Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα από 30/3/2020-3/4/2020

Οι εκπαιδευτικοί της Δ΄ τάξης ετοίμασαν για την εβδομάδα 30 Μαρτίου - 3 Απριλίου 2020 δραστηριότητες για τα μαθήματα Γλώσσας, Μαθηματικών, Ιστορίας, Θρησκευτικών, Μελέτης. Οι δραστηριότητες είναι χωρισμένες ανά ημέρα και ανά μάθημα. 

Ευχόμαστε να είστε καλά και σύντομα θα είμαστε όλοι μαζί πάλι!

ΔΕΥΤΕΡΑ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

Την Πέμπτη 2 Απριλίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου Μεταβαίνουμε στη wikipedia https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CE%B1%CE%BD%CF%82_%CE%9A%CF%81%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BD_%CE%86%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%83%CE%B5%CE%BD για πληροφορίες σχετικά με τον Άντερσεν και τα έργα του. Να ψάξετε στη βιβλιοθήκη σας μήπως έχετε κάποια από αυτά. Αν όχι μπορείτε να διαλέξετε κάποιο από τη σελίδα https://www.paidika-paramythia.gr/fairy-tale-author/hans-kristian-antersen

  1. Να διαβάσετε το παραμύθι που διαλέξατε και να γράψετε μια μικρή περίληψη στο τετράδιο της Γλώσσας.
  2. Να φτιάξετε μια όμορφη ζωγραφιά εμπνευσμένη από το παραμύθι σας.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Από το κεφάλαιο 18 του βιβλίου σελ. 47 θυμόμαστε: Μεικτό Βάρος (περιεχόμενο και συσκευασία), Καθαρό βάρος (περιεχόμενο), Απόβαρο (συσκευασία).                       1. Να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα:                                                              

Καθαρό Βάρος

 

Απόβαρο

Μεικτό Βάρος

12,3 κ.

35,8 κ.

 

2 κ. 510 γρ.

 

3 κ.

 

7,9 τόν.

10,4 τόν.

2 Η Ελένη ζυγίζει 13 κιλά και 350 γραμμάρια και η Μαρία ζυγίζει 6,4 κιλά περισσότερο. Ποιο είναι το βάρος της Μαρίας;                                                            α) Υπολογίζω με συμμιγείς αριθμούς β) Υπολογίζω με δεκαδικούς αριθμούς. 

Κάντε στο τέλος αυτοδιόρθωση. Λύσεις: 1: (48,1κ., 0,490κ., 2,5τ.) 2: (19κ. και750γρ., 19,750).                                                                                                                                                    

ΤΡΙΤΗ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

Το παραμύθι που διαλέξατε χθες μπορείτε να το μετατρέψετε σε θεατρικό κείμενο με πρότυπο το κείμενο ¨Ο Κεραμιδοτρέχαλος¨ από το βιβλίο της Γλώσσας σελ. 74-75 τεύχος β΄ (πρόσωπα – σκηνές).

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ                                                                                      

Θυμόμαστε: Όταν πολλαπλασιάζουμε έναν αριθμό με το 10, 100, 1000, η υποδιαστολή μετακινείται δεξιά, τόσες θέσεις όσα μηδενικά έχει ο πολλαπλασιαστής. Όταν διαιρούμε έναν αριθμό με το 10, 100, 1000, η υποδιαστολή του διαιρετέου μετακινείται αριστερά, τόσες θέσεις όσα μηδενικά έχει ο διαιρέτης.

  1. 8,73 Χ 10 =         28,476 Χ 100 =             82,359 Χ 1000 = 

           5,28 : 100 =            75 : 10 =                    64 : 1000 = 

Πότε τα μηδενικά στους δεκαδικούς αριθμούς δεν επηρεάζουν την αξία του αριθμού; (σελ. 41 κεφ. 15)

  1. Διάγραψε τα μηδενικά που δεν επηρεάζουν την αξία του αριθμού:

0,07                          20,30                           3,002

13,000                      9,09                             0,004

Κάντε στο τέλος αυτοδιόρθωση. Λύσεις: 1: (87,3 2.847,6 82.359) 2:(20,3     13)

ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

  1. Τα παιδιά της Δ΄ τάξης αποφάσισαν να ανεβάσουν την Πέμπτη 2 Απριλίου, τη θεατρική παράσταση με τίτλο το παραμύθι που δουλέψατε. Με βάση τις οδηγίες του τετραδίου εργασιών β΄ τεύχος, σελ. 17, να γράψετε πρόσκληση για να καλέσετε τους μαθητές των άλλων τάξεων.
  2. Αφού επιλέξετε τον σύνδεσμο https://www.classtools.net/vortex/5-Tfwhj πατήσετε start και αντιστοιχίστε τα ρήματα με το σωστό χρόνο (Αόριστος, Παρατατικός , Συνοπτ. Μέλλοντας, Εξ. Μέλλοντας), σύροντας τα ρήματα στον σωστό κάδο.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Στο βιβλίο μαθητή ή στα διαδραστικά βιβλία επιλέγουμε “Ιστορία - βιβλίο μαθητή” http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D103/743/4857. στο κεφάλαιο 2 ¨Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες¨ Πατώντας πάνω στη λέξη αποικίες ctrl + κλικ συνδεόμαστε στο youtube και παρακολουθούμε προσεκτικά το σύντομο video. Στη συνέχεια απαντούμε στο τετράδιό μας τις ερωτήσεις:

  1. Ποια ήταν τα αίτια του Α΄ αποικισμού;
  2. Ποια ελληνικά φύλα μετανάστευσαν;
  3. Παρατηρώντας το χάρτη να περιγράψετε την πορεία του κάθε φύλου από την Ελλάδα στη Μ. Ασία και να εντοπίσετε στο χάρτη την αφετηρία και τον προορισμό τους.

ΠΕΜΠΤΗ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ                                                                                                      

Σήμερα 2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και τα παιδιά της Δ΄ Δημοτικού αποφάσισαν να κάνουν έκθεση σχολικού βιβλίου και για να το κάνουν γνωστό στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου θέλησαν να φτιάξουν μια αφίσα.  

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

  1. Η μια ομάδα μαθητών πρότεινε να κατασκευαστεί η αφίσα σε σχήμα τετραγώνου με περίμετρο 240 εκατοστά. Πόσα εκατοστά θα έχει κάθε πλευρά της αφίσας;
  2. Η άλλη ομάδα μαθητών πρότεινε να κατασκευαστεί η αφίσα σε σχήμα ορθογωνίου με μήκος 60 εκατοστά και πλάτος 40 εκατοστά. Πόσα εκατοστά είναι η περίμετρος της αφίσας;
  3. Να συγκρίνεις τις περιμέτρους των δύο αφισών, τι παρατηρείς;

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Στο κεφάλαιο της Ιστορίας ¨Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες¨ μάθαμε πως το Αιγαίο έγινε ελληνική θάλασσα, αφού στις δυο πλευρές του κατοικούσαν Έλληνες. α) Από ποιο γεωγραφικό διαμέρισμα της ηπειρωτικής Ελλάδας έφυγαν οι Αιολείς, οι Ίωνες και οι Δωριείς;                                                                                                               

 β) Τα ελληνικά φύλα σε ποια νησιά έφτασαν; Σε ποιο γεωγραφικό διαμέρισμα της νησιωτικής Ελλάδας ανήκουν; Ποιοι είναι οι νομοί και οι πρωτεύουσες αυτού του διαμερίσματος; Αναζητούμε στο διαδίκτυο αξιοθέατα αυτών των νησιών.

ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Επιστολή της κ. Τσετουλίδου Α, δασκάλας τεχνικών του σχολείου

Αγαπητά μου παιδιά,

Χαίρομαι πολύ που επικοινωνούμε μετά από τόσο καιρό. Τώρα που εγώ είμαι καλά και εσείς έχετε χρόνο μπορούμε να δημιουργήσουμε πάλι !!!

Σας στέλνω τις οδηγίες για κάθε τάξη. Όλα τα παιδιά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ξυλομπογιές, μαρκαδόρους και μολύβια.

Η Δ΄Δημοτικού να δουν εικόνες από το μικρόκοσμο ( βιβλίο Εικαστικών στην ενότητα Β4, σελ.46) και να κάνουν την άσκηση στο Τετράδιο Εργασιών στη σελ.25 .

Επίσης να κάνουν μια δική τους ζωγραφιά με θέμα : «Το τέλος του κορονοιού»

Το βιβλίο Εικαστικών Γ΄και Δ΄Δημοτικού το βρίσκουμε στο

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-A103/722/4780,21658/

Το Τετράδιο Εργασιών Γ΄και Δ΄Δημοτικού το βρίσκουμε στοhttp://ebooks.edu.gr/courses/DSDIM-D105/document/4cf4e60eonla/523aea3b4f9w/523aef1f52cl.pdf

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Επανάληψη στους δεκαδικούς:

1 .Βάλε το κατάλληλο σύμβολο ισότητας ή ανισότητας ( <, >, = )

8,04   ….   8,4                3,89 ….. 3,88                             56,35 ….. 56,350

0,9 ….. 0,09                      306,5 …. 30,65                           3,55 ….. 3,550

  1. Να κάνεις κάθετα τις πράξεις:

239,89 + 45,6                234,8 – 32,45

  1. Ο Μιχάλης πήγε στο βιβλιοπωλείο και αγόρασε δύο βιβλία. Το ένα κόστιζε 13,2 € και το άλλο 24,5 € . Αν έδωσε 50 € πόσα ρέστα πήρε;                                             Αφού κάνεις πρώτα μια εκτίμηση στη συνέχεια να υπολογίσεις με ακρίβεια.     Κάντε στο τέλος αυτοδιόρθωση. Λύσεις:1: (<,> >,> =,=) 2:(285,49 202,35)3:(12,3)

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

  1. Στο βιβλίο ή πηγαίνοντας στην ηλεκτρονική διεύθυνση:http://www.iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Grafeia/Graf_Ereynas_A/Nea_progr_spoyd_Thriskeytika/NEOI_FAKELOI/350949975-FAKELOS-MATHITI-THRISKEFTIKA-D-DHMOTIKOU.pdf στη σελίδα 39 υπάρχει το κείμενο ο Ακάθιστος Ύμνος. Είναι ένας υπέροχος ύμνος αφιερωμένος στην Παναγία για να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους οι βυζαντινοί, μετά από ένα μεγάλο θαύμα που έγινε στην Κωνσταντινούπολη. Αφού διαβάσουμε το κείμενο απαντούμε: Μετά από ποιο σημαντικό γεγονός έψαλλαν όρθιοι τον ύμνο στην Παναγία που ονομάστηκε Ακάθιστος Ύμνος;
  2. Ο Ακάθιστος Ύμνος (Χαιρετισμοί) είναι ένα κοντάκιο δηλ. ύμνος με αρκετά τροπάρια (οίκους) αφιερωμένο σε ένα σημαντικό γεγονός. Αποτελείται από 24 οίκους. Αναζητείστε και βρείτε στη σελίδα 40 του κειμένου πότε ψάλλεται στην εκκλησία;                                                                                                        Οι υπερασπιστές της Πόλης απέδωσαν τη σωτηρία τους στη Θεοτόκο που σύμφωνα με διηγήσεις στρατιωτών την έβλεπαν πάνω στα τείχη. Μετά τη νίκη γράφτηκε ο συγκινητικός ύμνος «τη υπερμάχω» που πολλές φορές λέμε στη σχολική γιορτή της 25ης Μαρτίου.       Αναζητούμε στο youtube το κοντάκιο «τη υπερμάχω» και το ακούμε. https://www.youtube.com/watch?v=c7mMAcQgzg4   Προσπαθούμε να κατανοήσουμε φράσεις του ύμνου, αφιερωμένες στην Υπέρμαχο στρατηγό, τη Θεοτόκο.                                                                                                                                                                                            

Αγγλικά Λύσεις Εβδομαδιαίου προγράμματος 23/3/2020-27/3/2020

Εβδομαδιαίο πρόγραμμα μελέτης (23-3-20 έως 27-3-20)

Λύσεις/Answer key:

1η διδακτική ώρα:

Exercise

  1. Βιβλίο μαθητή (σελ. 48, άσκηση 7)

ΕΤ1

18: 45 (quarter to seven)

ΝΕΤ

20:15 (quarter past eight)

22:30 (half past ten)

ET3

20:00 (eight o’clock)

2η διδακτική ώρα:

Exercise

  1. Τετράδιο εργασιών : σελ. 35, άσκηση 1 και σελ. 37, άσκηση 5

Άσκηση 1:

  1. It’s sunny
  2. It’s windy
  3. It’s cloudy
  4. It’s raining
  5. It’s snowing
  6. It’s hot
  7. It’s warm
  8. It’s chilly
  9. It’s cold

Άσκηση 5:

Πιθανές απαντήσεις:

Thursday 21-07 → It’s windy, It’s cloudy, It’s hot, It’s warm.

Friday 22-07 → It’s raining, It’s windy, It’s cloudy, It’s warm.

3η διδακτική ώρα:

Exercise: in, on or at?

In June

On Friday

At half past ten

In autumn

On April 2nd

On Saturday

In spring

At (a) quarter to three.

In September

In summer

On Tuesday

On August 17th

At six o’clock

Aγγλικά Εβδομαδιαίο πρόγραμμα από 30/3/2020-10/4/2020

Η κ. Ανθή Παπαγεωργίου, εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας, προτείνει τις παρακάτω δραστηριότητες για το μάθημα των Αγγλικών στην Δ τάξη. από 30/3/2020-10/4/2020

Δ’ English Class

Αγαπητοί μαθητές, στα παρακάτω links θα βρείτε video και ασκήσεις για τις δυο επόμενες εβδομάδες.

1)Πριν δείτε το κάθε βίντεο, παρακαλώ, να ανοίξετε την επιλογή Preparation ακριβώς πάνω από το video και να κάνετε την άσκηση που σας ζητάει.

2)Τώρα μπορείτε να παρακολουθήσετε το video δύο ή και περισσότερες φορές .

3)Αφού δείτε το βίντεο, να ανοίξετε την επιλογή Game και να κάνετε επίσης την άσκηση που σας ζητάει.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/buzz-and-bobs-big-adventure

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/one-moment-around-the-world

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/our-colourful-world

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-animal-shelter

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-lazy-bear

Να είστε όλοι καλά!

