Για την γιορτή της Μητέρας

Οι μικροί μαθητές του Γ3 μαζί με τη δασκάλα τους Γεωργιάδου Γεωργία ετοιμάζουν μια κάρτα και ένα λουλούδι για τη γιορτή της μητέρας.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΑΓAΠΗ, ΥΓΕIΑ, ΧΑΡA ΚΑΙ ΕΥΤΥΧIΑ σε όλες τις μανουλες του κόσμου!!!!

Χριστουγεννιάτικα Γλυκά

Οι μικροί ζαχαροπλάστες του Γ΄3 φτιάχνουν τα δικά τους χριστουγεννιάτικα γλυκά!!!

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ σε όλο τον κόσμο!!!

 

Σχολ. Έτος: 2023-2024

Θεατρική παράσταση

Το Γ΄2 "ανέβασε" τη θεατρική παράσταση "Το χαρούμενο λιβάδι" το οποίο βασίστηκε στο ομότιτλο βιβλίο της Φιλλιώς Νικολολούδη, απόσπασμα του οποίου υπάρχει και στο βιβλίο της Γλώσσας.

Η υπόθεση εκτυλίσσεται σ΄ ένα λιβάδι γεμάτο μαργαρίτες όπου μια μέρα φύτρωσε και μια κατακόκκινη παπαρούνα.... που αρχικά δεν έγινε αποδεκτή, όπως και καθετί διαφορετικό. Σιγά σιγά όμως γνωρίζοντάς την φάνηκε ότι τις περισσότερες φορές η διαφορετικότητα είναι επιφανειακή και ότι η αποδοχή και ο σεβασμός στο διαφορετικό "ομορφαίνει" τη ζωή μας.

 

Σχολ. Έτος: 2022-2023

 

Koινωνικές Δεξιότητες

 

Η Γ΄ τάξη του 3ου Δ. Σ. Πυλαίας υλοποίησε το μάθημα ''Εργαστήρια Δεξιοτήτων'' στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου με θέμα '' Μουσειακή Εκπαίδευση''. Με πνεύμα συνεργασίας, δημιουργικότητα και πολλή όρεξη για δουλειά τα παιδιά εργάστηκαν στο θέμα που αναπτύξαμε, το οποίο ολοκληρώθηκε με επιτυχία και κατάκτηση καινούριων γνώσεων από τους μαθητές. Περιελάμβανε αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, ψηφιακή ξενάγηση σε μουσεία της Ελλάδας, ζωγραφική και παντομίμα. Τα παιδιά, μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες κατανόησαν τα 3 στάδια μιας εκπαιδευτικής επίσκεψης σε ένα μουσείο. 1. Έρευνα πριν την επίσκεψη. 2. Κανόνες που πρέπει να τηρούμε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης και 3. Εμπέδωση κι ανάκληση γνώσεων στο σχολείο μετά την επίσκεψη. Το πρόγραμμα υποστηρίχτηκε και βιωματικά με την επίσκεψή μας στον Μουσειακό Πολυχώρο "Nouvelle"  που βρίσκεται στο δρόμο προς το Ωραιόκαστρο.

Οι δασκάλες της τάξης

Μυγδάλη Ευανθία

Ουζουνίδου Φωτεινή

{

Επίσκεψη στον πολυχώρο Nuvelle

 Το παιχνίδι είναι ο πιο ευχάριστος τρόπος ανάπτυξης των δεξιοτήτων, της δημιουργικότητας και της καλλιέργειας της φαντασίας αλλά και του αυθορμητισμού για ένα παιδί! Προωθεί την ομαδικότητα και την κοινωνικοποίηση. Γι αυτό κι εμείς, η Γ τάξη του 3ου Δημ. Σχ. Πυλαίας, επισκεφθήκαμε στις 2/12/2021 τον πολυχώρο Nuvelle στο Ωραιόκαστρο Θεσ/νίκης. Πήραμε μέρος στο πρόγραμμα "Παραδοσιακό παιχνίδι" το οποίο πλαισιώνει όλα τα παραπάνω. Οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με τη γνωριμία, τη δημιουργία και την κατασκευή παραδοσιακών παιχνιδιών που ξεχάσαμε με το πέρασμα του χρόνου. Χαμογελαστά πρόσωπα και βιωματική μάθηση επισφράγισαν την επιτυχία αυτής της επίσκεψης!

Επίσκεψη στον Αγιο Δημήτριο

 Με αφορμή την γιορτή του πολιούχου της πόλης μας 26 Οκτώβρη, οι μαθητές/τριες της Γ'τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν στις 22/10/2021 τον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου, ο οποίος διακρίνεται για τη μεγάλη ιστορία του, την επιβλητική αρχιτεκτονική του και κάνει τον επισκέπτη να νιώθει δέος όταν περιηγείται στις υπόγειες κρύπτες του!

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και έμαθαν βιωματικά την αξία και την ιστορία του Ναού. Κατάλαβαν την πίστη που είχαν οι Χριστιανοί σε μια εποχή όπου διώκονταν η θρησκεία μας. Στο τέλος όλοι (εκπ/κόι, μαθητές) φύγαμε με δώρο τις γνώσεις αλλά και μια εικόνα του Αγίου να μας συντροφεύει και να μας προστατεύει στις δύσκολες στιγμές που διανύουμε συλλογικά.

Δράσεις για τη Διαφορετικότητα

  Η κοινωνική λειτουργός του σχολείου κ. Γαλάνη Π. προτείνει τις κάτωθι δραστηριότητες για το σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας

Διαφορετικότητα

Ο ορισμός της έννοιας «διαφορετικότητα», αναφέρεται στη μοναδικότητα κάθε ατόμου και στην αναγνώριση των προσωπικών χαρακτηριστικών του. Περικλείει τις διαστάσεις της φυλής, της εθνικότητας, του φύλου, των προτιμήσεων, των κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών, της ηλικίας, των σωματικών ικανοτήτων, της θρησκείας ή άλλων πεποιθήσεων.

  • Χρώμα δέρματος
  • Ύψος , βάρος
  • Καταγωγή, γλώσσα
  • Φύλο
  • Εκπαιδευτικό επίπεδο
  • Ικανότητες

Από την άλλη, η ισότητα αναφέρεται στη διασφάλιση ίσων ευκαιριών του κάθε ατόμου, ασχέτως προελεύσεως, τρόπου ζωής και ιδιαίτερων χαρακτηριστικών.

Ιστορία: Σε μια μικρή προαστιακή κοινότητα, μια καμηλοπάρδαλη έκτισε ένα καινούριο σπίτι σύμφωνα με τις προδιαγραφές της οικογένειάς της. Ήταν Ένα Εκπληκτικό σπίτι για Καμηλοπαρδάλεις· ψηλοτάβανο,   με μεγάλα ανοίγματα στις πόρτες. Τα ψηλά παράθυρα διασφάλιζαν άπλετο φως και όμορφη θέα, προστατεύοντας ταυτόχρονα την προσωπική ζωή της οικογένειας. Οι στενοί διάδρομοι εξοικονομούσαν πολύτιμο χώρο χωρίς να λείπουν οι ανέσεις. Το σπίτι ήταν τόσο καλοκτισμένο που κέρδισε το Ετήσιο Εθνικό Βραβείο Σπιτιού για Καμηλοπαρδάλεις. Οι ιδιοκτήτες του σπιτιού ήταν πολύ περήφανοι.

Μια μέρα, ενώ η καμηλοπάρδαλη δούλευε στο προηγμένης τεχνολογίας ξυλουργείο της στο υπόγειο, κοίταξε τυχαία έξω από το παράθυρο. Ένας ελέφαντας κατέβαινε το δρόμο. «Τον ξέρω», σκέφτηκε. «Συνεργαστήκαμε σε μια σχολική επιτροπή. Είναι επίσης άριστος ξυλουργός. Σκέφτομαι να τον φωνάξω να δει το καινούριο μου μαγαζί. Ίσως και να συνεργαστούμε σε μερικά έργα». Έτσι η καμηλοπάρδαλη έβγαλε το κεφάλι της από το παράθυρο και φώναξε τον ελέφαντα. Ο ελέφαντας ήταν κατευχαριστημένος. Είχε χαρεί τη συνεργασία του με την καμηλοπάρδαλη και ανυπομονούσε να γνωριστούν καλύτερα. Εκτός αυτού, είχε ακούσει για το ξυλουργείο και ήθελε να το δει. Οπότε κατευθύνθηκε στην πόρτα του υπογείου και περίμενε να του ανοίξουν. «Πέρασε, πέρασε», είπε η καμηλοπάρδαλη. Αλλά αμέσως υπήρξε πρόβλημα. Ενώ ο ελέφαντας μπορούσε να χωρέσει το κεφάλι του από την πόρτα, δεν μπορούσε να προχωρήσει παραπέρα.

