Eπίσκεψη στο Ολυμπιακό Μουσείο

 Οι μαθητές/τριες της Δ τάξης πήραν μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Υγιεινή διατροφή" του Ολυμπιακού Μουσείου Θεσ/κης, με αφορμή την υγιεινή διατροφή και τη δημιουργία υγιεινών διατροφικών συνηθειών που επεξεργάζονται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αυτό το τρίμηνο. Αναζήτησαν νέους γαστρονομικούς πειραματισμούς και έμαθαν να δημιουργούν την πιο νόστιμη και υγιεινή πίτσα. Έγιναν μικροί chef, ζύμωσαν τη ζύμη της πίτσας και τοποθέτησαν τα υλικά της. Στα πλαίσια της βιωματικής μάθησης που εφαρμόζεται στο σχολείο έλαβαν μέρος σ' ένα βιωματικό διαδραστικό παιχνίδι για να μάθουν παίζοντας την πυραμίδα της διατροφής.

Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονικης

 Στις 8/11/2021 οι μαθητές της Δ τάξης του σχολείου επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου παρακολούθησαν το πρόγραμμα "Επιδημία των Αντωνίνων". Αντλώντας έμπνευση από τη σημερινή πανδημία Covid, το πρόγραμμα μετέφερε τα παιδιά στο  165 μ.Χ ,όταν έφτασε στη Θεσσαλονίκη η διαβόητη επιδημία. Μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων και ανακάλυψης γνώρισαν πτυχές της καθημερινής ζωής στην αρχαία ρωμαϊκή Θεσσαλονίκη και προβληματίστηκαν πάνω στην ανάγκη άσκησης της ατομικής ευθύνης και  του ορθολογισμού για την αντιμετώπιση επιδημιών και κρίσεων κάθε είδους. Η ξενάγηση στους χώρους του μουσείου άφησε στους μικρούς μας φίλους τις καλύτερες εντυπώσεις και αναμνήσεις.

Μαθήματα για τη Διαφορετικότητα

Από 29/3/2021  ξεκινούν τα μαθήματα με την κοινωνική λειτουργό του σχολείου κ. Γαλάνη Π. (ΠΕ 30) που αφορούν την αποδοχή και το σεβασμό της διαφορετικότητας. Τα μαθήματα θα γίνονται μέσω webex στα πλαίσια τηλ/σης

Η κ. Γαλάνη Π προτείνει για τους μαθητές του σχολείου τις ιστορίες του Πέτρου και της Ιωάννας που παρατίθενται, όπως και τη λίστα παραμυθιών στο https://sites.google.com/site/bematagiatezoe/diacheirise-diaphoretikotetas/lista-paramythion

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ

Η «Ιστορία του Πέτρου» είναι μια ιστορία για παιδιά σχολικής ηλικία με τραυλισμό. Ο

Πέτρος, ο νεαρός ήρωας της ιστορίας, μετά από μια επίσκεψη στον ορθοδοντικό, καλείται

να βάλει ορθοδοντικό μηχάνημα, μασελάκι. Η ιδέα με το μασελάκι δεν του αρέσει καθόλου

και αντιδρά, φοβούμενος ότι οι άλλοι θα τον κοροϊδεύουν. Η μητέρα, βλέποντας τον Πέτρο

να αντιδρά, κάνει τις δικές της αρνητικές σκέψεις και αναζητά κατάλληλο τρόπο

προσέγγισης. Τελικά ο Πέτρος, με την υποστήριξη της μητέρας, διαχειρίζεται τις σκέψεις

και τους φόβους του, αναζητά και ανακαλύπτει λύσεις στο πρόβλημα που τον απασχολεί.

Τα παιδιά στο σχολείο χειροκροτούν τον Πέτρο που αποφασίζει να κάνει μια παρουσίαση

στην τάξη για το ορθοδοντικό μηχάνημα. Η «Ιστορία του Πέτρου», ως μέρος του

θεραπευτικού προγράμματος. Ως θεραπευτική ιστορία, «Η Ιστορία του Πέτρου»,

απευθύνεται σε όλα τα παιδιά και τις οικογένειες, μιας και το μασελάκι ή ο τραυλισμός δεν

είναι οι μόνες προκλήσεις που μπορεί να κληθούν να διαχειριστούν.

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε την ιστορία του Πέτρου σε βίντεο.

https://www.youtube.com/watch?v=D7fxWmJZ-C8

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΩΑΝΝΑΣ

Με λένε Ιωάννα, είμαι 9 χρονών και διαγνώστηκα πέρυσι ως Δυσλεκτική. Θα ήθελα να σας πω λίγα πράγματα για την προσωπικότητά μου και τη ζωή

Δυσκολεύομαι σε ότι έχει να κάνει με τον γραπτό

λόγο

(την

ανάγνωση,     την

ορθογραφία

και

τη

γραπτή έκφραση) αν και καμιά φορά δυσκολεύομαι

και στον προφορικό λόγο, όπως να διηγηθώ σωστά

μία ιστορία ή να βρω την κατάλληλη λέξη και να την χρησιμοποιήσω όπως πρέπει.

Υποστήριξη παίρνω πολύ από τους γονείς μου, οι οποίοι μου λένε ότι έχω πλούσιο συναισθηματικό

κόσμο,     καλή κριτική ικανότητα και έντονους

κοινωνικούς προβληματισμούς. Μου λένε επίσης, ότι

είμαι ένα παιδί δημιουργικό,     που σκέφτεται

ελεύθερα. Αυτό που μου αρέσει όμως να κάνω πιο

πολύ, είναι να ζωγραφίζω και να φτιάχνω πράγματα

με τα χέρια μου.

                           
                           
 

 

σωστά και είμαι πολύ αδέξια στις κινήσεις μου.

Λέω σε όλους ότι το μυαλουδάκι μου δουλεύει διαφορετικά από το μυαλό των περισσότερων ανθρώπων, μπας και καταλάβουν ότι δεν είμαι χαζή αλλά δυσλεκτική!

Ενθουσιάζομαι όταν μαθαίνω κάτι καινούριο, χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις μου δηλαδή την όραση, την ακοή και την αφή μου.

Ξ εχνάω ημερομηνίες, ονόματα, νούμερα τηλεφώνων, ξεχνάω γιατί η μνήμη μου είναι αδύναμη, με άλλα

λόγια, ότι μαθαίνω σήμερα το ξεχνάω αύριο, αλλά δε φταίω εγώ γι’ αυτό!

Ιδιαίτερη ικανότητα με την χρήση των αριθμών δεν παρουσιάζω. Ειδικά αυτές τις προπαίδειες δεν μπορώ να τις μάθω με τίποτα. Ευτυχώς που υπάρχουν και τα

κομπιουτεράκια που,   ούτε κρατούμενα ξεχνάνε, ούτε τις πράξεις μπερδεύουν, ούτε τίποτα.

 
   

αυτοεκτίμησή μου πλήττονται καθημερινά. Έτσι καμιά φορά αρνούμαι να ολοκληρώσω τις ασκήσεις του σχολείου. Προτιμώ να κάνω αστεία μέσα στην τάξη ή να κάνω αταξίες ή και ν’ απομονώνομαι ορισμένες φορές για να βρω την ηρεμία μου.