Θεατρική Αγωγή

Η δασκάλα θεατρικής Αγωγής του σχολείου κ. Σάββα Μ προτείνει:

Η θεατρική αγωγή μπορεί να γίνει εύκολα μια οικογενειακή υπόθεση ή ακόμη και ευφάνταστα βίντεο που μπορούμε να μοιραστούμε με τους συμμαθητές μας - γιατί παιχνίδι υπάρχει όπου υπάρχει διάθεση και φαντασία- !

 

Παιδιά! Αν έχετε τους συμμαθητές σας στο viber ή αν έχετε τα mail τους εύκολα μπορείτε να γίνεται μικροί “κινηματογραφικοί” σκηνοθέτες και να μοιραστείτε τις θεατρικές σας δράσεις στο σπίτι και έτσι ο κύκλος της θεατρικής αγωγής να βρει έναν άλλον δρόμο!

Όπως είμαι σίγουρη ότι μπορείτε να φανταστείτε και μόνοι σας το θέατρο μπορεί εύκολα να μεταφερθεί παντού! Το μόνο που χρειάζεται είναι ένας ηθοποιός και ένας άνθρωπος στο κοινό λένε και είναι μεγάλη αλήθεια! Αν είσαστε και παραπάνω μέσα στην οικογένεια πόσο μάλλον..! Ευκαιρία για θεατρική δράση, αλλά και ευκαιρία να γνωρίσετε ο ένας τον άλλον ακόμη καλύτερα, να αναδείξετε τα ταλέντα σας (που εγώ προσωπικά έχω ήδη θαυμάσει σε όλους σας) και πάνω απ΄όλα να περάστε καλά! Εκτός απ τα διάφορα παιχνίδια που έχουμε παίξει μαζί στη τάξη που μπορείτε να ανακαλέσετε στο μυαλό σας, να καταγράψετε και να ξεκινήσετε να τα δοκιμάζετε με ευφάνταστους τρόπους στο σπίτι, εδώ θα βρείτε μια σειρά από παιχνίδια προτάσεις που μπορεί να έχουμε δοκιμάσει ήδη στο σχολείο ή να είναι για κάποιους καινούργια! Μπορείτε να φτιάξετε και τα δικά σας video και να τα μοιραστείτε με τους φίλους σας (!) ή να είναι αφορμή για μια όμορφη σύνδεση με την οικογένεια σας!

Δεν θα χωρίσω τα παιχνίδια σε ηλικιακές κατηγορίες καθώς πιστεύω ότι λίγο πολύ μπορείτε να τα δοκιμάσετε όλα μικροί και μεγάλοι! Μια πρώτη ανάγνωση νομίζω θα σας κατατοπίσει..

 

Enjoy!

Η εκπομπή!

Ένας απ την οικογένεια αναλαμβάνει τον ρόλο του παρουσιαστή μιας εκπομπής (Πώς θα τη λένε; Σε ποιο κανάλι; Τί θα φοράει ο παρουσιαστής και οι καλεσμένοι; ) Ο παρουσιαστής θέλει να παρουσιάσει το κάθε μέλος της οικογένειας σαν να είναι ένας σούπερ καλεσμένος! Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εστιάσει μόνο στα προτερήματά του και σε όλα τα ταλέντα του προκείμενου να δείξει στο κοινό πόσο ξεχωριστός είναι.

Στη συνέχεια τον φέρνει live στην εκπομπή και του κάνει μια σειρά από ερωτήσεις για να τον γνωρίσει το κοινό καλύτερα. Ερωτήσεις για το παρελθόν του για όσα αγαπάει να κάνει..κ.τ.λ. Βάλτε τη φαντασία σας!

tips για τους γονείς : Kαταγράψτε εναλλάξ στο κινητό σας τις παρουσιάσεις και στείλτε το βίντεο σε κάποιον που θέλετε να πάρετε ανταπόκριση για το τί καινούργιο έμαθε για εσάς ή τί του άρεσε!

Ο ήρωας μου/ το πρότυπο μου.

Διαλέγει στο μυαλό του κρυφά κάθε ένα μέλος της οικογένειας τον ήρωα που θαυμάζει ή θαύμαζε μικρός, ή έναν άνθρωπο γνωστό ή μη που το είχε/έχει πρότυπο και ξεκινάμε να περπατάμε στο σαλόνι μας όπως αυτός, προσπαθούμε να μιμηθούμε τη φωνή του, τον τρόπο που μιλάει και κινείται..μόλις μπούμε στον ρόλο καθόμαστε σε κύκλο και κάνουμε ερωτήσεις ο ένας στον άλλον προκείμενου να καταλάβουμε ποιός είναι .. π.χ. Με τί ασχολείσαι ; έχεις κάποιο εργαλείο ή όπλο; Φοράς στολή; έχεις φίλους; Έχεις κάποια δύναμη; έχεις κάποια αποστολή; Για ποιόν λόγο πιστεύεις ότι σε διάλεξε η κόρη/γιος/μαμά/μπάμπας μου ως “ήρωα”;

tips : μείνετε στον ρόλο όσο μπορείτε, διατηρώντας τον διαφορετικό τρόπο ομιλίας, ηχοχρώματος, ύφους και κίνησης. Ένα ταιριαστό αξεσουάρ στον ρόλο πολύ συχνά είναι ιδιαίτερα βοηθητικό για να βγούμε για λίγο απ τον εαυτό μας και να γίνουμε κάποιοι άλλοι!

Κινέζικα Πορτραίτα !

Ένα πολύ όμορφο παιχνίδι για μια παρέα και φυσικά και την οικογένεια που μας φανερώνει πόσο διαφορετικά μπορεί να μας βλέπει και να μας αντιλαμβάνεται ο καθένας είναι τα κινέζικα πορτραίτα ! Ένας βάζει κρυφά στο μυαλό του ένα μέλος της οικογένειας ή της παρέας και δηλώνει έτοιμος να απαντήσει γι αυτόν που έβαλε στο μυαλό του μια σειρά από “κουφές” , αλλοπρόσαλλες δηλαδή ερωτήσεις!

Ο Σολίστας!

Κάντε έναν κύκλο όρθιοι κάπου που να έχετε λιγάκι χώρο για να κουνηθείτε!

Μπορείτε να πάρετε ένα μπαλάκι που θα πετάτε ο ένας στον άλλον ή να στείλετε με τα χέρια σας έναν κεραυνό τραγουδιού! Αυτό σημαίνει σε όποιον πάει το μπαλάκι ή σε όποιον στείλω έναν κεραυνό τραγουδιού πρέπει να πει ένα τραγούδι (λίγο όσο θέλει) οι άλλοι αν το ξέρουν το τραγουδάνε μαζί του (κινηθείτε ελεύθερα στον κύκλο με χορευτικές κινήσεις ώστε να ξεμουδιάσετε ) αμέσως μετά ο σολίστας στέλνει σε άλλον το μπαλάκι ή κεραυνό και το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να ξεμείνουμε από τραγούδια! Αν δεν σας έρχεται αμέσως κάποιο τραγούδι δεν μας πειράζει καθόλου ευκαιρία ν΄ αυτοσχεδιάσουμε μια μελωδία!

 

Ο Μονόλογος!

 

Πείτε σε κάποιον να σας δώσει τις συνθήκες (δηλ. ο χώρος στον οποίο βρίσκεστε, ποιος είστε, τί κάνετε εκεί; τί συνέβη και μιλάτε μόνοι σας;! )

Στείλτε τον μονόλογο σας στους συμμαθητές σας και ζητήστε τους να καταγράψουν τον δικό τους!Επίσης αυτό το παιχνίδι είναι ότι πρέπει για να εκφράσετε όσα συμβαίνουν μέσα σας αυτές τις ημέρες του εγκλεισμού! Το μόνο που χρειάζεται είναι να επιλέξετε το θεατρικό σας ύφος, π.χ. Δραματικά! Χιουμοριστικά! Με αγωνία! κ.α. ...!