«Ήταν καλή σκέψη να κατασκευάσουμε πόρτα με δυνατότητα επέκτασης για να χωράει ο εξοπλισμός του ξυλουργείου», είπε η καμηλοπάρδαλη. «∆ώσε μου ένα λεπτό να τακτοποιήσω το πρόβλημά μας». Αφαίρεσε μερικά μάνταλα και φατνώματα για να περάσει ο ελέφαντας. Οι δυο γνωστοί αντάλλαζαν μετά χαράς ιστορίες ξυλουργικής, όταν η σύζυγος της καμηλοπάρδαλης έσκυψε το κεφάλι της στις σκάλες του υπογείου και φώναξε τον άντρα της: «Τηλέφωνο, αγάπη μου. Είναι το αφεντικό σου». «Καλύτερα να πάρω το τηλεφώνημα αυτό επάνω, στο γραφείο», είπε η καμηλοπάρδαλη στον ελέφαντα. «Σε παρακαλώ, αισθάνσου σαν στο σπίτι σου· μπορεί να αργήσω λίγο». Ο ελέφαντας έριξε μια ματιά τριγύρω, είδε ένα μισοτελειωμένο έργο στον τόρνο στην άλλη άκρη του χώρου και αποφάσισε να το εξερευνήσει. Καθώς προχωρούσε στο διάδρομο που οδηγούσε στο μαγαζί, άκουσε ένα ανησυχητικό τρίξιμο. Έκανε πίσω γδέρνοντας το κεφάλι του. «Ίσως να πάω να βρω την καμηλοπάρδαλη επάνω», σκέφτηκε. Αλλά ανεβαίνοντας τα σκαλοπάτια, τα άκουσε να αρχίζουν να ραγίζουν.

Αναπήδησε και έπεσε πάνω στον τοίχο, ο οποίος άρχισε επίσης να καταρρέει. Καθώς καθόταν εκεί αναμαλλιασμένος και έντρομος, κατέβηκε τις σκάλες η καμηλοπάρδαλη. «Τι στο καλό συμβαίνει εδώ;», ρώτησε έκπληκτη η καμηλοπάρδαλη. «Προσπάθησα να αισθανθώ σαν στο σπίτι μου», είπε ο ελέφαντας. Η καμηλοπάρδαλη κοίταξε τριγύρω. «Μάλιστα, εντόπισα το πρόβλημα. Ο διάδρομος είναι υπερβολικά στενός. Θα χρειαστεί να σε αδυνατίσουμε. Υπάρχει σχολή αεροβικής εδώ κοντά. Αν κάνεις μερικά μαθήματα, θα μπορέσεις να χάσεις κιλά». «Ίσως», είπε ο ελέφαντας, χωρίς να δείχνει ιδιαίτερα πεπεισμένος. «Και οι σκάλες δεν αντέχουν το βάρος σου», συνέχισε η καμηλοπάρδαλη. «Αν κάνεις βραδινά μαθήματα μπαλέτου, είμαι σίγουρος πως θα αποκτήσεις ανάλαφρα βήματα. Εύχομαι πραγματικά να το κάνεις. Μου αρέσει να σε έχω εδώ».

Μπορεί», είπε ο ελέφαντας. «Αλλά για να σου πω την αλήθεια, αμφιβάλλω αν ένα σπίτι σχεδιασμένο για καμηλοπάρδαλη, θα μπορούσε ποτέ να λειτουργήσει για έναν ελέφαντα, εκτός αν υπάρξουν μείζονες αλλαγές».

(απότον R. Roosevelt Thomas, (1999) Κτίζοντας ένα σπίτι για τη διαφορετικότητα. New York, et.al.: American Management Association, σελ. 3-5)

Tο ερώτημα στη διαχείριση της διαφορετικότητας είναι: Πώς μπορούμε να χτίσουμε μαζί ένα σπίτι – την επιχείρησή μας – όπου κάθε διαφορετικότητα τηρείται, βρίσκει τη θέση της και αξιοποιείται ενεργά

Τέλος, ας κλείσουμε με αυτό το βίντεο για την διαφορετικότητα

https://www.youtube.com/watch?v=IaW8e9uNDsM

Πασχαλινές Δραστηριότητες

Αγαπημένα μας παιδιά, ευχόμαστε να είστε υγιείς εσείς κι οι οικογένειές σας.. Φέτος, λόγω των καταστάσεων, δε θα σας αποχαιρετήσουμε για τις διακοπές του Πάσχα με ένα γλυκό φιλάκι στο μάγουλο ή μια ζεστή αγκαλιά. Ας ευχηθούμε ότι μαζί με την Ανάσταση του Κυρίου θα γιορτάσουμε και την επάνοδό μας στα σχολεία, που τόσο όλοι μας έχουμε πεθυμήσει. Παρακάτω θα βρείτε μια σειρά από δραστηριότητες που θα σας βοηθήσουν να περάσετε δημιουργικά όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Οι σκέψεις μας θα σας συντροφεύουν πάντα!

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ! ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΕΣ ΤΗΣ Γ΄ΤΑΞΗΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Α. Μπορείτε να μεταβείτε στην 14η ενότητα « Γιορτή και ξενοιασιά» (Γλώσσα-Β.Μ.)

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-C105/658/4212,19652/

και να διαβάσετε το ποίημα της Γαλάτειας Γρηγοριάδου-Σουρέλη: Πάσχα, Κυρίου Πάσχα! Το κείμενο αυτό αναφέρεται στη νύχτα της Ανάστασης και πώς συνηθίζουμε να τη γιορτάζουμε: τσουγκρίζουμε κόκκινα αυγά,ανάβουμε ο ένας το κερί του άλλου,στρώνουμε το τραπέζι με γιορτινό τραπεζομάντιλο και τρώμε μαγειρίτσα,αγκαλιαζόμαστε μεταξύ μας και ευχόμαστε: « Χριστός Ανέστη».

 Β. Μπορείτε επίσης να διαβάσετε από το Ανθολόγιο,

http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM-C106/%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%A0%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF/%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF%20%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AE/10-0068-02_Anthologio_

το κείμενο της Βούλας Μάστορη « Τότε που πήγαμε βόλτα τον Επιτάφιο» (σελ.79),καθώς και το ποίημα του Κώστα Βάρναλη « Η μάνα του Χριστού» (σελ.82). 

Γ. Να διαβάσετε το βιβλίο του Αλ. Παπαδιαμάντη:¨ Παιδική Πασχαλιά ¨.

https://www.ebooks4greeks.gr/tag/%CF%80%CE%B1%CF%83%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B7%CE%B3%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86

Δ. Μπορείτε επίσης να φτιάξετε πασχαλινά λαγουδάκια

https://www.youtube.com/watch?v=QG4lFDrfKkA

και άλλες πασχαλινές κατασκευές,

https://www.youtube.com/watch?v=xN4he0-DyEo

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ

Με ένα κόκκινο πανί, που συμβολίζει το αίμα του Χριστού, απλωμένο στο μπαλκόνι ή το παράθυρο, ξεκινούν στην επαρχία τη Μεγάλη Πέμπτη οι προετοιμασίες για τη βραδιά της Ανάστασης, ενώ την ίδια ημέρα οι νοικοκυρές σε όλη τη χώρα βάφουν τα κόκκινα αυγά. Τη Μεγάλη Πέμπτη ζυμώνονται και τα τσουρέκια. Αυτήν την ημέρα οι νοικοκυρές δεν πλένουν, δεν απλώνουν ούτε κάνουν άλλες δουλειές στο σπίτι.

Την Μεγάλη Πέμπτη στην εκκλησία ψέλνεται η μακρά ακολουθία των Παθών με τα 12 Ευαγγέλια και αναπαριστάνεται ξανά η Σταύρωση. Αφού τελειώσουν τα 12 Ευαγγέλια, κοπέλες αναλαμβάνουν να στολίσουν τον Επιτάφιο με γιρλάντες από λευκά λουλούδια, έτσι ώστε το πρωί της επόμενης μέρας να είναι έτοιμος να δεχθεί το σώμα του Χριστού κατά την Αποκαθήλωση.

