Αγγλικά Η χρήση του Wh-questions

H κ. Μάργαρη Αικ δασκάλα αγγλικών του σχολείου ετοίμασε τις κάτωθι ασκήσεις για τη χρήση του wh-questions

Μελετήστε τη θεωρία και κάνετε την άσκηση που ακολουθεί χρησιμοποιώντας τα wh-question words και τα how words.

Wh-questions

Who? → Ποιος;     e.g. Who are you?

When? → Πότε;     e.g. When is the party?

Where? → Πού;     e.g. Where is the party?

What? → Τι;           e.g. What’s this?

What kind (ακολουθεί το of)? → Τι είδος; e.g. What kind of music do you like?

What time? → Τι ώρα;   e.g. What time is it?

Whose? → Ποιανού;     e.g. Whose cat is this?

Whom? → Ποιον;         e.g. Whom are you looking at?      

Which? → Ποιο;           e.g. Which hat is yours?

Why? → Γιατί;              e.g. Why are you collecting cards?

How? → Πώς;    e.g. - How do you go to school? - By car.

How much? → Πόσος, -η, -ο (uncountable nouns, μη μετρήσιμα ουσιαστικά)    e.g. How much sugar have we got?

How many? → Πόσοι, -ες, -α (countable nouns, μετρήσιμα ουσιαστικά)      e.g. How many apples are there in the basket?

How often? → Πόσο συχνά;    e.g. How often do you brush your teeth?

How far? → Πόσο μακριά;  e.g. How far is the village? It’s three miles far.

How long? → Πόση ώρα, πόσος χρόνος (χρειάζεται);  e.g. How long does it take you to make a cake?

                   αλλά: How long? → Πόσο μήκος;  e.g. How long is your hair?

How old? → Πόσο χρονών;   e.g. How old are you?

How come? → Πως και / πώς κι έτσι; (αιτία, έκφραση) e.g. - How come you missed the party? - I was ill.

EXERCISE

Complete the sentences with one of the above. Be careful: How long is used twice!

  1. - …………………… ..dog is this? - It’s mine.
  2. - ……….…………......you aren’t at work? - I am not feeling very well.
  3. - …………………… ..is the train coming? - At 9:00 o’clock.
  4. - ……………………...is the pharmacy? – About one mile far.
  5. -……….....…………...does it take you to finish homework? – About two hours.
  6. …………. ……………do you go to the supermarket? – I go to the supermarket every day.
  7. - ……….……………....of book is this? – It’s a comic book.
  8. - ……………………….is grandpa coming? - He is coming in July.
  9. - …….............................cake would you like? – Just a slice of cake.
  10. -………………………..is this? - This is my friend Bill.
  11. -………………………..are you from? – I’m from Thessaloniki.
  12. -…………………..........is your brother? He is 12 years old.
  13. -………………………..are you looking at? – I’m looking at my mother.
  14. -………………………..umbrella is yours? - The red one.
  15. -……………………......biscuits would you like with your coffee? – Three biscuits please.
  16. -………………………..are you happy? I’m happy because it’s my birthday today!
  17. -……………………......can I become a good student? - By studying hard.
  18. -………………………..is this? It’s a monkey.
  19. -……………………......is your skirt? -.Not very long, just below my knees.

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ (Μήνες και εποχές, βιβλίο μαθητή σ. 47)

  1. MONTHS (Μήνες)
  1. Which month is after April? ………………………………..
  2. Saint Valentine’s Day is in this month. ……………………………….
  3. Schools close for the Christmas holidays in this month. …………………...
  4. Spring starts with this month. ……………………………….
  5. Summer finishes with this month. ………………………………
  6. This month starts with letter ‘O’ ………………………………..
  7. This month starts with letter ‘S’…………………………………..
  8. This month is between June and August. …………………………….
  9. Which month is before December? …………………………………..

Which months are not in the above exercise?

       ………………………………

……………………………….

……………………………….

  1. SEASONS (Εποχές)
  1. In this season we sometimes make a snowman and we celebrate Christmas and New Year’s Day. …………………………………………………..
  2. In this season schools finish, we go on holidays and we swim in the sea. …………………………………………………………………………...
  3. In this season schools start, the weather becomes cooler, especially in the evenings and the leaves of the trees fall down. …………………………………………………………………………….
  4. In this season, flowers flourish, the weather becomes warmer and we celebrate Easter. ………………………………………………………….