Π Α Ν Τ Ο Μ Ι Μ Α !  

 

Παντομίμα με τίτλους από ταινίες, σειρές, βιβλία, παραστάσεις!

Παντομίμα με θέμα : επαγγέλματα, χρήση αντικειμένων, μουσικά όργανα, αθλήματα, συναισθήματα κ.τ.λ.

Αντίθετα επιχειρήματα

 

Είστε δύο στο σπίτι; Κάντε ένα ωραίο “Ντιμπέιτ” επιχειρημάτων υποστηρίζοντας ο καθένας δύο τελείως αντίθετα θέματα. π.χ. να μαγειρέψουμε μακαρόνια! Να μαγειρέψουμε ρεθύθια! Καλοκαίρι-Χειμώνας, Χριστούγεννα -Πάσχα, θέατρο - σινεμά, τρένο - αεροπλάνο, αλήθεια- ψέμα, τηλεόραση-βιβλίο..κ.α. Αν είναι και άλλοι στο σπίτι μπορούν να συμμετέχουν πηγαίνοντας κάθε φορά στην ομάδα αυτού που τους πείθει περισσότερο!

 

Διαβάζω σαν...

 

Το μόνο που χρειάζεστε είναι έναν που να θέλει να μπει στον ρόλο του “ηθοποιού” και έναν άλλον που να μπει στο ρόλο του σκηνοθέτη . Ο σκηνοθέτης δίνει έναν κείμενο στον ηθοποιό να το διαβάσει πρώτα 2-3 φορές και αμέσως μετά ξεκινάει το παιχνίδι. Ο σκηνοθέτης δίνει οδηγίες στον ηθοποιό για το πως θα διαβάσει το κείμενο. Δοκιμάστε τον σε μια σειρά από διαφορετικές οδηγίες. π.χ. δημοσιογράφος, τηλεπαρουσιαστής, με λόξιγκα, ρομπότ, στεναχωρημένα, χαρούμενα, με νεύρα, στρατιωτικά, σαν να λες παραμύθι, θυμωμένα, με το ζόρι, δραματικά, κολλώντας, με προφορά ξένου, σαν χαζός...κ.α.

Ομαδικό μασάζ. .

Κάντε έναν στενό κύκλο με γυρισμένες τις πλάτες ο ένας στον άλλον. Κάθε φορά υπάρχει ένας οδηγός μασέρ. Ξεκινάει ο μεγαλύτερος σε ηλικία που κάνει τον μασέρ , κάνοντας χαλαρωτικές κινήσεις στον μπροστινό του και αυτός τις μεταφέρει στον επόμενο ακριβώς όπως το νιώθει. Συνεχίζεται με τον επόμενο ηλικιακά να γίνεται ο οδηγός μασέρ μέχρι και τον μικρότερο. Βάλτε αν θέλετε χαλαρωτική μουσική και διασκεδάστε το!

tips : Μια συνέχεια θα ήταν ο οδηγός να σχεδιάζει τώρα κάτι στην πλάτη του άλλου, το σχέδιο να μεταφέρεται σε όλους στον κύκλο και όλοι μαζί προσπαθούν να καταλάβουν τι ήταν!

Αυτοσχεδιασμός με ένα αντικείμενο

Έχουμε μαζί μας κάποια αντικείμενα (ένα μαντήλι, ένα μεγάλο ύφασμα, ένα περίεργο ρολόι, ένα κουτί...βασικά ότι σαν κάνει “κλικ” απ όσα διαθέτει ένα σπίτι!) Διαλέγει ο καθένας το αντικείμενο του χρησιμοποιώντας το μπαίνουμε σʼ ένα ρόλο βάζοντας απλά ότι λόγια μας έρθουν στο μυαλό εκείνη τη στιγμή. Μπορείς να κάνεις έναν μονόλογο ή μπορείς να απευθύνεσαι σε κάποιον!

Αφήστε ελεύθερη τη φαντασία και δείτε τί θ΄ αποκαλυφθεί!

Ένα παιχνίδι ενίσχυσης της αυτοεκτίμησής για τα μικρούλια σας..

«Κάποτε σε μια χώρα μακρινή, ζούσανε πολλά αστεράκια μαζί.

Σε εκείνη την χώρα τα πάντα λάμπανε από το φως των μικρών εκείνων αστεριών.

Για αυτή την χώρα άκουσε και ένα μακρινό αστέρι, που ήταν, όμως, μουντό, χωρίς φως και χωρίς χρώμα.

Αποφάσισε, λοιπόν, να πάει στην χώρα των αστεριών για να δει τι κάνανε τα άλλα αστέρια και είχανε φως.

Περπάτησε μέρες πολλές και νύχτες ατελείωτες, ώσπου τελικά τα κατάφερε και έφτασε κατάκοπο στην χώρα των αστεριών.

Παντού υπήρχε φως από τα αστέρια. Άλλα έφεγγαν περισσότερο και άλλα λιγότερο, όλα όμως ήταν λαμπερά και χαρούμενα.

Άρχισε να ψάχνει για το μυστικό που είχαν και λάμπανε, ρωτώντας το κάθε ένα πως τα κατάφερνε.

-Εγώ, του είπε ένα, λάμπω επειδή ζωγραφίζω όμορφες θάλασσες.

-Εγώ, του είπε ένα άλλο, επειδή τραγουδάω όμορφα.

-Εμένα η λάμψη μου έρχεται από τις καλές πράξεις που κάνω.

Κάθε αστεράκι είχε και κάτι καλό να του πει.

Τότε το μακρινό αστέρι αναρωτήθηκε τι μπορούσε να κάνει το ίδιο για να λάμψει.

Όμως και αν το έβρισκε, ποιος θα του μάθαινε να το κάνει;

 

Στο σημείο αυτό, ζητήστε από το παιδί να σας πει «ως αστέρι που λάμπει», τι μπορεί να διδάξει στο μακρινό αστέρι.

Αν το παιδί δυσκολεύεται να βρει κάτι καλό, βοηθήστε το λέγοντας τα προτερήματά του.

Εδώ θα βρείτε μια σειρά από προτάσεις στο διαδίκτυο που αφορούν παραμύθια, δραστηριότητες και βίντεο σχετικά με το θέατρο που μπορείτε να περιηγηθείτε και να δείτε τί σας αρέσει!