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Ακόμη και σήμερα σε κάποια χωριά οι κάτοικοι δε στρώνουν καν τραπέζι τη Μεγάλη Παρασκευή. Δεν τρώνε γλυκά για την αγάπη του Χριστού, που τον πότισαν ξίδι. Ταχινόσουπα, μαρούλι ή φακές με ξύδι είναι τα συνήθη φαγητά. Κανείς δεν πρέπει να πιάσει στα χέρια του σφυρί ή βελόνι, γιατί θεωρείται μεγάλη αμαρτία. Το βράδυ γίνεται ο Εσπερινός και η περιφορά του Επιταφίου, ο στολισμός και η περιφορά του οποίου είναι το κυριότερο έθιμο της Μεγάλης Παρασκευής.

Χαρακτηριστικό των παλαιότερων ετών ήταν η ευγενής άμιλλα ανάμεσα στις ενορίες για τον ομορφότερα στολισμένο Επιτάφιο. Πρώτα πήγαιναν τα λουλούδια για το στολισμό του Επιταφίου οι ελεύθερες και ύστερα οι παντρεμένες. Από κάτω περνούσαν όλοι από μία φορά, ενώ πίστευαν πως, αν τα ζωηρά παιδιά περάσουν τρεις φορές, θα γίνουν φρόνιμα... Τρεις φορές έπρεπε να περάσουν και οι άρρωστοι για ν' αναρρώσουν.
Τα λουλούδια που παίρνουν οι πιστοί από τον Επιτάφιο θεωρούνται ευλογημένα και τοποθετούνται στο εικονοστάσι του σπιτιού. Παλιότερα, οι γυναίκες έφτιαχναν με αυτά φυλαχτά για τους ναυτικούς, ενώ ορισμένοι τα χρησιμοποιούσαν και σαν γιατρικό για τον πονοκέφαλο.
Στην περιφορά του Επιταφίου προπορεύεται η μπάντα ή η χορωδία και παίζει πένθιμα εμβατήρια, ακολουθούν οι ιεροψάλτες, ο κλήρος, οι μυροφόρες, τα εξαπτέρυγα, πρόσκοποι και οι πιστοί που ψέλνουν καθ’ όλη τη διάρκεια της λιτανείας. Σε όλη τη διαδρομή οι πιστοί ραίνουν τον επιτάφιο με λουλούδια και αρώματα, κρατώντας αναμμένα κεριά.

 

ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ

Το Μεγάλο Σάββατο οι πιστοί προετοιμάζονται για το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης. Το βράδυ της ίδιας ημέρας ο ιερέας φωνάζει το «Χριστός Ανέστη!». Ένα από τα βασικότερα τελετουργικά στοιχεία της Ανάστασης είναι το αναστάσιμο Φως, με κορυφαία στιγμή την πρόσκληση του ιερέα «Δεύτε λάβετε Φως». Το Φως αυτό οι πιστοί το μεταφέρουν στα σπίτια τους. Σε κάποιες περιοχές μάλιστα θεωρούνταν καλοτυχία να μη σβήσει η λαμπάδα με το Άγιο Φως μέχρι να φτάσουν οι πιστοί στο σπίτι. Μπαίνοντας «σταυρώνουν» πρώτα το ανώφλι της εξώπορτας, ενώ παλαιότερα ανανέωναν και το φως του καντηλιού και μάλιστα προσπαθούσαν να το κρατήσουν αναμμένο όσο περισσότερες μέρες μπορούσαν χωρίς να σβήσει.

ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΘΙΜΑ

Το Σάββατο του Λαζάρου οι γυναίκες, σε μνήμη του Λάζαρου, ζυμώνουν για τα παιδιά ειδικά κουλουράκια, στα οποία δίνουν το σχήμα ανθρώπου σπαργανωμένου, όπως παριστάνεται στις εικόνες ο Λάζαρος. Λέγονται και αυτά Λάζαροι και τα παιδιά τους αποδίδουν εξαιρετικές ιδιότητες. Τα παιδιά συγκροτούν ομάδες, επισκέπτονται τα σπίτια του χωριού ή της πόλης και τραγουδούν ειδικά τραγούδια, τα λεγόμενα λαζαρικά. Συνήθως κρατούν στα χέρια εικονική παράσταση του Λαζάρου και λέγονται και αυτά Λάζαροι. Στην Κύπρο συναντάμε ζωντανή αναπαράσταση του θανάτου και της ανάστασης του Λαζάρου η οποία αποτελεί την αρχαιότερη μορφή του εθίμου ενώ στην βόρεια  ήπειρο τα παιδιά ντύνονται παράδοξα και απειλούν με την άγρια εμφάνισή τους για να διώξουν κάποιο κακό πνεύμα. Μετά το τραγούδι ο κάθε νοικοκύρης τα φιλεύει.

Μπορεί σήμερα να γυρνάνε όλοι στις δουλειές τους την Τρίτη του Πάσχα, αλλά κάποτε το γλέντι επεκτεινόταν σ’ όλη την υπόλοιπη εβδομάδα ως την Κυριακή του Θωμά και ονομάζονταν διακαινήσιμος ή ασπροβδομάδα. Η αργία του Πάσχα ήταν η πιο μεγάλη και όλη η Διακαινήσιμος θεωρούνταν μια Κυριακή. Στην παλαιά Αθήνα, κάθε νοικοκύρης μετά την Λαμπρή δεν έμπαινε για μια εβδομάδα στο κτήμα του. Ακόμη και σήμερα σε πολλές περιοχές το λαμπριάτικο γλέντι συνεχίζεται.

ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Στο Καστελλόριζο ο χορός των κοριτσιών που στήνεται στον αυλόγυρο του Μητροπολιτικού ναού το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα, είναι από τα γραφικότερα λαμπριάτικα έθιμα. Για τις περιορισμένες κοπέλες του νησιού είναι ένα από τα κυριότερα γεγονότα της ζωής τους. Είναι η μόνη περίπτωση να δουν και να τις δουν τα παλικάρια του νησιού

Στην Κορώνη, τη Μεγάλη Παρασκευή το πρωί, τα παιδιά, κρατώντας ένα σταυρό στο χέρι, γυρνούν από σπίτι σε σπίτι και λένε τα πάθη του Χριστού. Τα φιλεύουν με κουλούρια, κόκκινα αυγά ή λεφτά. 

Στο Καστανόφυτο Καστοριάς, τα παιδιά του χωριού, παίρνουν από την εκκλησία το χελιδόνι, (ξύλινο ομοίωμα περιστεριού) το κρατούν με ένα ξύλο ψηλά, το στολίζουν με λουλούδια και το περιφέρουν στα σπίτια. Κατά την περιφορά μαζεύουν δώρα και αυγά κόκκινα.

Στην Πάρο, τα κεριά του Επιταφίου, τα φυλούν και όταν έχει φουρτούνα, βρέχει ή αστράφτει, τα ανάβουν να περάσει η κακοκαιρία. Ακόμα, στο εικονοστάσι, τοποθετείται και κλαδί ελιάς, που παραμένει εκεί ως αγιώτικο . 

Στην Σπάρτη, όταν γυρίσουν τον Επιτάφιο, τον ξεστολίζει ο καντηλανάφτης, ο οποίος παίρνει τα κεριά και τα φυλάει. Την άλλη μέρα, τα βάζει ο παπάς σε ένα δίσκο με τα σταυρολούλουδα και τα μοιράζει στις γυναίκες. Τα λουλούδια αυτά, οι γυναίκες τα κρατούν ως φυλαχτό και όταν αρρωστήσει ένα παιδάκι βάζουν στα κάρβουνα λίγο νερό και μερικά σταυρολούλουδα και το λιβανίζουν.

Στις Σέρρες ξεχωριστή σημασία έχει και η συνήθεια των γυναικών, να τοποθετούν στη διάρκεια της περιφοράς του Επιταφίου, πάνω σε τραπέζι μπροστά από το κατώφλι της Εξώπορτας, την εικόνα του Εσταυρωμένου ανάμεσα σε άνθη, αναμμένα κεριά και θυμιάματα. Δίπλα τοποθετούν ένα πιάτο με χλόη φακής, ή κριθαριού, την οποία έχουν φυτέψει για αυτό το σκοπό, κάποια ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής.

Στο Λεωνίδιο Αρκαδίας ένα από τα έθιμα που ξεχωρίζει είναι με τα αυτοσχέδια μικρά αερόστατα, που φέγγουν στον ουρανό της Αρκαδίας και εξαφανίζονται. Είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά.

 ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΗΣ ΛΑΜΠΡΗΣ

ΚΟΚΚΙΝΑ ΑΒΓΑ : Συμβολίζουν με το κόκκινο χρώμα τους το αίμα του Χριστού.

