ΤΠΕ Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα 30/3/2020-3/4/2020

Παιδιά μου,

  1. Έχουμε ασχοληθεί αρκετά με το πρόγραμμα ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ PowerPoint. Άλλες εργασίες τις ολοκληρώσαμε κι άλλες μόλις τις ξεκινήσαμε… έκλεισαν τα σχολεία. Με αφορμή, λοιπόν, την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στις 2 Απριλίου 2020 σας προτείνω να δημιουργήσετε μια ΑΦΙΣΑ στο Ppt. Δουλέψτε ανάλογα με τις δυνατότητές και τη διάθεσή σας 😊!

Δείτε την αφίσα της ΙΒΒΥ για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2020 και δύο αφίσες που δημιούργησαν μαθητές του Δ3 για τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

Δείτε πώς θα δημιουργήσετε τη δική σας αφίσα.

Αρχικά

Στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή ή σε κάποιο φάκελο που έχω οργανωμένα τα δικά μου αρχεία κάνω:

  1. Δεξί κλικ à Δημιουργία à Παρουσίαση Microsoft PowerPoint
  2. Δίνω ένα όνομα στο αρχείο και πατάω δύο φορές Enter στο πληκτρολόγιο για να ανοίξει
  3. Κάνω κλικ για να ξεκινήσω με την πρώτη μου διαφάνεια

PowerPoint

Ανάλογα με ποια έκδοση Microsoft Office έχει ο καθένας εγκατεστημένη στον υπολογιστή του, τα μενού του προγράμματος μπορεί να διαφοροποιούνται λίγο. Η λογική είναι η ίδια! Σε κάθε μενού αξιοποιώ τις επιλογές που υπάρχουν για να έχω το καλύτερο αποτέλεσμα. Θυμηθείτε.. όπου έχει βελάκια και τελίτσες σημαίνει κι άλλες επιλογές!

  1. Προαιρετικά διαγράφω από την υπάρχουσα διαφάνεια τον τίτλο και υπότιτλο (κάνω κλικ και πατάω Delete) και δημιουργώ έτσι μια κενή διαφάνεια.
  2. Σχεδίαση à Μέγεθος Διαφάνειας à Προσαρμογή μεγέθους διαφανειών…

από εδώ επιλέγω από το Διαφάνειες προσαρμοσμένες για Α4/ Α3 συνήθως και προσανατολισμό Διαφάνειας Κατακόρυφο ή Οριζόντιο.

  1. Σχεδίαση à επιλέγω κάποιο από τα Θέματα ή/και

                         à Μορφοποίηση φόντου ή αλλιώς Στυλ φόντου

  1. Εισαγωγή à Πλαίσιο κειμένου και κλικ στη διαφάνεια για να γράψω κείμενο. Για τη μορφοποίηση και επεξεργασία του κειμένου:
  2. Κεντρική à Γραμματοσειρά / Παράγραφος / Σχεδίαση. Από εδώ επιλέγω ό,τι μου αρέσει!
  3. Εισαγωγή à Εικόνα* / Έτοιμες εικόνες Clip Art / Σχήματα / WordArt
  • Επιλέγω το σχήμα που θέλω και με το ποντίκι κάνω κλικ-σέρνω-αφήνω.
  • Με το ClipArt εισάγω εικόνες ακολουθώντας τα εξής βήματα:

Δεξιά, γράφω στο πλαίσιο Αναζήτηση για… και στη συνέχεια πατάω Μετάβαση ή Enter (στο πληκτρολόγιο). Από τις εικόνες που εμφανίζονται ψάχνω να βρω μία που να μου αρέσει και κάνω κλικ πάνω της.

  1. Κάνω κλικ πάνω στο σχήμα/εικόνα/ WordArt και εμφανίζεται πάνω δεξιά το μενού Μορφοποίηση! Δες τις επιλογές που έχεις! Φωτεινότητα, Κοντράστ, Στυλ εικόνας/σχήματος, Εφέ, Τακτοποίηση, Περικοπή κ.ά.

Τακτοποίηση à Συνήθως επιλέγω Μεταφορά στο φόντο à Μεταφορά στο φόντο για να μεταφερθούν πίσω από τα κείμενα.

Στοίχιση à Στο μέσο / στο κέντρο συνήθως

  1. Εισαγωγή à SmartArt

Κάνω κλικ πάνω στο SmartArt και ανοίγουν ακόμα δύο μενού η Σχεδίαση και η Μορφή. Το αφήνω πάνω σας…

  1. Όποιος θέλει μπορεί να πειραματιστεί και με το μενού Κινήσεις à Προσαρμοσμένη Κίνηση με προσθήκη διάφορων εφέ.

* Για αναζήτηση και αποθήκευση εικόνας:

  1. Ανοίγω τον browser μας και τη μηχανή αναζήτησης google.
  2. Πληκτρολογώ το θέμα για το οποίο θέλω να βρω εικόνες (+ PNG αν δε θέλω να έχει φόντο π.χ. “Βιβλίο png”) και κάνω κλικ στο κουμπί Αναζήτηση ή πατώ το κουμπί Enter από το πληκτρολόγιο.
  3. Κάτω από το τη γραμμή αναζήτησης κάνω κλικ στην επιλογή Εικόνες (Images).
  4. Διαλέγω ποια εικόνα μου αρέσει και κάνω κλικ επάνω στην εικόνα για να μεγαλώσει.
  5. Κάνω δεξί κλικ πάνω στην εικόνα και επιλέγω Αποθήκευση εικόνας ως… (Save Image as…).
  6. Στο παράθυρο που ανοίγει, επιλέγω πού θέλω να αποθηκεύσω την εικόνα.
  7. Κάνω κλικ στο κουμπί Αποθήκευση (Save).

Διαφορετικά

  1. Δεξί κλικ πάνω στην εικόνα και επιλέγω Αντιγραφή εικόνας.
  2. Γυρνάω στο πρόγραμμα που δουλεύω.
  3. Δεξί κλικ à Επικόλληση.
  • Αφίσα = μία διαφάνεια.
  • Οτιδήποτε θέλω να επεξεργαστώ πρέπει πρώτα να το έχω επιλέξει (= κάνω κλικ).
  • Για διαγραφή πλαισίου κειμένου/σχήματος/εικόνας το επιλέγω και πατάω Delete στο πληκτρολόγιο.
  • Για να μεταφέρω κείμενο/σχήμα/εικόνα κάνω κλικ και σέρνω στην επιθυμητή θέση όταν το βελάκι γίνεται μαύρος σταυρός.
  • Για να αλλάξω το μέγεθος πλαισίου/σχήματος/εικόνας το επιλέγω και από τα κυκλάκια που εμφανίζονται κάνω κλικ και σέρνω. Από τα γωνιακά κυκλάκια αλλάζει το μέγεθος χωρίς να αλλάζουν οι αναλογίες.
  • Δεν ξεχνάω την τακτοποίηση / στοίχιση των πλαισίων κειμένου και των εικόνων!
  1. Μπορείτε να κατεβάσετε και να διαβάσετε λογοτεχνικά e-books από την ανοιχτή βιβλιοθήκη:

https://www.openbook.gr/category/literature/children/page/3/

Οδηγίες:

  • Κάνω κλικ στο βιβλίο που μου αρέσει
  • «Κατεβάστε το e-book: pdf»
  • Το αρχείο αποθηκεύεται στον υπολογιστή μου και το ανοίγω
  • Πληκτρολόγιο: Ctrl+L για πλήρη οθόνη, βελάκια για να πηγαίνω προς κ πίσω τις σελίδες, Esc για να βγω από την πλήρη οθόνη.

Καλά να περνάτε!

Η «δασκάλα των υπολογιστών»

Χριστίνα Γκόγκου

Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα από 30/3/2020-3/4/2020

Δ1 και Δ2 (3 ώρες την εβδομάδα)

1η διδακτική ώρα:

THE TIME

Exercise:

Μπες στον ακόλουθο σύνδεσμο και κάνε την άσκηση: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/6138

THE WEATHER

Exercise:

Μπες στον ακόλουθο σύνδεσμο και κάνε την άσκηση: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D101/693/4597,20861/extras/British_Council/U4L3_Whats_The_Weather_Like/activity.html

2η διδακτική ώρα:

April Fool’s Day! (Πρωταπριλιά)

  1. Μπες στον παρακάτω σύνδεσμο και απάντησε προφορικά στις ερωτήσεις.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/your-turn/april-fools-day

  1. A reading comprehension exercise. True or false?

Πάτα στο Quick View.

https://busyteacher.org/22338-april-fools-day-reading.html

(Λύσεις: false, false, true, false)

  1. Study the useful vocabulary

April: Απρίλιος

fool: ανόητος

joke: αστείο

trick: ξεγελώ, φάρσα (play tricks on somebody)

prank: φάρσα, πλάκα, κάνω πλάκα σε κάποιον

annoyed: ενοχλημένος

surprised: έκπληκτος

Exercise:

Complete the gaps with the above vocabulary:

  1. On the 1st of April people celebrate ‘April …………………..’s Day’.
  2. This day people play ………………………….s on each other.
  3. Some people get …………………………… and others are simply ……………………………….
  4. On April fool’s day one may say a ………………………. or ………………………………… somebody.
  5. …………………………………. begins with this famous custom, called also, All Fool’s Day.