Το θέμα είναι ότι γεννήθηκα με δυσλεξία και θα συνεχίσω να ζω μ’ αυτήν. Ξέρετε κάτι; ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ «ΔΥΣΚΟΛΙΑ» ΜΟΥ!

  ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

 Αν ήσουν συμμαθητής/τρια της Ιωάννας πως θα μπορούσες να της δείξεις έμπρακτα ότι αποδέχεσαι την διαφορετικότητα της ;

  • Σου έχει συμβεί ποτέ νιώσεις διαφορετικός ; Και αν ναι, ποιά ήταν η συμπεριφορά των γύρω σου ;
  • Μπορείς να σκεφτείς τρόπους με τους οποίους θα αποδεχόμαστε όποιον άνθρωπο είναι διαφορετικός ;

Υ.γ. Καταγράψτε τις απαντήσεις σας ή απλά σκεφτείτε τες και θα τις συζητήσουμε και απο κοντά.

Ευχαριστήρια Επιστολή

 Γονείς της Δ2 τάξης διαβιβάζουν ευχαριστήρια επιστολή στο σχολείο για σύγχρονη και ασύγχρονη εκπ/ση που πραγματοποιεί, όσο έχει ανασταλεί με ΥΑ η λειτουργία του

 

Αγγλικά Λύσεις Εβδομαδιαίου προγράμματος 6/4/2020-10/4/2020

Καλημέρα σε όλους σας, ευχόμαστε να είστε όλοι καλά και να χαίρεστε όμορφες οικογενειακές στιγμές.    

Δευτέρα 6 Απριλίου

Τετράδιο γραπτού λόγου. Ποια ταινία είδες αυτές τις μέρες που δεν έχουμε σχολείο και σου άρεσε ιδιαίτερα. Δοκίμασε να γράψεις λίγα λόγια για αυτή και να μας εξηγήσεις τους λόγους που θα πρέπει να τη δούμε και εμείς.

Βοηθητικές ερωτήσεις

Παράγραφος 1

Ποια είναι η ταινία; Τι είδους ταινία είναι; (κινουμένων σχεδίων, κωμωδία, δραματική, περιπέτεια)

Παράγραφος 2

Ποια είναι η υπόθεση της ταινίας; Ποιοι είναι οι κεντρικοί ήρωές της;

Παράγραφος 3

Τι σου άρεσε περισσότερο σ΄ αυτή την ταινία; Τι συναισθήματα και τι σκέψεις σου προκάλεσε;

Παράγραφος 4

Σε ποιους θα την πρότεινες και γιατί

 

Τρίτη 7 Απριλίου

Αφού μελετήσετε τα κεφάλαια 15.Θυμάμαι τους δεκαδικούς αριθμούς και 21.Γνωρίζω καλύτερα τους δεκαδικούς. http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D102/397/2639,10328/ να λυθούν οι παρακάτω ασκήσεις.

  1. Γράψε τους παρακάτω αριθμούς στον άβακα:

                           31,256       127,02       0,2       6,317

Ε

Δ

Μ

,

δ

ε

χ

 

3

1

,

2

5

6

1

2

7

,

0

2

 
   

0

,

2

   
   

6

,

3

1

7

             

 

  1. Να βάλεις στη σειρά τους παρακάτω δεκαδικούς αριθμούς αρχίζοντας απ’ το μικρότερο.

( Να χρησιμοποιήσεις το σημάδι της ανισότητας )

4,728           5,001         5             4,7         5,010       4,75           5,1

4,7< 4,728 < 4,75 < 5 < 5,001 < 5,010 < 5,1

  1. Συμπληρώνω ό,τι λείπει:

Ονομασία

Δεκαδικός αριθμός

Δεκαδικό κλάσμα

 

0,7 μ.

 

62 χιλιοστά

   
   

του κ.

500 γραμμάρια

   
 

1,35 €

 

15 κιλά και του κιλού

   
  1. Ένα καλάθι γεμάτο κεράσια έχει μεικτό βάρος 7,350 κιλά. Το απόβαρο είναι 930 γραμμάρια. Πόσο είναι το καθαρό βάρος;

Κάνουμε αφαίρεση

Απάντηση: 6,42

  1. Υπολόγισε με κάθετη πράξη στο τετράδιο μαθηματικών τις παρακάτω πράξεις:

       α) 1-- 0,005     =   0,995                    γ)35,004--6,1 = 28,904

       β) 25,799+2,25 =28,049                   δ)1,230.+ 3122,7 +15 =3138,93

 

Τετάρτη 8 Απριλίου

  1. 1. Να κυκλώσεις στους παρακάτω αριθμούς τους δεκαδικούς:

150                     3,56                    700,1               1000                 156,03

0,109                 34                       26,1                   23,08               5,002

2.Να γράψεις πώς λέγεται το μπροστινό μέρος ενός δεκαδικού αριθμού και πώς το πίσω τμήμα. Στη συνέχεια να γράψεις τι φανερώνει το κάθε ψηφίο.

                                             Δ    Μ       δ   ε χ

                                               3   5   ,   1   0   8

                                                 ↓                 ↓

                                  ακέραιο                 δεκαδικό μέρος

                                    μέρος          

  1. Να κυκλώσεις στους παρακάτω δεκαδικούς τα δέκατα

3,51         16,803         109,03       145,356     0,8     0,01

  1. Να κυκλώσεις στους παρακάτω δεκαδικούς αριθμούς τα εκατοστά:

15,308   2,135   0,28   17,136     1235,5     0,0003

           5.Να διαγράψεις στους παρακάτω αριθμούς, εκείνα τα μηδενικά που δεν έχουν αξία :

     3,5070   0,30000   15,30  0,800   290     28,101     5,00120    37,020       500,0000      0,102050           100,00

  1. Να μετατρέψεις τους παρακάτω ακέραιους σε δεκαδικούς

3=3,0   45=45,0           318=318,0       1250=1250,0   125=125,0       1.234=1234,0

  1. Να συμπληρώσεις τον παρακάτω πίνακα :

Δεκαδικός

αριθμός

     Ακέραιο Μέρος

 

       Δεκαδικό Μέρος

     Διαβάζουμε

   Ε

   Δ

   Μ

 

δ

ε

χ

3,16

   

3

,

1

6

   

0,208

   

0

,

2

0

8

 

136,4

1

3

6

,

4

     

0,08

   

0

,

0

8

   

47,104

 

4

7

,

1

0

4

 

516,32

5

1

6

,

3

2

   

724,005

7

2

4

,

0

0

5

 

139,02

1

3

9

,

0

2

   

0,10

   

0

,

1

0

   

0,003

   

0

,

0

0

3

 
  1. Να γραφτούν οι παρακάτω αριθμοί ως δεκαδικοί :

8 ακέραιος και 5 δέκατα   =    8,5                  

46 ακέραιος και 2 εκατοστά =46,02              

5 ακέραιος και 126 χιλιοστά   =          5,126  

180 ακέραιος και 3 χιλιοστά   = 180,003                   

     75 εκατοστά     =                           0,75    

         6 χιλιοστά     =                           0,006  

9.Να βάλεις το σύμβολο ( > , = , < ) στα παρακάτω ζεύγη δεκαδικών αριθμών :