ΑΡΝΙ : Συμβολίζει τους πιστούς από την παραβολή του Χριστού με τον βοσκό.

Ο ΣΤΑΥΡΟΣ: Συμβολίζει το Σταυρό πάνω στον οποίο μαρτύρησε ο Χριστός.

 

Η ΛΑΜΠΑΔΑ: Συμβολίζει το φως που έφερε ο Χριστός νικώντας το θάνατο και κατ’ επέκταση το σκοτάδι με την Ανάστασή του.

ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ: Με τον θόρυβο και το φως που κάνουν λέγεται ότι διώχνουν τα κακά πνεύματα.

     ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ! ! !

 

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

  1. Χριστός Ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας
    και τοις εν τοις μνήμασι ζωήν χαρισάμενος.
  1. Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι,
    Προσκυνήσωμεν Άγιον, Κύριον, Ιησούν
    τον μόνο αναμάρτητον.

Τον Σταυρόν Σου, Χριστέ, προσκυνούμεν
και την Αγίαν σου Ανάστασιν
υμνούμεν και δοξάζομεν.

Συ γαρ ει ο Θεός ημών,
εκτός Σου, άλλον ούκ οίδαμεν,
το όνομά Σου ονoμάζομεν.

Δεύτε, πάντες οι πιστοί, προσκυνήσωμεν
την του Χριστού Αγίαν Ανάστασιν.

Ιδού γαρ ήλθεν δια του Σταυρού
χαρά εν όλω τω κόσμω.

Δια παντός ευλογούντες τον Κύριον,
υμνούμεν την Ανάστασιν Αυτού.

Σταυρόν γαρ υπομείνας δι’ ημάς,
θανάτω, θάνατον ώλεσεν.

  1. Αναστάς ο Ιησούς από του τάφου,
    καθώς προείπεν,
    έδωκεν ημίν
    την αιώνιον ζωήν
    και το μέγα έλεος.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ:

ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

https://youtu.be/hEq3FrS56wk

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3667

http://photodentro.edu.gr/lor/handle/8521/7674

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D109/706/46

79,21186/extras/texts/pasxalina_ethima.html

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

https://youtu.be/cS_BX_ypAHc

https://youtu.be/WhaMYroe8_o

https://youtu.be/R9tA452WN4o

        https://www.youtube.com/watch?v=7E9ZKrX3O3A

https://www.youtube.com/watch?v=CAF5wyKvvFk

https://www.youtube.com/watch?v=N7CLJ5vqyCYhttps://www.youtube.com/watch?v=5iEwJCWvXKk

https://www.youtube.com/watch?v=yLr_b10W0uw

https://www.youtube.com/watch?v=aQ9y5OYKQ_8

ΥΜΝΟΙ

https://youtu.be/oY3OzPW4mQM

https://youtu.be/CcVxxsKB2QA

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ:Δραστηριότητα φαντασίας (Μαρία Σάββα)
         
https://sway.office.com/ZNbhBoCSC1AvVHEq

!!! Δεν ξεχνάμε την ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ,που υλοποιείται απ’τη Δευτέρα, 30/3/2020 καθημερινά στις 10 π.μ. απ’τη συχνότητα της ΕΡΤ2, όπου οι μαθητές /μαθήτριες έχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων τηκεκπαίδευσης.

Επισημαίνεται ότι το πρόγραμμα της εκπομπής «Μαθαίνουμε στο σπίτι» αναρτάται καθημερινά στις διευθύνσεις: 

Οι εκπομπές, μετά την προβολή τους, διατίθενται ανά τάξη «κατ’απαίτηση» (on demand) στη διεύθυνση: 

https://webtv.ert.gr/shows/mathainoume-sto-spiti/

!!! Για να προχωρήσει η διαδικασία εγγραφής των παιδιών στην ηλεκτρονική τάξη που ετοιμάζουμε (οι δασκάλες του Γ1,Γ2 και Γ3) στην ψηφιακή πλατφόρμα e-me, χρειάζεται να γίνουν οι παρακάτω ενέργειες:

  1. Να έχει αποκτήσει το παιδί μαθητικό λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Η ηλεκτρονική διεύθυνση είναι η εξής: https://register.sch.gr/students/

2.Να μας αποστείλετε το όνομα χρήστη (username) του παιδιού.

Στη συνέχεια θα επικοινωνήσουμε μαζί σας όπου θα σας δώσουμε πρόσθετες οδηγίες.

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

1.Βάζω ν , όπου χρειάζεται :

τη__ ψυχή                      τη__ προίκα                         ένα__ βάτραχο                   τη__ τσίχλα

το__ δάσκαλο               ένα__ φίλο                           τη__ φόρμα                          το__ προπονητή

τη__ σκεπή                    ένα__ βασιλιά                     τη__ αλεπού                        τη__ φασαρία

τη__ βροντή                   ένα__ ψάλτη                       τη__ μητέρα                                    το__ χιονάνθρωπο

  1. Χωρίζω σε συλλαβές τις παρακάτω λέξεις :  

ντολμάδες    : ______________________                   έκπληξη        : ______________________

όργανο          : ______________________                   επιστήμη       : ______________________

σημείωμα      : ______________________                   αδερφή          : ______________________

ονομαστική : ______________________                   καυτός           : ______________________

ιππόκαμπος : ______________________                   αρκούδα        : ______________________

παντελόνια  : ______________________                   αγχώνομαι   : ______________________

  1. Κυκλώνω στις παρακάτω λέξεις :

S τη λήγουσα : κ α ρ φ ί,      κ α λ η μ έ ρ α,      λ ε ω φ ο ρ ε ί ο,     κ α ρ δ ι ά,     θ ά λ α σ σ α,    γ ε ω ρ γ ό ς

S την παραλήγουσα : ά ν ο ι ξ η,     ε π ε ι δ ή,      χ τ ι σ μ έ ν η,       ό μ ο ρ φ ο ς,     π λ ε υ ρ ά,     κ ύ ρ ι ο ς

S την προπαραλήγουσα : β α ρ κ ο ύ λ α,       π α ν τ ό φ λ α,       ύ φ α σ μ α,      ε ρ γ α σ ί α,     σ ύ ν θ ε ση

  1. Υπογραμμίζω με διαφορετικό χρώμα τις προσωπικές αντωνυμίες και τα οριστικά άρθρα στις παρακάτω προτάσεις :
  • Του αγόρασα την εφημερίδα που μου ζήτησε.
  • Δε με νοιάζει πόσο κοστίζει το τετράδιο.
  • Διάβασε το πρόβλημα, σκέψου το και μετά λύσε το.
  • Τόσο σε εμάς όσο και σε εσάς αρέσουν το τραγούδι και ο χορός.
  • Διάβασε το παραμύθι που σου έγραψα.
  1. Υπογραμμίζω με διαφορετικό χρώμα τις προσωπικές και τις κτητικές αντωνυμίες στις

παρακάτω προτάσεις :

  • Του δάνεισα το βιβλίο μου.
  • Έλα να δεις το δωμάτιό μου, που το συμμάζεψα μόνη.
  • Η Ειρήνη μού χάρισε την πιο όμορφη κούκλα της.
  • Ζωγραφίσαμε τα πρόσωπά μας και τα κολλήσαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι.
  • Ελάτε να γράψουμε το δικό μας παραμύθι και να το παρουσιάσουμε στην άλλη τάξη.
  1. 6. Ξαναγράφω την παραπάνω συνταγή γράφοντας τα ρήματα των παρενθέσεων στην

προστακτική Αορίστου στον πληθυντικό αριθμό :

_____________________ (ανακατεύω) τα δύο τυριά σ’ ένα μπολ. _____________________ (αλείφω) ένα ορθογώνιο ταψί με λίγο λάδι. _____________________ (χωρίζω) τα φύλλα σε δύο ίσα μέρη. _____________________ (στρώνω) δύο φύλλα μαζί και _____________________ (αλείφω) τα από πάνω με λίγο λάδι. _____________________ (ρίχνω) το μείγμα των δύο τυριών και ____________________ (σκεπάζω) με τα φύλλα που προεξέχουν._____________________ (στρώνω) και τα υπόλοιπα φύλλα με τον ίδιο τρόπο. ____________________ (χαράζω) βαθιά την επιφάνεια της τυρόπιτας σε φαρδιές λωρίδες. _____________________ (χτυπώ) τ’ αυγά με το γάλα και _____________________ (περιχύνω) την τυρόπιτα. _____________________ (ψήνω) στο φούρνο στους 200ο C για 45 λεπτά.

