents)

2η διδακτική ώρα:

April Fool’s Day! (Πρωταπριλιά)

Study the useful vocabulary (ορθογραφία)

April: Απρίλιος

fool: ανόητος

joke: αστείο

trick: ξεγελώ, φάρσα (play tricks on somebody)

prank: φάρσα, πλάκα, κάνω πλάκα σε κάποιον

annoyed: ενοχλημένος, ενόχλησε (από το ρήμα annoy)

surprised: έκπληκτος

Exercises:

  1. Find the hidden word in each line: (1 λέξη σε κάθε γραμμή!)

n n o p t g d u l h k b a n n o y e d l m e r g y a

j o k e f g r t h j I s n m c t u t m m n t s a l n t

b c g t o p r a n k l a t d s k h r t s b o n h g f f

s d f a p r i l o h y g r f t v j s t a n g h t d p l i

f g d t s r e n h t j k l ; m s u r p r I s e d l o k I

t y u k h t r I c k m m n g f s y h t f e s d g j l o

f o o l m n e a s o n h g t g h v n , k l t g a s t o

(Answer key: annoyed, joke, prank, april, surprised, trick, fool)

  1. Fill in the blanks:

s _ rpri _ _ _

f _ _ l

a _ _ _ yed

tri _ _

pr _ _ nk

_ pri _

J _k _

  1. Complete the gaps:

(tricks, April, Fool, annoyed, prank)

  1. On the 1st of …………………….. it’s ‘April …………………..’s Day’.
  2. This day people play …………………………. on each other.
  3. Mary’s ………………………..     ………………………… Sofia.

(Answer key: a. April, b. Fool, c. tricks, d. prank/ annoyed)

3η διδακτική ώρα:

Μπες στον ακόλουθο σύνδεσμο και μετά κλικ στο Preparaion. Κάνε την άσκηση.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-treasure-map

Εδώ μπορείς να επιβεβαιώσεις τη σημασία των λέξεων:

Jewels: κοσμήματα

τreasure map: χάρτης θησαυρού

pirate ship: πειρατικό καράβι

gold: χρυσός

bottle: μπουκάλι

cross: διασχίζω

turn left: στρίψε αριστερά

treasure: θησαυρός

turn right: στρίψε δεξιά

go through: περνάω μέσα από

go along: πηγαίνω κατά μήκος, προχωρώ

go straight on: πηγαίνω ευθεία

Κατόπιν, δες το video με την ιστορία και παίξε το Game πιο κάτω.

(Μπορείς να εκτυπώσεις και να διαβάσεις την ιστορία πιο κάτω στο Documents, καθώς και τις ασκήσεις)

Σας στέλνω την αγάπη μου!

Η δασκάλα των αγγλικών κ. Καίτη

Θεατρική Αγωγή από 30/3/2020-3/4/2020

Η.Δ.Μ.Λ.

(δηλ. ¨Η Δική μου Μουσική Λίστα”)

ή... Ο Αυτόματος Χορός !

Παιδιά θυμάστε που αφήσαμε τα μαθήματα μας πριν μας κλείσουνε στα σπίτια μας ;

Ναι με τους περισσότερους είχαμε μείνει στο “ κεφάλαιο” μουσική - χορός και ελεύθερη κίνηση”

Θα μου μείνουν αξέχαστα αυτά τα μαθήματα μαζί σας...τι διαφορετικές απίστευτες χορευτικές κινήσεις έβγαλαν κάποιοι! Κάποιοι άλλοι φανέρωσαν κρυφά ταλέντα, κάποιοι ζορίστηκαν να μπουν στην άσκηση στην αρχή αλλά με το που αφέθηκαν έβλεπα πόσο πολύ τελικά το είχαν ανάγκη και πόσο το διασκέδασαν, θυμάμαι και κάποιους που καθόλου δεν θέλανε να την κάνουν την άσκηση και εγώ γινόμουν αυστηρή (και σας εκνεύριζα!) και έλεγα ότι προσπαθούμε όσο μπορούμε να δοκιμάζουμε τον εαυτό μας σε νέες δράσεις κάνοντας έστω την ελάχιστη για μας δυνατή ενέργεια. Ποτέ δεν ξέρουμε αν θα μας παρακινήσει σε κάτι διασκεδαστικό!! Σε κάτι τελικά που θα το αγαπήσουμε πολύ και επειδή θα το κάνουμε με τον τρόπο μας θα γίνει ΔΙΚΟ ΜΑΣ!

Θυμάστε που νιώθαμε στο τέλος υπέροχα εξουθενωμένοι; Και πόσο σημαντική είναι η μουσική εκαι η ελεύθερη κίνηση στη ζωή μας;

Αυτές τις μέρες του εγκλεισμού αυτή η δραστηριότητα μας χρειάζεται όσο τίποτε άλλο και το πιο καταπληκτικό είναι ότι μπορούμε να την κάνουμε οπουδήποτε έχουμε ελάχιστο χώρο στο σπίτι μας, μικροί και μεγάλοι και όταν λέω μεγάλοι εννοώ και τους γονείς !                  

(ναι την κάνω και εγώ μόνη μου αυτήν την άσκηση, στην κουζίνα που έχω αλλάξει λίγο τον χώρο αυτές τις μέρες ως τον δικό μου χώρο κίνησης )

Οπότε ...

Βήμα 1ο

βάλτε στο ίντερνετ ή απ το playlist σας τη μουσική που σας αρέσει, προτείνω να έχετε κάνει τη Δική σας Μουσική Λίστα (Η.Δ.Μ.Λ.)

...δοκιμάστε μια στιγμή να πείτε αυτά τα αρχικά σαν μια λέξη..μπορείτε να την πείτε χωρίς ν ακουγεται σαν την λέξη ίνδαλμα;    J

Βήμα 2ο

Βρείτε τον χώρο που θα αισθάνεστε άνετα, είτε επειδή θέλετε να είστε μόνοι σας και να μην σας βλέπει κανείς (ίσως στο δωμάτιο σας;!) είτε γιατί εκεί έχει πιο πολύ χώρο..(εγώ όπως είπα έχω διαλέξει την κουζίνα για τέτοιες ασκήσεις, έχω τη μουσική μοτ, κλείνω την πόρτα, βάζω και στο πάτωμα το στρωματάκι της γιόγκας για να είναι μαλακά άμα χοροπηδάω - ρωτήστε τη μαμά μπορεί να έχει- και για λίγο τα ξεχνάω όλα! )

Βήμα 3ο

βάλτε τη μουσική και αθεθείτε ελεύθερα σ έναν ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΧΟΡΟ ! ! !

Στόχος είναι να μπείτε στον ρυθμό της μουσικής ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΤΙ ΣΕ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ !

Αυτή η οδηγία είναι πολύ σημαντική γι αυτό το παιχνίδι εκτόνωσης ενέργειας!

Το θέμα είναι να επικεντρωθείτε στην ανάγκη που έχει το σώμα σας και όχι να κάνετε κάτι που πιστεύετε ότι θα είναι ωραίο σαν αποτέλεσμα!!!

Το σώμα σας μπορεί να έχει την ανάγκη να κάνει ότι να ναι..

... να! κάπως έτσι ... :)

https://www.youtube.com/watch?v=gGfkLp9Lb6k

(όπως βλέπετε αυτό το παιδάκι χορεύει πάνω στο κρεβάτι του - προσοχή όμως μη σπάσει..καλύτερα στο στρωματάκι γιόγκας ή απλά σ ένα χαλί - και αν μπει και σε σας η μαμά στο δωμάτιο δεν πειράζει ..πάρτε την μαζί σας σ έναν αυτόματο εκτονωτικό χορό)

... κινήσεις σπασπωδικές...που δεν έχουν ροή ή ομορφιά (από αυτές που βλέπουμε τουλάχιστον στις χορογραφίες στα διάφορα βίντεοκλιπ) το σώμα μπορεί να έχει την ανάγκη απλά να εκτονωθεί με τον δικό του ΜΟΝΑΔΙΚΟ - ΥΠΕΡΟΧΟ - ΤΡΟΠΟ !!!! Ακούστε το...ακουλουθήστε το...ξέρει αυτό τί θέλει να κάνει!