           0,5….>…0,4             0,47…<..0,7               5,09…<.5,9

           0,9…=…0,90         2,5…>..2,20              0,08…<.0,8

           0,7…<..0,90           3,2…>..3,02             3,06…<..6,03

  1. Να βρεις πόσα λείπουν για να συμπληρώσεις μια ακέραιη μονάδα αν έχεις :

α ) 5 δέκατα + 5 δέκατα= 1 ακέραιη μονάδα

β ) 60 εκατοστά +40 εκατοστά..= 1     >>>..     >>

γ )35       >>       + 65 εκατοστά. = 1       >>           >>

δ ) 8 δέκατα   + 2 δέκατα.= 1     >>         >>

ε ) 10 εκατοστά + 90 εκατοστά = 1     >>           >>

  1. Να γράψεις τους δεκαδικούς αριθμούς ως δεκαδικά κλάσματα :

Π.χ.     1,35 =       135 

                                 100

7,8 =          78        5,09 =  509             20,15 =    2015    32,45= 3245

                 10                   100                             100                   100

5,2 =52         0,43 =43              0,157 =     157      1,072= 1072  

        10                 100                           1000                 1000

Πέμπτη 9 Απριλίου

 

Τι θα λέγατε σήμερα να κάνουμε μια επανάληψη στην Γεωγραφία και να θυμηθούμε ξανά τους νομούς της Ελλάδας; http://users.sch.gr/pkoukoulis/geografia%20games.htm Θα θέλαμε με όποιο τρόπο επιθυμείτε να μας πείτε την βαθμολογία και το τελικό σας σκορ!!

Παρασκευή 10 Απριλίου

Αυτή θα ήταν η τελευταία μέρα που θα είχαμε σχολείο. Φανταστείτε χαρά που θα κάναμε όλοι μας!

Σας αφιερώνουμε αυτό το τραγούδι https://www.youtube.com/watch?v=MTAu5H-iE0Q Να έχουμε ελπίδα στη ζωή και το ουράνιο τόξο θα φανεί!! Σας ευχόμαστε Kαλό Πάσχα και ευλογημένη Ανάσταση, μια Ανάσταση διαφορετική από όλες όσες έχουμε ζήσει. Σας στέλνουμε τις θερμότερες ευχές μας να είστε υγιείς και να προσέχετε αυτούς που αγαπάτε.

Αγγλικά Εβδομαδιαίο πρόγραμμα από 6/4/2020-10/4/2020

1η διδακτική ώρα:

Happy Easter!

STUDY THE EASTER VOCABULARY! (ορθογραφία)

lamb: αρνί

chocolate: σοκολάτα, σοκολατένιος

chick: κοτοπουλάκι

Easter bunny: Πασχαλινό κουνελάκι

Easter egg: Πασχαλινό αυγό

custom: έθιμο

basket: καλάθι

nest: φωλιά

fast: νηστεία

Lent: σαρακοστή

Jesus Christ: Ιησούς Χριστός

Holy week: Μεγάλη εβδομάδα

Holy Monday: Μεγάλη Δευτέρα

Easter Sunday: Κυριακή του Πάσχα

Epitaph: Επιτάφιος

  • hot cross bun: (δε χρειάζεται να το μεταφράσουν) είδος σταφιδόψωμου με μπαχαρικά →

Παραδοσιακό γλυκό αρτοσκεύασμα που τρώγεται κυρίως στις αγγλόφωνες χώρες τη Μεγάλη Παρασκευή, αλλά πωλείται πολύ νωρίτερα. Έχει αρκετούς συμβολισμούς, με πρωτεύοντα το χαρακτηριστικό σταυρό πάνω του (cross: σταυρός) που συμβολίζει τη σταύρωση του Χριστού. Λέγεται, επίσης, πως το ψωμάκι αυτό (bun: γλυκό ψωμάκι) συμβολίζει το τέλος της νηστείας.

Listen and sing the “hot cross buns” song here:

https://www.youtube.com/watch?v=3UqpogkDTEE (Το τραγούδι “hot cross buns”)

Exercises:

  1. Βιβλίο μαθητή (σελ. 68, άσκηση 5)
  2. Τετράδιο εργασιών (σελ. 46, άσκηση 5)

2η διδακτική ώρα:

More Easter exercises:

  1. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter (Easter/LearnEnglishkids/British Council)
  1. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/worksheets/easter (Easter/LearnEnglishkids/British Council) →

Εκτυπώστε και κάνετε τις ασκήσεις στο Documents:

  • Print a worksheet about Easter
  • Print the answers

Διευκρίνιση: στην άσκηση 4 ζωγράφισε ένα Πασχαλινό χρωματιστό αυγό και γράψε γι’ αυτό.

Example: My egg in this picture is… big/small.

It is red/yellow etc.

It has a chick/ a basket /a bunny / a flower etc. on it…

It is very beautiful / funny etc.

3η διδακτική ώρα:

THE EGG HUNT”

«ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥ»

Παιχνίδι κατά το οποίο κρύβονται κάθε είδους αυγά (βαμμένα, ψεύτικα διακοσμητικά, σοκολατένια, μικρά, μεγάλα) συνηθέστερα στον κήπο ενός σπιτιού ή εντός του σπιτιού για να τα βρουν τα παιδιά και να τα συγκεντρώσουν στα καλαθάκια τους. Ποιος θα είναι νικητής καθορίζεται από πριν. Μπορεί να είναι αυτός που θα μαζέψει τα περισσότερα αυγά, το μικρότερο αυγό, το μεγαλύτερο ή ίσως τα περισσότερα του ίδιου χρώματος.

  1. Go to https://learnenglishkids.britishcouncil.org/speak/the-great-egg-hunt (The great egg hunt - Learn English Kids - British Council) and watch the video!
  1. Παίξε το GAME από κάτω.
  1. Από το Documents εκτύπωσε τα:

Print an activity for the story (κάνε τις ασκήσεις)

Print the answers (έλεγξε τις απαντήσεις)

Λεξιλόγιο που θα σου χρειαστεί:

sack: σάκος, grass: γρασίδι, bucket: κουβάς, goat: κατσίκα, chicken: κοτόπουλο,

brick: τούβλο, rain: βροχή, sticks: κλαδάκια, gold: χρυσός, roll: κατρακυλάω, up: επάνω.

Καλό Πάσχα αγαπημένα μου παιδιά σε σας και τις οικογένειές σας! Happy Easter to all of you!! Η κ. Καίτη

Αγγλικά Εβδομαδιαίο πρόγραμμα από 6/4/2020-10/4/2020

1η διδακτική ώρα:

Happy Easter!

STUDY THE EASTER VOCABULARY! (ορθογραφία)

lamb: αρνί

chocolate: σοκολάτα, σοκολατένιος

chick: κοτοπουλάκι

Easter bunny: Πασχαλινό κουνελάκι

Easter egg: Πασχαλινό αυγό

custom: έθιμο

basket: καλάθι

nest: φωλιά

fast: νηστεία

Lent: σαρακοστή

Jesus Christ: Ιησούς Χριστός

Holy week: Μεγάλη εβδομάδα

Holy Monday: Μεγάλη Δευτέρα

Easter Sunday: Κυριακή του Πάσχα

Epitaph: Επιτάφιος

  • hot cross bun: (δε χρειάζεται να το μεταφράσουν) είδος σταφιδόψωμου με μπαχαρικά →

Παραδοσιακό γλυκό αρτοσκεύασμα που τρώγεται κυρίως στις αγγλόφωνες χώρες τη Μεγάλη Παρασκευή, αλλά πωλείται πολύ νωρίτερα. Έχει αρκετούς συμβολισμούς, με πρωτεύοντα το χαρακτηριστικό σταυρό πάνω του (cross: σταυρός) που συμβολίζει τη σταύρωση του Χριστού. Λέγεται, επίσης, πως το ψωμάκι αυτό (bun: γλυκό ψωμάκι) συμβολίζει το τέλος της νηστείας.