 

Καλή επιτυχία!! Σύντομα θα είμαστε όλοι μαζί!

Γλώσσα Ενότητα 9 Ο κεραμιδοτρεχαλος

Η κ. Δερμεντζόγλου Μ. δασκάλα της τάξης προτείνει τις κάτωθι ασκήσεις για όλους τους μαθητές της Δ τάξης στην ενότητα 9 του β τεύχους της γλώσσας

Κεραμιδοτρεχαλος,β τεύχος, σελ.74-77

Ορθογραφία του μαθήματος «ο Κεραμιδοτρέχαλος»

Ποιο ή πιο; Ποια ή πια;

Δεν πρέπει να μπερδεύουμε το ποιο με το πιο και το ποια με το πια. Είναι λέξεις που ακούγονται το ίδιο, αλλά γράφονται διαφορετικά. Πώς μπορούμε να τα ξεχωρίζουμε;

  • Χρησιμοποιούμε το ποιο (με οι) όταν ρωτάμε και το πιο (με ι) όταν θέλουμε να συγκρίνουμε.

π.χ Ποιο φόρεμα σου αρέσει;

     Η Μαρία είναι πιο καλή από την Ελένη.

  • Χρησιμοποιούμε το ποια (με οι) όταν ρωτάμε και το πια (με ι) ύστερα από ρήματα ή επιφωνήματα.

π.χ Ποια σου το είπε;

     Φτάνει πια, ως εδώ.

Ασκήσεις

  1. Να συμπληρώσεις τα κενά στις παρακάτω προτάσεις με ποιο ή πιο.
    • Με ………..άθλημα ασχολείσαι;
    • ……………..φρούτο σου αρέσει………….πολύ;
    • Περπάτησε λίγο………..γρήγορα να προλάβουμε το τρένο.
    • Με…………μεταφορικό μέσο θα φτάσουμε…………νωρίς;
    • Νομίζω έπρεπε να αγοράσεις ένα ……………φθηνό ποδήλατο.
    • ……………παιδί είναι……….ψηλό; Ο Νίκος ή ο Άρης;
    • Σε………….σχολείο πηγαίνετε;
    • Δεν κατάλαβα για………….πράγμα μιλάτε.
    • ……………..από τα βιβλία που έχεις διαβάσει τελευταία σου αρέσει………πολύ;
  1. Να συμπληρώσεις τα κενά στις παρακάτω προτάσεις με ποια ή πια.
    • Με…………φίλη σου θα πας για ψώνια;
    • …………φαγητά δε σου αρέσουν καθόλου;
    • Δε θέλω…………..να συνεργαστούμε. Διάλεξε με………θέλεις να συνεχίσεις την εργασία.
    • Σταματήστε……………! Δε σας αντέχω άλλο.
    • Ούτε με νοιάζει…………..τηλεφώνησε ούτε θα ασχοληθώ μ’αυτό το θέμα άλλο……….
    • …………….ζώα κινδυνεύουν…………να εξαφανιστούν;
    • Το καλοκαίρι………………χώρα θα επισκεφτείτε;

 

  1. Να γίνει στο μπλε τετράδιο της Γλώσσας χρονική αντικατάσταση των ρημάτων      μένουμε, δημιούργησαν, θα καλέσω, είχα σχεδιάσει, έχετε σκεφτεί.

Μαθηματικά Κεφ. 42 τευχος δ σ. 106-107

Η κ. Δερμεντζόγλου Μ. ετοίμασε τα κάτωθι προβλήματα και ασκήσεις για το  κεφ.42 δ τεύχος σελ. 106-107

Διαιρώ με διψήφιο διαιρέτη

1.Σε ένα ελαιοτριβείο συσκευάστηκαν 9.180 λίτρα λάδι σε δοχεία των 20 λίτρων. Πόσα δοχεία χρησιμοποιήθηκαν; ( Απ. 459)

…Λύση………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

  1. Σε ένα εργοστάσιο σχολικών ειδών πρόκειται να συσκευαστούν 2.500 μαρκαδόροι σε κουτιά ανά 24.Πόσα κουτιά θα γεμίσουν και πόσοι μαρκαδόροι θα περισσέψουν; (Απ. 104 και 4)

Λύση……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

3.Να γίνουν οι διαιρέσεις με τις επαληθεύσεις τους.