Μερικές προτάσεις δικές μου για τη λίστα της μουσικής από από τα τραγούδια που δουλέψαμε μαζί στο σχολείο ..θυμάστε ;

Εχει και κάποια άλλα που σας δίνω σαν πρόταση να τα δοκιμάσετε...ότι δεν σας ταιριάζει περάστε το..αλλά δική μου πρόταση δοκίμαστε το έστω λίγο μισό λεπττό..γιατί όπως έλεγα και θα το ξαναπώ εν συντομία

“Δοκιμάστε! Μπορεί να είναι το καινούργιο αγαπημένο σας τραγούδι, παιχνίδι, φαγητό, μάθημα, άθλημα....οτιδήποτε! “

Μουσικές προτάσεις για του μικρούς χορευτές (Α΄-Β΄) :

Magic Dance!

https://www.youtube.com/watch?v=j6NqnYYmSVE

Dancing with myself

https://www.youtube.com/watch?v=zpMZcQ1lGWU

Η Στροφή (αυτό το διασκεδαστικότατο τραγουδάκι έχει σαν χορογραφία όποιος θέλει την ακουλουθεί!

https://www.youtube.com/watch?v=JzR7xgBgQlE

Το Swing του σκανταλιάρή

https://www.youtube.com/watch?v=OpHyfAs4GBM

Μικροί και μεγάλοι θυμάστε που κάναμε και τον χορευτικό μουσικό καθρέφτη (όπως η εικόνα ακριβώς από πάνω). Άμα έθρει κάποιος απ την οικογένεια και έχει κέφι κάντε την μαζί του. Ο ένας είναι ο χορευτής (πάντα με ελεύθερο χορό με την μουσική) και ο άλλος είναι ο καφρέφτης και κάνει ότι κάνουμε εμείς! Όταν κουραστούμε αλλάζουμε ρόλους!

Για μικρούς και μεγάλους (και πιο μεγάλους..! )

Black OR White

https://www.youtube.com/watch?v=F2AitTPI5U0

Believer

https://www.youtube.com/watch?v=FUQheX3PSnY

Happy!

https://www.youtube.com/watch?v=ZbZSe6N_BXs

Jump!

https://www.youtube.com/watch?v=uyTVyCp7xrw

Pata Pata 2000

https://www.youtube.com/watch?v=zqTZaK98U2o

On the Top of the Word

https://www.youtube.com/watch?v=w5tWYmIOWGk

Δοκιμάστε, κρατήστε ότι σας κάνει, αφήστε σε μια άκρη ότι δεν σας κάνει, αλλά να θυμάστε πάντα ότι η μουσική είναι ατομική έκφραση (- τί είναι ατομική Κυρία; - Ατομική είναι κάτι που είναι μόνο δικό μας! Κανενός άλλου! Αυτό σημαίνει ότι εκφράζει εμένα, την προσωπικότητά μου, τον χαρακτήρα μου και όλες μου τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες! Γιατί ο καθένας μας είναι ένα πλάσμα ξεχωριστό, κάτι μαγικό και υπέροχο για εξερεύνηση!!!)

Οπότε ξεκινήστε την εξερεύνηση μας βρίσκοντας τη μουσική που σας εκφράζει και ξεκινήστε το παιχνίδι του χορού!

Και αν σας βγει κάτι που μοιάζει με χορογραφία ...τέλεια!!!

Αν όχι...πάλι... ΤΕΛΕΙΑ!

Δεν Υπάρχει λάθος σκέψη, καθώς σ αυτήν την άσκηση...ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ πολύ απλά .. Η ΣΚΕΨΗ !

Γονείς....αν σας επιτρέψει το παιδί σας να χορέψετε μαζί του με την Δική του Μουσική Λίστα...go for it...ξυπνήστε το παιδί μέσα σας και αφεθείτε στο κάλεσμα του !!!

Σας εύχομαι καλή διασκέδαση

και αν κάποιος κάνει κάτι που του άρεσε ή του διασκέδασε τόσο που θέλει να το πει ΒΡΕΙΤΕ ΜΙΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΧΟΡΟ ΣΑΣ.. και στείλτε ένα βίντεο σ έναν φίλο του να τον προσκαλέσει (challenge που λέτε και εσείς) στο δικό του Αυτόματο Χορό!

Η Κυρία Μαρία της Θεατρικής Αγωγής

Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα από 30/3/2020-3/4/2020

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ

1η Ημέρα 30/3/2020

1)Να κλίνετε στο τετράδιο της Γλώσσας σε όλους τους χρόνους και σε όλα τα πρόσωπα το ρήμα χτίζω.

2)Να γράψετε τα παρακάτω ρήματα σε όλους τους χρόνους στο πρόσωπο που βρίσκονται όπως το παράδειγμα:

σκάβω, γυρίζεις, φορτώνει, βλέπουμε, διαβάζετε, μαγειρεύουν

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ: τρέχω,

…………………………………………………………………………………………………………….

ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ: έτρεχα,

……………………………………………………………………………………………………………

ΑΟΡΙΣΤΟΣ: έτρεξα,

…………………………………………………………………………………………………………….

ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ: θα τρέχω,

…………………………………………………………………………………………………………….

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ: θα τρέξω,

…………………………………………………………………………………………………………….

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ: έχω τρέξει,

…………………………………………………………………………………………………………….

ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ: είχα τρέξει,

…………………………………………………………………………………………………………….

ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ: θα έχω τρέξει,

…………………………………………………………………………………………………………….

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ:

amaleo.gr/enestotasparatatikos-ke-aoristos-kouiz/

e-didaskalia.blogspot.com/2016/02/rimata.html (ρήματα της πρώτης συζυγίας-ενεργητική φωνή-οριστική και προστακτική)

3)Να σχηματίσετε την προστακτική ενεστώτα και αορίστου των παρακάτω ρημάτων, όπως το παράδειγμα:

                     ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ                                          ΑΟΡΙΣΤΟΣ                    

λύνω                                  λύνε, λύνετε                                     λύσε, λύστε

απλώνω                    ………………………………………..                     ……………………….

φτιάχνω                    …………………………………………                    ……………………….

διαβάζω                   ………………………………………...                    ……………………….

μοιράζω                    …………………………………………                    ………………………

κρατώ                        …………………………………………                    ………………………

μιλώ                           …………………………………………                    ………………………

4)Να συμπληρώσεις τα κενά των ρημάτων στις παρακάτω προτάσεις με ι, η, υ ή ει, βάζοντας και τόνους όπου λείπουν.

1.Σβ…σε τα φώτα.

2.Δαν…στε του τα βιβλία σας.

3.Ρωτ…στε τους γονείς σας.

4.Λ…στε τις ασκήσεις.

5.Κλ…σε το κουτί.

6.Χτ…πα το κουδούνι.

7.ΠοΣτ…σε τα λουλούδια.

8.Ξυπν…στε αμέσως.

9.Δ…ξτε μου τα τετράδιά σας.