  1. Κλίνω σε όλους τους χρόνους το ρήμα : πληρώνω

 

 

Ενεστώτας

Παρατατικός

Αόριστος

Εξακολουθητικός Μέλλοντας

εγώ

       

εσύ

       
         
         
         
         

 

 

 

 

Συνοπτικός Μέλλοντας

Παρακείμενος

Υπερσυντέλικος

Συντελεσμένος Μέλλοντας

εγώ

       

εσύ

       
         
         
         
         

 

     ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

1)Να γίνουν οι προσθέσεις:

      36                    483                       2.947                   47.925

   + 24               +   295                   + 4.274                 + 31.434

    ---------             ----------                  ------------                   --------------

μ

2) Να γίνουν οι αφαιρέσεις:

   88                 616                 3.004                     60.202

-  34               - 239               - 1.906                   - 15.652

-------               --------               ---------                    ------------

 

3) Να γίνουν οι πολλαπλασιασμοί:

     27                           43                     36                      34            

 Χ 19                         Χ 14                   Χ 44                   Χ 26

--------                     ----------               -----------               ----------

 

4) Οι 20 μαθητές της Γ΄τάξης έπαιξαν διάφορα παιχνίδια στην εκδρομή.

   Οι 9 έπαιξαν ποδόσφαιρο

   Οι 6 έπαιξαν μπάσκετ

   Οι 5 έπαιξαν βόλεϊ

Γράφω με κλάσμα τι μέρος των παιδιών έπαιξαν :

Ποδόσφαιρο                        ---------

Μπάσκετ                             ---------

Βόλεϊ                                   ---------

Λύσεις ασκήσεων Μαθηματικών Εβδομαδιαίου πρόγραμματος 23/3/2020-27/3/2020

Μαθηματικά

Απαντήσεις των ασκήσεων

1)200,2000,150,400

120,1200,120,6000

2100,210,240,700

400,4.000,100,2000

160,1.600,40,800

2.700,270,270,900

4.000,400,400,500

900,9.000,120,300

2)10,100,10

   43,45,52

3)1.530,2.688,4.125,3.038,8.330,703,598,1.998

4)14Χ6=84 παράθυρα

5)Ελένη: 17Χ2=34 αυτοκόλλητα, Στέλλα:17Χ3=51 αυτοκόλλητα,

σύνολο:17+34+51=102 αυτοκόλλητα

6)6,9,6,4,5

   7,5,15,10,9

   7,7,8,9,6

   4,8,5,11,2

   8,11,6,5,8

7)5,9,86,600,40

   5,30,62,57,57

   30,256,593,10,22

8)36:4=9 καραμέλες

9)20:3=6 και περισσεύουν 2

20=(3Χ6)+2

Aγγλικά Εβδομαδιαίο πρόγραμμα από 6/4/2020-10/4/2020

1η διδακτική ώρα:

Happy Easter!

STUDY THE EASTER VOCABULARY! (ορθογραφία)

Happy Easter: Καλό Πάσχα

lamb: αρνί

chocolate egg: σοκολατένιο αυγό

chick: κοτοπουλάκι

Easter bunny: Πασχαλινό κουνελάκι (θυμήσου τον πληθυντικό: Easter bunnies)

Easter egg: Πασχαλινό αυγό

basket: καλάθι

  • hot cross bun: (δε χρειάζεται να το μεταφράσουν) είδος σταφιδόψωμου με μπαχαρικά →

Παραδοσιακό γλυκό αρτοσκεύασμα που τρώγεται κυρίως στις αγγλόφωνες χώρες τη Μεγάλη Παρασκευή, αλλά πωλείται πολύ νωρίτερα. Έχει αρκετούς συμβολισμούς, με πρωτεύοντα το χαρακτηριστικό σταυρό πάνω του (cross: σταυρός) που συμβολίζει τη σταύρωση του Χριστού. Λέγεται, επίσης, πως το ψωμάκι αυτό (bun: γλυκό ψωμάκι) συμβολίζει το τέλος της νηστείας.

Listen and sing the “hot cross buns” song here:

https://www.youtube.com/watch?v=3UqpogkDTEE (Το τραγούδι “hot cross buns”)

Exercise:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter                         (Easter/LearnEnglishkids/British Council)

2η διδακτική ώρα:

More Easter exercises:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/worksheets/easter (Easter/LearnEnglishkids/British Council) →

Εκτυπώστε και κάνετε τις ασκήσεις (1, 3 και 4, όχι τη 2) στο Documents:

  • Print a worksheet about Easter
  • Print the answers

Διευκρίνιση: στην άσκηση 4 ζωγράφισε ένα Πασχαλινό χρωματιστό αυγό και γράψε γι’ αυτό.

Example: My egg in this picture is… big/small.

It is red/yellow etc.

It has a chick/ a basket /a bunny / a flower etc. on it…

3η διδακτική ώρα:

THE EGG HUNT”

«ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥ»

Παιχνίδι κατά το οποίο κρύβονται κάθε είδους αυγά (βαμμένα, ψεύτικα διακοσμητικά, σοκολατένια, μικρά, μεγάλα) συνηθέστερα στον κήπο ενός σπιτιού ή εντός του σπιτιού για να τα βρουν τα παιδιά και να τα συγκεντρώσουν στα καλαθάκια τους. Ποιος θα είναι νικητής καθορίζεται από πριν. Μπορεί να είναι αυτός που θα μαζέψει τα περισσότερα αυγά, το μικρότερο αυγό, το μεγαλύτερο ή ίσως τα περισσότερα του ίδιου χρώματος.

  1. Go to https://learnenglishkids.britishcouncil.org/speak/the-great-egg-hunt (The great egg hunt - Learn English Kids - British Council) and watch the video!
  1. Παίξε το GAME από κάτω.
  1. Από το Documents εκτύπωσε τα:

Print an activity for the story (κάνε τις ασκήσεις)

Print the answers (έλεγξε τις απαντήσεις)

Λεξιλόγιο που θα σου χρειαστεί:

sack: σάκος, grass: γρασίδι, bucket: κουβάς, goat: κατσίκα, chicken: κοτόπουλο,

brick: τούβλο, rain: βροχή, sticks: κλαδάκια, gold: χρυσός, roll: κατρακυλάω, up: επάνω, under: κάτω από, red: κόκκινο, green: πράσινο, black: μαύρο, pink: ροζ.

Καλό Πάσχα αγαπημένα μου παιδιά σε σας και τις οικογένειές σας! Happy Easter to all of you!! Η κ. Καίτη

Λύσεις ασκήσεων Γλώσσας & Μαθ/κών από 30/3/2020-3/4/2020

Γλώσσα

Απαντήσεις των ασκήσεων

1)ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ: χτίζω, χτίζεις, χτίζει …

   ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ: έχτιζα, έχτιζες, έχτιζε …

   ΑΟΡΙΣΤΟΣ: έχτισα, έχτισες, έχτισε …

   ΕΞΑΚΟΛ.ΜΕΛΛ.: θα χτίζω, θα χτίζεις, θα χτίζει …

   ΣΥΝΟΠΤ.ΜΕΛΛ: θα χτίσω, θα χτίσεις, θα χτίσει

   ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ: έχω χτίσει, έχεις χτίσει, έχει χτίσει …

   ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΛΙΚΟΣ: είχα χτίσει, είχες χτίσει, είχε χτίσει …

   ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟΣ ΜΕΛΛ:θα έχω χτίσει, θα έχεις χτίσει, θα έχει χτίσει …

2)σκάβω, έσκαβα, έσκαψα, θα σκάβω, θα σκάψω, έχω σκάψει, είχα σκάψει, θα έχω σκάψει

γυρίζεις, γύριζες, γύρισες, θα γυρίζεις, θα γυρίσεις, έχεις γυρίσει,

είχες γυρίσει, θα έχεις γυρίσει

φορτώνει, φόρτωνε, φόρτωσε, θα φορτώνει, θα φορτώσει,

έχει φορτώσει, είχε φορτώσει, θα έχει φορτώσει

βλέπουμε, βλέπαμε, είδαμε, θα βλέπουμε, θα δούμε, έχουμε δει, είχαμε δει, θα έχουμε δει

διαβάζετε, διαβάζατε, διαβάσατε, έχετε διαβάσει, είχατε διαβάσει,

θα έχετε διαβάσει

μαγειρεύουν, μαγείρευαν, μαγείρεψαν, θα μαγειρεύουν, θα μαγειρέψουν, έχουν μαγειρέψει, είχαν μαγειρέψει,