Listen and sing the “hot cross buns” song here:

https://www.youtube.com/watch?v=3UqpogkDTEE (Το τραγούδι “hot cross buns”)

Exercises:

  1. Βιβλίο μαθητή (σελ. 68, άσκηση 5)
  2. Τετράδιο εργασιών (σελ. 46, άσκηση 5)

2η διδακτική ώρα:

More Easter exercises:

  1. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter (Easter/LearnEnglishkids/British Council)
  1. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/worksheets/easter (Easter/LearnEnglishkids/British Council) →

Εκτυπώστε και κάνετε τις ασκήσεις στο Documents:

  • Print a worksheet about Easter
  • Print the answers

Διευκρίνιση: στην άσκηση 4 ζωγράφισε ένα Πασχαλινό χρωματιστό αυγό και γράψε γι’ αυτό.

Example: My egg in this picture is… big/small.

It is red/yellow etc.

It has a chick/ a basket /a bunny / a flower etc. on it…

It is very beautiful / funny etc.

3η διδακτική ώρα:

THE EGG HUNT”

«ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥ»

Παιχνίδι κατά το οποίο κρύβονται κάθε είδους αυγά (βαμμένα, ψεύτικα διακοσμητικά, σοκολατένια, μικρά, μεγάλα) συνηθέστερα στον κήπο ενός σπιτιού ή εντός του σπιτιού για να τα βρουν τα παιδιά και να τα συγκεντρώσουν στα καλαθάκια τους. Ποιος θα είναι νικητής καθορίζεται από πριν. Μπορεί να είναι αυτός που θα μαζέψει τα περισσότερα αυγά, το μικρότερο αυγό, το μεγαλύτερο ή ίσως τα περισσότερα του ίδιου χρώματος.

  1. Go to https://learnenglishkids.britishcouncil.org/speak/the-great-egg-hunt (The great egg hunt - Learn English Kids - British Council) and watch the video!
  1. Παίξε το GAME από κάτω.
  1. Από το Documents εκτύπωσε τα:

Print an activity for the story (κάνε τις ασκήσεις)

Print the answers (έλεγξε τις απαντήσεις)

Λεξιλόγιο που θα σου χρειαστεί:

sack: σάκος, grass: γρασίδι, bucket: κουβάς, goat: κατσίκα, chicken: κοτόπουλο,

brick: τούβλο, rain: βροχή, sticks: κλαδάκια, gold: χρυσός, roll: κατρακυλάω, up: επάνω.

Καλό Πάσχα αγαπημένα μου παιδιά σε σας και τις οικογένειές σας! Happy Easter to all of you!! Η κ. Καίτη

Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα από 6/4/2020-10/4/2020

Δευτέρα 6 Απριλίου

Γλώσσα

Τετράδιο γραπτού λόγου. Ποια ταινία είδες αυτές τις μέρες που δεν έχουμε σχολείο και σου άρεσε ιδιαίτερα. Δοκίμασε να γράψεις λίγα λόγια για αυτή και να μας εξηγήσεις τους λόγους που θα πρέπει να τη δούμε και εμείς.

Βοηθητικές ερωτήσεις

Παράγραφος 1

Ποια είναι η ταινία; Τι είδους ταινία είναι; (κινουμένων σχεδίων, κωμωδία, δραματική, περιπέτεια)

Παράγραφος 2

Ποια είναι η υπόθεση της ταινίας; Ποιοι είναι οι κεντρικοί ήρωές της;

Παράγραφος 3

Τι σου άρεσε περισσότερο σ΄ αυτή την ταινία; Τι συναισθήματα και τι σκέψεις σου προκάλεσε;

Παράγραφος 4

Σε ποιους θα την πρότεινες και γιατί

Φυσική Αγωγή

Χορός Ικαριώτικος στη Δ/νση

https://youtu.be/qoLUCprGN14

Τρίτη 7 Απριλίου

Μαθηματικά

Αφού μελετήσετε τα κεφάλαια 15.Θυμάμαι τους δεκαδικούς αριθμούς και 21.Γνωρίζω καλύτερα τους δεκαδικούς. http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D102/397/2639,10328/ να λυθούν οι παρακάτω ασκήσεις.

  1. Γράψε τους παρακάτω αριθμούς στον άβακα:

                           31,256       127,02       0,2       6,317

Ε

Δ

Μ

,

δ

ε

χ

             
             
             
             
             

 

  1. Να βάλεις στη σειρά τους παρακάτω δεκαδικούς αριθμούς αρχίζοντας απ’ το μικρότερο.

( Να χρησιμοποιήσεις το σημάδι της ανισότητας )

4,728           5,001         5             4,7         5,010       4,75           5,1

……………………………………………………………………………………………………………

  1. Συμπληρώνω ό,τι λείπει:

Ονομασία

Δεκαδικός αριθμός

Δεκαδικό κλάσμα

 

0,7 μ.

 

62 χιλιοστά

   
   

του κ.

500 γραμμάρια

   
 

1,35 €

 

15 κιλά και του κιλού

   
  1. Ένα καλάθι γεμάτο κεράσια έχει μεικτό βάρος 7,350 κιλά. Το απόβαρο είναι 930 γραμμάρια. Πόσο είναι το καθαρό βάρος;

Απάντηση: ………………………………………………………………

  1. Υπολόγισε με κάθετη πράξη στο τετράδιο μαθηματικών τις παρακάτω πράξεις:

       α) 1- 0,005                           γ)35,004-6,1 =

     β) 25,799+2,25                     δ)1,230.+ 3122,7 +15 =

Τετάρτη 8 Απριλίου

Μαθηματικά

  1. 1. Να κυκλώσεις στους παρακάτω αριθμούς τους δεκαδικούς:

150                     3,56                   700,1               1000                 156,03

0,109                34                       26,1                   23,08               5,002

2.Να γράψεις πώς λέγεται το μπροστινό μέρος ενός δεκαδικού αριθμού και πώς το πίσω τμήμα. Στη συνέχεια να γράψεις τι φανερώνει το κάθε ψηφίο.

                                              _   _       _   _   _

                                               3   5   ,   1   0   8

                                                 ↓                 ↓

                                 ………….           ……………

                                    …………             ………….