  1. Του κουτιού τα παραμύθια. Η αγαπημένη τηλεσειρά που πιθανά ξέρουν και οι γονείς σας. Θέατρο, κουκλοθέατρο και παραμύθια όλα σε μια υπέροχη σύλληψη, την εποχή που δεν υπήρχε και από ένα λάπτοπ και ή τάμπετ στα πόδια των παιδιών η οικογένεια Σοφιανού είχε οραμαστιστεί κάτι άλλο..! Για μικρούς και μεγάλους.

https://www.youtube.com/watch?v=GP8rUnlQr2M&list=PLlSnL-UwnjEfiYA3kdLrAnGO9CeIQjZfg

  1. Η Ανθή Θάνου αφηγείται το παραμύθι: Ο κότσυφας και η αλεπού . Για όλους.

https://www.youtube.com/watch?v=chTVDL70yTM&feature=share&fbclid=IwAR1HcPtynygcosbSD-sg2otRZebTcSCgHrNiJPeYc_cuO_xYyMJj7GG9b1s

  1. 3. Η Ξένια Καλογεροπούλου διαβάζει το παραμύθι "Το Σπίτι με τις Γάτες" . Για όλους.

https://www.youtube.com/watch?v=UGOlD4ePfRE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3SmEiB3OLR8ydZebwrMcLsRz1o7UaqN1i1g_krMrYchowN_n_hsE6WRHM

  1. 4. Πήτερ Παν, παράσταση από παδιά για παιδιά.

https://www.youtube.com/watch?v=_txdTPc6T3s

  1. 5. Η Θεατρική Ομάδα Μεγαλόπολης παρουσίασε την παιδική παράσταση "Στου Αισώπου τον καιρό". Για όλους!

https://www.youtube.com/watch?v=0zNMtH7PBnM

  1. 6. "Ο Εγωιστής Γίγαντας" με την τεχνική του Μαύρου Θεάτρου, από την θεατρική ομάδα Σουφλίου

https://www.youtube.com/watch?v=F8UTja6H_MQ

7. ΠΙΝΟΚΙΟ. Παράσταση κουκλοθέατρου από την ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

s://www.youtube.com/watch?v=1sDulHctzWc

8. Mamma mia! Θεατρική Μουσικοχορευτική Παράσταση ! (για τα τμήματα της Στ΄)

https://www.youtube.com/watch?v=x_Yhi196BOM

  1. 9. Εδώ Λιλιπούλη... (για μικρούς και μεγάλους)

https://www.youtube.com/watch?v=t1OPBz3nXd8&fbclid=IwAR2K4YwjvHPf0gfdaqfmMbP0O35BsiBWY8IUPGcTw8pv93S0_M5_RVOmJCw

  1. 10. Παραμυθοδρομίες «Φτιάξε ένα παραμύθι» Για Β΄δημοτικού και άνω με τη βοήθεια των γονιών.

https://enakeimenomiaeikona.blogspot.com/2018/02/blog-post.html?m=1&fbclid=IwAR30FMLEGUS0pVkTAlXo7SPCc4w6w08WIZmtwvK65ANl6JYAiuzwxNS88A4

  1. 11. Εκπαιδευτική Τηλεόραση στο Διαδίκτυο με επιλεγμένες ταινίες και βραβευμένες μαθητικές δημιουργίες. Για τις μικρές τάξεις Α΄και Β΄. Κάθε βδομάδα με νέες προτάσεις.

https://drive.google.com/file/d/1jAHXW9V-WflhL22X2DKPjFObKEuUV2Mr/view?fbclid=IwAR3kr3Y0pML8r_5bvbJK1eR8N0-cN0pCJ9_n1ByRTjqNnRpRnK_11e2bDNM

  1. 12. μια μέρα στο αρχαίο θέατρο. Για Γ΄δημοτικού και πάνω.

https://www.youtube.com/watch?v=_T6uBCP7UKY&list=PLoWqd3e-8kKqZNsdJEU0mTHaNdTIjmOqo&feature=emb_title&fbclid=IwAR1X4awLHTdkerHa2Z4cLNLzeH2aLzSOqs1lb8e3CIhAzh49r0SlW2oaVds&app=desktop

  1. 13. Εξαιρετικά και δημιουργικά παιχνίδια εμπνευσμένα από την αρχαία Ελλάδα

Για Γ΄δημοτικού και πάνω

https://cycladic.gr/page/paizontas-sto-spiti?fbclid=IwAR1pC5CPF6IOJDfQyyDnfYbf7w5WiMo-rVtSylmrxzeCUxiiSp5L-2socak

  1. 14. Commedia dell' Arte (μία διδακτική προσέγγιση). Από Γ΄δημοτικού και πάνω.

https://www.youtube.com/watch?v=71CCBXO1Y5w&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1rDnVPmLwVqjqq0hvtTh5SN3XZcbqc4-KM4S69ayBV9wC3ELe2MGtQaDQ

  1. 15. Περιήγηση στα θέατρα του κόσμου.(Χρειάζεται flash player για να παίξει)

Για όλες τις ηλικίες.

https://artsandculture.google.com/theme/11-dramatic-virtual-tours-of-stages-around-the-world/1gJiszMqltReJA?hl=en&fbclid=IwAR1pMzZOXyIET92top6ddcVWCm2WKqZUSiDx3Jtua6vCPL5T8S0yKy12CVQ

ΤΠΕ

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

φαντάζομαι πόσο δύσκολο είναι να κρατηθούν οι ισορροπίες όσων αφορά στη χρήση υπολογιστικών μέσων αυτό το διάστημα. Παρακάτω προτείνω κάποιες ηλεκτρονικές ιστοσελίδες οι οποίες εμπεριέχουν εκπαιδευτικό υλικό, λογισμικό και δραστηριότητες για παιδιά.

Για ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο

https://saferinternet4kids.gr/

Προτάσεις για ποιοτικό χρόνο μπροστά στην οθόνη

https://saferinternet4kids.gr/nea/playandlearn/

YouTube Kids

https://saferinternet4kids.gr/nea/youtubekids/

Μουσείο Πληροφορικής

https://elmp.gr/mouseio/

Παιδιά μου,

οι εργασίες/project που έχουμε ξεκινήσει με το κάθε τμήμα ξεχωριστά έμειναν ανολοκλήρωτες στο εργαστήριο μας... αλλά και οι on-line δραστηριότητες που σας προτείνω είμαι σίγουρη ότι θα σας αρέσουν εξίσου!

Προσοχή! Καλό είναι να μη ξεπερνάμε τα επιτρεπόμενα λεπτά σε χρόνο οθόνης την ημέρα! Κλείνουμε το laptop, τον υπολογιστή, το κινητό και κάνουμε κάτι άλλο, διαβάζουμε, παίζουμε, ζωγραφίζουμε, χορεύουμε...

Ας εκμεταλλευτούμε όλοι μας το χρόνο αυτό θετικά και δημιουργικά!

Ας ξεκινήσουμε με παιχνίδι! Κι επειδή στο δικό μας σπίτι τα παζλ είναι μία από τις καθημερινές μας δραστηριότητες…

https://www.jigsawplanet.com/christinagk/3o-d-s-pylaias

Οδηγίες

  1. Κλικ στο παζλ που θέλετε
  2. Κλικ στο εικονίδιο με το φαντασματάκι, αν θέλετε να βλέπετε την εικόνα του παζλ στο φόντο
  3. Κλικ-σέρνετε-αφήνετε στο σωστό σημείο το κάθε κομμάτι
  4. ΜΟΝΟ για το παζλ με το λογότυπο του σχολείου: Αριστερό κλικ σε ένα κομμάτι και στη συνέχεια δεξί κλικ (όσες φορές χρειαστεί) για περιστροφή του κομματιού. Αριστερό κλικ.

Είμαι σίγουρη πως θα καταφέρετε να περάσετε το δικό μου χρόνο!

Καλή διασκέδαση και καλή αντάμωση! Μου λείπετε ΟΛΟΙ!!!