10.Ντ…σε την κούκλα.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ:

amaleo.gr/prostaktiki-enestota-ke-aoristou-drastiriotita/

2η Ημέρα 31/3/2020

Επαναληπτικές Ασκήσεις και προβλήματα στα Μαθηματικά

  1. Ένας ράφτης έραψε 17 παντελόνια. Σε κάθε παντελόνι θέλει να βάλει 6 κουμπιά. Έχει όμως μόνο 40 κουμπιά. Πόσα κουμπιά χρειάζεται ακόμη;

Λύση

 

Απάντηση:

  1. Σε ένα γήπεδο μπάσκετ παρακολούθησαν τον αγώνα 4.732 θεατές. Τον αγώνα της περασμένης εβδομάδας τον παρακολούθησαν 1.256 θεατές λιγότεροι. Πόσοι θεατές παρακολούθησαν τους δύο αγώνες;

Λύση

 

Απάντηση:

  1. Ένας έμπορος πούλησε σε ένα μήνα 64 τόπια ύφασμα. Το κάθε τόπι είχε 8 μέτρα ύφασμα. Αν το ύφασμα που πούλησε είχε 3 ευρώ το μέτρο πόσα χρήματα εισέπραξε;

Λύση

 

Απάντηση:

  1. Κάνε κάθετα στο τετράδιο των μαθηματικών σου τις παρακάτω προσθέσεις και αφαιρέσεις :

α) 3.578 + 2.864=                                     β) 1.837 + 628=

γ) 2.597 + 93=                                          δ)  487 + 695=

ε) 6.074 – 3.895=                                     στ) 4.126 – 374=

ζ) 8.900 – 863=                                         η) 503 – 247=

  1. Συνέχισε στο τετράδιο των μαθηματικών με κάθετους πολλαπλασιασμούς:

α) 97 x 48=                                               β) 36 x 54=

γ) 28 x 39=                                               δ) 45 x 64=

ε) 89 x 76=                                              ε) 24 x 37=

Και τώρα ώρα για παιχνίδι! Επισκέψου τις παρακάτω διευθύνσεις και παίξε κάνοντας πράξεις:

http://kostaspapastergiou.com/kpapastgames/balloonmath2/ballon2.html

http://www.edaskalos.gr/mygames/query4/query4.html

http://www.edaskalos.gr/mygames/store/store.html

http://www.edaskalos.gr/mygames/riddle2/riddle2.html

http://kostaspapastergiou.com/kpapastgames/basketball/index.html

3η Ημέρα 1/4/2020

ΙΣΤΟΡΙΑ (30/3 -3/4)

Αγαπητά μας παιδιά, κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας μπορείτε να κάνετε επανάληψη από το βιβλίο του μαθητή, στην ενότητα « Η δημιουργία του κόσμου » τις σελίδες 11 εως και 18 ( Οι θεοί και οι θεές του Ολύμπου).Όσοι/ες δεν έχουν τα βιβλία τους στο σπίτι μπορούν να μεταβούν σε: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-C103/88/697,2630/. Αφού διαβάσετε τα αντίστοιχα κεφάλαια, μπορείτε να μεταβείτε στη διεύθυνση: http://aesop.iep.edu.gr/node/14795 όπου θα περιηγηθείτε στο αντίστοιχο εκπαιδευτικό σενάριο ¨Οι θεοί και οι θεές του Ολύμπου¨.Θα κάνετε ένα εικονικό ταξίδι στο βουνό ¨ Όλυμπος¨,θα δείτε βίντεο, εικόνες και θα συμπληρώσετε φύλλα εργασίας με τα χαρακτηριστικά των δώδεκα θεών του Ολύμπου. Καλή διασκέδαση!

ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ (30/3 -3/4)

       ¨Μαθαίνοντας να κυκλοφορώ στον δρόμο με ασφάλεια!¨

Μεταβαίνετε στη διεύθυνση : http://aesop.iep.edu.gr/node/18971. Στο εκπαιδευτικό αυτό σενάριο,μπορείτε ν’ ασχοληθείτε με :

α) ¨Ο Σταμάτης κι ο Γρηγόρης ¨και τα φωτεινά μπαλόνια. (3 φύλλα εργασίας) β) Το γλωσσάρι της Κυκλοφοριακής αγωγής γ)Εκμάθηση και ομαδοποίηση των σημάτων του ΚΟΚ δ) Κοντινές διαδρομές, επισήμανση επικίνδυνων σημείων ε) Ερωτήσεις και πληροφορίες (video) για μια ασφαλή οδική συμπεριφορά ως πεζοί και οδηγοί ποδηλάτων.

Ελπίζουμε να σας αρέσει!

4η Ημέρα 2/4/2020 Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου

Συντροφιά μ’ ένα βιβλίο

είμαι μόνος/η αλλά ποτέ δε νιώθω μοναξιά…

γιατί…

Ένα βιβλίο με ταξιδεύει,

ένα βιβλίο με γοητεύει,

ένα βιβλίο με ενθουσιάζει,

ένα βιβλίο με συγκινεί.

Ένα βιβλίο με πλουτίζει,

ένα βιβλίο με οδηγεί,

ένα βιβλίο με φωτίζει,

ένα βιβλίο με ηρεμεί.

Ένα βιβλίο πάντα μαζί μου… φίλος πιστός μες στη ζωή μου!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου,σας προτείνουμε να επιλέξετε για διάβασμα, βιβλία από την παρακάτω διεύθυνση:

https://www.ebooks4greeks.gr/aristoyrgimata-paidikis-logotexnias

Μπορείτε επίσης αφού ολοκληρώσετε τη μελέτη του βιβλίου που επιλέξατε να ζωγραφίσετε το δικό σας εξώφυλλο ή να φτιάξετε μόνοι σας πρωτότυπους σελιδοδείκτες. Δείτε:

https://www.youtube.com/watch?v=MZ89X3VpJYE

5η Ημέρα 3/4/2020

Αισθητική Αγωγή

Επιστολή δασκάλας τεχνικών κ. Τσετουλίδου Α

Αγαπητά μου παιδιά,

Χαίρομαι πολύ που επικοινωνούμε μετά από τόσο καιρό. Τώρα που εγώ είμαι καλά και εσείς έχετε χρόνο μπορούμε να δημιουργήσουμε πάλι !!!

Σας στέλνω τις οδηγίες για κάθε τάξη. Όλα τα παιδιά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ξυλομπογιές, μαρκαδόρους και μολύβια.

Η Γ΄Δημοτικού να δουν εικόνες από το μικρόκοσμο ( βιβλίο Εικαστικών στην ενότητα Β4, σελ.46) και να κάνουν την άσκηση στο Τετράδιο Εργασιών στη σελ.25 .

Επίσης να κάνουν μια δική τους ζωγραφιά με θέμα : «Το τέλος του κορονοιού»

Το βιβλίο Εικαστικών Γ΄και Δ΄Δημοτικού το βρίσκουμε στο

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-A103/722/4780,21658/

Το Τετράδιο Εργασιών Γ΄και Δ΄Δημοτικού το βρίσκουμε στοhttp://ebooks.edu.gr/courses/DSDIM-D105/document/4cf4e60eonla/523aea3b4f9w/523aef1f52cl.pdf

Θα αναρτηθούν οι λύσεις των ασκήσεων στη Γραμματική και τα Μαθηματικά την Πέμπτη το απόγευμα για να κάνετε αυτοδιόρθωση την Παρασκευή

Να είστε όλοι καλά!!

 

 

Aγγλικά Λύσεις ασκήσεων Εβδομαδιαίου πρόγραμματος 23/3/2020-27/3/2020

ΑΓΓΛΙΚΑ

Γ’ Δημοτικού

Εβδομαδιαίο πρόγραμμα μελέτης (23-3-20 έως 27-3-20)

Λύσεις /Answer key

1η διδακτική ώρα:

  1. Προσπαθήστε να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις προφορικά:
  2. What’s the name of this story in Greek (στα Ελληνικά)?

Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας.

  1. Who wrote (έγραψε) it?

Aesop (wrote it).

  1. Can you think of any other Aesop’s stories, in Greek or in English?

In Greek, e.g. «Το λιοντάρι και το ποντίκι», «Ο Ήλιος και ο Άνεμος».

In English, e.g. “The lion and the mouse”, “The Wind and the Sun”.

  1. Who are the heroes (ήρωες) of the story?

The ant and the cricket.

  1. What is the ant doing?

It is saving food.