(Answer key: a. Fool, b. trick, c. annoyed / surprised, d. joke / prank, e. April)

3η διδακτική ώρα:

Εν όψει της παγκόσμιας ημέρα παιδικού βιβλίου στις 2 Απριλίου

  1. Eπισκεφτείτε την παρακάτω σελίδα και διαβάστε την ιστορία “The smart letter E”.

https://www.freechildrenstories.com/the-smart-letter-e

Προσπάθησε να βρεις τη σημασία των άγνωστων λέξεων από το νόημα της πρότασης. Μην στέκεσαι σε κάθε λέξη! Απλά απόλαυσέ το! Αν κάποια λέξη σε ταλαιπωρεί τόσο πολύ, βρες τη στο https://www.wordreference.com/engr/.

Answer the following questions:

  1. Which is the smartest letter in the Land of Words?
  2. What did letter E do when he woke up?
  3. How many stars did letter E say there are in the sky?
  4. How many stars did letter K say there are in the sky?
  5. What happened to K’s favorite star?

(Answer key: a. Letter E is the smartest letter in the Land of Words. b. When he woke up, he always read five books. c. Letter E said there are 430 stars in the sky. d. Letter K said there are 429 stars in the sky. e. Last night, for the first time, it flickered out, as all stars do one day. )

  1. Make your own story!

Γίνε συγγραφέας, ακολούθησε τις οδηγίες και φτιάξε τη δική σου ιστορία στα:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/games/story-maker-1   ή   https://learnenglishkids.britishcouncil.org/games/story-maker-2 Story maker 2

Σας στέλνω την αγάπη μου!

Η δασκάλα των αγγλικών κ. Καίτη

Θεατρική Αγωγή από 30/3/2020-3/4/2020

Η.Δ.Μ.Λ.

(δηλ. ¨Η Δική μου Μουσική Λίστα”)

ή... Ο Αυτόματος Χορός !

Παιδιά θυμάστε που αφήσαμε τα μαθήματα μας πριν μας κλείσουνε στα σπίτια μας ;

Ναι με τους περισσότερους είχαμε μείνει στο “ κεφάλαιο” μουσική - χορός και ελεύθερη κίνηση”

Θα μου μείνουν αξέχαστα αυτά τα μαθήματα μαζί σας...τι διαφορετικές απίστευτες χορευτικές κινήσεις έβγαλαν κάποιοι! Κάποιοι άλλοι φανέρωσαν κρυφά ταλέντα, κάποιοι ζορίστηκαν να μπουν στην άσκηση στην αρχή αλλά με το που αφέθηκαν έβλεπα πόσο πολύ τελικά το είχαν ανάγκη και πόσο το διασκέδασαν, θυμάμαι και κάποιους που καθόλου δεν θέλανε να την κάνουν την άσκηση και εγώ γινόμουν αυστηρή (και σας εκνεύριζα!) και έλεγα ότι προσπαθούμε όσο μπορούμε να δοκιμάζουμε τον εαυτό μας σε νέες δράσεις κάνοντας έστω την ελάχιστη για μας δυνατή ενέργεια. Ποτέ δεν ξέρουμε αν θα μας παρακινήσει σε κάτι διασκεδαστικό!! Σε κάτι τελικά που θα το αγαπήσουμε πολύ και επειδή θα το κάνουμε με τον τρόπο μας θα γίνει ΔΙΚΟ ΜΑΣ!

Θυμάστε που νιώθαμε στο τέλος υπέροχα εξουθενωμένοι; Και πόσο σημαντική είναι η μουσική εκαι η ελεύθερη κίνηση στη ζωή μας;

Αυτές τις μέρες του εγκλεισμού αυτή η δραστηριότητα μας χρειάζεται όσο τίποτε άλλο και το πιο καταπληκτικό είναι ότι μπορούμε να την κάνουμε οπουδήποτε έχουμε ελάχιστο χώρο στο σπίτι μας, μικροί και μεγάλοι και όταν λέω μεγάλοι εννοώ και τους γονείς !                  

(ναι την κάνω και εγώ μόνη μου αυτήν την άσκηση, στην κουζίνα που έχω αλλάξει λίγο τον χώρο αυτές τις μέρες ως τον δικό μου χώρο κίνησης )

Οπότε ...

Βήμα 1ο

βάλτε στο ίντερνετ ή απ το playlist σας τη μουσική που σας αρέσει, προτείνω να έχετε κάνει τη Δική σας Μουσική Λίστα (Η.Δ.Μ.Λ.)

...δοκιμάστε μια στιγμή να πείτε αυτά τα αρχικά σαν μια λέξη..μπορείτε να την πείτε χωρίς ν ακουγεται σαν την λέξη ίνδαλμα;    J

Βήμα 2ο

Βρείτε τον χώρο που θα αισθάνεστε άνετα, είτε επειδή θέλετε να είστε μόνοι σας και να μην σας βλέπει κανείς (ίσως στο δωμάτιο σας;!) είτε γιατί εκεί έχει πιο πολύ χώρο..(εγώ όπως είπα έχω διαλέξει την κουζίνα για τέτοιες ασκήσεις, έχω τη μουσική μοτ, κλείνω την πόρτα, βάζω και στο πάτωμα το στρωματάκι της γιόγκας για να είναι μαλακά άμα χοροπηδάω - ρωτήστε τη μαμά μπορεί να έχει- και για λίγο τα ξεχνάω όλα! )

Βήμα 3ο

βάλτε τη μουσική και αθεθείτε ελεύθερα σ έναν ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΧΟΡΟ ! ! !

Στόχος είναι να μπείτε στον ρυθμό της μουσικής ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΤΙ ΣΕ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ !

Αυτή η οδηγία είναι πολύ σημαντική γι αυτό το παιχνίδι εκτόνωσης ενέργειας!

Το θέμα είναι να επικεντρωθείτε στην ανάγκη που έχει το σώμα σας και όχι να κάνετε κάτι που πιστεύετε ότι θα είναι ωραίο σαν αποτέλεσμα!!!

Το σώμα σας μπορεί να έχει την ανάγκη να κάνει ότι να ναι..

... να! κάπως έτσι ... :)

https://www.youtube.com/watch?v=gGfkLp9Lb6k

(όπως βλέπετε αυτό το παιδάκι χορεύει πάνω στο κρεβάτι του - προσοχή όμως μη σπάσει..καλύτερα στο στρωματάκι γιόγκας ή απλά σ ένα χαλί - και αν μπει και σε σας η μαμά στο δωμάτιο δεν πειράζει ..πάρτε την μαζί σας σ έναν αυτόματο εκτονωτικό χορό)

... κινήσεις σπασπωδικές...που δεν έχουν ροή ή ομορφιά (από αυτές που βλέπουμε τουλάχιστον στις χορογραφίες στα διάφορα βίντεοκλιπ) το σώμα μπορεί να έχει την ανάγκη απλά να εκτονωθεί με τον δικό του ΜΟΝΑΔΙΚΟ - ΥΠΕΡΟΧΟ - ΤΡΟΠΟ !!!! Ακούστε το...ακουλουθήστε το...ξέρει αυτό τί θέλει να κάνει!

Μερικές προτάσεις δικές μου για τη λίστα της μουσικής από από τα τραγούδια που δουλέψαμε μαζί στο σχολείο ..θυμάστε ;

Εχει και κάποια άλλα που σας δίνω σαν πρόταση να τα δοκιμάσετε...ότι δεν σας ταιριάζει περάστε το..αλλά δική μου πρόταση δοκίμαστε το έστω λίγο μισό λεπττό..γιατί όπως έλεγα και θα το ξαναπώ εν συντομία

“Δοκιμάστε! Μπορεί να είναι το καινούργιο αγαπημένο σας τραγούδι, παιχνίδι, φαγητό, μάθημα, άθλημα....οτιδήποτε! “

Μουσικές προτάσεις για του μικρούς χορευτές (Α΄-Β΄) :

Magic Dance!

https://www.youtube.com/watch?v=j6NqnYYmSVE

Dancing with myself

https://www.youtube.com/watch?v=zpMZcQ1lGWU

Η Στροφή (αυτό το διασκεδαστικότατο τραγουδάκι έχει σαν χορογραφία όποιος θέλει την ακουλουθεί!

https://www.youtube.com/watch?v=JzR7xgBgQlE

Το Swing του σκανταλιάρή

https://www.youtube.com/watch?v=OpHyfAs4GBM

Μικροί και μεγάλοι θυμάστε που κάναμε και τον χορευτικό μουσικό καθρέφτη (όπως η εικόνα ακριβώς από πάνω). Άμα έθρει κάποιος απ την οικογένεια και έχει κέφι κάντε την μαζί του. Ο ένας είναι ο χορευτής (πάντα με ελεύθερο χορό με την μουσική) και ο άλλος είναι ο καφρέφτης και κάνει ότι κάνουμε εμείς! Όταν κουραστούμε αλλάζουμε ρόλους!