7.725 : 25         (Απ. 309)                                                   6.390 : 15 (Απ. 426)

MAΘΗΜΑΤΙΚΑ Προβλήματα Επανάληψης

Η κ. Δερμεντζόγλου Μ. προτείνει για εξάσκηση  δυο  προβλήματα: Κεφ.12 διαιρω με διάφορους τρόπους και κεφ.42 διαιρω με διψήφιο διαιρέτη αντίστοιχα

Μαθηματικά

  1. Ένας μάγος έχει σε ένα κοτέτσι άσπρες και μαύρες κότες. Καθημερινά κάθε άσπρη κότα γεννάει ένα χρυσό αυγό και κάθε μαύρη ένα ασημένιο. Σε 7 ημέρες ο μάγος πήρε από τις κότες του 84 χρυσά και 147 ασημένια αυγά. Πόσες λιγότερες είναι οι άσπρες από τις μαύρες κότες; (Απ. 9)

 

 

 

  1. Η Έλσα έχει στο μυαλό της έναν αριθμό. Αν τον διαιρέσει με το 19 , θα βρει 28 και θα περισσέψουν 3. Ποιός είναι ο αριθμός που έχει στο μυαλό της η Έλσα; (Απ. 535)

 

 

Καλή Επιτυχία!!

Γλώσσα Ενότητα 9 Η παράσταση αρχίζει

H κ. Δερμεντζόγλου Μ. δασκάλα της Δ τάξης ετοίμασε  τις κάτωθι ασκήσεις για τους/τις μαθητές/τριες  στην ενότητα 9 σελ 65-80 του β τεύχους, σύμφωνα με τους στόχους του ΑΠ. του ΥΠΑΙΘ

Ενότητα 9 Η παράσταση αρχίζει τεύχος Β, σελ. 65-80

               Το συντακτικό του μαθήματος

Ευθύς και πλάγιος λόγος

Ευθύς λέγεται ο λόγος μέσω του οποίου μεταδίδονται τα λόγια ενός προσώπου άμεσα, δηλαδή έτσι ακριβώς όπως τα είπε.

Π.χ -Τι θα κάνετε αύριο; Ρώτησε η Ρέα.

       - Θα μείνουμε στο σπίτι, της απάντησα.

Πλάγιος λέγεται ο λόγος μέσω του οποίου μεταδίδονται τα λόγια ενός προσώπου έμμεσα, δηλαδή όχι ακριβώς όπως τα είπε αλλά όπως μας τα μεταφέρει ένα τρίτο πρόσωπο.

Π.χ Η Ρέα με ρώτησε τι θα κάνουμε αύριο.

       Εγώ της απάντησα ότι θα μείνουμε σπίτι.

Για να μετατρέψουμε τον ευθύ σε πλάγιο λόγο:

  • Προσθέτουμε τα ονόματα των προσώπων
  • Βάζουμε συνδέσμους για να ενώσουμε τις προτάσεις
  • Χρησιμοποιούμε ρήματα όπως ρώτησε, απάντησε, είπε κ.ά.
  • Αλλάζουμε το πρόσωπο των ρημάτων από πρώτο/δεύτερο σε τρίτο

Π.χ. Ευθύς λόγος : Έχεις πολλή δουλειά;

         Πάγιος .λόγος: Ο Δημήτρης τον ρώτησε αν έχει πολλή δουλειά.

  • Μετατρέπουμε τις κύριες προτάσεις σε εξαρτημένες/δευτερεύουσες.
  • Μερικές φορές αλλάζουμε και τον χρόνο του ρήματος.

Ασκήσεις

1.Να μετατρέψεις τον ευθύ σε πλάγιο λόγο.

Α).- Τι θα κάνετε απόψε; ρώτησαν οι γονείς.

………………………………………………………………..

Β)-Μην γκρινιάζεις συνέχεια, είπε η Άννα στον αδερφό της

………………………………………………………………….

Γ).-Πόσο κάνει αυτή η τσάντα ρώτησε η Μαρία.

………………………………………………………………….

Δ)- Θέλεις να σε βοηθήσω; ρώτησε η μητέρα το Γιάννη.

…………………………………………………………………..

Ε)- Δεν έχω χρήματα για ψώνια, απάντησε η Ξένια

……………………………………………………………………

Στ) –Θα πάμε μαζί στην Ισπανία, υποσχέθηκε ο πατέρας στη Μαρία.