  1. Is it hot (ζέστη)?

Yes, it is.

  1. Who is lazy (τεμπέλης)?

The cricket (is lazy).

2η διδακτική ώρα:

  1. Exercise

Θυμήσου τον πληθυντικό αριθμό! Πώς γίνονται στον πληθυντικό τα:

ant → ants

potato → potatoes

hero (ήρωας) → heroes

cricket → crickets

tomato (ντομάτα) → tomatoes

(Γενικός κανόνας: τα αγγλικά ουσιαστικά σχηματίζουν τον πληθυντικό με την προσθήκη ενός –s.

Εξαίρεση 1η: Τα περισσότερα ουσιαστικά που λήγουν σε –o, στον πληθυντικό παίρνουν –es.)

  1. Βιβλίο μαθητή (σελ. 49, άσκηση 1)

Παράδειγμα: 8-4 → eight minus four equals four

seven minus two equals five

three plus four equals seven

six minus three equals three

five minus four equals one

  1. Βιβλίο μαθητή (σελ. 50, άσκηση 4). Παντομίμα (Παίξε με τα αδέρφια σου ή τους γονείς σου!)

Παράδειγμα: - Are you sleeping?

  • Yes, I am ή No, I’m not.-
  • Are you reading a book? - Yes, I am. ή No, I’m not.
  • Are you playing? - Yes, I am. ή No, I’m not.
  • Are you walking? - Yes, I am. ή No, I’m not.
  • Are you eating pears? - Yes, I am. ή No, I’m not.
  • Are you sailing? - Yes, I am. ή No, I’m not.

3η διδακτική ώρα:

  1. Τετράδιο εργασιών (σελ. 37-8)

Άσκηση 1:

Παράδειγμα: two pears

seven trees

four stones

six flowers

eight socks

five keys

Άσκηση 2:

June, July, August

Άσκηση 5:

Summer

Autumn

Winter

Θεατρική Αγωγή

H δασκάλα Θεατρικής Αγωγής του σχολείου κ. Σάββα Μ. προτείνει:

Η θεατρική αγωγή μπορεί να γίνει εύκολα μια οικογενειακή υπόθεση ή ακόμη και ευφάνταστα βίντεο που μπορούμε να μοιραστούμε με τους συμμαθητές μας - γιατί παιχνίδι υπάρχει όπου υπάρχει διάθεση και φαντασία- !

 

Παιδιά! Αν έχετε τους συμμαθητές σας στο viber ή αν έχετε τα mail τους εύκολα μπορείτε να γίνεται μικροί “κινηματογραφικοί” σκηνοθέτες και να μοιραστείτε τις θεατρικές σας δράσεις στο σπίτι και έτσι ο κύκλος της θεατρικής αγωγής να βρει έναν άλλον δρόμο!

Όπως είμαι σίγουρη ότι μπορείτε να φανταστείτε και μόνοι σας το θέατρο μπορεί εύκολα να μεταφερθεί παντού! Το μόνο που χρειάζεται είναι ένας ηθοποιός και ένας άνθρωπος στο κοινό λένε και είναι μεγάλη αλήθεια! Αν είσαστε και παραπάνω μέσα στην οικογένεια πόσο μάλλον..! Ευκαιρία για θεατρική δράση, αλλά και ευκαιρία να γνωρίσετε ο ένας τον άλλον ακόμη καλύτερα, να αναδείξετε τα ταλέντα σας (που εγώ προσωπικά έχω ήδη θαυμάσει σε όλους σας) και πάνω απ΄όλα να περάστε καλά! Εκτός απ τα διάφορα παιχνίδια που έχουμε παίξει μαζί στη τάξη που μπορείτε να ανακαλέσετε στο μυαλό σας, να καταγράψετε και να ξεκινήσετε να τα δοκιμάζετε με ευφάνταστους τρόπους στο σπίτι, εδώ θα βρείτε μια σειρά από παιχνίδια προτάσεις που μπορεί να έχουμε δοκιμάσει ήδη στο σχολείο ή να είναι για κάποιους καινούργια! Μπορείτε να φτιάξετε και τα δικά σας video και να τα μοιραστείτε με τους φίλους σας (!) ή να είναι αφορμή για μια όμορφη σύνδεση με την οικογένεια σας!

Δεν θα χωρίσω τα παιχνίδια σε ηλικιακές κατηγορίες καθώς πιστεύω ότι λίγο πολύ μπορείτε να τα δοκιμάσετε όλα μικροί και μεγάλοι! Μια πρώτη ανάγνωση νομίζω θα σας κατατοπίσει..

 

Enjoy!

Η εκπομπή!

Ένας απ την οικογένεια αναλαμβάνει τον ρόλο του παρουσιαστή μιας εκπομπής (Πώς θα τη λένε; Σε ποιο κανάλι; Τί θα φοράει ο παρουσιαστής και οι καλεσμένοι; ) Ο παρουσιαστής θέλει να παρουσιάσει το κάθε μέλος της οικογένειας σαν να είναι ένας σούπερ καλεσμένος! Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εστιάσει μόνο στα προτερήματά του και σε όλα τα ταλέντα του προκείμενου να δείξει στο κοινό πόσο ξεχωριστός είναι.

Στη συνέχεια τον φέρνει live στην εκπομπή και του κάνει μια σειρά από ερωτήσεις για να τον γνωρίσει το κοινό καλύτερα. Ερωτήσεις για το παρελθόν του για όσα αγαπάει να κάνει..κ.τ.λ. Βάλτε τη φαντασία σας!

tips για τους γονείς : Kαταγράψτε εναλλάξ στο κινητό σας τις παρουσιάσεις και στείλτε το βίντεο σε κάποιον που θέλετε να πάρετε ανταπόκριση για το τί καινούργιο έμαθε για εσάς ή τί του άρεσε!

Ο ήρωας μου/ το πρότυπο μου.

Διαλέγει στο μυαλό του κρυφά κάθε ένα μέλος της οικογένειας τον ήρωα που θαυμάζει ή θαύμαζε μικρός, ή έναν άνθρωπο γνωστό ή μη που το είχε/έχει πρότυπο και ξεκινάμε να περπατάμε στο σαλόνι μας όπως αυτός, προσπαθούμε να μιμηθούμε τη φωνή του, τον τρόπο που μιλάει και κινείται..μόλις μπούμε στον ρόλο καθόμαστε σε κύκλο και κάνουμε ερωτήσεις ο ένας στον άλλον προκείμενου να καταλάβουμε ποιός είναι .. π.χ. Με τί ασχολείσαι ; έχεις κάποιο εργαλείο ή όπλο; Φοράς στολή; έχεις φίλους; Έχεις κάποια δύναμη; έχεις κάποια αποστολή; Για ποιόν λόγο πιστεύεις ότι σε διάλεξε η κόρη/γιος/μαμά/μπάμπας μου ως “ήρωα”;

tips : μείνετε στον ρόλο όσο μπορείτε, διατηρώντας τον διαφορετικό τρόπο ομιλίας, ηχοχρώματος, ύφους και κίνησης. Ένα ταιριαστό αξεσουάρ στον ρόλο πολύ συχνά είναι ιδιαίτερα βοηθητικό για να βγούμε για λίγο απ τον εαυτό μας και να γίνουμε κάποιοι άλλοι!

Κινέζικα Πορτραίτα !

Ένα πολύ όμορφο παιχνίδι για μια παρέα και φυσικά και την οικογένεια που μας φανερώνει πόσο διαφορετικά μπορεί να μας βλέπει και να μας αντιλαμβάνεται ο καθένας είναι τα κινέζικα πορτραίτα ! Ένας βάζει κρυφά στο μυαλό του ένα μέλος της οικογένειας ή της παρέας και δηλώνει έτοιμος να απαντήσει γι αυτόν που έβαλε στο μυαλό του μια σειρά από “κουφές” , αλλοπρόσαλλες δηλαδή ερωτήσεις!