Για μικρούς και μεγάλους (και πιο μεγάλους..! )

Black OR White

https://www.youtube.com/watch?v=F2AitTPI5U0

Believer

https://www.youtube.com/watch?v=FUQheX3PSnY

Happy!

https://www.youtube.com/watch?v=ZbZSe6N_BXs

Jump!

https://www.youtube.com/watch?v=uyTVyCp7xrw

Pata Pata 2000

https://www.youtube.com/watch?v=zqTZaK98U2o

On the Top of the Word

https://www.youtube.com/watch?v=w5tWYmIOWGk

Δοκιμάστε, κρατήστε ότι σας κάνει, αφήστε σε μια άκρη ότι δεν σας κάνει, αλλά να θυμάστε πάντα ότι η μουσική είναι ατομική έκφραση (- τί είναι ατομική Κυρία; - Ατομική είναι κάτι που είναι μόνο δικό μας! Κανενός άλλου! Αυτό σημαίνει ότι εκφράζει εμένα, την προσωπικότητά μου, τον χαρακτήρα μου και όλες μου τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες! Γιατί ο καθένας μας είναι ένα πλάσμα ξεχωριστό, κάτι μαγικό και υπέροχο για εξερεύνηση!!!)

Οπότε ξεκινήστε την εξερεύνηση μας βρίσκοντας τη μουσική που σας εκφράζει και ξεκινήστε το παιχνίδι του χορού!

Και αν σας βγει κάτι που μοιάζει με χορογραφία ...τέλεια!!!

Αν όχι...πάλι... ΤΕΛΕΙΑ!

Δεν Υπάρχει λάθος σκέψη, καθώς σ αυτήν την άσκηση...ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ πολύ απλά .. Η ΣΚΕΨΗ !

Γονείς....αν σας επιτρέψει το παιδί σας να χορέψετε μαζί του με την Δική του Μουσική Λίστα...go for it...ξυπνήστε το παιδί μέσα σας και αφεθείτε στο κάλεσμα του !!!

Σας εύχομαι καλή διασκέδαση

και αν κάποιος κάνει κάτι που του άρεσε ή του διασκέδασε τόσο που θέλει να το πει ΒΡΕΙΤΕ ΜΙΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΧΟΡΟ ΣΑΣ.. και στείλτε ένα βίντεο σ έναν φίλο του να τον προσκαλέσει (challenge που λέτε και εσείς) στο δικό του Αυτόματο Χορό!

Η Κυρία Μαρία της Θεατρικής Αγωγής

Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα από 30/3/2020-3/4/2020

Οι εκπαιδευτικοί της Δ΄ τάξης ετοίμασαν για την εβδομάδα 30 Μαρτίου - 3 Απριλίου 2020 δραστηριότητες για τα μαθήματα Γλώσσας, Μαθηματικών, Ιστορίας, Θρησκευτικών, Μελέτης. Οι δραστηριότητες είναι χωρισμένες ανά ημέρα και ανά μάθημα. 

Ευχόμαστε να είστε καλά και σύντομα θα είμαστε όλοι μαζί πάλι!

ΔΕΥΤΕΡΑ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

Την Πέμπτη 2 Απριλίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου Μεταβαίνουμε στη wikipedia https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CE%B1%CE%BD%CF%82_%CE%9A%CF%81%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BD_%CE%86%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%83%CE%B5%CE%BD για πληροφορίες σχετικά με τον Άντερσεν και τα έργα του. Να ψάξετε στη βιβλιοθήκη σας μήπως έχετε κάποια από αυτά. Αν όχι μπορείτε να διαλέξετε κάποιο από τη σελίδα https://www.paidika-paramythia.gr/fairy-tale-author/hans-kristian-antersen

  1. Να διαβάσετε το παραμύθι που διαλέξατε και να γράψετε μια μικρή περίληψη στο τετράδιο της Γλώσσας.
  2. Να φτιάξετε μια όμορφη ζωγραφιά εμπνευσμένη από το παραμύθι σας.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Από το κεφάλαιο 18 του βιβλίου σελ. 47 θυμόμαστε: Μεικτό Βάρος (περιεχόμενο και συσκευασία), Καθαρό βάρος (περιεχόμενο), Απόβαρο (συσκευασία).                       1. Να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα:                                                              

Καθαρό Βάρος

 

Απόβαρο

Μεικτό Βάρος

12,3 κ.

35,8 κ.

 

2 κ. 510 γρ.

 

3 κ.

 

7,9 τόν.

10,4 τόν.

2 Η Ελένη ζυγίζει 13 κιλά και 350 γραμμάρια και η Μαρία ζυγίζει 6,4 κιλά περισσότερο. Ποιο είναι το βάρος της Μαρίας;                                                            α) Υπολογίζω με συμμιγείς αριθμούς β) Υπολογίζω με δεκαδικούς αριθμούς. 

Κάντε στο τέλος αυτοδιόρθωση. Λύσεις: 1: (48,1κ., 0,490κ., 2,5τ.) 2: (19κ. και750γρ., 19,750).                                                                                                                                                    

ΤΡΙΤΗ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

Το παραμύθι που διαλέξατε χθες μπορείτε να το μετατρέψετε σε θεατρικό κείμενο με πρότυπο το κείμενο ¨Ο Κεραμιδοτρέχαλος¨ από το βιβλίο της Γλώσσας σελ. 74-75 τεύχος β΄ (πρόσωπα – σκηνές).

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ                                                                                      

Θυμόμαστε: Όταν πολλαπλασιάζουμε έναν αριθμό με το 10, 100, 1000, η υποδιαστολή μετακινείται δεξιά, τόσες θέσεις όσα μηδενικά έχει ο πολλαπλασιαστής. Όταν διαιρούμε έναν αριθμό με το 10, 100, 1000, η υποδιαστολή του διαιρετέου μετακινείται αριστερά, τόσες θέσεις όσα μηδενικά έχει ο διαιρέτης.

  1. 8,73 Χ 10 =         28,476 Χ 100 =             82,359 Χ 1000 = 

           5,28 : 100 =            75 : 10 =                    64 : 1000 = 

Πότε τα μηδενικά στους δεκαδικούς αριθμούς δεν επηρεάζουν την αξία του αριθμού; (σελ. 41 κεφ. 15)

  1. Διάγραψε τα μηδενικά που δεν επηρεάζουν την αξία του αριθμού:

0,07                          20,30                           3,002

13,000                      9,09                             0,004

Κάντε στο τέλος αυτοδιόρθωση. Λύσεις: 1: (87,3 2.847,6 82.359) 2:(20,3     13)

ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

  1. Τα παιδιά της Δ΄ τάξης αποφάσισαν να ανεβάσουν την Πέμπτη 2 Απριλίου, τη θεατρική παράσταση με τίτλο το παραμύθι που δουλέψατε. Με βάση τις οδηγίες του τετραδίου εργασιών β΄ τεύχος, σελ. 17, να γράψετε πρόσκληση για να καλέσετε τους μαθητές των άλλων τάξεων.
  2. Αφού επιλέξετε τον σύνδεσμο https://www.classtools.net/vortex/5-Tfwhj πατήσετε start και αντιστοιχίστε τα ρήματα με το σωστό χρόνο (Αόριστος, Παρατατικός , Συνοπτ. Μέλλοντας, Εξ. Μέλλοντας), σύροντας τα ρήματα στον σωστό κάδο.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Στο βιβλίο μαθητή ή στα διαδραστικά βιβλία επιλέγουμε “Ιστορία - βιβλίο μαθητή” http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D103/743/4857. στο κεφάλαιο 2 ¨Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες¨ Πατώντας πάνω στη λέξη αποικίες ctrl + κλικ συνδεόμαστε στο youtube και παρακολουθούμε προσεκτικά το σύντομο video. Στη συνέχεια απαντούμε στο τετράδιό μας τις ερωτήσεις:

  1. Ποια ήταν τα αίτια του Α΄ αποικισμού;
  2. Ποια ελληνικά φύλα μετανάστευσαν;
  3. Παρατηρώντας το χάρτη να περιγράψετε την πορεία του κάθε φύλου από την Ελλάδα στη Μ. Ασία και να εντοπίσετε στο χάρτη την αφετηρία και τον προορισμό τους.

ΠΕΜΠΤΗ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ                                                                                                      

Σήμερα 2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και τα παιδιά της Δ΄ Δημοτικού αποφάσισαν να κάνουν έκθεση σχολικού βιβλίου και για να το κάνουν γνωστό στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου θέλησαν να φτιάξουν μια αφίσα.  

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

  1. Η μια ομάδα μαθητών πρότεινε να κατασκευαστεί η αφίσα σε σχήμα τετραγώνου με περίμετρο 240 εκατοστά. Πόσα εκατοστά θα έχει κάθε πλευρά της αφίσας;
  2. Η άλλη ομάδα μαθητών πρότεινε να κατασκευαστεί η αφίσα σε σχήμα ορθογωνίου με μήκος 60 εκατοστά και πλάτος 40 εκατοστά. Πόσα εκατοστά είναι η περίμετρος της αφίσας;
  3. Να συγκρίνεις τις περιμέτρους των δύο αφισών, τι παρατηρείς;

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Στο κεφάλαιο της Ιστορίας ¨Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες¨ μάθαμε πως το Αιγαίο έγινε ελληνική θάλασσα, αφού στις δυο πλευρές του κατοικούσαν Έλληνες. α) Από ποιο γεωγραφικό διαμέρισμα της ηπειρωτικής Ελλάδας έφυγαν οι Αιολείς, οι Ίωνες και οι Δωριείς;                                                                                                               

 β) Τα ελληνικά φύλα σε ποια νησιά έφτασαν; Σε ποιο γεωγραφικό διαμέρισμα της νησιωτικής Ελλάδας ανήκουν; Ποιοι είναι οι νομοί και οι πρωτεύουσες αυτού του διαμερίσματος; Αναζητούμε στο διαδίκτυο αξιοθέατα αυτών των νησιών.

ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Επιστολή της κ. Τσετουλίδου Α, δασκάλας τεχνικών του σχολείου

Αγαπητά μου παιδιά,

Χαίρομαι πολύ που επικοινωνούμε μετά από τόσο καιρό. Τώρα που εγώ είμαι καλά και εσείς έχετε χρόνο μπορούμε να δημιουργήσουμε πάλι !!!

Σας στέλνω τις οδηγίες για κάθε τάξη. Όλα τα παιδιά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ξυλομπογιές, μαρκαδόρους και μολύβια.

Η Δ΄Δημοτικού να δουν εικόνες από το μικρόκοσμο ( βιβλίο Εικαστικών στην ενότητα Β4, σελ.46) και να κάνουν την άσκηση στο Τετράδιο Εργασιών στη σελ.25 .

Επίσης να κάνουν μια δική τους ζωγραφιά με θέμα : «Το τέλος του κορονοιού»

Το βιβλίο Εικαστικών Γ΄και Δ΄Δημοτικού το βρίσκουμε στο

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-A103/722/4780,21658/

Το Τετράδιο Εργασιών Γ΄και Δ΄Δημοτικού το βρίσκουμε στοhttp://ebooks.edu.gr/courses/DSDIM-D105/document/4cf4e60eonla/523aea3b4f9w/523aef1f52cl.pdf

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Επανάληψη στους δεκαδικούς:

1 .Βάλε το κατάλληλο σύμβολο ισότητας ή ανισότητας ( <, >, = )

8,04   ….   8,4                3,89 ….. 3,88                             56,35 ….. 56,350

0,9 ….. 0,09                      306,5 …. 30,65                           3,55 ….. 3,550

  1. Να κάνεις κάθετα τις πράξεις:

239,89 + 45,6                234,8 – 32,45

  1. Ο Μιχάλης πήγε στο βιβλιοπωλείο και αγόρασε δύο βιβλία. Το ένα κόστιζε 13,2 € και το άλλο 24,5 € . Αν έδωσε 50 € πόσα ρέστα πήρε;                                             Αφού κάνεις πρώτα μια εκτίμηση στη συνέχεια να υπολογίσεις με ακρίβεια.     Κάντε στο τέλος αυτοδιόρθωση. Λύσεις:1: (<,> >,> =,=) 2:(285,49 202,35)3:(12,3)

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

  1. Στο βιβλίο ή πηγαίνοντας στην ηλεκτρονική διεύθυνση:http://www.iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Grafeia/Graf_Ereynas_A/Nea_progr_spoyd_Thriskeytika/NEOI_FAKELOI/350949975-FAKELOS-MATHITI-THRISKEFTIKA-D-DHMOTIKOU.pdf στη σελίδα 39 υπάρχει το κείμενο ο Ακάθιστος Ύμνος. Είναι ένας υπέροχος ύμνος αφιερωμένος στην Παναγία για να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους οι βυζαντινοί, μετά από ένα μεγάλο θαύμα που έγινε στην Κωνσταντινούπολη. Αφού διαβάσουμε το κείμενο απαντούμε: Μετά από ποιο σημαντικό γεγονός έψαλλαν όρθιοι τον ύμνο στην Παναγία που ονομάστηκε Ακάθιστος Ύμνος;
  2. Ο Ακάθιστος Ύμνος (Χαιρετισμοί) είναι ένα κοντάκιο δηλ. ύμνος με αρκετά τροπάρια (οίκους) αφιερωμένο σε ένα σημαντικό γεγονός. Αποτελείται από 24 οίκους. Αναζητείστε και βρείτε στη σελίδα 40 του κειμένου πότε ψάλλεται στην εκκλησία;                                                                                                        Οι υπερασπιστές της Πόλης απέδωσαν τη σωτηρία τους στη Θεοτόκο που σύμφωνα με διηγήσεις στρατιωτών την έβλεπαν πάνω στα τείχη. Μετά τη νίκη γράφτηκε ο συγκινητικός ύμνος «τη υπερμάχω» που πολλές φορές λέμε στη σχολική γιορτή της 25ης Μαρτίου.       Αναζητούμε στο youtube το κοντάκιο «τη υπερμάχω» και το ακούμε. https://www.youtube.com/watch?v=c7mMAcQgzg4   Προσπαθούμε να κατανοήσουμε φράσεις του ύμνου, αφιερωμένες στην Υπέρμαχο στρατηγό, τη Θεοτόκο.                                                                                                                                                                                            

Αγγλικά Λύσεις Εβδομαδιαίου προγράμματος 23/3/2020-27/3/2020

Εβδομαδιαίο πρόγραμμα μελέτης (23-3-20 έως 27-3-20)

Λύσεις/Answer key:

1η διδακτική ώρα:

Exercise

  1. Βιβλίο μαθητή (σελ. 48, άσκηση 7)

ΕΤ1

18: 45 (quarter to seven)

ΝΕΤ

20:15 (quarter past eight)

22:30 (half past ten)

ET3

20:00 (eight o’clock)

2η διδακτική ώρα:

Exercise

  1. Τετράδιο εργασιών : σελ. 35, άσκηση 1 και σελ. 37, άσκηση 5

Άσκηση 1:

  1. It’s sunny
  2. It’s windy
  3. It’s cloudy
  4. It’s raining
  5. It’s snowing
  6. It’s hot
  7. It’s warm
  8. It’s chilly
  9. It’s cold

Άσκηση 5:

Πιθανές απαντήσεις:

Thursday 21-07 → It’s windy, It’s cloudy, It’s hot, It’s warm.

Friday 22-07 → It’s raining, It’s windy, It’s cloudy, It’s warm.

3η διδακτική ώρα:

Exercise: in, on or at?

In June

On Friday

At half past ten

In autumn

On April 2nd

On Saturday

In spring

At (a) quarter to three.

In September

In summer

On Tuesday

On August 17th

At six o’clock

Aγγλικά Εβδομαδιαίο πρόγραμμα από 30/3/2020-10/4/2020

Η κ. Ανθή Παπαγεωργίου, εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας, προτείνει τις παρακάτω δραστηριότητες για το μάθημα των Αγγλικών στην Δ τάξη. από 30/3/2020-10/4/2020

Δ’ English Class

Αγαπητοί μαθητές, στα παρακάτω links θα βρείτε video και ασκήσεις για τις δυο επόμενες εβδομάδες.

1)Πριν δείτε το κάθε βίντεο, παρακαλώ, να ανοίξετε την επιλογή Preparation ακριβώς πάνω από το video και να κάνετε την άσκηση που σας ζητάει.

2)Τώρα μπορείτε να παρακολουθήσετε το video δύο ή και περισσότερες φορές .

3)Αφού δείτε το βίντεο, να ανοίξετε την επιλογή Game και να κάνετε επίσης την άσκηση που σας ζητάει.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/buzz-and-bobs-big-adventure

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/one-moment-around-the-world

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/our-colourful-world

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-animal-shelter

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-lazy-bear

Να είστε όλοι καλά!

Θεατρική Αγωγή

Η δασκάλα θεατρικής Αγωγής του σχολείου κ. Σάββα Μ προτείνει:

Η θεατρική αγωγή μπορεί να γίνει εύκολα μια οικογενειακή υπόθεση ή ακόμη και ευφάνταστα βίντεο που μπορούμε να μοιραστούμε με τους συμμαθητές μας - γιατί παιχνίδι υπάρχει όπου υπάρχει διάθεση και φαντασία- !

 

Παιδιά! Αν έχετε τους συμμαθητές σας στο viber ή αν έχετε τα mail τους εύκολα μπορείτε να γίνεται μικροί “κινηματογραφικοί” σκηνοθέτες και να μοιραστείτε τις θεατρικές σας δράσεις στο σπίτι και έτσι ο κύκλος της θεατρικής αγωγής να βρει έναν άλλον δρόμο!

Όπως είμαι σίγουρη ότι μπορείτε να φανταστείτε και μόνοι σας το θέατρο μπορεί εύκολα να μεταφερθεί παντού! Το μόνο που χρειάζεται είναι ένας ηθοποιός και ένας άνθρωπος στο κοινό λένε και είναι μεγάλη αλήθεια! Αν είσαστε και παραπάνω μέσα στην οικογένεια πόσο μάλλον..! Ευκαιρία για θεατρική δράση, αλλά και ευκαιρία να γνωρίσετε ο ένας τον άλλον ακόμη καλύτερα, να αναδείξετε τα ταλέντα σας (που εγώ προσωπικά έχω ήδη θαυμάσει σε όλους σας) και πάνω απ΄όλα να περάστε καλά! Εκτός απ τα διάφορα παιχνίδια που έχουμε παίξει μαζί στη τάξη που μπορείτε να ανακαλέσετε στο μυαλό σας, να καταγράψετε και να ξεκινήσετε να τα δοκιμάζετε με ευφάνταστους τρόπους στο σπίτι, εδώ θα βρείτε μια σειρά από παιχνίδια προτάσεις που μπορεί να έχουμε δοκιμάσει ήδη στο σχολείο ή να είναι για κάποιους καινούργια! Μπορείτε να φτιάξετε και τα δικά σας video και να τα μοιραστείτε με τους φίλους σας (!) ή να είναι αφορμή για μια όμορφη σύνδεση με την οικογένεια σας!