Χριστίνα Γκόγκου

Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Αγγλικά Εβδομαδιαίο πρόγραμμα από 23/3/2020-27/3/2020

Επειδή το μάθημά μας είναι τρίωρο, θα χωρίσω την ύλη και τα καθήκοντα σε τρεις ‘διδακτικές ώρες’.

Καθώς, όταν έκλεισαν τα σχολεία δεν είχαν φτάσει τα τμήματά μου (Δ1 και Δ2) στο ίδιο σημείο, ξεκινώ με τα παρακάτω μαθήματα για να έρθουν όλοι στο ίδιο επίπεδο. Θα υπάρχουν extra tips, material and activities για τους προχωρημένους.

Με αγάπη

Μάργαρη Αικατερίνη (ΠΕ 06)

Λοιπόν ξεκινάμε!

1η διδακτική ώρα:

Unit 4: TIME (Βιβλίο μαθητή)

Αντιγράψτε τον ακόλουθο σύνδεσμο στον browser σας και πατήστε enter: https://www.vocabulary.cl/Basic/Telling_Time.htm

Μελετήστε πώς σχηματίζεται η ώρα. Η σελίδα αυτή παρουσιάζει δύο τρόπους, τους οποίους δίδαξα στο Δ1. Δείτε και τους δύο, αλλά εστιάστε στον πιο συνηθισμένο, αυτόν που υπάρχει και στο πλαίσιο

Τονίζω κάποιες λεπτομέρειες:

1.       e.g. It’s (a) quarter past two.

It’s (a) quarter to three.

Κάτι που δεν υπάρχει στο παραπάνω site είναι η λέξη ‘minutes’:

e.g. It’s twenty (minutes) past two.

It’s twenty (minutes) to three.

Η λέξη ‘minutes’ μπορεί να μπει. Όμως, και το ‘a’ και το ‘minutes’ είναι προαιρετικά, μπορούν να παραληφθούν, γι’ αυτό είναι σε παρένθεση.

2.       Προσοχή:   a.m. → π. μ.

                                   p.m. → μ.μ.

Μην μπερδεύεστε! Το p.m. έχει αντίθετη σημασία στα αγγλικά από ό,τι στα ελληνικά! Σημαίνει μετά μεσημβρίαν (μ.μ.)!

3.       It’s 12 o’clock.

Μπορεί να σημαίνει: It’s midday: είναι δώδεκα το μεσημέρι

ή It’s midnight: είναι δώδεκα η ώρα τα μεσάνυχτα

Μελετήστε πώς σχηματίζεται η ώρα. Η σελίδα αυτή παρουσιάζει δύο τρόπους, τους οποίους δίδαξα στο Δ1. Δείτε και τους δύο, αλλά εστιάστε στον πιο συνηθισμένο, αυτόν που υπάρχει και στο πλαίσιο.

Exercises:

  1. Στο ίδιο site, πήγαινε κάτω-κάτω στο Next Activity και κάνε τα interactive games ‘Telling the Time 1 και 2’
  2. Βιβλίο μαθητή (σελ. 48, άσκηση 7)

Μπορείτε να το ακούσετε στο : http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D101/693/4597,20859/

(πατήστε στην μπάρα κάτω από την εκφώνηση της άσκησης για ήχο)

2η διδακτική ώρα:

Βιβλίο μαθητή (σελ. 51, Lesson 2: What’s the weather like?)

Study the new words in 3:

It’s hot: κάνει ζέστη (πολύ, καύσωνα)

It’s warm: κάνει ζέστη (επιθυμητή, μπροστά στο τζάκι, μια ανοιξιάτικη μέρα)

It’s chilly: κάνει ψυχρούλα

It’s cold: κάνει κρύο

It’s sunny: έχει ήλιο, λιακάδα

It’s windy: έχει αέρα

It’s cloudy: έχει συννεφιά

It’s raining: βρέχει

It’s snowing: χιονίζει

More: It’s stormy: έχει θύελλα, καταιγίδα, τρικυμία

It’s foggy: έχει ομίχλη

Exercises

  1. Τετράδιο εργασιών : σελ. 35, άσκηση 1 και σελ. 37, άσκηση 5
  2. ‘Weather 1’ game in: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/category/topics/weather

3η διδακτική ώρα:

In / on / at

Study:

  1. Μπροστά από μήνες και εποχές βάζουμε in: e.g. in May, in winter
  2. Μπροστά από μέρες της εβδομάδας και ημερομηνίες (μήνας και νούμερο) βάζουμε on: e.g. on Monday, on May 3rd
  3. Μπροστά από την ώρα βάζουμε at: at 8 o’clock

Exercise: in, on or at?

…………… June

………………Friday

………………half past ten

………………autumn

……………….April 2nd

……………….Saturday

………………..spring

………………..(a) quarter to three.

…………………September

………………...summer

………………..Tuesday

……………….August 17th

………………..six o’clock

Στο τέλος της εβδομάδας θα ανεβάσω στην ιστοσελίδα και τις απαντήσεις!

Βe careful, stay home and keep smiling!

Πρόγραμμα μαθημάτων για εβδομάδα από 23/3/2020-27/3/202Ο

Οι εκπαιδευτικοί της Δ΄ τάξης ετοίμασαν για την εβδομάδα 23-27 Μαρτίου 2020 δραστηριότητες για τα μαθήματα Γλώσσας, Μαθηματικών, Ιστορίας, Θρησκευτικών, Μελέτης. Οι δραστηριότητες είναι χωρισμένες ανά ημέρα και ανά μάθημα. 

Ευχόμαστε στους αγαπημένους μας γονείς και μαθητές να είναι υγιείς και να έχουν μια όμορφη και δημιουργική εβδομάδα.

ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

β΄ τεύχος, ενότητα 9 “ Η παράσταση αρχίζει…” σελ. 57-80

  1. Από το εκπαιδευτικό σενάριο “Στα ίχνη του αρχαίου θεάτρου” κατεβάζουμε (download) σε μορφή doc http://proteas.greek-language.gr/scenario.html?sid=1324
  2. Μεταβαίνουμε στη σελίδα 11 (Διδακτική πορεία/στάδια/φάσεις 1η και 2η διδακτική ώρα).
  3. Πατάμε πάνω στο 1ο φύλλο εργασίας και κάνουμε την πρώτη εργασία απαντώντας τις ερωτήσεις στο τετράδιο ασκήσεων γλώσσας.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  1. Στα διαδραστικά σχολικά βιβλία, επιλέγουμε το βιβλίο Μαθηματικών του μαθητή http://ebooks.edu.gr/new/class-main.php?classcode=DSDIM-D. Από τα περιεχόμενα επιλέγουμε το κεφ.21 “Γνωρίζω καλύτερα τους δεκαδικούς”.χρησιμοποιώντας το επάνω δεξί βελάκι
  2. Μεταβαίνουμε στο τέλος του κεφαλαίου όπου έχει δύο μικροπειράματα. Ασχολούμαστε με τα δύο μικροπειράματα.

ΤΡΙΤΗ 24 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

Παραμονή 25ης Μαρτίου. Η μνήμη μας γυρίζει πίσω, στην περσινή χρονιά που με τόση επιτυχία παρουσιάσατε τη γιορτή του σχολείου μας για την ημέρα του Ευαγγελισμού και την επέτειο του αγώνα των Ελλήνων για την απελευθέρωσή τους από τον τουρκικό ζυγό. 