  1. Να μετατρέψεις τον πλάγιο λόγο σε ευθύ.

Α) Η μητέρα ρώτησε πώς περάσαμε στην Ιταλία.

……………………………………………………………………………….

Β) Ο δάσκαλος ζήτησε να μην κάνουμε φασαρία.

………………………………………………………………………………….

Γ) Η μαμά είπε στον Αντρέα να σηκώσει την τέντα.

………………………………………………………………………………

Δ) Ο πελάτης ρώτησε την υπάλληλο τι ώρα κλείνει το κατάστημα σήμερα

………………………………………………………………………………

Ε). Η Εύα είπε στο Λουκά να ομολογήσει όλη την αλήθεια στον πατέρα.

………………………………………………………………………………

Στ) Ο Νίκος παραδέχτηκε πως έχει κάνει λάθος επιλογή.

………………………………………………………………………………

  1. 3. Να αντικατασταθούν χρονικά τα ρήματα διαβάζει, απομακρύνομαι, μετανιώνετε.

 

Οικογένεια λέξεων

Όλες οι λέξεις που προέρχονται από την ίδια λέξη και έχουν σχηματιστεί είτε με παραγωγή είτε με σύνθεση αποτελούν μια οικογένεια. Οι λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια έχουν την ίδια ρίζα.

                                           Φίλος

Παράγωγες: φιλία, φιλικός, φιλαράκος, φιλενάδα, φιλιώνω, φίλτατος κ.ά

Σύνθετες : φιλειρηνικός, φιλέλληνας, φιλότιμος, φιλοζωικός, φιλοσοφία κ.ά.

Ασκήσεις

  1. Να διαγράψεις από κάθε ομάδα τη λέξη που δεν ανήκει στην ίδια οικογένεια με τις υπόλοιπες.

Α. Οδός, οδοδείκτης, οδοντίατρος, οδόστρωμα, οδοιπόρος

Β. Κεφάλι, κεφαλίδα, πονοκέφαλος, κέφι, επικεφαλής

Γ. Μπάλα, μπαλέτο, μπαλιά, χιονόμπαλα, μπαλαδόρος

Δ. Σελίδα, σελιδοδείκτης, σέλινο, πολυσέλιδος, σελιδοποίηση

Ε) πουλί, πουλερικό, κοτόπουλο, πουλάδα, πούλια

Στ) μέρα, μέρος, μεριά, μερίδα, μερικός, μερίδιο

2.Να βρείτε στο λεξικό σας τη σημασία των λέξεων αποχωρώ, έναρξη, έσοδο. Να γράψετε τα συνώνυμα και τα αντίθετά τους και μια πρόταση για την κάθε λέξη.

 

Βιβλιογραφία

Σακκου, Νίκη, Γίνομαι Άριστος στη Γλώσσα, Αθήνα: Εκδ.Σαββαλας

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ κεφ 23 Δεκαδικοί και Συμμιγείς

Η κ. Δερμεντζόγλου Μ., δασκάλα της Δ τάξης του σχολείου δημιούργησε ένα φυλλάδιο για εξάσκηση των μαθητών/τριών του σχολεόυ στα μαθηματικά, σύμφωνα με τους στόχους του Α.Π του ΥΠΑΙΘ

 

Βιλίο Μαθητή κεφ 23, σελ 60-61

1.Γράψτε ως δεκαδικούς αριθμούς τους παρακάτω συμμιγείς.

Α) 3μ 2δεκ 9εκ.=……..μ

     1μ 4 δεκ 7εκ.=…….μ

     8μ 5δεκ.6 εκ=…….μ

Β) 4μ 8εκ =…….μ

     2μ 5 εκ.=…….μ

     1μ 9εκ.=…….μ

Γ) 1δεκ 4 εκ 5χιλ.=…….μ

     3δεκ 2 εκ.7χιλ.=……..μ

     5δεκ. 9 εκ. 8 χιλ.=…..μ

Δ)   6 δεκ 1 χιλ.=……μ

     9δεκ 3 χιλ.=……..μ

     7δεκ. 5χιλ.=………μ

  1. 2. Να κάνετε τις πράξεις μεταξύ των συμμιγών.

Α) 15ευρώ 41λ.+9 ευρώ 89λεπ.

Β) 12ευρώ5λ.-7ευρώ 80 λ.

Γ) 8κ.400γραμ.+6κιλ950 γραμ.