Δεν θα χωρίσω τα παιχνίδια σε ηλικιακές κατηγορίες καθώς πιστεύω ότι λίγο πολύ μπορείτε να τα δοκιμάσετε όλα μικροί και μεγάλοι! Μια πρώτη ανάγνωση νομίζω θα σας κατατοπίσει..

 

Enjoy!

Η εκπομπή!

Ένας απ την οικογένεια αναλαμβάνει τον ρόλο του παρουσιαστή μιας εκπομπής (Πώς θα τη λένε; Σε ποιο κανάλι; Τί θα φοράει ο παρουσιαστής και οι καλεσμένοι; ) Ο παρουσιαστής θέλει να παρουσιάσει το κάθε μέλος της οικογένειας σαν να είναι ένας σούπερ καλεσμένος! Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εστιάσει μόνο στα προτερήματά του και σε όλα τα ταλέντα του προκείμενου να δείξει στο κοινό πόσο ξεχωριστός είναι.

Στη συνέχεια τον φέρνει live στην εκπομπή και του κάνει μια σειρά από ερωτήσεις για να τον γνωρίσει το κοινό καλύτερα. Ερωτήσεις για το παρελθόν του για όσα αγαπάει να κάνει..κ.τ.λ. Βάλτε τη φαντασία σας!

tips για τους γονείς : Kαταγράψτε εναλλάξ στο κινητό σας τις παρουσιάσεις και στείλτε το βίντεο σε κάποιον που θέλετε να πάρετε ανταπόκριση για το τί καινούργιο έμαθε για εσάς ή τί του άρεσε!

Ο ήρωας μου/ το πρότυπο μου.

Διαλέγει στο μυαλό του κρυφά κάθε ένα μέλος της οικογένειας τον ήρωα που θαυμάζει ή θαύμαζε μικρός, ή έναν άνθρωπο γνωστό ή μη που το είχε/έχει πρότυπο και ξεκινάμε να περπατάμε στο σαλόνι μας όπως αυτός, προσπαθούμε να μιμηθούμε τη φωνή του, τον τρόπο που μιλάει και κινείται..μόλις μπούμε στον ρόλο καθόμαστε σε κύκλο και κάνουμε ερωτήσεις ο ένας στον άλλον προκείμενου να καταλάβουμε ποιός είναι .. π.χ. Με τί ασχολείσαι ; έχεις κάποιο εργαλείο ή όπλο; Φοράς στολή; έχεις φίλους; Έχεις κάποια δύναμη; έχεις κάποια αποστολή; Για ποιόν λόγο πιστεύεις ότι σε διάλεξε η κόρη/γιος/μαμά/μπάμπας μου ως “ήρωα”;

tips : μείνετε στον ρόλο όσο μπορείτε, διατηρώντας τον διαφορετικό τρόπο ομιλίας, ηχοχρώματος, ύφους και κίνησης. Ένα ταιριαστό αξεσουάρ στον ρόλο πολύ συχνά είναι ιδιαίτερα βοηθητικό για να βγούμε για λίγο απ τον εαυτό μας και να γίνουμε κάποιοι άλλοι!

Κινέζικα Πορτραίτα !

Ένα πολύ όμορφο παιχνίδι για μια παρέα και φυσικά και την οικογένεια που μας φανερώνει πόσο διαφορετικά μπορεί να μας βλέπει και να μας αντιλαμβάνεται ο καθένας είναι τα κινέζικα πορτραίτα ! Ένας βάζει κρυφά στο μυαλό του ένα μέλος της οικογένειας ή της παρέας και δηλώνει έτοιμος να απαντήσει γι αυτόν που έβαλε στο μυαλό του μια σειρά από “κουφές” , αλλοπρόσαλλες δηλαδή ερωτήσεις!

Ο Σολίστας!

Κάντε έναν κύκλο όρθιοι κάπου που να έχετε λιγάκι χώρο για να κουνηθείτε!

Μπορείτε να πάρετε ένα μπαλάκι που θα πετάτε ο ένας στον άλλον ή να στείλετε με τα χέρια σας έναν κεραυνό τραγουδιού! Αυτό σημαίνει σε όποιον πάει το μπαλάκι ή σε όποιον στείλω έναν κεραυνό τραγουδιού πρέπει να πει ένα τραγούδι (λίγο όσο θέλει) οι άλλοι αν το ξέρουν το τραγουδάνε μαζί του (κινηθείτε ελεύθερα στον κύκλο με χορευτικές κινήσεις ώστε να ξεμουδιάσετε ) αμέσως μετά ο σολίστας στέλνει σε άλλον το μπαλάκι ή κεραυνό και το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να ξεμείνουμε από τραγούδια! Αν δεν σας έρχεται αμέσως κάποιο τραγούδι δεν μας πειράζει καθόλου ευκαιρία ν΄ αυτοσχεδιάσουμε μια μελωδία!

 

Ο Μονόλογος!

 

Πείτε σε κάποιον να σας δώσει τις συνθήκες (δηλ. ο χώρος στον οποίο βρίσκεστε, ποιος είστε, τί κάνετε εκεί; τί συνέβη και μιλάτε μόνοι σας;! )

Στείλτε τον μονόλογο σας στους συμμαθητές σας και ζητήστε τους να καταγράψουν τον δικό τους!Επίσης αυτό το παιχνίδι είναι ότι πρέπει για να εκφράσετε όσα συμβαίνουν μέσα σας αυτές τις ημέρες του εγκλεισμού! Το μόνο που χρειάζεται είναι να επιλέξετε το θεατρικό σας ύφος, π.χ. Δραματικά! Χιουμοριστικά! Με αγωνία! κ.α. ...!

Π Α Ν Τ Ο Μ Ι Μ Α !  

 

Παντομίμα με τίτλους από ταινίες, σειρές, βιβλία, παραστάσεις!

Παντομίμα με θέμα : επαγγέλματα, χρήση αντικειμένων, μουσικά όργανα, αθλήματα, συναισθήματα κ.τ.λ.

Αντίθετα επιχειρήματα

 

Είστε δύο στο σπίτι; Κάντε ένα ωραίο “Ντιμπέιτ” επιχειρημάτων υποστηρίζοντας ο καθένας δύο τελείως αντίθετα θέματα. π.χ. να μαγειρέψουμε μακαρόνια! Να μαγειρέψουμε ρεθύθια! Καλοκαίρι-Χειμώνας, Χριστούγεννα -Πάσχα, θέατρο - σινεμά, τρένο - αεροπλάνο, αλήθεια- ψέμα, τηλεόραση-βιβλίο..κ.α. Αν είναι και άλλοι στο σπίτι μπορούν να συμμετέχουν πηγαίνοντας κάθε φορά στην ομάδα αυτού που τους πείθει περισσότερο!

 

Διαβάζω σαν...

 

Το μόνο που χρειάζεστε είναι έναν που να θέλει να μπει στον ρόλο του “ηθοποιού” και έναν άλλον που να μπει στο ρόλο του σκηνοθέτη . Ο σκηνοθέτης δίνει έναν κείμενο στον ηθοποιό να το διαβάσει πρώτα 2-3 φορές και αμέσως μετά ξεκινάει το παιχνίδι. Ο σκηνοθέτης δίνει οδηγίες στον ηθοποιό για το πως θα διαβάσει το κείμενο. Δοκιμάστε τον σε μια σειρά από διαφορετικές οδηγίες. π.χ. δημοσιογράφος, τηλεπαρουσιαστής, με λόξιγκα, ρομπότ, στεναχωρημένα, χαρούμενα, με νεύρα, στρατιωτικά, σαν να λες παραμύθι, θυμωμένα, με το ζόρι, δραματικά, κολλώντας, με προφορά ξένου, σαν χαζός...κ.α.

Ομαδικό μασάζ. .

Κάντε έναν στενό κύκλο με γυρισμένες τις πλάτες ο ένας στον άλλον. Κάθε φορά υπάρχει ένας οδηγός μασέρ. Ξεκινάει ο μεγαλύτερος σε ηλικία που κάνει τον μασέρ , κάνοντας χαλαρωτικές κινήσεις στον μπροστινό του και αυτός τις μεταφέρει στον επόμενο ακριβώς όπως το νιώθει. Συνεχίζεται με τον επόμενο ηλικιακά να γίνεται ο οδηγός μασέρ μέχρι και τον μικρότερο. Βάλτε αν θέλετε χαλαρωτική μουσική και διασκεδάστε το!

tips : Μια συνέχεια θα ήταν ο οδηγός να σχεδιάζει τώρα κάτι στην πλάτη του άλλου, το σχέδιο να μεταφέρεται σε όλους στον κύκλο και όλοι μαζί προσπαθούν να καταλάβουν τι ήταν!

Αυτοσχεδιασμός με ένα αντικείμενο

Έχουμε μαζί μας κάποια αντικείμενα (ένα μαντήλι, ένα μεγάλο ύφασμα, ένα περίεργο ρολόι, ένα κουτί...βασικά ότι σαν κάνει “κλικ” απ όσα διαθέτει ένα σπίτι!) Διαλέγει ο καθένας το αντικείμενο του χρησιμοποιώντας το μπαίνουμε σʼ ένα ρόλο βάζοντας απλά ότι λόγια μας έρθουν στο μυαλό εκείνη τη στιγμή. Μπορείς να κάνεις έναν μονόλογο ή μπορείς να απευθύνεσαι σε κάποιον!

Αφήστε ελεύθερη τη φαντασία και δείτε τί θ΄ αποκαλυφθεί!