  1. Στα διαδραστικά σχολικά βιβλία, επιλέγουμε “Γλώσσα - βιβλίο μαθητη΄” http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D109/706/4664,21171/ και από τα περιεχόμενα μεταβαίνουμε στην 12η ενότητα “Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!” άλι με το βελάκι
  2. Μελετούμε τα κείμενα της ενότητας “Έτσι σώθηκε το έθνος”, “Εμείς δεν προσκυνούμε”, “Ο τρελός μπουρλοτιέρης” και “Του Διάκου”.
  3. Στο τετράδιο ασκήσεων Γλώσσας απαντάμε στην ερώτηση που ακολουθεί το κείμενο “Του Διάκου”: Σε ποια σημεία του δημοτικού τραγουδιού φαίνεται ο ηρωισμός του Αθανάσιου Διάκου; Ποια φράση του σας εντυπωσίασε;

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

  1. Θυμόμαστε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου πηγαίνοντας στην ηλεκτρονική διεύθυνση:http://www.iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Grafeia/Graf_Ereynas_A/Nea_progr_spoyd_Thriskeytika/NEOI_FAKELOI/350949975-FAKELOS-MATHITI-THRISKEFTIKA-D-DHMOTIKOU.pdf και διαβάζοντας το κείμενο της σελίδας 32
  2. Αναζητούμε στο youtube το απολυτίκιο του Ευαγγελισμού και το ακούμε. (https://www.youtube.com/watch?v=riFBNaf4Ecs). 
  3. Παρόλο που η γλώσσα του απολυτικίου μας δυσκολεύει μπορούμε να ξεχωρίσουμε σημεία του κειμένου που διαβάσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου;

ΜΕΛΕΤΗ

Ο Αθανάσιος Διάκος, ήρωας της ελληνικής επανάστασης, έδρασε στη Στερεά Ελλάδα.

Απαντούμε τις παρακάτω ερωτήσεις και ελέγχουμε από τον χάρτη μας.

  1. Ποιοι είναι οι νομοί και οι πρωτεύουσες του γεωγραφικού διαμερίσματος της Στερεάς Ελλάδας. 
  2. Το γεωγραφικό διαμέρισμα της Στερεάς Ελλάδας με ποια άλλα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας μας συνορεύει;

ΠΕΜΠΤΗ 26 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  1. Θυμόμαστε:

Όταν διαιρούμε έναν αριθμό με το 10, 100, 1000, η υποδιαστολή του διαιρετέου μετακινείται αριστερά, τόσες θέσεις όσα μηδενικά έχει ο διαιρέτης.

256,65 : 10 = 25,665  ( η υποδιαστολή μετακινήθηκε 1 θέση αριστερά όσα και τα μηδενικά του 10).

Εξασκούμαστε με τις παρακάτω διαιρέσεις:

2567,3 : 100 =         28,4 : 1000 =             87,35 : 10 = 

45,2 : 1000 =            478 : 10 =            4 : 1000 = 

278,04 : 10 =             47 : 100 =            91,1 : 100 = 

  1. Κάνουμε επανάληψη το κεφάλαιο 23 από το βιβλίο σελ. 60 - 61 και λύνουμε το ακόλουθο πρόβλημα στο τετράδιο των μαθηματικών μας:

Η κυρία Ευγενία κρατάει το νεογέννητο μωράκι της στην αγκαλιά της που ζυγίζει 3 κιλά και 650 γραμμάρια. Η ίδια ζυγίζει 69,5 κιλά. Πόσο ζυγίζουν μαζί;

α) Υπολογίζω με συμμιγείς αριθμούς

β) Υπολογίζω με δεκαδικούς αριθμούς. 

Λύσεις

1: (25,673 , 0,0284, 8,735 , 0,0452 , 47,8 , 0,004 , 27,804 , 0,47 , 0,911)

2: (α. 73 κ. και 150 γραμ.    β. 73,150 κ.)

ΙΣΤΟΡΙΑ

  1. Στα διαδραστικά βιβλία επιλέγουμε “Ιστορία - βιβλίο μαθητή” http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D103/743/4857.22223/  και μεταβαίνουμε από τα περιεχόμενα στο κεφάλαιο 25 “Αιτίες και αφορμές του πολέμου” χρησιμοποιώντας το δεξί βελάκι.
  2. Στην πρώτη σελίδα στα δεξιά του χάρτη πατάμε το μικρό πράσινο τετραγωνάκι.
  3. Πατώντας πάνω στις ετικέτες που βρίσκονται δεξιά του χάρτη που εμφανίζεται παρατηρούμε τις περιοχές που ήταν μέλη της αθηναϊκης συμμαχίας, τις πόλεις - μέλη της πελοποννησιακής συμμαχίας, τις ουδέτερες ελληνικές πόλεις κ.α. 
  4. Στη συνέχεια πατάμε το κουμπάκι μελέτη και διαβάζουμε το κείμενο που εμφανίζεται.

ΓΛΩΣΣΑ

  1. Ακολουθώντας τα βήματα του μαθήματος της Δευτέρας συνεχίζουμε με τη δεύτερη εργασία του 1ου φύλλου εργασίας.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ

  1. Στα διαδραστικά βιβλία επιλέγουμε το ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D110/334/2280,8654/ και μεταβαίνουμε από τα περιεχόμενα στα ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, “Το τραγούδι του κλόουν” (Γιώργος-Μενέλαος Μαρίνος με το δεξί βελάκι).
  2. Διαβάζουμε το ποίημα και κάνουμε τις δραστηριότητες 1,2 και 4. Τις απαντήσεις μας για τις 1,4 τις γράφουμε στο τετράδιο ασκήσεων της γλώσσας. Για τη 2 περιμένουμε πολλές όμορφες ζωγραφιές για την τάξη μας. 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  1. Από τη σελίδα 32 του βιβλίου θυμόμαστε την κάθετη διαίρεση και την επαλήθευσή της. 
  2. Εξασκούμαστε κάνοντας τις ακόλουθες διαιρέσεις κάθετα στο τετράδιο των μαθηματικών μας και τις επαληθεύσεις τους.

357 : 2 =         975 : 5 =         844 : 8 =         791 : 7 =

Λύσεις: (π:178 υ: 1, 195, π: 105 υ: 4, 113)

ΜΕΛΕΤΗ

Η Δ΄ τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου αποφάσισε να επισκεφθεί το ιστορικό Μεσολόγγι με τουριστικό λεωφορείο. Με τη βοήθεια του χάρτη σχεδιάζουμε μια διαδρομή από την πόλη μας ως εκεί. 

α) Από ποιους νομούς περνάμε στη διαδρομή που σχεδιάσαμε;

β) Αναζητούμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τα αξιοθέατα αυτών των νομών και προτείνουμε στην τάξη μας ένα αξιοθέατο από κάθε νομό που θέλουμε να επισκεφθούμε.

 

Καλά να είστε Σύντομα θα είμαστε όλοι μαζί πάλι!!

Γλώσσας Ενότητα 9 Λύσεις των ασκήσεων

Αγαπητοί μαθητές/τριες οι λύσεις των ασκήσεων για αυτοδιόρθωση είναι οι κάτωθι

Ασκήσεις

1.Να μετατρέψεις τον ευθύ σε πλάγιο λόγο.

Α).- Τι θα κάνετε απόψε; ρώτησαν οι γονείς.

Οι γονείς ρώτησαν τι θα κάνουμε απόψε.

Β)-Μην γκρινιάζεις συνέχεια, είπε η μητέρα στον Παύλο.