θα έχουν μαγειρέψει

3)άπλωνε, απλώνετε                     άπλωσε, απλώστε

   φτιάχνε, φτιάχνετε                                      φτιάξε, φτιάξτε

   διάβαζε, διαβάζετε                                     διάβασε, διαβάστε

   μοίραζε, μοιράζετε                                      μοίρασε, μοιράστε

   κράτα, κρατάτε                                            κράτησε, κρατήστε

   μίλα, μιλάτε                                                    μίλησε, μιλήστε

4)Σβήσε

   Δανείστε

   Ρωτήστε

   Λύστε

   Κλείσε

 

Απαντήσεις στα Μαθηματικά

  1. 17 x 6=102

     102 -40=62 κουμπιά

  1. 4.732 – 1.256 = 3.476

     4.732 + 3.476 = 8.208 θεατές

  1. 64 x 8=512

   512 x 3=1.536 ευρώ

  1. α) 6.442             β) 2.465           γ) 2.690         δ) 1.182

   ε) 2.179             στ) 3.752         ζ) 8.037         η) 256

  1. α) 4.656             β) 1.944           γ) 1.092       δ) 2.880

   ε) 6.764           στ) 888

Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα από 6/4/2020-10/4/2020

1η Ημέρα 06/04/2020

Μαθηματικά

Προβλήματα

1) Στο σταθμό των λεωφορείων αναχώρησαν τη Δευτέρα 16 λεωφορεία. Το κάθε λεωφορείο είχε 54 επιβάτες. Αν την Τρίτη αναχώρησαν 7 λεωφορεία περισσότερα με τον ίδιο αριθμό επιβατών, πόσοι επιβάτες έφυγαν συνολικά τη Δευτέρα και την Τρίτη;

Λύση

 

Απάντηση:

2) Η μητέρα αγόρασε μια τηλεόραση με 1.050 ευρώ, μια κουζίνα με 976 ευρώ και ένα ψυγείο με 1.218 ευρώ. Πόσα ευρώ έμειναν από 5.000 που είχε μαζί της;

Λύση

 

Απάντηση:

3) Ένας μανάβης είχε 46 κιλά πατάτες. Θέλει να τις μοιράσει σε σακούλες. Αν κάθε σακούλα χωράει 6 κιλά πατάτες πόσες σακούλες θα χρειαστεί και πόσα κιλά θα περισσέψουν;

Λύση

 

Απάντηση

4) Στο πορτοφόλι μου έχω 20 χαρτονομίσματα των 10 ευρώ, 16 των 20 ευρώ και 9 των 50 ευρώ. Πόσα χρήματα έχω συνολικά;

Λύση

Απάντηση:

5)Ένας έμπορος πούλησε 78 μπλούζες με 23 ευρώ τη μία και 64 φούστες με 39 ευρώ τη μία. Πόσα χρήματα εισέπραξε συνολικά;

Λύση

 

Απάντηση:

Ασκήσεις

1) Κάνε τις παρακάτω προσθέσεις κάθετα στο τετράδιο σου:

α) 1.657 + 386=                         β) 489 + 58=             γ) 2.234 + 1.793+ 598=

δ) 1.926 + 3.177 + 2.548=                                           ε) 930 + 247 + 65=

2) Συνέχισε στο τετράδιο σου με αφαιρέσεις:

α) 9.000 – 7.246 =                   β) 5.126 – 4.378=       γ) 4.600 – 2.153=

δ) 2.801 – 764=                         ε) 8.452 – 98=             στ) 6.015 – 3.728=

Ώρα για παιχνίδι

https://e-didaskalia.blogspot.com/2020/03/maths-g.html

https://app.box.com/s/46yu5d933zcpmaktnlpy

http://amaleo.gr/category/matheno-propedia/

https://phet.colorado.edu/sims/html/arithmetic/latest/arithmetic_el.html

 

2η Ημέρα 7/4/2020

Γλώσσα

Ρήματα σε -ίζω

           1)Να γράψεις τα ρήματα που ανήκουν στην ίδια οικογένεια με τις παρακάτω λέξεις, όπως το παράδειγμα:

χτένα                χτενίζω                                   αφρός              ....................

κέρδος ...................                                       άνθος              ....................

δάκρυ              ...................                           δάνειο ....................

δροσιά ...................                                        φως                 ....................

άθροισμα        ...................                             σκούπα           ....................

άσπρος            ...................                            δώρο               ....................

2) Να γράψεις δίπλα σε κάθε ρήμα ένα ουσιαστικό που να ανήκει στην ίδια οικογένεια με αυτό, όπως το παράδειγμα:

ποτίζω  πότισμα                                               θερίζω             ......................

καθαρίζω         ....................                            χωρίζω               ......................

γεμίζω  ....................                                       ελπίζω             ......................

στολίζω            ....................                            γυρίζω             ......................

δακρύζω          ....................                            φροντίζω                     ......................

κοκκινίζω         ....................                            κελαρύζω                    ......................

Ρήματα σε -ώνω

3)Να γράψεις τα ρήματα που ανήκουν στην ίδια οικογένεια με τα παρακάτω ουσιαστικά κι έπειτα τα αντίθετά τους, όπως το παράδειγμα:

βίδα                              βιδώνω                                              ξεβιδώνω

καρφί                           .....................                           .....................

κλειδί                           .....................                           .....................

θυμός                          .....................                           ......................

φούσκα                        .....................                           ......................

κουμπί             .....................                                       ......................

τρύπα                          ......................                          ......................

πάγος                           ......................                          .......................

κουκούλα                     ......................                          .......................

4)Να γράψεις δίπλα σε κάθε ρήμα ένα ουσιαστικό που ανήκει στην ίδια οικογένεια με αυτό, όπως το παράδειγμα:

βιδώνω              βίδωμα                                    μειώνω                        μείωση

βουλώνω         ........................                        κυκλώνω         ...........................

τελειώνω          ........................                        βεβαιώνω       ...........................

στεγνώνω        ........................                        χρεώνω           ...........................        

κρυώνω           ........................                        μορφώνω        ...........................

φορτώνω         ....................                            ενώνω ...........................

μπαλώνω         ........................                        διορθώνω        ...........................

μεγαλώνω        ........................                        ανταμώνω       ...........................

διπλώνω          ......................                         οργανώνω       ...........................

Ρήματα σε -αίνω, -ένω:

5)Να γράψεις -έ ή -αί στα παρακάτω ρήματα:

μαθ _ νω                                 πλ _νω                                   προσμ _ νω

βγ _ νω                                    κατεβ _νω                               αναμ _ νω

μπ _ νω                                   τρελ _ νω                                 ξεδ _ νω

μ _ νω                          ανεβοκατεβ _ νω                                ξεπλ _ νω

αρρωστ _ νω                               δ _ νω                                διαμ _ νω

παθ _ νω                                 παχ _ νω                               ξαναδ _ νω

ζεστ _ νω                                 καταλαβ _ νω                         πηγ _ νω

6)Συμπλήρωσε σε κάθε πρόταση τη σωστή κατάληξη των ρημάτων

-αίνω ή -ένω

  • Όταν κάνει κρύο, η Μαρία αρρωστ.......... πολύ εύκολα.
  • Στο σχολείο μαθ.......... να γράφω και να διαβάζω.
  • Η μαμά λέει να μην ανεβ.......... τις σκάλες γρήγορα.
  • Κάθε χρόνο το πετρέλαιο ακριβ..........
  • Κάθε καλοκαίρι πηγ.......... στο χωριό μου.
  • Φέτος έμαθα να δ.......... τα κορδόνια μου.
  • Η μαμά ζεστ.......... το φαγητό κα ο μπαμπάς πλ.......... τα πιάτα.
  • Δεν καταλαβ.......... αυτήν την άσκηση στα Μαθηματικά.
  • Τα γλυκά σε παχ.......... και δε σε χορτ.......... λένε οι διαιτολόγοι.
  • Μ.......... στην οδό Γρ.Λαμπράκη 104.
  • Η θάλασσα βαθ.......... όσο προχωράμε προς τα μέσα.
  • Γιατί σωπ.......... και δε μιλάς;

Ρήματα σε -εύω

7)Συμπληρώνω -εύω:

εγώ ψαρ..........                        εγώ παγιδ..........                      εγώ δουλ..........

εγώ φυτ...........                        εγώ χαζ ............                      εγώ χορ............

εγώ κλαδ.........                        εγώ σημαδ.........                     εγώ μαζ............

8)Διάβασε το κείμενο και συμπλήρωσε ό,τι λείπει.