Ο Σολίστας!

Κάντε έναν κύκλο όρθιοι κάπου που να έχετε λιγάκι χώρο για να κουνηθείτε!

Μπορείτε να πάρετε ένα μπαλάκι που θα πετάτε ο ένας στον άλλον ή να στείλετε με τα χέρια σας έναν κεραυνό τραγουδιού! Αυτό σημαίνει σε όποιον πάει το μπαλάκι ή σε όποιον στείλω έναν κεραυνό τραγουδιού πρέπει να πει ένα τραγούδι (λίγο όσο θέλει) οι άλλοι αν το ξέρουν το τραγουδάνε μαζί του (κινηθείτε ελεύθερα στον κύκλο με χορευτικές κινήσεις ώστε να ξεμουδιάσετε ) αμέσως μετά ο σολίστας στέλνει σε άλλον το μπαλάκι ή κεραυνό και το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να ξεμείνουμε από τραγούδια! Αν δεν σας έρχεται αμέσως κάποιο τραγούδι δεν μας πειράζει καθόλου ευκαιρία ν΄ αυτοσχεδιάσουμε μια μελωδία!

 

Ο Μονόλογος!

 

Πείτε σε κάποιον να σας δώσει τις συνθήκες (δηλ. ο χώρος στον οποίο βρίσκεστε, ποιος είστε, τί κάνετε εκεί; τί συνέβη και μιλάτε μόνοι σας;! )

Στείλτε τον μονόλογο σας στους συμμαθητές σας και ζητήστε τους να καταγράψουν τον δικό τους!Επίσης αυτό το παιχνίδι είναι ότι πρέπει για να εκφράσετε όσα συμβαίνουν μέσα σας αυτές τις ημέρες του εγκλεισμού! Το μόνο που χρειάζεται είναι να επιλέξετε το θεατρικό σας ύφος, π.χ. Δραματικά! Χιουμοριστικά! Με αγωνία! κ.α. ...!

Π Α Ν Τ Ο Μ Ι Μ Α !  

 

Παντομίμα με τίτλους από ταινίες, σειρές, βιβλία, παραστάσεις!

Παντομίμα με θέμα : επαγγέλματα, χρήση αντικειμένων, μουσικά όργανα, αθλήματα, συναισθήματα κ.τ.λ.

Αντίθετα επιχειρήματα

 

Είστε δύο στο σπίτι; Κάντε ένα ωραίο “Ντιμπέιτ” επιχειρημάτων υποστηρίζοντας ο καθένας δύο τελείως αντίθετα θέματα. π.χ. να μαγειρέψουμε μακαρόνια! Να μαγειρέψουμε ρεθύθια! Καλοκαίρι-Χειμώνας, Χριστούγεννα -Πάσχα, θέατρο - σινεμά, τρένο - αεροπλάνο, αλήθεια- ψέμα, τηλεόραση-βιβλίο..κ.α. Αν είναι και άλλοι στο σπίτι μπορούν να συμμετέχουν πηγαίνοντας κάθε φορά στην ομάδα αυτού που τους πείθει περισσότερο!

 

Διαβάζω σαν...

 

Το μόνο που χρειάζεστε είναι έναν που να θέλει να μπει στον ρόλο του “ηθοποιού” και έναν άλλον που να μπει στο ρόλο του σκηνοθέτη . Ο σκηνοθέτης δίνει έναν κείμενο στον ηθοποιό να το διαβάσει πρώτα 2-3 φορές και αμέσως μετά ξεκινάει το παιχνίδι. Ο σκηνοθέτης δίνει οδηγίες στον ηθοποιό για το πως θα διαβάσει το κείμενο. Δοκιμάστε τον σε μια σειρά από διαφορετικές οδηγίες. π.χ. δημοσιογράφος, τηλεπαρουσιαστής, με λόξιγκα, ρομπότ, στεναχωρημένα, χαρούμενα, με νεύρα, στρατιωτικά, σαν να λες παραμύθι, θυμωμένα, με το ζόρι, δραματικά, κολλώντας, με προφορά ξένου, σαν χαζός...κ.α.

Ομαδικό μασάζ. .

Κάντε έναν στενό κύκλο με γυρισμένες τις πλάτες ο ένας στον άλλον. Κάθε φορά υπάρχει ένας οδηγός μασέρ. Ξεκινάει ο μεγαλύτερος σε ηλικία που κάνει τον μασέρ , κάνοντας χαλαρωτικές κινήσεις στον μπροστινό του και αυτός τις μεταφέρει στον επόμενο ακριβώς όπως το νιώθει. Συνεχίζεται με τον επόμενο ηλικιακά να γίνεται ο οδηγός μασέρ μέχρι και τον μικρότερο. Βάλτε αν θέλετε χαλαρωτική μουσική και διασκεδάστε το!

tips : Μια συνέχεια θα ήταν ο οδηγός να σχεδιάζει τώρα κάτι στην πλάτη του άλλου, το σχέδιο να μεταφέρεται σε όλους στον κύκλο και όλοι μαζί προσπαθούν να καταλάβουν τι ήταν!

Αυτοσχεδιασμός με ένα αντικείμενο

Έχουμε μαζί μας κάποια αντικείμενα (ένα μαντήλι, ένα μεγάλο ύφασμα, ένα περίεργο ρολόι, ένα κουτί...βασικά ότι σαν κάνει “κλικ” απ όσα διαθέτει ένα σπίτι!) Διαλέγει ο καθένας το αντικείμενο του χρησιμοποιώντας το μπαίνουμε σʼ ένα ρόλο βάζοντας απλά ότι λόγια μας έρθουν στο μυαλό εκείνη τη στιγμή. Μπορείς να κάνεις έναν μονόλογο ή μπορείς να απευθύνεσαι σε κάποιον!

Αφήστε ελεύθερη τη φαντασία και δείτε τί θ΄ αποκαλυφθεί!

Ένα παιχνίδι ενίσχυσης της αυτοεκτίμησής για τα μικρούλια σας..

«Κάποτε σε μια χώρα μακρινή, ζούσανε πολλά αστεράκια μαζί.

Σε εκείνη την χώρα τα πάντα λάμπανε από το φως των μικρών εκείνων αστεριών.

Για αυτή την χώρα άκουσε και ένα μακρινό αστέρι, που ήταν, όμως, μουντό, χωρίς φως και χωρίς χρώμα.

Αποφάσισε, λοιπόν, να πάει στην χώρα των αστεριών για να δει τι κάνανε τα άλλα αστέρια και είχανε φως.

Περπάτησε μέρες πολλές και νύχτες ατελείωτες, ώσπου τελικά τα κατάφερε και έφτασε κατάκοπο στην χώρα των αστεριών.

Παντού υπήρχε φως από τα αστέρια. Άλλα έφεγγαν περισσότερο και άλλα λιγότερο, όλα όμως ήταν λαμπερά και χαρούμενα.

Άρχισε να ψάχνει για το μυστικό που είχαν και λάμπανε, ρωτώντας το κάθε ένα πως τα κατάφερνε.

-Εγώ, του είπε ένα, λάμπω επειδή ζωγραφίζω όμορφες θάλασσες.

-Εγώ, του είπε ένα άλλο, επειδή τραγουδάω όμορφα.

-Εμένα η λάμψη μου έρχεται από τις καλές πράξεις που κάνω.

Κάθε αστεράκι είχε και κάτι καλό να του πει.

Τότε το μακρινό αστέρι αναρωτήθηκε τι μπορούσε να κάνει το ίδιο για να λάμψει.

Όμως και αν το έβρισκε, ποιος θα του μάθαινε να το κάνει;

 

Στο σημείο αυτό, ζητήστε από το παιδί να σας πει «ως αστέρι που λάμπει», τι μπορεί να διδάξει στο μακρινό αστέρι.