  1. Να κυκλώσεις στους παρακάτω δεκαδικούς τα δέκατα

3,51         16,803         109,03       145,356     0,8     0,01

  1. Να κυκλώσεις στους παρακάτω δεκαδικούς αριθμούς τα εκατοστά:

15,308   2,135    0,28   17,136     1235,5     0,0003

           5.Να διαγράψεις στους παρακάτω αριθμούς, εκείνα τα μηδενικά που δεν έχουν αξία :

     3,5070   0,30000   15,30   0,800   290     28,101     5,00120   37,020       500,0000     0,102050          100,00

  1. Να μετατρέψεις τους παρακάτω ακέραιους σε δεκαδικούς

3=….….          45=…..…        318=………..  1250= …………         125………      1.234

  1. Να συμπληρώσεις τον παρακάτω πίνακα :

Δεκαδικός

αριθμός

     Ακέραιο Μέρος

 

       Δεκαδικό Μέρος

     Διαβάζουμε

   Ε

   Δ

   Μ

 

δ

ε

χ

3,16

     

,

       

0,208

     

,

       

136,4

     

,

       

0,08

     

,

       

47,104

     

,

       

516,32

     

,

       

724,005

     

,

       

139,02

     

,

       

0,10

     

,

       

0,003

     

,

       
  1. Να γραφτούν οι παρακάτω αριθμοί ως δεκαδικοί :

8 ακέραιος και 5 δέκατα   =                           

46 ακέραιος και 2 εκατοστά =                       

5 ακέραιος και 126 χιλιοστά   =                     

180 ακέραιος και 3 χιλιοστά   =                     

     75 εκατοστά     =                                      

         6 χιλιοστά     =                                      

9.Να βάλεις το σύμβολο ( > , = , < ) στα παρακάτω ζεύγη δεκαδικών αριθμών :

           0,5……0,4             0,47…..0,7               5,09….5,9

           0,9……0,90         2,5…..2,20               0,08….0,8

           0,7…..0,90           3,2…..3,02             3,06…..6,03

  1. Να βρεις πόσα λείπουν για να συμπληρώσεις μια ακέραιη μονάδα αν έχεις :

α ) 5 δέκατα + …………………= 1 ακέραιη μονάδα

β ) 60 εκατοστά +…………….. = 1     >>>..       >>

γ )35       >>       + ……………. = 1       >>           >>

δ ) 8 δέκατα   + ……………….= 1     >>         >>

ε ) 10 εκατοστά + …………….. = 1     >>           >>

  1. Να γράψεις τους δεκαδικούς αριθμούς ως δεκαδικά κλάσματα :

Π.χ.     1,35 =       135 

                                 100

7,8 =                                  5,09 =                                      20,15 =                                    32,45              

5,2 =                                  0,43 =                                      0,157 =                                    1,072     

Φυσική Αγωγή

Χορόί Θρακιώτικοι στις Δ/νσεις

https://youtu.be/K3OF1ZQzIhw και
https://youtu.be/QxJGw4YQ6Pk

         

Πέμπτη 9 Απριλίου

Γεωγραφία

Τι θα λέγατε σήμερα να κάνουμε μια επανάληψη στην Γεωγραφία και να θυμηθούμε ξανά τους νομούς της Ελλάδας; http://users.sch.gr/pkoukoulis/geografia%20games.htm Θα θέλαμε με όποιο τρόπο επιθυμείτε να μας πείτε την βαθμολογία και το τελικό σας σκορ!!

Θεατρική Αγωγή

Θεατρική Δραστηριότητα στη Διεύθυνση
 https://sway.office.com/sD8WKbTfTNHnTl6F

ΤΠΕ

  • Επισκεφτείτε την σελίδα του φωτόδεντρου 

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/7875 

Παρακολουθήστε, αν θέλετε, τις 4 παρουσιάσεις και στο τέλος αξιολογήστε τις γνώσεις σας

http://photodentro.edu.gr/photodentro/Ergonomia_pidx0032694/axiolog/axiolog.html

Το βίντεο που ακολουθεί μας προτείνει λύσεις με ευχάριστο τρόπο για το σπίτι…

https://www.youtube.com/watch?v=XY8iqkeNBGE&feature=youtu.be

Κι ένα ακόμα βίντεο για να γελάσουμε λίγο!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=109&v=7-ybWlRyv70&feature=emb_logo

  1. ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ

Παιδιά μου της Δ τάξης όπως θα θυμάστε, πριν κλείσουν τα σχολεία κάναμε εργασίες με τον Κειμενογράφο. Σκέφτηκα λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε τον χρόνο μας εποικοδομητικά και να μάθουμε να χειριζόμαστε το πληκτρολόγιο και τον κειμενογράφο όσο καλύτερα μπορούμε, ξεκινώντας από τη χρήση του πληκτρολογίου! Είναι μια ευκαιρία και για τους μαθητές της Δ τάξης να τα θυμηθούν.

Αρχικά, θέλω να μελετήσετε προσεχτικά τις παρακάτω παρουσιάσεις ώστε να θυμηθείτε ξανά τα πλήκτρα του πληκτρολογίου και τη χρήση τους, καθώς και βασικές ενέργειες σχετικά με την αποθήκευση εγγράφων.

https://www.slideshare.net/margaretz/word-a-b?next_slideshow=1

https://www.slideshare.net/margaretz/word-a-b?ref=https://pliroforiki-tpe.blogspot.com/search/label/%CE%93%CE%84%20%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%97

Εργασίες

  • Εξοικείωση με το πληκτρολόγιο
    Μπορείτε να παρατηρήσετε κάποιο πληκτρολόγιο ή πληκτρολόγιο κινητού ή τάμπλετ και να βάλετε τα πλήκτρα στη σωστή θέση;

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3103

  • Μαθαίνω να χρησιμοποιώ σωστά το πληκτρολόγιο
    Δοκιμάστε να πληκτρολογήσετε κείμενο κάνοντας την παρακάτω απλή δραστηριότητα

https://learningapps.org/watch?v=prt0npeya20

  • Απλός κειμενογράφος

Μια εφαρμογή κειμενογράφου ιστού ώστε τα παιδιά να μπορούν να γράφουν το δικό τους κείμενο χωρίς τη χρήση προγράμματος κειμένου μέσα από τον υπολογιστή τους (π.χ. Word) μπορείτε να τη βρείτε εδώ:

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2428?locale=el

Κάντε μια μικρή εξάσκηση γράφοντας την πρόταση :
Μένουμε σπίτι και προσέχουμε τους εαυτούς μας και τους γύρω μας!

Μένουμε σπίτι και παίζουμε μέχρι τελικής πτώσεως!!!

Οδηγίες:

  1. Κλικ στο εικονίδιο με το ματάκι
  2. Κλικ στο πρώτο εικονίδιο αριστερά για να αρχίσετε με κάποιο πρότυπο ή όχι
  3. Αν επιλέξετε το κενό πρότυπο, κάντε κλικ ακριβώς κάτω από το πρώτο εικονίδιο για να ξεκινήσετε να γράφετε
  4. Μπορείτε να πειραματιστείτε με την μπάρα μορφοποίησης και να κάνετε όποια μορφοποίηση θέλετε (γραμματοσειρά, μέγεθος, χρώμα … εισαγωγή εικόνας, φατσούλας)
  5. Για να αποθηκεύσετε την εργασία σας κάντε κλικ στο εικονίδιο με τον εκτυπωτή.

Προορισμός –> βελάκι –> Αποθήκευση ως pdf –> Αποθήκευση

Το κακό νέο είναι πως… το αρχείο που αποθηκεύεται δεν είναι ανοιχτό προς επόμενη επεξεργασία. Δεν πειράζει… περάσαμε ωραία!