Ο πατέρας μου λατρ.......... δύο πράγματα, τα φυτά και τη θάλασσα. Όταν δε δουλ.........., κατεβαίνει στον κήπο μας. Φυτ.........., κλαδ.........., και κουρ.......... τα αγριόχορτα. Καθόλου δε χαζ.......... Πιστ.......... πως η δουλειά είναι υγεία. Εγώ τον ζηλ.......... πολύ. Το καλοκαίρι πηγαίνουμε μαζί στη θάλασσα.Ψαρ.......... και αγναντ.......... τα καράβια που ταξ.......... Εγώ ψαχουλ.......... στα βράχια και μαζ.......... κοχύλια.

Ρήματα σε -άβω, αύω/αύομαι

9)Συμπληρώνω τα κενά με -άβ και -αύ:

αν _ ω                        αναπ _ ω                     ρ _ ω

π _ ω                            σκ _ ω                αναπ _ ομαι

10)Συμπληρώνω τα κενά των προτάσεων με -άβ ή -αύ:

  • Πάντα κάθομαι και αναπ _ ομαι σε κείνο το ξέφωτο.
  • Δεν π _ ω να μιλώ για το πόσο με βοήθησες.
  • Πηγαίνω στο καλύτερο ραφτάδικο και ρ _ ω τα ρούχα μου.
  • Κάθε βράδυ αν _ ω τα εξωτερικά φώτα.
  • Όσες φορές σκ _ω τον κήπο μου, ο ιδρώτας τρέχει ποτάμι.
  • Το καλοκαίρι μου αρέσει να παίζω το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού και να θ _ ω αντικείμενα στην άμμο.

https://youtu.be/KYbNP5nqQYE  

https://youtu.be/dNlSAGmNCIg

https://youtu.be/duIA9YJ4xvE

https://youtu.be/yqs35D4Ojlg

https://youtu.be/BmwWutSyFCc

https://youtu.be/qP7J2wJ0UO4

 

3η Ημέρα 8/4/2020

Ιστορία

ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ

Αγαπητά μας παιδιά,κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας θα μελετήσετε τα κεφάλαια 1-2-3 (σελ.50-56) και θα θυμηθείτε τις περιπέτειες του Ιάσονα και των Αργοναυτών του! Όταν είστε έτοιμοι,συμπληρώστε τις ασκήσεις που ακολουθούν:

Α) Σημειώνω Σ για το σωστό και Λ για το λάθος:

1.Στον Ορχομενό της Βοιωτίας ζούσε ο βασιλιάς Αιήτης.      ……

2.Η Ινώ ήταν μητέρα του Φρίξου και της Έλλης.                 ……    

3.Ο Αθάμας αποφάσισε να σώσει τα παιδιά του.                     ……

4.Η Πυθία έδωσε ψεύτικο χρησμό.                                       ……

5.Η Ινώ πλήρωσε τους απεσταλμένους του βασιλιά να

πουν ψέματα.                                                                     ……

6.Η Νεφέλη έστειλε ένα χρυσόμαλλο κριάρι που πήρε

στη ράχη του τα δυο αδέρφια και πέταξε στην Ανατολή.       ……

7.Ο Φρίξος και η Έλλη έφτασαν στην Κολχίδα.                   ……

8.Το χρυσόμαλλο κριάρι θυσιάστηκε στη θεά Ήρα.              ……

9.Ο Αιήτης τοποθέτησε το χρυσόμαλλο δέρας πάνω σε

μια βελανιδιά.                                                                   ……

10.Στο βουνό Όλυμπος της Θεσσαλίας μεγάλωσε ο Ιάσονας.   ……

11.Ο βασιλιάς της Ιωλκού, ο Αίσονας, ήταν πατέρας του

Ιάσονα.                                                                              ……

12.Ο Πελίας, ο θείος του Ιάσονα, είχε αρπάξει το θρόνο από

τον Αίσονα.                                                                      ……

13.Ο Ιάσονας βοήθησε τη θεά Αθηνά.                                   ……

14.Ο χρησμός του μαντείου των Δελφών είπε στον Πελία ότι

Θα έπρεπε να φοβάται τον ¨ μονοσάνδαλο ¨.                      ……

15.Ο Πελίας ζήτησε από τον Ιάσονα, να του φέρει από

την Ιωλκό το χρυσόμαλλο δέρας.                                      ……    

Β) Απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:

  1. Τι είπε η Ινώ στις γυναίκες του Ορχομενού;(σελ.50)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Τι συνέβη στην Έλλη; Ποια θάλασσα πήρε το όνομά της;(σελ.50)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Ποιος φυλούσε το χρυσόμαλλο δέρας; Σε ποιο δάσος;(σελ.50)

………………………………………………………………………………………………………………

  1. Πώς μεγάλωσε ο Ιάσονας και τι αποφάσισε να κάνει όταν έγινε είκοσι χρονών;(σελ.52)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Ποιος έφτιαξε το καράβι του Ιάσονα;Ποιοι τον βοήθησαν ώστε να γίνει ένα γερό καράβι;Πώς ονομάστηκε αυτό;(σελ.52)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Ποιοι ονομάστηκαν Αργοναύτες;(σελ.52)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Γ) Κυκλώνω το σωστό ή τα σωστά :

  1. 1. Ο μάντης Φινέας συμβούλεψε τους Αργοναύτες, πριν περάσουν ανάμεσα από τις Συμπληγάδες πέτρες, ν’ αφήσουν να περάσει πρώτα ένα…

α. δελφίνι         β. περιστέρι         γ. χελιδόνι

  1. 2. Ο βασιλιάς Αιήτης, είπε στον Ιάσονα ότι θα του έδινε το χρυσόμαλλο δέρας, αν πραγματοποιούσε κάποιους δύσκολους άθλους…

α. Να δέσει δυο άλογα με χάλκινα πόδια και πύρινη ανάσα και να οργώσει μ’ αυτά ένα χωράφι.

β. Να σπείρει δόντια δράκου.

γ. Να σκοτώσει τους οπλισμένους γίγαντες που θα ξεφύτρωναν από τη γη.

  1. Τον Ιάσονα βοήθησε η κόρη του βασιλιά Αιήτη …

α. Μήδεια         β. Νεφέλη         γ. Ευρυδίκη

  1. 4. Ο Ιάσονας για να πάρει το χρυσόμαλλο δέρας, έτρεξε στο δάσος του θεού Άρη μαζί με…

α. τον Ορφέα     β. τον Ηρακλή   γ. τη Μήδεια

  1. 5. Όταν η ¨Αργώ ¨ πέρασε τις Συμπληγάδες πέτρες …

α. Αυτές έμειναν ακίνητες για πάντα.

β. Καταστράφηκαν από μεγάλο σεισμό.

γ. Βυθίστηκαν στη θάλασσα.

Δ) Αριθμήστε τα γεγονότα με τη σωστή σειρά:

__ Ο Ιάσονας παντρεύτηκε τη Μήδεια και πήγαν μαζί στην Κόρινθο.

__ Ο Ιάσονας πήρε το χρυσόμαλλο δέρας από τον ακοίμητο δράκο,

μπήκαν όλοι στην ¨Αργώ¨ κι έφυγαν από την Κολχίδα.

__ Αφιέρωσαν την ¨Αργώ¨ στον Ποσειδώνα.

__ Όταν γύρισαν στην Ιωλκό, ο Πελίας δεν κράτησε το λόγο του και δεν έδωσε τον θρόνο στον Ιάσονα.

__ Όταν ο Ιάσονας είχε πια γεράσει, έπεσε ένα ξύλο από το κατάρτι της ¨Αργώς ¨ και τον σκότωσε.

 

4η Ημμέρα 9/4/2020

Μελέτη Περιβάλλοντος

2η ενότητα – Ο τόπος που ζούμε (σελ.39-46)

     Μπορείτε να μεταβείτε σε:

             http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM102/524/3457,13995/

             http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM102/286/2039,7000/

   Α.) Συμπληρώνω δίπλα στις προτάσεις τις σωστές λέξεις

   (λεκανοπέδιο, λίμνη, οροπέδιο, κόλπος, ισθμός,χερσόνησος

   πορθμός, ακρωτήριο,πεδιάδα, ποτάμι )

  1. Μεγάλο κομμάτι ξηράς που μπαίνει στη θάλασσα και βρέχεται απ’ αυτήν από τα τρία μέρη του. ………………………………
  2. Μεγάλο κοίλωμα της γης, γεμάτο με γλυκό νερό. ………………………
  3. Τμήμα της θάλασσας που μπαίνει στη στεριά. ……………………….
  4. Μεγάλη έκταση της γης, χωρίς βουνά.           ……………………….
  5. Η άκρη (μύτη) της χερσονήσου.                 ………………………..
  6. Φυσικό αυλάκι, μέσα στο οποίο κυλάει μεγάλη ποσότητα νερού.   …………………………..
  7. Στενή λωρίδα ξηράς, που ενώνει δύο στεριές και χωρίζει δύο θάλασσες.   …………………………..
  8. Στενή λωρίδα θάλασσας, που ενώνει δύο θάλασσες και χωρίζει δύο στεριές. …………………………..
  9. Μια μικρή πεδιάδα, που γύρω γύρω έχει βουνά. ……………………
  10. Μια πεδινή έκταση πάνω στα βουνά.               ……………………

Β.) Κυκλώνω τη σωστή απάντηση:

  1. Είναι ένα μεγάλο κομμάτι στεριάς χωρίς λόφους και βουνά.