Ένα παιχνίδι ενίσχυσης της αυτοεκτίμησής για τα μικρούλια σας..

«Κάποτε σε μια χώρα μακρινή, ζούσανε πολλά αστεράκια μαζί.

Σε εκείνη την χώρα τα πάντα λάμπανε από το φως των μικρών εκείνων αστεριών.

Για αυτή την χώρα άκουσε και ένα μακρινό αστέρι, που ήταν, όμως, μουντό, χωρίς φως και χωρίς χρώμα.

Αποφάσισε, λοιπόν, να πάει στην χώρα των αστεριών για να δει τι κάνανε τα άλλα αστέρια και είχανε φως.

Περπάτησε μέρες πολλές και νύχτες ατελείωτες, ώσπου τελικά τα κατάφερε και έφτασε κατάκοπο στην χώρα των αστεριών.

Παντού υπήρχε φως από τα αστέρια. Άλλα έφεγγαν περισσότερο και άλλα λιγότερο, όλα όμως ήταν λαμπερά και χαρούμενα.

Άρχισε να ψάχνει για το μυστικό που είχαν και λάμπανε, ρωτώντας το κάθε ένα πως τα κατάφερνε.

-Εγώ, του είπε ένα, λάμπω επειδή ζωγραφίζω όμορφες θάλασσες.

-Εγώ, του είπε ένα άλλο, επειδή τραγουδάω όμορφα.

-Εμένα η λάμψη μου έρχεται από τις καλές πράξεις που κάνω.

Κάθε αστεράκι είχε και κάτι καλό να του πει.

Τότε το μακρινό αστέρι αναρωτήθηκε τι μπορούσε να κάνει το ίδιο για να λάμψει.

Όμως και αν το έβρισκε, ποιος θα του μάθαινε να το κάνει;

 

Στο σημείο αυτό, ζητήστε από το παιδί να σας πει «ως αστέρι που λάμπει», τι μπορεί να διδάξει στο μακρινό αστέρι.

Αν το παιδί δυσκολεύεται να βρει κάτι καλό, βοηθήστε το λέγοντας τα προτερήματά του.

Εδώ θα βρείτε μια σειρά από προτάσεις στο διαδίκτυο που αφορούν παραμύθια, δραστηριότητες και βίντεο σχετικά με το θέατρο που μπορείτε να περιηγηθείτε και να δείτε τί σας αρέσει!

  1. Του κουτιού τα παραμύθια. Η αγαπημένη τηλεσειρά που πιθανά ξέρουν και οι γονείς σας. Θέατρο, κουκλοθέατρο και παραμύθια όλα σε μια υπέροχη σύλληψη, την εποχή που δεν υπήρχε και από ένα λάπτοπ και ή τάμπετ στα πόδια των παιδιών η οικογένεια Σοφιανού είχε οραμαστιστεί κάτι άλλο..! Για μικρούς και μεγάλους.

https://www.youtube.com/watch?v=GP8rUnlQr2M&list=PLlSnL-UwnjEfiYA3kdLrAnGO9CeIQjZfg

  1. Η Ανθή Θάνου αφηγείται το παραμύθι: Ο κότσυφας και η αλεπού . Για όλους.

https://www.youtube.com/watch?v=chTVDL70yTM&feature=share&fbclid=IwAR1HcPtynygcosbSD-sg2otRZebTcSCgHrNiJPeYc_cuO_xYyMJj7GG9b1s

  1. 3. Η Ξένια Καλογεροπούλου διαβάζει το παραμύθι "Το Σπίτι με τις Γάτες" . Για όλους.

https://www.youtube.com/watch?v=UGOlD4ePfRE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3SmEiB3OLR8ydZebwrMcLsRz1o7UaqN1i1g_krMrYchowN_n_hsE6WRHM

  1. 4. Πήτερ Παν, παράσταση από παδιά για παιδιά.

https://www.youtube.com/watch?v=_txdTPc6T3s

  1. 5. Η Θεατρική Ομάδα Μεγαλόπολης παρουσίασε την παιδική παράσταση "Στου Αισώπου τον καιρό". Για όλους!

https://www.youtube.com/watch?v=0zNMtH7PBnM

  1. 6. "Ο Εγωιστής Γίγαντας" με την τεχνική του Μαύρου Θεάτρου, από την θεατρική ομάδα Σουφλίου

https://www.youtube.com/watch?v=F8UTja6H_MQ

7. ΠΙΝΟΚΙΟ. Παράσταση κουκλοθέατρου από την ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

s://www.youtube.com/watch?v=1sDulHctzWc

8. Mamma mia! Θεατρική Μουσικοχορευτική Παράσταση ! (για τα τμήματα της Στ΄)

https://www.youtube.com/watch?v=x_Yhi196BOM

  1. 9. Εδώ Λιλιπούλη... (για μικρούς και μεγάλους)

https://www.youtube.com/watch?v=t1OPBz3nXd8&fbclid=IwAR2K4YwjvHPf0gfdaqfmMbP0O35BsiBWY8IUPGcTw8pv93S0_M5_RVOmJCw

  1. 10. Παραμυθοδρομίες «Φτιάξε ένα παραμύθι» Για Β΄δημοτικού και άνω με τη βοήθεια των γονιών.

https://enakeimenomiaeikona.blogspot.com/2018/02/blog-post.html?m=1&fbclid=IwAR30FMLEGUS0pVkTAlXo7SPCc4w6w08WIZmtwvK65ANl6JYAiuzwxNS88A4

  1. 11. Εκπαιδευτική Τηλεόραση στο Διαδίκτυο με επιλεγμένες ταινίες και βραβευμένες μαθητικές δημιουργίες. Για τις μικρές τάξεις Α΄και Β΄. Κάθε βδομάδα με νέες προτάσεις.

https://drive.google.com/file/d/1jAHXW9V-WflhL22X2DKPjFObKEuUV2Mr/view?fbclid=IwAR3kr3Y0pML8r_5bvbJK1eR8N0-cN0pCJ9_n1ByRTjqNnRpRnK_11e2bDNM

  1. 12. μια μέρα στο αρχαίο θέατρο. Για Γ΄δημοτικού και πάνω.

https://www.youtube.com/watch?v=_T6uBCP7UKY&list=PLoWqd3e-8kKqZNsdJEU0mTHaNdTIjmOqo&feature=emb_title&fbclid=IwAR1X4awLHTdkerHa2Z4cLNLzeH2aLzSOqs1lb8e3CIhAzh49r0SlW2oaVds&app=desktop

  1. 13. Εξαιρετικά και δημιουργικά παιχνίδια εμπνευσμένα από την αρχαία Ελλάδα

Για Γ΄δημοτικού και πάνω

https://cycladic.gr/page/paizontas-sto-spiti?fbclid=IwAR1pC5CPF6IOJDfQyyDnfYbf7w5WiMo-rVtSylmrxzeCUxiiSp5L-2socak

  1. 14. Commedia dell' Arte (μία διδακτική προσέγγιση). Από Γ΄δημοτικού και πάνω.

https://www.youtube.com/watch?v=71CCBXO1Y5w&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1rDnVPmLwVqjqq0hvtTh5SN3XZcbqc4-KM4S69ayBV9wC3ELe2MGtQaDQ

  1. 15. Περιήγηση στα θέατρα του κόσμου.(Χρειάζεται flash player για να παίξει)

Για όλες τις ηλικίες.

https://artsandculture.google.com/theme/11-dramatic-virtual-tours-of-stages-around-the-world/1gJiszMqltReJA?hl=en&fbclid=IwAR1pMzZOXyIET92top6ddcVWCm2WKqZUSiDx3Jtua6vCPL5T8S0yKy12CVQ

ΤΠΕ

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

φαντάζομαι πόσο δύσκολο είναι να κρατηθούν οι ισορροπίες όσων αφορά στη χρήση υπολογιστικών μέσων αυτό το διάστημα. Παρακάτω προτείνω κάποιες ηλεκτρονικές ιστοσελίδες οι οποίες εμπεριέχουν εκπαιδευτικό υλικό, λογισμικό και δραστηριότητες για παιδιά.

Για ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο

https://saferinternet4kids.gr/

Προτάσεις για ποιοτικό χρόνο μπροστά στην οθόνη

https://saferinternet4kids.gr/nea/playandlearn/

YouTube Kids

https://saferinternet4kids.gr/nea/youtubekids/

Μουσείο Πληροφορικής

https://elmp.gr/mouseio/

Παιδιά μου,

οι εργασίες/project που έχουμε ξεκινήσει με το κάθε τμήμα ξεχωριστά έμειναν ανολοκλήρωτες στο εργαστήριο μας... αλλά και οι on-line δραστηριότητες που σας προτείνω είμαι σίγουρη ότι θα σας αρέσουν εξίσου!

Προσοχή! Καλό είναι να μη ξεπερνάμε τα επιτρεπόμενα λεπτά σε χρόνο οθόνης την ημέρα! Κλείνουμε το laptop, τον υπολογιστή, το κινητό και κάνουμε κάτι άλλο, διαβάζουμε, παίζουμε, ζωγραφίζουμε, χορεύουμε...

Ας εκμεταλλευτούμε όλοι μας το χρόνο αυτό θετικά και δημιουργικά!