Δ)13κ.200γραμ- 5κιλ. 785 γραμ.

  1. Να συμπληρώσεις τα κενά.

Α) 5.000γρ=……..κ

Β) 8.500γρ=……..κ

Γ) 2κιλ.=……….γραμ.

Δ) 600γραμ.=…..κιλ

Ε) 9 γραμ.=……..κιλ.

Στ) 95 γραμ.=….κιλ

 

  1. Η κυρία Φωτεινή είχε βάλει σε ένα άδειο μπουκάλι νερού 1,50 κιλό λάδι. Χρησιμοποίησε μια ποσότητα για να μαγειρέψει και ζυγίζοντας ξανά το μπουκάλι βρήκε ότι απέμειναν σε αυτό 1κ.380 γραμ. Πόσο λάδι χρησιμοποίησε για να μαγειρέψει; (Απ. 120 γρ.)
  • Υπολογίστε χρησιμοποιώντας συμμιγείς              

Επίσκεψη σε εργαστήριο κεραμικής

Στις 28/11/2019 μαθητές/τριες της Δ τάξης στα πλαίσια του μαθήματος Ιστορίας,(γεωμετρική εποχή) επισκέφτηκαν το εργαστήριο της Christine Willis στη Λακκιά Θεσσαλονικης.Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.Τα παιδιά της πρώτης ομάδας σχεδίασαν γεωμετρικά σχήματα πάνω στα αγγεία που κατασκεύασαν,ενώ τα παιδιά  της δεύτερης ομάδας με την καθοδήγηση του David έκαναν φυτολόγιο.Στη συνέχεια οι ομάδες αντάλλαξαν ρόλους. Τα παιδιά πέρασαν υπέροχα!

Γνωριμία με το άθλημα του Voley

 Στις 30/10/2019 οι προπονήτριες του Voley της ομάδας Εθνικός Πυλαίας για 2 διδακτικές ώρες υπό την επίβλεψη των γυμναστών του σχολείου κ. Κουτσιανούδη Χ. & Δομπάζας Ε. έδειξαν στους μαθητές της Δ τάξης του σχολείου χαρακτηριστικές δεξιότητες του αθλήματος. Τα παιδιά έμαθαν πως να τοποθετούν τα χέρια και το σώμα τους, πως να πασσάρουν κ.α

Καλό Καλοκαίρι από το Δ΄3 !!!

Το Δ΄3 εύχεται σε μικρούς και μεγάλους ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ με ένα δροσερό τραγούδι με τις μελωδικές φωνές του...!!!

 

 

 

Μυρμηγκοφωλιά

 Σήμερα Παρασκευή 10/5/2019 τα τμήματα της Δ’ τάξης παρακολουθήσαν στο χώρο του σχολείου το βιωματικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής αγωγής : «Η Μυρμηγκοφωλιά», μέσα από το οποίο οι μαθητές/τριες κατανόησαν την σημαντικότητα των εντόμων για το περιβάλλον και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τον σεβασμό της ζωής, όσο μικρή και αν είναι.

Πασχαλιάτικα Κάλαντα

 Τελευταία μέρα λειτουργίας των σχολείων 19/4/2019 πριν από το Πάσχα, οι μαθητές/τριες του Δ3 μαζί με η δασκάλα τους κ. Χασιώτη Στέλλα τραγούδησαν σε όλα το σχολείο τα πασχαλιάτικα κάλαντα, γνωστά και ως του Λαζάρου, τονίζοντας το μήνυμα της Σταύρωσης και Ανάστασης του Θεανθρώπου που θα γιορτάσουμε όλοι σε λίγες μέρες

Έθιμα του Μάρτη

 

Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση μας, από την 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον «Μάρτη» ή «Μαρτιά»...

Το βραχιολάκι αυτό, σύμφωνα με το έθιμο, το φοράνε κυρίως τα παιδιά για να μην «καούν» και να προστατευτούν από τον ανοιξιάτικο ήλιο.

Το βγάζουν στο τέλος του μήνα, ή το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές, όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να το πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους....

Έτσι οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ2   τηρώντας το έθιμο έφτιαξαν τα βροχιολάκια τους.

Η μαθήτρια Χ.Π του  Ε'2 επιμελήθηκε προσωπικά την κατασκευή τους για ολόκληρη την τάξη της.

Page 3 of 4

Ημερολόγιο

May 2024
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31