Επικοινωνία με μαθητές

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου (κ. Γκόγκου Χ.) μέσα από αυτό το padlet πατώντας το + και προσθέτοντας ένα νέο μήνυμα! Στον τίτλο, καλό θα ήταν να γράφετε το ονοματεπώνυμο και το τμήμα σας.

https://padlet.com/christinagk/tpe

Τα λέμε…

Παρασκευή 10 Απριλίου

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Αυτή θα ήταν η τελευταία μέρα που θα είχαμε σχολείο. Φανταστείτε χαρά που θα κάναμε όλοι μας!

Σας αφιερώνουμε αυτό το τραγούδι https://www.youtube.com/watch?v=MTAu5H-iE0Q Να έχουμε ελπίδα στη ζωή και το ουράνιο τόξο θα φανεί!! Σας ευχόμαστε καλό Πάσχα και ευλογημένη Ανάσταση, μια Ανάσταση διαφορετική από όλες όσες έχουμε ζήσει. Σας στέλνουμε τις θερμότερες ευχές μας να είστε υγιείς και να προσέχετε αυτούς που αγαπάτε.

ΤΠΕ Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα 30/3/2020-3/4/2020

Παιδιά μου,

  1. Έχουμε ασχοληθεί αρκετά με το πρόγραμμα ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ PowerPoint. Άλλες εργασίες τις ολοκληρώσαμε κι άλλες μόλις τις ξεκινήσαμε… έκλεισαν τα σχολεία. Με αφορμή, λοιπόν, την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στις 2 Απριλίου 2020 σας προτείνω να δημιουργήσετε μια ΑΦΙΣΑ στο Ppt. Δουλέψτε ανάλογα με τις δυνατότητές και τη διάθεσή σας 😊!

Δείτε την αφίσα της ΙΒΒΥ για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2020 και δύο αφίσες που δημιούργησαν μαθητές του Δ3 για τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

Δείτε πώς θα δημιουργήσετε τη δική σας αφίσα.

Αρχικά

Στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή ή σε κάποιο φάκελο που έχω οργανωμένα τα δικά μου αρχεία κάνω:

  1. Δεξί κλικ à Δημιουργία à Παρουσίαση Microsoft PowerPoint
  2. Δίνω ένα όνομα στο αρχείο και πατάω δύο φορές Enter στο πληκτρολόγιο για να ανοίξει
  3. Κάνω κλικ για να ξεκινήσω με την πρώτη μου διαφάνεια

PowerPoint

Ανάλογα με ποια έκδοση Microsoft Office έχει ο καθένας εγκατεστημένη στον υπολογιστή του, τα μενού του προγράμματος μπορεί να διαφοροποιούνται λίγο. Η λογική είναι η ίδια! Σε κάθε μενού αξιοποιώ τις επιλογές που υπάρχουν για να έχω το καλύτερο αποτέλεσμα. Θυμηθείτε.. όπου έχει βελάκια και τελίτσες σημαίνει κι άλλες επιλογές!

  1. Προαιρετικά διαγράφω από την υπάρχουσα διαφάνεια τον τίτλο και υπότιτλο (κάνω κλικ και πατάω Delete) και δημιουργώ έτσι μια κενή διαφάνεια.
  2. Σχεδίαση à Μέγεθος Διαφάνειας à Προσαρμογή μεγέθους διαφανειών…

από εδώ επιλέγω από το Διαφάνειες προσαρμοσμένες για Α4/ Α3 συνήθως και προσανατολισμό Διαφάνειας Κατακόρυφο ή Οριζόντιο.

  1. Σχεδίαση à επιλέγω κάποιο από τα Θέματα ή/και

                         à Μορφοποίηση φόντου ή αλλιώς Στυλ φόντου

  1. Εισαγωγή à Πλαίσιο κειμένου και κλικ στη διαφάνεια για να γράψω κείμενο. Για τη μορφοποίηση και επεξεργασία του κειμένου:
  2. Κεντρική à Γραμματοσειρά / Παράγραφος / Σχεδίαση. Από εδώ επιλέγω ό,τι μου αρέσει!
  3. Εισαγωγή à Εικόνα* / Έτοιμες εικόνες Clip Art / Σχήματα / WordArt
  • Επιλέγω το σχήμα που θέλω και με το ποντίκι κάνω κλικ-σέρνω-αφήνω.
  • Με το ClipArt εισάγω εικόνες ακολουθώντας τα εξής βήματα:

Δεξιά, γράφω στο πλαίσιο Αναζήτηση για… και στη συνέχεια πατάω Μετάβαση ή Enter (στο πληκτρολόγιο). Από τις εικόνες που εμφανίζονται ψάχνω να βρω μία που να μου αρέσει και κάνω κλικ πάνω της.

  1. Κάνω κλικ πάνω στο σχήμα/εικόνα/ WordArt και εμφανίζεται πάνω δεξιά το μενού Μορφοποίηση! Δες τις επιλογές που έχεις! Φωτεινότητα, Κοντράστ, Στυλ εικόνας/σχήματος, Εφέ, Τακτοποίηση, Περικοπή κ.ά.

Τακτοποίηση à Συνήθως επιλέγω Μεταφορά στο φόντο à Μεταφορά στο φόντο για να μεταφερθούν πίσω από τα κείμενα.

Στοίχιση à Στο μέσο / στο κέντρο συνήθως

  1. Εισαγωγή à SmartArt

Κάνω κλικ πάνω στο SmartArt και ανοίγουν ακόμα δύο μενού η Σχεδίαση και η Μορφή. Το αφήνω πάνω σας…

  1. Όποιος θέλει μπορεί να πειραματιστεί και με το μενού Κινήσεις à Προσαρμοσμένη Κίνηση με προσθήκη διάφορων εφέ.

* Για αναζήτηση και αποθήκευση εικόνας:

  1. Ανοίγω τον browser μας και τη μηχανή αναζήτησης google.
  2. Πληκτρολογώ το θέμα για το οποίο θέλω να βρω εικόνες (+ PNG αν δε θέλω να έχει φόντο π.χ. “Βιβλίο png”) και κάνω κλικ στο κουμπί Αναζήτηση ή πατώ το κουμπί Enter από το πληκτρολόγιο.
  3. Κάτω από το τη γραμμή αναζήτησης κάνω κλικ στην επιλογή Εικόνες (Images).
  4. Διαλέγω ποια εικόνα μου αρέσει και κάνω κλικ επάνω στην εικόνα για να μεγαλώσει.
  5. Κάνω δεξί κλικ πάνω στην εικόνα και επιλέγω Αποθήκευση εικόνας ως… (Save Image as…).
  6. Στο παράθυρο που ανοίγει, επιλέγω πού θέλω να αποθηκεύσω την εικόνα.
  7. Κάνω κλικ στο κουμπί Αποθήκευση (Save).