Αν το παιδί δυσκολεύεται να βρει κάτι καλό, βοηθήστε το λέγοντας τα προτερήματά του.

Εδώ θα βρείτε μια σειρά από προτάσεις στο διαδίκτυο που αφορούν παραμύθια, δραστηριότητες και βίντεο σχετικά με το θέατρο που μπορείτε να περιηγηθείτε και να δείτε τί σας αρέσει!

  1. Του κουτιού τα παραμύθια. Η αγαπημένη τηλεσειρά που πιθανά ξέρουν και οι γονείς σας. Θέατρο, κουκλοθέατρο και παραμύθια όλα σε μια υπέροχη σύλληψη, την εποχή που δεν υπήρχε και από ένα λάπτοπ και ή τάμπετ στα πόδια των παιδιών η οικογένεια Σοφιανού είχε οραμαστιστεί κάτι άλλο..! Για μικρούς και μεγάλους.

https://www.youtube.com/watch?v=GP8rUnlQr2M&list=PLlSnL-UwnjEfiYA3kdLrAnGO9CeIQjZfg

  1. Η Ανθή Θάνου αφηγείται το παραμύθι: Ο κότσυφας και η αλεπού . Για όλους.

https://www.youtube.com/watch?v=chTVDL70yTM&feature=share&fbclid=IwAR1HcPtynygcosbSD-sg2otRZebTcSCgHrNiJPeYc_cuO_xYyMJj7GG9b1s

  1. 3. Η Ξένια Καλογεροπούλου διαβάζει το παραμύθι "Το Σπίτι με τις Γάτες" . Για όλους.

https://www.youtube.com/watch?v=UGOlD4ePfRE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3SmEiB3OLR8ydZebwrMcLsRz1o7UaqN1i1g_krMrYchowN_n_hsE6WRHM

  1. 4. Πήτερ Παν, παράσταση από παδιά για παιδιά.

https://www.youtube.com/watch?v=_txdTPc6T3s

  1. 5. Η Θεατρική Ομάδα Μεγαλόπολης παρουσίασε την παιδική παράσταση "Στου Αισώπου τον καιρό". Για όλους!

https://www.youtube.com/watch?v=0zNMtH7PBnM

  1. 6. "Ο Εγωιστής Γίγαντας" με την τεχνική του Μαύρου Θεάτρου, από την θεατρική ομάδα Σουφλίου

https://www.youtube.com/watch?v=F8UTja6H_MQ

7. ΠΙΝΟΚΙΟ. Παράσταση κουκλοθέατρου από την ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

s://www.youtube.com/watch?v=1sDulHctzWc

8. Mamma mia! Θεατρική Μουσικοχορευτική Παράσταση ! (για τα τμήματα της Στ΄)

https://www.youtube.com/watch?v=x_Yhi196BOM

  1. 9. Εδώ Λιλιπούλη... (για μικρούς και μεγάλους)

https://www.youtube.com/watch?v=t1OPBz3nXd8&fbclid=IwAR2K4YwjvHPf0gfdaqfmMbP0O35BsiBWY8IUPGcTw8pv93S0_M5_RVOmJCw

  1. 10. Παραμυθοδρομίες «Φτιάξε ένα παραμύθι» Για Β΄δημοτικού και άνω με τη βοήθεια των γονιών.

https://enakeimenomiaeikona.blogspot.com/2018/02/blog-post.html?m=1&fbclid=IwAR30FMLEGUS0pVkTAlXo7SPCc4w6w08WIZmtwvK65ANl6JYAiuzwxNS88A4

  1. 11. Εκπαιδευτική Τηλεόραση στο Διαδίκτυο με επιλεγμένες ταινίες και βραβευμένες μαθητικές δημιουργίες. Για τις μικρές τάξεις Α΄και Β΄. Κάθε βδομάδα με νέες προτάσεις.

https://drive.google.com/file/d/1jAHXW9V-WflhL22X2DKPjFObKEuUV2Mr/view?fbclid=IwAR3kr3Y0pML8r_5bvbJK1eR8N0-cN0pCJ9_n1ByRTjqNnRpRnK_11e2bDNM

  1. 12. μια μέρα στο αρχαίο θέατρο. Για Γ΄δημοτικού και πάνω.

https://www.youtube.com/watch?v=_T6uBCP7UKY&list=PLoWqd3e-8kKqZNsdJEU0mTHaNdTIjmOqo&feature=emb_title&fbclid=IwAR1X4awLHTdkerHa2Z4cLNLzeH2aLzSOqs1lb8e3CIhAzh49r0SlW2oaVds&app=desktop

  1. 13. Εξαιρετικά και δημιουργικά παιχνίδια εμπνευσμένα από την αρχαία Ελλάδα

Για Γ΄δημοτικού και πάνω

https://cycladic.gr/page/paizontas-sto-spiti?fbclid=IwAR1pC5CPF6IOJDfQyyDnfYbf7w5WiMo-rVtSylmrxzeCUxiiSp5L-2socak

  1. 14. Commedia dell' Arte (μία διδακτική προσέγγιση). Από Γ΄δημοτικού και πάνω.

https://www.youtube.com/watch?v=71CCBXO1Y5w&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1rDnVPmLwVqjqq0hvtTh5SN3XZcbqc4-KM4S69ayBV9wC3ELe2MGtQaDQ

  1. 15. Περιήγηση στα θέατρα του κόσμου.(Χρειάζεται flash player για να παίξει)

Για όλες τις ηλικίες.

https://artsandculture.google.com/theme/11-dramatic-virtual-tours-of-stages-around-the-world/1gJiszMqltReJA?hl=en&fbclid=IwAR1pMzZOXyIET92top6ddcVWCm2WKqZUSiDx3Jtua6vCPL5T8S0yKy12CVQ

ΤΠΕ

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

φαντάζομαι πόσο δύσκολο είναι να κρατηθούν οι ισορροπίες όσων αφορά στη χρήση υπολογιστικών μέσων αυτό το διάστημα. Παρακάτω προτείνω κάποιες ηλεκτρονικές ιστοσελίδες οι οποίες εμπεριέχουν εκπαιδευτικό υλικό, λογισμικό και δραστηριότητες για παιδιά.

Για ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο

https://saferinternet4kids.gr/

Προτάσεις για ποιοτικό χρόνο μπροστά στην οθόνη

https://saferinternet4kids.gr/nea/playandlearn/

YouTube Kids

https://saferinternet4kids.gr/nea/youtubekids/

Μουσείο Πληροφορικής

https://elmp.gr/mouseio/

Παιδιά μου,

Οι εργασίες/project που έχουμε ξεκινήσει με το κάθε τμήμα ξεχωριστά έμειναν ανολοκλήρωτες στο εργαστήριο μας... αλλά και οι on-line δραστηριότητες που σας προτείνω είμαι σίγουρη ότι θα σας αρέσουν εξίσου!

Προσοχή! Καλό είναι να μη ξεπερνάμε τα επιτρεπόμενα λεπτά σε χρόνο οθόνης την ημέρα! Κλείνουμε το laptop, τον υπολογιστή, το κινητό και κάνουμε κάτι άλλο, διαβάζουμε, παίζουμε, ζωγραφίζουμε, χορεύουμε...

Ας εκμεταλλευτούμε όλοι μας το χρόνο αυτό θετικά και δημιουργικά!

Ας ξεκινήσουμε με παιχνίδι! Κι επειδή στο δικό μας σπίτι τα παζλ είναι μία από τις καθημερινές μας δραστηριότητες…

https://www.jigsawplanet.com/christinagk/3o-d-s-pylaias

Οδηγίες

  1. Κλικ στο παζλ που θέλετε
  2. Κλικ στο εικονίδιο με το φαντασματάκι, αν θέλετε να βλέπετε την εικόνα του παζλ στο φόντο
  3. Κλικ-σέρνετε-αφήνετε στο σωστό σημείο το κάθε κομμάτι
  4. ΜΟΝΟ για το παζλ με το λογότυπο του σχολείου: Αριστερό κλικ σε ένα κομμάτι και στη συνέχεια δεξί κλικ (όσες φορές χρειαστεί) για περιστροφή του κομματιού. Αριστερό κλικ.