   α.η πεδιάδα        β. το οροπέδιο         γ. το νησί

  1. Την πεδιάδα στον χάρτη, τη συμβολίζουμε με χρώμα:

   α. κόκκινο         β. πράσινο      γ. καφέ

  1. Τα «πόδια» του βουνού ονομάζονται:

     α. πρόποδες         β. εκβολές         γ. χαράδρες

  1. Πολλά όρη (βουνά) στη σειρά αποτελούν:

     α. μια χερσόνησο   β. μια οροσειρά   γ. μια κορυφογραμμή

  1. Τα μικρότερα ποτάμια που ενώνονται μεταξύ τους λέγονται:

     α. λιμνοθάλασσες     β. λίμνες       γ. παραπόταμοι

Γ.) Συμπληρώνω το κείμενο που ακολουθεί με τις λέξεις που λείπουν:

(καφέ, προσανατολιστούμε, λίμνη, μικρότερο, υπόμνημα, κουκκίδα)

Οι χάρτες παρουσιάζουν το σχήμα ενός τόπου όπως φαίνεται από ψηλά αλλά πολύ ………………………… απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα. Σε έναν χάρτη μπορούμε ν’ αναζητήσουμε έναν δρόμο, μια ……………………, ένα βουνό και πολλές άλλες πληροφορίες. Έτσι βρίσκουμε πολλά στοιχεία για έναν τόπο χωρίς να ταξιδέψουμε σ’ αυτόν. Αλλά και όταν ταξιδεύουμε, χρησιμοποιούμε τον χάρτη για να ……………………………. .

Για να σχεδιάσουμε έναν χάρτη, έχουμε αποφασίσει να χρησιμοποιούμε διαφορετικά χρώματα και σχέδια, όπως, για παράδειγμα, …………… χρώμα για τα βουνά και μια …………………. για τις πόλεις. Στο κάτω μέρος του χάρτη, ή σε κάποια πλευρά του, υπάρχει ένας πίνακας για να καταλαβαίνουμε σε τι αντιστοιχεί το κάθε χρώμα ή σχέδιο. Ο πίνακας αυτός είναι το …………………….. του χάρτη.

Δ.) Δραστηριότητες: α) Ταίριαξε τις ψηφίδες (παζλ) για να φτιάξεις τον χάρτη της Ελλάδας,

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10948?locale=el

β) Ταξιδεύω στην Ελλάδα, μεγάλες ελληνικές πόλεις,

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10956?locale=el

       γ) Χάρτης: Ένα εργαλείο για τη μελέτη του κόσμου

         http://aesop.iep.edu.gr/node/16532/4185

         Στο σενάριο αυτό θα πάρετε πληροφορίες για τα είδη των

   χαρτών, τα στοιχεία του χάρτη (τίτλος, υπόμνημα),την απεικόνιση

   ενός τόπου και τον προσανατολισμό με πυξίδα και χάρτη

.

5η Ημέρα 10/4/2020

Θρησκευτικά

Παρακολουθείστε τα πάθη του Χριστού στο https://www.youtube.com/watch?v=oB-MKMVnVUw

ΤΠΕ

  • Επισκεφτείτε την σελίδα του φωτόδεντρου 

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/7875 

Παρακολουθήστε, αν θέλετε, τις 4 παρουσιάσεις και στο τέλος αξιολογήστε τις γνώσεις σας

http://photodentro.edu.gr/photodentro/Ergonomia_pidx0032694/axiolog/axiolog.html

Το βίντεο που ακολουθεί μας προτείνει λύσεις με ευχάριστο τρόπο για το σπίτι…

https://www.youtube.com/watch?v=XY8iqkeNBGE&feature=youtu.be

Κι ένα ακόμα βίντεο για να γελάσουμε λίγο!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=109&v=7-ybWlRyv70&feature=emb_logo

  1. ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ

Παιδιά μου της Γ τάξης όπως θα θυμάστε, πριν κλείσουν τα σχολεία κάναμε εργασίες με τον Κειμενογράφο. Σκέφτηκα λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε τον χρόνο μας εποικοδομητικά και να μάθουμε να χειριζόμαστε το πληκτρολόγιο και τον κειμενογράφο όσο καλύτερα μπορούμε, ξεκινώντας από τη χρήση του πληκτρολογίου! Είναι μια ευκαιρία και για τους μαθητές της Δ τάξης να τα θυμηθούν.

Αρχικά, θέλω να μελετήσετε προσεχτικά τις παρακάτω παρουσιάσεις ώστε να θυμηθείτε ξανά τα πλήκτρα του πληκτρολογίου και τη χρήση τους, καθώς και βασικές ενέργειες σχετικά με την αποθήκευση εγγράφων.

https://www.slideshare.net/margaretz/word-a-b?next_slideshow=1

https://www.slideshare.net/margaretz/word-a-b?ref=https://pliroforiki-tpe.blogspot.com/search/label/%CE%93%CE%84%20%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%97

Εργασίες

  • Εξοικείωση με το πληκτρολόγιο
    Μπορείτε να παρατηρήσετε κάποιο πληκτρολόγιο ή πληκτρολόγιο κινητού ή τάμπλετ και να βάλετε τα πλήκτρα στη σωστή θέση;

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3103

  • Μαθαίνω να χρησιμοποιώ σωστά το πληκτρολόγιο
    Δοκιμάστε να πληκτρολογήσετε κείμενο κάνοντας την παρακάτω απλή δραστηριότητα

https://learningapps.org/watch?v=prt0npeya20

 

  • Απλός κειμενογράφος

Μια εφαρμογή κειμενογράφου ιστού ώστε τα παιδιά να μπορούν να γράφουν το δικό τους κείμενο χωρίς τη χρήση προγράμματος κειμένου μέσα από τον υπολογιστή τους (π.χ. Word) μπορείτε να τη βρείτε εδώ:

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2428?locale=el

Κάντε μια μικρή εξάσκηση γράφοντας την πρόταση :
Μένουμε σπίτι και προσέχουμε τους εαυτούς μας και τους γύρω μας!

Μένουμε σπίτι και παίζουμε μέχρι τελικής πτώσεως!!!

Οδηγίες:

  1. Κλικ στο εικονίδιο με το ματάκι
  2. Κλικ στο πρώτο εικονίδιο αριστερά για να αρχίσετε με κάποιο πρότυπο ή όχι
  3. Αν επιλέξετε το κενό πρότυπο, κάντε κλικ ακριβώς κάτω από το πρώτο εικονίδιο για να ξεκινήσετε να γράφετε
  4. Μπορείτε να πειραματιστείτε με την μπάρα μορφοποίησης και να κάνετε όποια μορφοποίηση θέλετε (γραμματοσειρά, μέγεθος, χρώμα … εισαγωγή εικόνας, φατσούλας)
  5. Για να αποθηκεύσετε την εργασία σας κάντε κλικ στο εικονίδιο με τον εκτυπωτή.

Προορισμός –> βελάκι –> Αποθήκευση ως pdf –> Αποθήκευση

Το κακό νέο είναι πως… το αρχείο που αποθηκεύεται δεν είναι ανοιχτό προς επόμενη επεξεργασία. Δεν πειράζει… περάσαμε ωραία!

Επικοινωνία με μαθητές

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου (κ. Γκόγκου Χ.) μέσα από αυτό το padlet πατώντας το + και προσθέτοντας ένα νέο μήνυμα! Στον τίτλο, καλό θα ήταν να γράφετε το ονοματεπώνυμο και το τμήμα σας.

https://padlet.com/christinagk/tpe

Τα λέμε…

Να είστε όλοι καλά!!!

Page 1 of 3

Ημερολόγιο

December 2024
M T W T F S S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31