Διαφορετικά

  1. Δεξί κλικ πάνω στην εικόνα και επιλέγω Αντιγραφή εικόνας.
  2. Γυρνάω στο πρόγραμμα που δουλεύω.
  3. Δεξί κλικ à Επικόλληση.
  • Αφίσα = μία διαφάνεια.
  • Οτιδήποτε θέλω να επεξεργαστώ πρέπει πρώτα να το έχω επιλέξει (= κάνω κλικ).
  • Για διαγραφή πλαισίου κειμένου/σχήματος/εικόνας το επιλέγω και πατάω Delete στο πληκτρολόγιο.
  • Για να μεταφέρω κείμενο/σχήμα/εικόνα κάνω κλικ και σέρνω στην επιθυμητή θέση όταν το βελάκι γίνεται μαύρος σταυρός.
  • Για να αλλάξω το μέγεθος πλαισίου/σχήματος/εικόνας το επιλέγω και από τα κυκλάκια που εμφανίζονται κάνω κλικ και σέρνω. Από τα γωνιακά κυκλάκια αλλάζει το μέγεθος χωρίς να αλλάζουν οι αναλογίες.
  • Δεν ξεχνάω την τακτοποίηση / στοίχιση των πλαισίων κειμένου και των εικόνων!
  1. Μπορείτε να κατεβάσετε και να διαβάσετε λογοτεχνικά e-books από την ανοιχτή βιβλιοθήκη:

https://www.openbook.gr/category/literature/children/page/3/

Οδηγίες:

  • Κάνω κλικ στο βιβλίο που μου αρέσει
  • «Κατεβάστε το e-book: pdf»
  • Το αρχείο αποθηκεύεται στον υπολογιστή μου και το ανοίγω
  • Πληκτρολόγιο: Ctrl+L για πλήρη οθόνη, βελάκια για να πηγαίνω προς κ πίσω τις σελίδες, Esc για να βγω από την πλήρη οθόνη.

Καλά να περνάτε!

Η «δασκάλα των υπολογιστών»

Χριστίνα Γκόγκου

Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα από 30/3/2020-3/4/2020

Δ1 και Δ2 (3 ώρες την εβδομάδα)

1η διδακτική ώρα:

THE TIME

Exercise:

Μπες στον ακόλουθο σύνδεσμο και κάνε την άσκηση: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/6138

THE WEATHER

Exercise:

Μπες στον ακόλουθο σύνδεσμο και κάνε την άσκηση: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D101/693/4597,20861/extras/British_Council/U4L3_Whats_The_Weather_Like/activity.html

2η διδακτική ώρα:

April Fool’s Day! (Πρωταπριλιά)

  1. Μπες στον παρακάτω σύνδεσμο και απάντησε προφορικά στις ερωτήσεις.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/your-turn/april-fools-day

  1. A reading comprehension exercise. True or false?

Πάτα στο Quick View.

https://busyteacher.org/22338-april-fools-day-reading.html

(Λύσεις: false, false, true, false)

  1. Study the useful vocabulary

April: Απρίλιος

fool: ανόητος

joke: αστείο

trick: ξεγελώ, φάρσα (play tricks on somebody)

prank: φάρσα, πλάκα, κάνω πλάκα σε κάποιον

annoyed: ενοχλημένος

surprised: έκπληκτος

Exercise:

Complete the gaps with the above vocabulary:

  1. On the 1st of April people celebrate ‘April …………………..’s Day’.
  2. This day people play ………………………….s on each other.
  3. Some people get …………………………… and others are simply ……………………………….
  4. On April fool’s day one may say a ………………………. or ………………………………… somebody.
  5. …………………………………. begins with this famous custom, called also, All Fool’s Day.

(Answer key: a. Fool, b. trick, c. annoyed / surprised, d. joke / prank, e. April)

3η διδακτική ώρα:

Εν όψει της παγκόσμιας ημέρα παιδικού βιβλίου στις 2 Απριλίου

  1. Eπισκεφτείτε την παρακάτω σελίδα και διαβάστε την ιστορία “The smart letter E”.

https://www.freechildrenstories.com/the-smart-letter-e

Προσπάθησε να βρεις τη σημασία των άγνωστων λέξεων από το νόημα της πρότασης. Μην στέκεσαι σε κάθε λέξη! Απλά απόλαυσέ το! Αν κάποια λέξη σε ταλαιπωρεί τόσο πολύ, βρες τη στο https://www.wordreference.com/engr/.

Answer the following questions:

  1. Which is the smartest letter in the Land of Words?
  2. What did letter E do when he woke up?
  3. How many stars did letter E say there are in the sky?
  4. How many stars did letter K say there are in the sky?
  5. What happened to K’s favorite star?

(Answer key: a. Letter E is the smartest letter in the Land of Words. b. When he woke up, he always read five books. c. Letter E said there are 430 stars in the sky. d. Letter K said there are 429 stars in the sky. e. Last night, for the first time, it flickered out, as all stars do one day. )

  1. Make your own story!

Γίνε συγγραφέας, ακολούθησε τις οδηγίες και φτιάξε τη δική σου ιστορία στα:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/games/story-maker-1   ή   https://learnenglishkids.britishcouncil.org/games/story-maker-2 Story maker 2

Σας στέλνω την αγάπη μου!

Η δασκάλα των αγγλικών κ. Καίτη

Θεατρική Αγωγή από 30/3/2020-3/4/2020

Η.Δ.Μ.Λ.

(δηλ. ¨Η Δική μου Μουσική Λίστα”)

ή... Ο Αυτόματος Χορός !

Παιδιά θυμάστε που αφήσαμε τα μαθήματα μας πριν μας κλείσουνε στα σπίτια μας ;

Ναι με τους περισσότερους είχαμε μείνει στο “ κεφάλαιο” μουσική - χορός και ελεύθερη κίνηση”

Θα μου μείνουν αξέχαστα αυτά τα μαθήματα μαζί σας...τι διαφορετικές απίστευτες χορευτικές κινήσεις έβγαλαν κάποιοι! Κάποιοι άλλοι φανέρωσαν κρυφά ταλέντα, κάποιοι ζορίστηκαν να μπουν στην άσκηση στην αρχή αλλά με το που αφέθηκαν έβλεπα πόσο πολύ τελικά το είχαν ανάγκη και πόσο το διασκέδασαν, θυμάμαι και κάποιους που καθόλου δεν θέλανε να την κάνουν την άσκηση και εγώ γινόμουν αυστηρή (και σας εκνεύριζα!) και έλεγα ότι προσπαθούμε όσο μπορούμε να δοκιμάζουμε τον εαυτό μας σε νέες δράσεις κάνοντας έστω την ελάχιστη για μας δυνατή ενέργεια. Ποτέ δεν ξέρουμε αν θα μας παρακινήσει σε κάτι διασκεδαστικό!! Σε κάτι τελικά που θα το αγαπήσουμε πολύ και επειδή θα το κάνουμε με τον τρόπο μας θα γίνει ΔΙΚΟ ΜΑΣ!

Θυμάστε που νιώθαμε στο τέλος υπέροχα εξουθενωμένοι; Και πόσο σημαντική είναι η μουσική εκαι η ελεύθερη κίνηση στη ζωή μας;

Αυτές τις μέρες του εγκλεισμού αυτή η δραστηριότητα μας χρειάζεται όσο τίποτε άλλο και το πιο καταπληκτικό είναι ότι μπορούμε να την κάνουμε οπουδήποτε έχουμε ελάχιστο χώρο στο σπίτι μας, μικροί και μεγάλοι και όταν λέω μεγάλοι εννοώ και τους γονείς !                  

(ναι την κάνω και εγώ μόνη μου αυτήν την άσκηση, στην κουζίνα που έχω αλλάξει λίγο τον χώρο αυτές τις μέρες ως τον δικό μου χώρο κίνησης )

Οπότε ...