Είμαι σίγουρη πως θα καταφέρετε να περάσετε το δικό μου χρόνο!

Καλή διασκέδαση και καλή αντάμωση! Μου λείπετε ΟΛΟΙ!!!

Χριστίνα Γκόγκου

Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Αγγλικά Εβδομαδιαίο πρόγραμμα απο 23/3/2020-27/3/2020

Επειδή το μάθημά μας είναι τρίωρο, θα χωρίσω την ύλη και τα καθήκοντα σε τρεις ‘διδακτικές ώρες’.

Καθώς, όταν έκλεισαν τα σχολεία δεν είχαν φτάσει όλα τα τμήματα της Γ’ τάξης στο ίδιο σημείο, ξεκινώ με το παρακάτω μάθημα για να έρθουν όλοι στο ίδιο επίπεδο. Θα υπάρχουν extra δραστηριότητες για τους προχωρημένους και είμαι σίγουρη πως θα σας αρέσει να ακούτε το μάθημα στα αγγλικά με τα τραγούδια του όσες φόρες θέλετε!

Mε αγάπη

Κατερίνα Μάργαρη (ΠΕ 06)

Λοιπόν ξεκινάμε!

1η διδακτική ώρα:

Unit 3: The ant and the cricket

Lesson 1: It’s summer

Αντιγράψτε στον browser σας τον ακόλουθο σύνδεσμο και πατήστε enter: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-C107/736/4822,21971/

Να το μάθημά μας όπως στο βιβλίο!

Τα τρία κόκκινα κουμπάκια (πατιούνται) έχουν extra δραστηριότητες για τους προχωρημένους. Προσοχή, όμως, συχνά έχουν επιπλέον λεξιλόγιο, πέραν αυτού του μαθήματος. Είναι καλή εξάσκηση, αλλά μπορεί να σας δυσκολέψουν. Καλύτερα να τa κάνετε όταν ολοκληρώσουμε όλο το Unit 3, για να έχετε εμπλουτίσει το λεξιλόγιό σας.

Για να ακούσετε το μάθημα μπορείτε να επιλέξετε ή το κιτρινοπράσινο κουμπί Interactive Flipbook ή καλύτερα το γαλάζιο που γράφει video.

Το δεύτερο κιτρινοπράσινο κουμπί έχει ένα ωραίο Mystery game και το τελευταίο γαλάζιο κουμπί έχει Karaoke το τραγούδι του μαθήματος για να το τραγουδήσετε!

  1. Ακούστε το μάθημα.
  2. Προσπαθήστε να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις προφορικά:
  3. What’s the name of this story in Greek (στα Ελληνικά)?
  4. Who wrote (έγραψε) it?
  5. Can you think of any other Aesop’s stories, in Greek or in English?
  6. Who are the heroes (ήρωες) of the story?
  7. What is the ant doing?
  8. Is it hot (ζέστη)?
  9. Who is lazy (τεμπέλης)?
  1. Χρησιμοποιώντας το λεξιλόγιο που σας δίνω παρακάτω επιχειρήστε να κάνετε ανάγνωση και μετάφραση στα Ελληνικά:

Aesop: Αίσωπος

Let me tell you: Αφήστε με να σας πω/Επιτρέψτε μου να σας πω

story: ιστορία

cricket: τζιτζίκι/τζίτζικας

potato: πατάτα

more: περισσότερες

summer: καλοκαίρι

autumn: φθινόπωρο

winter: χειμώνας

work: δουλειά, δουλεύω

save: σώζω, αποθηκεύω

I’m saving food: αποθηκεύω φαγητό

only: μόνο

June: Ιούνιος

July: Ιούλιος

August: Αύγουστος

still: ακόμη

It’s so hot: κάνει τόση ζέστη

lazy: τεμπέλης

near: κοντά

today: σήμερα

well: λοιπόν

  1. Μάθετε και γράψτε ορθογραφία τις λέξεις/φράσεις:

cricket: τζιτζίκι

summer: καλοκαίρι

autumn: φθινόπωρο

winter: χειμώνας

spring: άνοιξη

2η διδακτική ώρα:

  1. Exercise

Θυμήσου τον πληθυντικό αριθμό! Πώς γίνονται στον πληθυντικό τα:

ant

potato

hero (ήρωας)

cricket

tomato (ντομάτα)

  1. Βιβλίο μαθητή (σελ. 49, άσκηση 1)

+ plus (συν)

- minus (μείον)

= equals (ίσον)

Παράδειγμα: 8-4 → eight minus four equals four

Συνέχισε…

  1. Βιβλίο μαθητή (σελ. 50, άσκηση 4). Παντομίμα (Παίξε με τα αδέρφια σου ή τους γονείς σου!)

Παράδειγμα: - Are you sleeping?

  • Yes, I am ή No, I’m not.

Συνέχισε…

  • Are you …………ing a book? - Yes, I am. ή No, I’m not.

  1. Μάθετε και γράψτε ορθογραφία τις λέξεις

potato: πατάτα

today: σήμερα

June: Ιούνιος

July: Ιούλιος

August: Αύγουστος

3η διδακτική ώρα:

  1. Τετράδιο εργασιών (σελ. 37-8)

Κάνε τις ασκήσεις 1, 2 και 5

  1. Μάθετε και γράψτε ορθογραφία τις λέξεις/φράσεις:

work: δουλειά, δουλεύω

save: σώζω, αποθηκεύω

I’m saving food: αποθηκεύω φαγητό

It’s hot: κάνει ζέστη

lazy: τεμπέλης

Στο τέλος της εβδομάδας θα ανεβάσω στην ιστοσελίδα και τις απαντήσεις!

Να περνάτε καλά και να προσέχετε! J

Γλώσσα

Οι δασκάλες της τάξης προτείνουν για την εβδομάδα 23/3/2020-27/3/2020 τις κάτωθι δραστηριότητες:

25 του Μάρτη

Στις 25 Μαρτίου έχουμε διπλή γιορτή, θρησκευτική και εθνική. Η εκκλησία μας γιορτάζει τον ευαγγελισμό της Θεοτόκου ενώ η πατρίδα μας, η Ελλάδα, γιορτάζει την απελευθέρωσή της από τους Τούρκους.

Για 400 περίπου χρόνια οι Έλληνες ήταν υποδουλωμένοι στους Τούρκους. Κατά τη διάρκεια της σκλαβιάς υπέμειναν ατέλειωτα βασανιστήρια και ταλαιπωρίες. Οι Έλληνες δεν άντεχαν άλλο τις ταπεινώσεις και τους εξευτελισμούς, γι’ αυτό πήραν τα όπλα και στις 25 Μαρτίου 1821 άρχισαν την επανάστασή τους. Το ξεκίνημα αυτού του αγώνα γιορτάζουμε στις 25 Μαρτίου.

Εργασία

Με βάση τα παραπάνω και αφού μελετήσεις το απόσπασμα που ακολουθεί από το βιβλίο «Κρυφό Σχολειό» της Ισμήνης Καπάνταη καθώς και τις σελίδες 78-80 από το 2Ο τεύχος της Γλώσσας απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις.

Κρυφό Σχολειό

Σε μια γωνιά της εκκλησούλας, τα παιδιά έχουν καθίσει γύρω από τον δάσκαλό τους, που είναι ο καλόγερος και ακούνε το μάθημά τους πολύ προσεκτικά.

Στα παλιά εκείνα χρόνια, όταν η πατρίδα μας ήταν ακόμη σκλαβωμένη στους Τούρκους, δάσκαλοι τις πιο πολλές φορές ήταν οι παπάδες και οι καλόγεροι.