     Η μητέρα είπε στον Παύλο να μην γκρινιάζει συνέχεια.

Γ).-Πόσο κάνει αυτή η ζακέτα; ρώτησε η Ναταλία.

Η Ναταλία ρώτησε πόσο κάνει αυτή η ζακέτα.

Δ)- Θέλεις να σε βοηθήσω; ρώτησε η εγγονή τον παππού.

Η εγγονή ρώτησε τον παππού αν θέλει να τον βοηθήσει.

Ε)- Δεν έχω χρήματα για ψώνια, απάντησε ο Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης απάντησε πως δεν έχει χρήματα για ψώνια.

Στ) –Θα πάμε μαζί στην Ιταλία, υποσχέθηκε ο πατέρας στην Έλλη.

Ο πατέρας υποσχέθηκε στην Έλλη πως θα πάνε μαζί στην Ιταλία.

  1. Να μετατρέψεις τον πλάγιο λόγο σε ευθύ.

Α) Η μητέρα ρώτησε πώς περάσαμε στην Κρήτη.

   - Πώς περάσατε στην Κρήτη; ρώτησε η μητέρα.

Β) Η δασκάλα ζήτησε να μην κάνουμε φασαρία.

- Μην κάνετε φασαρία, ζήτησε η δασκάλα.

Γ) Η Τόνια είπε στον Αντρέα να σηκώσει το τηλέφωνο.

- Σήκωσε το τηλέφωνο, είπε η Τόνια στον Αντρέα.

Δ) Ο πελάτης ρώτησε την υπάλληλο τι ώρα κλείνει το κατάστημα

- Τι ώρα κλείνει το κατάστημα; ρώτησε ο πελάτης την υπάλληλο.

Ε). Η Εύα είπε στη Λουκία να ομολογήσει όλη την αλήθεια στη μητέρα.

- Ομολόγησε όλη την αλήθεια στη μητέρα, είπε η Εύα στη Λουκία.

Στ) Ο Κώστας παραδέχτηκε πως έχει κάνει λάθος επιλογή.

- Έχω κάνει λάθος επιλογή, παραδέχτηκε ο Κώστας.

  1.  Να αντικατασταθούν χρονικά τα ρήματα διαβάζει, απομακρύνομαι,μετανιώνετε.

Ενεστ.   Διαβάζει                   απομακρύνομαι                       εσείς μετανιώνετε

Παρτ.   Διάβαζε                     απομακρυνόμουν                             μετανιώνατε

Αορ.     Διάβασε                   απομακρύνθηκα                               μετανιώσατε

Εξ.Μ     θα διαβάζει             θα απομακρύνομαι                           θα μετανιώνετε

Στ.Μ.   θα διαβάσει             θα απομακρυνθώ                             θα μετανιώσετε

Παρακ. έχω διαβάσει           έχω απομακρυνθεί                     έχετε μετανιώσει

Υπερ     έχει διαβάσει         είχα απομακρυνθεί                     είχατε μετανιώσει

 

Kαλά να είστε Σύντομα κοντά σας!!!

Μαθηματικά Λύσεις κεφ 23

Αγαπητοί μαθητές/τριες οι λύσεις των ασκήσεων του κεφ 23 είναι οι κάτωθι. Παρακαλούμε να κάνετε την αυτοδιόρθωση σας

Μαθηματικά

1.Γράψε ως δεκαδικούς αριθμούς τους παρακάτω συμμιγείς.

Α) 3μ 2δεκ 9εκ.= 3,29 μ

     1μ 4 δεκ 7εκ.=1,47 μ

     8μ 5δεκ.6 εκ=8,56 μ

Β) 4μ 8εκ =4,08 μ

     2μ 5 εκ.=2,05 μ

     1μ 9εκ.=1,09 μ

Γ) 1δεκ 4 εκ 5χιλ.=0,145 μ

     3δεκ 2 εκ.7χιλ.= 0,327 μ

     5δεκ. 9 εκ. 8 χιλ.=0,598 μ

Δ)   6 δεκ 1 χιλ.=0,601 μ

     9δεκ 3 χιλ.=0,903 μ

     7δεκ. 5χιλ.=0,705 μ

  1. 2. Να κάνεις τις πράξεις μεταξύ των συμμιγών.

Α) 15ευρώ 41λ.+9 ευρώ 89λεπ.                Β)     12 ευρώ 5λ= 11 ευρώ 105λ

     15ευρώ 41 λ                                                 11 ευρώ 105λ

   +   9ευρώ 98 λ                                               _ 7 ευρώ   80λ

……………………….                                     …………………….

       24ευρώ 130λ                                                  4 ευρώ   25λ

       25ευρώ 30λ

Γ) 8κ.400γραμ.+6κιλ950 γραμ.                       Δ) 13 κιλ 200γραμ= 12 κιλά 1200γραμ

   8κ 400γραμ.                                                       12 κ 1200γραμ

+ 6κ 950 γραμ.                                                    -   5 κ. 785γραμ

14 κ 1350 γραμ.                                                         7κ   415 γραμ.

15 κ. 350γραμ.

  1. Να συμπληρώσεις τα κενά.

Α) 5.000γρ= 5 κ

Β) 8.500γρ=8,5 κ

Γ) 2κιλ.=2.000γραμ.

Δ) 600γραμ.=0,6 κιλ

Ε) 9 γραμ.=0,009 κιλ.

Στ) 95 γραμ.=0,095κιλ

Καλά να είστε Σύντομα κοντά σας!!

Αγγλικά Δ τάξη Λύσεις ασκήσεων

Αγαπητοί μαθητές/τριες οι λύσεις της προηγούμενης ανάρτησης στα αγγλικά είναι οι κάτωθι. Παρακαλούμε να προβείτε σε αυτοδιόρθωση

ΑΓΓΛΙΚΑ (Δ’ Δημοτικού)

Answer key / Λύσεις

Wh-questions / how questions

Exercise

  1. Whose
  2. How come
  3. What time
  4. How far
  5. How long
  6. How often
  7. What kind
  8. When
  9. How much
  10. Who
  11. Where
  12. How old
  13. Whom
  14. Which
  15. How many
  16. Why
  17. How
  18. What
  19. How long

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ (Μήνες και εποχές, βιβλίο μαθητή σ. 47)

  1. MONTHS (Μήνες)
  1. May
  2. February
  3. December
  4. March
  5. August
  6. October
  7. September
  8. July
  9. November

Which months are not in the above exercise?

January

April

June

  1. SEASONS (Εποχές)
  1. Winter
  2. Summer
  3. Autumn
  4. Spring

Καλά να είστε. Συντομα κοντά σας!!

Αγγλικά Δ τάξη

Για τους μαθητές της Δ΄ τάξης η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας, Ανθή Παπαγεωργίου, προτείνει τις δραστηριότητες που ακολουθούν:

Διαβάστε τις σελίδες 47 και 51στο βιβλίο του μαθητή και έπειτα ανοίξτε τους παρακάτω συνδέσμους που ακολουθούν για να παίξετε.

Dear students,

Read pages 47 and 51 (Pupil’s Book) and then open the following links to play.

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-6100 cloze test

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-6094 anagram

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-6113 hidden words

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-6123 jumble order

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-6056 crossword

Wash your hands and always smile!

Everything will be fine! J J J J

Page 2 of 4

Ημερολόγιο

February 2025
M T W T F S S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28