Βήμα 1ο

βάλτε στο ίντερνετ ή απ το playlist σας τη μουσική που σας αρέσει, προτείνω να έχετε κάνει τη Δική σας Μουσική Λίστα (Η.Δ.Μ.Λ.)

...δοκιμάστε μια στιγμή να πείτε αυτά τα αρχικά σαν μια λέξη..μπορείτε να την πείτε χωρίς ν ακουγεται σαν την λέξη ίνδαλμα;    J

Βήμα 2ο

Βρείτε τον χώρο που θα αισθάνεστε άνετα, είτε επειδή θέλετε να είστε μόνοι σας και να μην σας βλέπει κανείς (ίσως στο δωμάτιο σας;!) είτε γιατί εκεί έχει πιο πολύ χώρο..(εγώ όπως είπα έχω διαλέξει την κουζίνα για τέτοιες ασκήσεις, έχω τη μουσική μοτ, κλείνω την πόρτα, βάζω και στο πάτωμα το στρωματάκι της γιόγκας για να είναι μαλακά άμα χοροπηδάω - ρωτήστε τη μαμά μπορεί να έχει- και για λίγο τα ξεχνάω όλα! )

Βήμα 3ο

βάλτε τη μουσική και αθεθείτε ελεύθερα σ έναν ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΧΟΡΟ ! ! !

Στόχος είναι να μπείτε στον ρυθμό της μουσικής ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΤΙ ΣΕ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ !

Αυτή η οδηγία είναι πολύ σημαντική γι αυτό το παιχνίδι εκτόνωσης ενέργειας!

Το θέμα είναι να επικεντρωθείτε στην ανάγκη που έχει το σώμα σας και όχι να κάνετε κάτι που πιστεύετε ότι θα είναι ωραίο σαν αποτέλεσμα!!!

Το σώμα σας μπορεί να έχει την ανάγκη να κάνει ότι να ναι..

... να! κάπως έτσι ... :)

https://www.youtube.com/watch?v=gGfkLp9Lb6k

(όπως βλέπετε αυτό το παιδάκι χορεύει πάνω στο κρεβάτι του - προσοχή όμως μη σπάσει..καλύτερα στο στρωματάκι γιόγκας ή απλά σ ένα χαλί - και αν μπει και σε σας η μαμά στο δωμάτιο δεν πειράζει ..πάρτε την μαζί σας σ έναν αυτόματο εκτονωτικό χορό)

... κινήσεις σπασπωδικές...που δεν έχουν ροή ή ομορφιά (από αυτές που βλέπουμε τουλάχιστον στις χορογραφίες στα διάφορα βίντεοκλιπ) το σώμα μπορεί να έχει την ανάγκη απλά να εκτονωθεί με τον δικό του ΜΟΝΑΔΙΚΟ - ΥΠΕΡΟΧΟ - ΤΡΟΠΟ !!!! Ακούστε το...ακουλουθήστε το...ξέρει αυτό τί θέλει να κάνει!

Μερικές προτάσεις δικές μου για τη λίστα της μουσικής από από τα τραγούδια που δουλέψαμε μαζί στο σχολείο ..θυμάστε ;

Εχει και κάποια άλλα που σας δίνω σαν πρόταση να τα δοκιμάσετε...ότι δεν σας ταιριάζει περάστε το..αλλά δική μου πρόταση δοκίμαστε το έστω λίγο μισό λεπττό..γιατί όπως έλεγα και θα το ξαναπώ εν συντομία

“Δοκιμάστε! Μπορεί να είναι το καινούργιο αγαπημένο σας τραγούδι, παιχνίδι, φαγητό, μάθημα, άθλημα....οτιδήποτε! “

Μουσικές προτάσεις για του μικρούς χορευτές (Α΄-Β΄) :

Magic Dance!

https://www.youtube.com/watch?v=j6NqnYYmSVE

Dancing with myself

https://www.youtube.com/watch?v=zpMZcQ1lGWU

Η Στροφή (αυτό το διασκεδαστικότατο τραγουδάκι έχει σαν χορογραφία όποιος θέλει την ακουλουθεί!

https://www.youtube.com/watch?v=JzR7xgBgQlE

Το Swing του σκανταλιάρή

https://www.youtube.com/watch?v=OpHyfAs4GBM

Μικροί και μεγάλοι θυμάστε που κάναμε και τον χορευτικό μουσικό καθρέφτη (όπως η εικόνα ακριβώς από πάνω). Άμα έθρει κάποιος απ την οικογένεια και έχει κέφι κάντε την μαζί του. Ο ένας είναι ο χορευτής (πάντα με ελεύθερο χορό με την μουσική) και ο άλλος είναι ο καφρέφτης και κάνει ότι κάνουμε εμείς! Όταν κουραστούμε αλλάζουμε ρόλους!

Για μικρούς και μεγάλους (και πιο μεγάλους..! )

Black OR White

https://www.youtube.com/watch?v=F2AitTPI5U0

Believer

https://www.youtube.com/watch?v=FUQheX3PSnY

Happy!

https://www.youtube.com/watch?v=ZbZSe6N_BXs

Jump!

https://www.youtube.com/watch?v=uyTVyCp7xrw

Pata Pata 2000

https://www.youtube.com/watch?v=zqTZaK98U2o

On the Top of the Word

https://www.youtube.com/watch?v=w5tWYmIOWGk

Δοκιμάστε, κρατήστε ότι σας κάνει, αφήστε σε μια άκρη ότι δεν σας κάνει, αλλά να θυμάστε πάντα ότι η μουσική είναι ατομική έκφραση (- τί είναι ατομική Κυρία; - Ατομική είναι κάτι που είναι μόνο δικό μας! Κανενός άλλου! Αυτό σημαίνει ότι εκφράζει εμένα, την προσωπικότητά μου, τον χαρακτήρα μου και όλες μου τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες! Γιατί ο καθένας μας είναι ένα πλάσμα ξεχωριστό, κάτι μαγικό και υπέροχο για εξερεύνηση!!!)

Οπότε ξεκινήστε την εξερεύνηση μας βρίσκοντας τη μουσική που σας εκφράζει και ξεκινήστε το παιχνίδι του χορού!

Και αν σας βγει κάτι που μοιάζει με χορογραφία ...τέλεια!!!

Αν όχι...πάλι... ΤΕΛΕΙΑ!

Δεν Υπάρχει λάθος σκέψη, καθώς σ αυτήν την άσκηση...ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ πολύ απλά .. Η ΣΚΕΨΗ !

Γονείς....αν σας επιτρέψει το παιδί σας να χορέψετε μαζί του με την Δική του Μουσική Λίστα...go for it...ξυπνήστε το παιδί μέσα σας και αφεθείτε στο κάλεσμα του !!!

Σας εύχομαι καλή διασκέδαση

και αν κάποιος κάνει κάτι που του άρεσε ή του διασκέδασε τόσο που θέλει να το πει ΒΡΕΙΤΕ ΜΙΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΧΟΡΟ ΣΑΣ.. και στείλτε ένα βίντεο σ έναν φίλο του να τον προσκαλέσει (challenge που λέτε και εσείς) στο δικό του Αυτόματο Χορό!

Η Κυρία Μαρία της Θεατρικής Αγωγής

Page 1 of 4

Ημερολόγιο

April 2024
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30