Ο Θοδωράκης και ο Γιωργής είναι αδέρφια.

Ο δρόμος τους για το σχολείο είναι μακρύς και τα παιδιά βιάζονται να προλάβουν. Πίσω από τα κλαδιά βλέπουν καμιά φορά μάτια να κοιτάζουν. Ο Γιωργής, ο πιο μικρός, τρομάζει, μα ο Θοδωράκης τον καθησυχάζει.

Σήμερα στον δρόμο τους τα παιδιά συνάντησαν τον θείο τους τον Αποστόλη. Ο Αποστόλης δεν ζει στο χωριό. Μαζί με τους συντρόφους του ζει πάνω στα βουνά, μακριά από τους ανθρώπους, γιατί δεν ανέχεται να είναι σκλάβος των Τούρκων. Ο Αποστόλης και οι σύντροφοί του είναι Κλέφτες. Κλέφτες λέγαν τα χρόνια εκείνα τα παλικάρια που ξεσηκώνονταν και πολεμούσαν τους Τούρκους.

Ο Αποστόλης συνόδευσε σήμερα τα παιδιά στο μάθημά τους. Όσο τα παιδιά διάβαζαν, ο Αποστόλης που δεν ήξερε γράμματα άρχισε να νυστάζει και θα είχε κοιμηθεί αν ο καλόγερος δεν είχε αρχίσει να διηγείται τις ιστορίες του.

«Δεν έχει αγαθό μεγαλύτερο από την ελευθερία» λέει. «ο Θεός τα τέκνα του τα έπλασε όλα ελεύθερα, είναι αμαρτία η σκλαβιά, κι εσείς παιδιά μου….» κομπιάζει λίγο και ύστερα συνεχίζει «εύχομαι κάποτε να το γνωρίσετε αυτό το αγαθό… Να γίνετε μια μέρα άξιοι να την κερδίσετε την ελευθερία σας… Να έχετε την ευχή μου»

Τα παιδιά δεν έχουν πολύ καταλάβει γιατί δάκρυσε ο καλόγερος, μέσα τους όμως έχουν αποφασίσει πως κάποια μέρα θα γίνουν άξιοι όπως τους το ευχήθηκε

Απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις:

  1. Τι γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου;

..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

  1. Τι ήταν το Κρυφό Σχολειό;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. Ποιους ονόμαζαν Κλέφτες στα χρόνια της τουρκοκρατίας και πού ζούσαν αυτοί;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. Ποια ήταν τα λόγια του καλόγερου προς τους μαθητές του, όταν τους ευλόγησε;

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Σας αγαπάμε!! Σύντομα θα είμαστε όλοι μαζί!!!

Mαθηματικά Ασκήσεις επανάληψης

Οι δασκάλες της Γ τάξης προτείνουν για όλη την εβδομάδα από 23/3/2020-27/3/2020 τις κάτωθι ασκήσεις επανάληψης

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Γ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

(πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις)

1)Να λύσετε τους πολλαπλασιασμούς:

4Χ50=                                    40Χ50=                                 30Χ5=                                    40Χ10=

6Χ20=                                    60Χ20=                                 60Χ2=                                    60Χ100=

70Χ30=                                 7Χ30=                                    80Χ3=                                    70Χ10=

20Χ20=                                 200Χ20=                               50Χ2=                                    20Χ100=              

8Χ20=                                    80Χ20=                                 20Χ2=                                    80Χ10=

90Χ30=                                 9Χ30=                                    90Χ3=                                    90Χ10=

50Χ80=                                 5Χ80=                                    50Χ8=                                    50Χ10=

30Χ30=                                 300Χ30=                               40Χ3=                                    30Χ10=

2)Συμπληρώστε τους αριθμούς που λείπουν:

36Χ….=360                          62Χ….=6.200                                  78Χ….=780                              

….Χ100=4.300                    ….Χ10=450                                     ….Χ100=5.200                                                                                                                                       

3)Συνεχίστε στο τετράδιο των μαθηματικών με κάθετους πολλαπλασιασμούς:

45Χ34 , 42Χ64 , 75Χ55 ,49Χ62 ,85Χ98 , 37Χ19 , 23Χ26 ,74Χ27

4)Το σχολείο μας έχει σε κάθε αίθουσα 6 παράθυρα. Πόσα παράθυρα έχουν οι 14 αίθουσες;

ΛΥΣΗ:

 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:……………………………………………………………………………………………………………………..

5)Η Μαρία έχει 17 αυτοκόλλητα. Η Ελένη έχει διπλάσια αυτοκόλλητα από τη Μαρία και η Στέλλα τριπλάσια. Πόσα αυτοκόλλητα έχουν και οι τρεις φίλες μαζί;

ΛΥΣΗ:

 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:……………………………………………………………………………………………………………………………

6)Κάνε τις παρακάτω πράξεις:

54:9=                     72:8=                     42:7=                     24:6=                     15:3=

56:8=                     45:9=                     60:4=                     60:6=                     27:3=

35:5=                     63:9=                     48:6=                     81:9=                     36:6=

36:9=                     32:4=                     55:11=                   99:9=                     18:9=

64:8=                     110:10=                24:4=                     40:8=                     72:9=

7)Να λύσετε τις διαιρέσεις:

50:10=                   90:10=                   860:10=                6.000:10=             400:10=

500:100=              3.000:100=          6.200:100=          570:10=                5.700:100=

300:10=                2.560:10=             5.930:10=             1.000:100=          2.200:100=

8 )Ο παππούς έχει 36 καραμέλες και θέλει να τις μοιράσει εξίσου στα 4 εγγονάκια του. Πόσες καραμέλες θα δώσει στο κάθε παιδί;

ΛΥΣΗ:

 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:……………………………………………………………………………………………………………………………

9) Ο Νικόλας έχει στο πορτοφόλι του 20 ευρώ. Ένα παγωτό κοστίζει 3 ευρώ.

α)Πόσα παγωτά μπορεί να αγοράσει;

β)Πόσα χρήματα θα του περισσέψουν;

ΛΥΣΗ:

 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:………………………………………………………………

Στο τέλος της εβδομάδας οι λύσεις για αυτοδιόρθωση Σας αγαπάμε και σύντομα θα είμαστε όλοι μαζί!!!

Αγγλικά Γ τάξεις Λύσεις των ασκήσεων

Aγαπητοί μαθητές/τριες σας οι λύσεις των ασκήσεων στην προηγούμενη ανάρτηση είναι οι κάτωθι. Παρακαλούμε να κάνετε αυτοδιόρθωση

ΑΓΓΛΙΚΑ (Γ’ Δημοτικού)

Answer key / Λύσεις:

Wh-questions

  1. Whose
  2. What time
  3. What kind
  4. When
  5. Who
  6. Where
  7. Whom
  8. Which
  9. Why
  10. What

THE VERB ‘BE’

  1. They are
  2. You are not
  3. I am not
  4. He is
  5. You are
  6. It is
  7. They are
  8. We are not
  9. They are not
  1. a. Yes, it is.
  2. No, he isn’t.
  3. No, they aren’t.
  4. Yes, she is.
  5. Yes, we are.
  6. No, I’m not.
  1. Am I a doctor?

I am not a doctor. (ή I’m not a doctor)

  1. Is she my best student?

She is not my best student. (ή She isn’t my best student)

  1. Are they lions?

They are not lions. (ή They aren’t lions)

  1. Are you smart?

You are not smart. (ή You aren’t smart)

  1. Is it beautiful?

It is not beautiful. (ή It isn’t beautiful)

  1. Are we the champions?

We are not the champions. (ή We aren’t the champions)

Καλά να είστε Σύντομα κοντά σας!!!

Page 1 of 2

Ημερολόγιο

April 2020
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30