Ας ξεκινήσουμε με παιχνίδι! Κι επειδή στο δικό μας σπίτι τα παζλ είναι μία από τις καθημερινές μας δραστηριότητες…

https://www.jigsawplanet.com/christinagk/3o-d-s-pylaias

Οδηγίες

  1. Κλικ στο παζλ που θέλετε
  2. Κλικ στο εικονίδιο με το φαντασματάκι, αν θέλετε να βλέπετε την εικόνα του παζλ στο φόντο
  3. Κλικ-σέρνετε-αφήνετε στο σωστό σημείο το κάθε κομμάτι
  4. ΜΟΝΟ για το παζλ με το λογότυπο του σχολείου: Αριστερό κλικ σε ένα κομμάτι και στη συνέχεια δεξί κλικ (όσες φορές χρειαστεί) για περιστροφή του κομματιού. Αριστερό κλικ.

Είμαι σίγουρη πως θα καταφέρετε να περάσετε το δικό μου χρόνο!

Καλή διασκέδαση και καλή αντάμωση! Μου λείπετε ΟΛΟΙ!!!

Χριστίνα Γκόγκου

Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Αγγλικά Εβδομαδιαίο πρόγραμμα από 23/3/2020-27/3/2020

Επειδή το μάθημά μας είναι τρίωρο, θα χωρίσω την ύλη και τα καθήκοντα σε τρεις ‘διδακτικές ώρες’.

Καθώς, όταν έκλεισαν τα σχολεία δεν είχαν φτάσει τα τμήματά μου (Δ1 και Δ2) στο ίδιο σημείο, ξεκινώ με τα παρακάτω μαθήματα για να έρθουν όλοι στο ίδιο επίπεδο. Θα υπάρχουν extra tips, material and activities για τους προχωρημένους.

Με αγάπη

Μάργαρη Αικατερίνη (ΠΕ 06)

Λοιπόν ξεκινάμε!

1η διδακτική ώρα:

Unit 4: TIME (Βιβλίο μαθητή)

Αντιγράψτε τον ακόλουθο σύνδεσμο στον browser σας και πατήστε enter: https://www.vocabulary.cl/Basic/Telling_Time.htm

Μελετήστε πώς σχηματίζεται η ώρα. Η σελίδα αυτή παρουσιάζει δύο τρόπους, τους οποίους δίδαξα στο Δ1. Δείτε και τους δύο, αλλά εστιάστε στον πιο συνηθισμένο, αυτόν που υπάρχει και στο πλαίσιο

Τονίζω κάποιες λεπτομέρειες:

1.       e.g. It’s (a) quarter past two.

It’s (a) quarter to three.

Κάτι που δεν υπάρχει στο παραπάνω site είναι η λέξη ‘minutes’:

e.g. It’s twenty (minutes) past two.

It’s twenty (minutes) to three.

Η λέξη ‘minutes’ μπορεί να μπει. Όμως, και το ‘a’ και το ‘minutes’ είναι προαιρετικά, μπορούν να παραληφθούν, γι’ αυτό είναι σε παρένθεση.

2.       Προσοχή:   a.m. → π. μ.

                                   p.m. → μ.μ.

Μην μπερδεύεστε! Το p.m. έχει αντίθετη σημασία στα αγγλικά από ό,τι στα ελληνικά! Σημαίνει μετά μεσημβρίαν (μ.μ.)!

3.       It’s 12 o’clock.

Μπορεί να σημαίνει: It’s midday: είναι δώδεκα το μεσημέρι

ή It’s midnight: είναι δώδεκα η ώρα τα μεσάνυχτα

Μελετήστε πώς σχηματίζεται η ώρα. Η σελίδα αυτή παρουσιάζει δύο τρόπους, τους οποίους δίδαξα στο Δ1. Δείτε και τους δύο, αλλά εστιάστε στον πιο συνηθισμένο, αυτόν που υπάρχει και στο πλαίσιο.

Exercises:

  1. Στο ίδιο site, πήγαινε κάτω-κάτω στο Next Activity και κάνε τα interactive games ‘Telling the Time 1 και 2’
  2. Βιβλίο μαθητή (σελ. 48, άσκηση 7)

Μπορείτε να το ακούσετε στο : http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D101/693/4597,20859/

(πατήστε στην μπάρα κάτω από την εκφώνηση της άσκησης για ήχο)

2η διδακτική ώρα:

Βιβλίο μαθητή (σελ. 51, Lesson 2: What’s the weather like?)

Study the new words in 3:

It’s hot: κάνει ζέστη (πολύ, καύσωνα)

It’s warm: κάνει ζέστη (επιθυμητή, μπροστά στο τζάκι, μια ανοιξιάτικη μέρα)

It’s chilly: κάνει ψυχρούλα

It’s cold: κάνει κρύο

It’s sunny: έχει ήλιο, λιακάδα

It’s windy: έχει αέρα

It’s cloudy: έχει συννεφιά

It’s raining: βρέχει

It’s snowing: χιονίζει

More: It’s stormy: έχει θύελλα, καταιγίδα, τρικυμία

It’s foggy: έχει ομίχλη

Exercises

  1. Τετράδιο εργασιών : σελ. 35, άσκηση 1 και σελ. 37, άσκηση 5
  2. ‘Weather 1’ game in: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/category/topics/weather

3η διδακτική ώρα:

In / on / at

Study:

  1. Μπροστά από μήνες και εποχές βάζουμε in: e.g. in May, in winter
  2. Μπροστά από μέρες της εβδομάδας και ημερομηνίες (μήνας και νούμερο) βάζουμε on: e.g. on Monday, on May 3rd
  3. Μπροστά από την ώρα βάζουμε at: at 8 o’clock

Exercise: in, on or at?

…………… June

………………Friday

………………half past ten

………………autumn

……………….April 2nd

……………….Saturday

………………..spring

………………..(a) quarter to three.

…………………September

………………...summer

………………..Tuesday

……………….August 17th

………………..six o’clock

Στο τέλος της εβδομάδας θα ανεβάσω στην ιστοσελίδα και τις απαντήσεις!

Βe careful, stay home and keep smiling!

Πρόγραμμα μαθημάτων για εβδομάδα από 23/3/2020-27/3/202Ο

Οι εκπαιδευτικοί της Δ΄ τάξης ετοίμασαν για την εβδομάδα 23-27 Μαρτίου 2020 δραστηριότητες για τα μαθήματα Γλώσσας, Μαθηματικών, Ιστορίας, Θρησκευτικών, Μελέτης. Οι δραστηριότητες είναι χωρισμένες ανά ημέρα και ανά μάθημα. 

Ευχόμαστε στους αγαπημένους μας γονείς και μαθητές να είναι υγιείς και να έχουν μια όμορφη και δημιουργική εβδομάδα.

ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

β΄ τεύχος, ενότητα 9 “ Η παράσταση αρχίζει…” σελ. 57-80

  1. Από το εκπαιδευτικό σενάριο “Στα ίχνη του αρχαίου θεάτρου” κατεβάζουμε (download) σε μορφή doc http://proteas.greek-language.gr/scenario.html?sid=1324
  2. Μεταβαίνουμε στη σελίδα 11 (Διδακτική πορεία/στάδια/φάσεις 1η και 2η διδακτική ώρα).
  3. Πατάμε πάνω στο 1ο φύλλο εργασίας και κάνουμε την πρώτη εργασία απαντώντας τις ερωτήσεις στο τετράδιο ασκήσεων γλώσσας.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  1. Στα διαδραστικά σχολικά βιβλία, επιλέγουμε το βιβλίο Μαθηματικών του μαθητή http://ebooks.edu.gr/new/class-main.php?classcode=DSDIM-D. Από τα περιεχόμενα επιλέγουμε το κεφ.21 “Γνωρίζω καλύτερα τους δεκαδικούς”.χρησιμοποιώντας το επάνω δεξί βελάκι
  2. Μεταβαίνουμε στο τέλος του κεφαλαίου όπου έχει δύο μικροπειράματα. Ασχολούμαστε με τα δύο μικροπειράματα.

ΤΡΙΤΗ 24 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

Παραμονή 25ης Μαρτίου. Η μνήμη μας γυρίζει πίσω, στην περσινή χρονιά που με τόση επιτυχία παρουσιάσατε τη γιορτή του σχολείου μας για την ημέρα του Ευαγγελισμού και την επέτειο του αγώνα των Ελλήνων για την απελευθέρωσή τους από τον τουρκικό ζυγό. 

  1. Στα διαδραστικά σχολικά βιβλία, επιλέγουμε “Γλώσσα - βιβλίο μαθητη΄” http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D109/706/4664,21171/ και από τα περιεχόμενα μεταβαίνουμε στην 12η ενότητα “Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!” άλι με το βελάκι
  2. Μελετούμε τα κείμενα της ενότητας “Έτσι σώθηκε το έθνος”, “Εμείς δεν προσκυνούμε”, “Ο τρελός μπουρλοτιέρης” και “Του Διάκου”.
  3. Στο τετράδιο ασκήσεων Γλώσσας απαντάμε στην ερώτηση που ακολουθεί το κείμενο “Του Διάκου”: Σε ποια σημεία του δημοτικού τραγουδιού φαίνεται ο ηρωισμός του Αθανάσιου Διάκου; Ποια φράση του σας εντυπωσίασε;

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

  1. Θυμόμαστε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου πηγαίνοντας στην ηλεκτρονική διεύθυνση:http://www.iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Grafeia/Graf_Ereynas_A/Nea_progr_spoyd_Thriskeytika/NEOI_FAKELOI/350949975-FAKELOS-MATHITI-THRISKEFTIKA-D-DHMOTIKOU.pdf και διαβάζοντας το κείμενο της σελίδας 32
  2. Αναζητούμε στο youtube το απολυτίκιο του Ευαγγελισμού και το ακούμε. (https://www.youtube.com/watch?v=riFBNaf4Ecs). 
  3. Παρόλο που η γλώσσα του απολυτικίου μας δυσκολεύει μπορούμε να ξεχωρίσουμε σημεία του κειμένου που διαβάσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου;

ΜΕΛΕΤΗ

Ο Αθανάσιος Διάκος, ήρωας της ελληνικής επανάστασης, έδρασε στη Στερεά Ελλάδα.

Απαντούμε τις παρακάτω ερωτήσεις και ελέγχουμε από τον χάρτη μας.

  1. Ποιοι είναι οι νομοί και οι πρωτεύουσες του γεωγραφικού διαμερίσματος της Στερεάς Ελλάδας. 
  2. Το γεωγραφικό διαμέρισμα της Στερεάς Ελλάδας με ποια άλλα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας μας συνορεύει;

ΠΕΜΠΤΗ 26 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  1. Θυμόμαστε:

Όταν διαιρούμε έναν αριθμό με το 10, 100, 1000, η υποδιαστολή του διαιρετέου μετακινείται αριστερά, τόσες θέσεις όσα μηδενικά έχει ο διαιρέτης.

256,65 : 10 = 25,665  ( η υποδιαστολή μετακινήθηκε 1 θέση αριστερά όσα και τα μηδενικά του 10).

Εξασκούμαστε με τις παρακάτω διαιρέσεις:

2567,3 : 100 =         28,4 : 1000 =             87,35 : 10 = 

45,2 : 1000 =            478 : 10 =            4 : 1000 = 

278,04 : 10 =             47 : 100 =            91,1 : 100 = 

  1. Κάνουμε επανάληψη το κεφάλαιο 23 από το βιβλίο σελ. 60 - 61 και λύνουμε το ακόλουθο πρόβλημα στο τετράδιο των μαθηματικών μας:

Η κυρία Ευγενία κρατάει το νεογέννητο μωράκι της στην αγκαλιά της που ζυγίζει 3 κιλά και 650 γραμμάρια. Η ίδια ζυγίζει 69,5 κιλά. Πόσο ζυγίζουν μαζί;

α) Υπολογίζω με συμμιγείς αριθμούς

β) Υπολογίζω με δεκαδικούς αριθμούς. 

Λύσεις

1: (25,673 , 0,0284, 8,735 , 0,0452 , 47,8 , 0,004 , 27,804 , 0,47 , 0,911)

2: (α. 73 κ. και 150 γραμ.    β. 73,150 κ.)

ΙΣΤΟΡΙΑ

  1. Στα διαδραστικά βιβλία επιλέγουμε “Ιστορία - βιβλίο μαθητή” http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D103/743/4857.22223/  και μεταβαίνουμε από τα περιεχόμενα στο κεφάλαιο 25 “Αιτίες και αφορμές του πολέμου” χρησιμοποιώντας το δεξί βελάκι.
  2. Στην πρώτη σελίδα στα δεξιά του χάρτη πατάμε το μικρό πράσινο τετραγωνάκι.
  3. Πατώντας πάνω στις ετικέτες που βρίσκονται δεξιά του χάρτη που εμφανίζεται παρατηρούμε τις περιοχές που ήταν μέλη της αθηναϊκης συμμαχίας, τις πόλεις - μέλη της πελοποννησιακής συμμαχίας, τις ουδέτερες ελληνικές πόλεις κ.α. 
  4. Στη συνέχεια πατάμε το κουμπάκι μελέτη και διαβάζουμε το κείμενο που εμφανίζεται.

ΓΛΩΣΣΑ

  1. Ακολουθώντας τα βήματα του μαθήματος της Δευτέρας συνεχίζουμε με τη δεύτερη εργασία του 1ου φύλλου εργασίας.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

  1. Στα διαδραστικά βιβλία επιλέγουμε το ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D110/334/2280,8654/ και μεταβαίνουμε από τα περιεχόμενα στα ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, “Το τραγούδι του κλόουν” (Γιώργος-Μενέλαος Μαρίνος με το δεξί βελάκι).
  2. Διαβάζουμε το ποίημα και κάνουμε τις δραστηριότητες 1,2 και 4. Τις απαντήσεις μας για τις 1,4 τις γράφουμε στο τετράδιο ασκήσεων της γλώσσας. Για τη 2 περιμένουμε πολλές όμορφες ζωγραφιές για την τάξη μας. 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  1. Από τη σελίδα 32 του βιβλίου θυμόμαστε την κάθετη διαίρεση και την επαλήθευσή της. 
  2. Εξασκούμαστε κάνοντας τις ακόλουθες διαιρέσεις κάθετα στο τετράδιο των μαθηματικών μας και τις επαληθεύσεις τους.

357 : 2 =         975 : 5 =         844 : 8 =         791 : 7 =

Λύσεις: (π:178 υ: 1, 195, π: 105 υ: 4, 113)

ΜΕΛΕΤΗ

Η Δ΄ τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου αποφάσισε να επισκεφθεί το ιστορικό Μεσολόγγι με τουριστικό λεωφορείο. Με τη βοήθεια του χάρτη σχεδιάζουμε μια διαδρομή από την πόλη μας ως εκεί. 

α) Από ποιους νομούς περνάμε στη διαδρομή που σχεδιάσαμε;

β) Αναζητούμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τα αξιοθέατα αυτών των νομών και προτείνουμε στην τάξη μας ένα αξιοθέατο από κάθε νομό που θέλουμε να επισκεφθούμε.

 

Καλά να είστε Σύντομα θα είμαστε όλοι μαζί πάλι!!

Γλώσσας Ενότητα 9 Λύσεις των ασκήσεων

Αγαπητοί μαθητές/τριες οι λύσεις των ασκήσεων για αυτοδιόρθωση είναι οι κάτωθι

Ασκήσεις

1.Να μετατρέψεις τον ευθύ σε πλάγιο λόγο.

Α).- Τι θα κάνετε απόψε; ρώτησαν οι γονείς.

Οι γονείς ρώτησαν τι θα κάνουμε απόψε.

Β)-Μην γκρινιάζεις συνέχεια, είπε η μητέρα στον Παύλο.

     Η μητέρα είπε στον Παύλο να μην γκρινιάζει συνέχεια.

Γ).-Πόσο κάνει αυτή η ζακέτα; ρώτησε η Ναταλία.

Η Ναταλία ρώτησε πόσο κάνει αυτή η ζακέτα.

Δ)- Θέλεις να σε βοηθήσω; ρώτησε η εγγονή τον παππού.

Η εγγονή ρώτησε τον παππού αν θέλει να τον βοηθήσει.

Ε)- Δεν έχω χρήματα για ψώνια, απάντησε ο Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης απάντησε πως δεν έχει χρήματα για ψώνια.

Στ) –Θα πάμε μαζί στην Ιταλία, υποσχέθηκε ο πατέρας στην Έλλη.

Ο πατέρας υποσχέθηκε στην Έλλη πως θα πάνε μαζί στην Ιταλία.

  1. Να μετατρέψεις τον πλάγιο λόγο σε ευθύ.

Α) Η μητέρα ρώτησε πώς περάσαμε στην Κρήτη.

   - Πώς περάσατε στην Κρήτη; ρώτησε η μητέρα.

Β) Η δασκάλα ζήτησε να μην κάνουμε φασαρία.

- Μην κάνετε φασαρία, ζήτησε η δασκάλα.

Γ) Η Τόνια είπε στον Αντρέα να σηκώσει το τηλέφωνο.

- Σήκωσε το τηλέφωνο, είπε η Τόνια στον Αντρέα.

Δ) Ο πελάτης ρώτησε την υπάλληλο τι ώρα κλείνει το κατάστημα

- Τι ώρα κλείνει το κατάστημα; ρώτησε ο πελάτης την υπάλληλο.

Ε). Η Εύα είπε στη Λουκία να ομολογήσει όλη την αλήθεια στη μητέρα.

- Ομολόγησε όλη την αλήθεια στη μητέρα, είπε η Εύα στη Λουκία.

Στ) Ο Κώστας παραδέχτηκε πως έχει κάνει λάθος επιλογή.

- Έχω κάνει λάθος επιλογή, παραδέχτηκε ο Κώστας.

  1.  Να αντικατασταθούν χρονικά τα ρήματα διαβάζει, απομακρύνομαι,μετανιώνετε.

Ενεστ.   Διαβάζει                   απομακρύνομαι                       εσείς μετανιώνετε

Παρτ.   Διάβαζε                     απομακρυνόμουν                             μετανιώνατε

Αορ.     Διάβασε                   απομακρύνθηκα                               μετανιώσατε

Εξ.Μ     θα διαβάζει             θα απομακρύνομαι                           θα μετανιώνετε

Στ.Μ.   θα διαβάσει             θα απομακρυνθώ                             θα μετανιώσετε

Παρακ. έχω διαβάσει           έχω απομακρυνθεί                     έχετε μετανιώσει

Υπερ     έχει διαβάσει         είχα απομακρυνθεί                     είχατε μετανιώσει

 

Kαλά να είστε Σύντομα κοντά σας!!!

Page 1 of 3

Ημερολόγιο

April 2020
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30